Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Kwiecień


Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich wbrew kryzysowi
W dniu 11 marca br. w Pomorskiej Szkole Rzemiosł w Gdańsku Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich (SPP) zorganizowało konferencję pt. „Co z tą gospodarką? Jaki będzie rynek poligraficzny w 2009 roku?”. Było to kolejne już spotkanie poświęcone polskiej poligrafii, jakie ta organizacja przygotowała w ostatnim czasie.
Przedmiot dyskusji stanowiły przede wszystkim bieżące tematy dotyczące poligrafii, jej obecnego i przyszłego kształtu. Celem spotkania była wspólna dyskusja nad tym, jak poradzić sobie w nowej rzeczywistości gospodarczej, jak wykorzystać dla siebie ten czas, jakie inwestycje w tym czasie mogą przynieść największe korzyści. Uczestnikami spotkania byli właściciele i osoby zarządzające firmami poligraficznymi. „Chcemy, aby w poligrafii ludzie nie przerażali się słowem ‘kryzys’, tak bardzo eksploatowanym w ostatnim czasie w mediach. Jesteśmy przekonani, że nie tędy droga, aby straszyć siebie i innych, ale warto w tym właśnie czasie myśleć wspólnie i konstruktywnie – mówił Sławomir Wojtaś, prezes SPP.
Podczas spotkania zaprezentowano dwa ciekawe referaty. Pierwszy, dotyczący finansowania firm poligraficznych w nowych czasach, przygotował przedstawiciel SG Equipment Leasing Polska. Drugi referat, zatytułowany „Co z tą gospodarką? Historia wolności gospodarczej w Polsce, trendy – dziś i jutro”, wygłosił Swapan Chaudhuri, Country Manager w firmie Kodak Polska.
„Jesteśmy przekonani, że tego rodzaju spotkania przyniosą szereg cennych wskazówek nam samym i ludziom z naszej branży – mówi Sławomir Wojtaś. – Chcemy w ten sposób wesprzeć nie tylko naszych członków, ale również pozostałych przedstawicieli branży poligraficznej”.
Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich istnieje od 2002 roku i jest organizacją, która – poprzez działalność nie tylko na Pomorzu, ale również aktywne włączanie się w życie branży poligraficznej w naszym kraju – integruje środowisko poligraficzne, chroni interesy branży poligraficznej oraz wpiera jej rozwój. Jego celem jest również dbałość o wysoką etykę zawodową środowiska poligraficznego, propagowanie uczciwych zasad konkurencji gospodarczej oraz solidarności zawodowej. SPP pełni również funkcję doradczą na rzecz członków, wspiera ich inicjatywy gospodarcze i organizacyjne. Do grona tej organizacji podczas ostatniego zebrania zostali przyjęci kolejni nowi członkowie. Obecnie SPP zrzesza ponad 30 członków. „Świat DRUKU” jest członkiem wspierającym stowarzyszenia.

Albrecht Bolza-Schünemann zrezygnował
Prezes i dyrektor generalny (President & CEO) firmy KBA Albrecht Bolza-Schünemann zrezygnował z piastowanych przez siebie funkcji w trybie natychmiastowym. Swoją decyzję ogłosił podczas marcowego zebrania rady nadzorczej firmy, a umotywował ją złymi wynikami finansowymi działającego w ramach jej zakładów produkcyjnych w Radebeul (koło Drezna) działu technologii drukowania, w którym mieściły się połączone działy: centrum obsługi klienta, centrum szkoleniowe i drukarnia testowa, gdzie przeprowadzane są próby druku maszyn arkuszowych. W związku z decyzją podjętą przez Albrechta Bolza-Schünemanna jego brat Claus pozostał jedynym członkiem rodziny założycielskiej, który nadal wchodzi w skład rady nadzorczej KBA.
Nowym dyrektorem i przełożonym działu HR w Radebeul został Helge Hansen. Nadzór nad działem rozwoju produktów przejął Dr Frank Junker.
Albrecht Bolza-Schünemann zrezygnował po 22 latach pracy w KBA, podczas których 11 lat zasiadał w radzie nadzorczej firmy. Przewodniczący Dieter Rampl, przyjmując rezygnację, w imieniu całego zarządu i personelu podziękował Albrechtowi Bolza-Schünemannowi za wieloletnią owocną współpracę.

Ipex 2010
Targi Ipex, które odbędą się w dniach 18–25 maja 2010 roku w National Exhibition Centre (NEC) w Birmingham (Wielka Brytania) przyciągają wystawców z całego świata. Według oficjalnych danych (z 3 marca 2009 r.) 22% powierzchni wystawienniczej zostało już zarezerwowane. Wśród firm, które zadeklarowały swój udział w imprezie, znalazły się między innymi Deyang Litong Printing Machinery, Mitsubishi Paper, Océ, OKI Printing Solutions, Olympus, Ricoh, Scodix, Shantou Jinhuang Industry Trade, Transeo Media, Printers Superstore, Futuregrafic, Rigo, Zhejiang Konita New Materials.
Organizatorzy oczekują, że przyszłoroczna edycja targów przewyższy poprzednią pod każdym względem – targi Ipex 2006 przyciągnęły 100 tys. odwiedzających ze 159 krajów.
Podczas imprezy wręczone zostaną „Champions in Print” Awards – warunki przyjmowania zgłoszeń znajdują się na nowej stronie internetowej targów Ipex http://www.ipex.org/
Podczas Ipeksu 2010 odbędzie się również Upex – dealerzy używanych maszyn i urządzeń poligraficznych będą prezentowali swoje produkty i usługi w hali 16. Swój udział w imprezie Upex@Ipex 2010 potwierdziły już następujące firmy: Atlas Machinery, BIND Technologie, Care Graphic Machinery, Dutch Graphic Trade (DGT), DPM, The Exel Group, Grafitec plc, KGT, Nyland Graphics, Printing & Graphic Machinery, Roberts Graphics i White Horse Machinery.
więcej | Kwiecień
Roland 900 XXL
w amerykańskiej drukarni
Amerykańska drukarnia Wetzel Brothers poszerzyła swój park maszynowy o wielkoformatowe urządzenie Roland 90 XXL. Dzięki ośmiokolorowej maszynie z modułem laminującym firma może znacznie rozszerzyć ofertę proponowanych przez siebie produktów. Roland 900, XXL występuje w formatach 7, 7B i 8. W drukarni Wetzel Brothers wiosną 2009 roku zostanie zainstalowana maszyna w formacie 8, przeznaczonym przede wszystkim do produkcji afiszy, plakatów, opakowań typu display oraz książek. Urządzenie otwiera szeroką gamę nowych możliwości dla produkcji druków akcydensowych i czasopism. Maszyna może pracować z prędkością 14 tys. ark./godz., jest sterowana cyfrowo i wyposażona została w urządzenie do pomiaru i regulacji farb ColorPilot, co zdecydowanie skraca czas narządu i zmniejsza jej negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Goss M-600 w austriackiej drukarni
W drukarni Ferdinand Berger & Söhne Ges. m.b.H. mieszczącej się w Horn w Austrii zostanie zainstalowana heatsetowa maszyna Goss M-600, która łączy w sobie zalety urządzeń zwojowych i arkuszowych. Maszyna umożliwia jednoczesny obustronny zadruk arkuszy pracując z prędkością do 65 tys. ark./godz. Urządzenie instalowane w drukarni Berger, które ma rozpocząć pracę pod koniec kwietnia, zostanie również wyposażone w pełni zautomatyzowany system zmiany płyt Goss Autoplate oraz aparat złamujący JF-65. Maszyna posiada cyfrowe sterowanie i system do automatycznego sterowania barwą – charakteryzuje ją możliwość szybkiej zmiany zadań oraz znacznie skrócony czas narządu.

Maszyna Heidelberga w filmie
Unikatowa maszyna Heidelberg Windmill, jeden z eksponatów International Printing Museum mieszczącego się w Carson w Kalifornii (USA), została wykorzystana w jednej z kluczowych scen przez twórców filmu „Siedem Dusz” („Seven Pounds”), w którym w główną rolę Bena Thomasa wcielił się Will Smith.
Reżyser Gabriele Muccino i scenarzysta Grant Nieporte chcieli uzyskać jak najbardziej wiarygodny przekaz, zarówno wizualny, jak i dźwiękowy, dlatego też zwrócili się z prośbą do dyrektora muzeum Marka Barboura o udostępnienie urządzenia Heidelberg Windmill ze względu na to, że maszyna ma oryginalne, ruszające się w pionie i poziomie części oraz cylindry. W filmie wykorzystano również urządzenie Miehle Vertical 36 z 1922 roku.
Więcej informacji dotyczących muzeum i możliwości wypożyczenia poszczególnych urządzeń znajduje się na stronie http://printmuseum.org
więcej | Kwiecień
W dniach od 21 do 24 kwietnia 2009 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się kolejne edycje Międzynarodowych Targów Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA 2009 oraz Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama OUTDOOR EXPO 2009 i Euro-Reklama GIFT EXPO 2009.
Na pytania odpowiada Jerzy Kaczmarek, dyrektor projektu targów POLIGRAFIA.
Świat DRUKU: Mamy do czynienia w Polsce, jak i na całym świecie, ze spowolnieniem gospodarki, a niektórzy mówią, że nawet z kryzysem gospodarczym. Czy to dobry czas na uczestnictwo w targach? Niektóre firmy wycofały się z niego. Jakie działania Pan podjął, aby w tym trudnym czasie promować targi POLIGRAFIA i udział w tej imprezie?
Jerzy Karczmarek: Działania podejmowaliśmy i podejmujemy przede wszystkim takie, do jakich przekonujemy od lat wszystkich naszych partnerów – kontakt bezpośredni: rozmowy, spotkania, a więc najlepszy sposób komunikowania się, dokładnie ten sam, który jest głównym narzędziem marketingowym właśnie na targach. Na szczęście – mimo kryzysu czy też spowolnienia gospodarki – udało się nam przekonać większość znaczących firm branży poligraficznej do udziału w targach POLIGRAFIA. Firmy te uznały, że właśnie w gorszych dla gospodarki czasach targi są miejscem, gdzie należy być, podkreślić swoją obecność na rynku. Aktywność firm właśnie teraz – a przejawem tej aktywności jest m.in. udział w największych targach tej branży w Europie Środkowej – będzie przez nie bez wątpienia zdyskontowana w następującym przecież po każdym kryzysie lepszym dla gospodarki czasie.
więcej | Kwiecień
Poniższy artykuł zawiera prezentacje firm: ACCHSH, Avargraf, Ben, IMG Brausse, Buch Automation, Derya, DM System, Digiprint, Duplo Polska.
więcej | Kwiecień
Poniższy artykuł zawiera prezentacje firm: Emergraf, Eurintrade Poland, Fantom Poligrafia, Grafmasz, InterDirect, Introma, Lesko Engineering, Loping, Media Center, Mercor, RotaDyne i Sun Chemical, System P, Wolff Trading.
więcej | Kwiecień
Kiedy 12 marca br. w warszawskim Klubie Rio spotkało się kilkunastu przedstawicieli drukarń, dostawców i prasy branżowej, aby zainicjować projekt stworzenia Funduszu Poręczeń Kredytowych dla Poligrafii, nikt nie miał wątpliwości, że jest to potrzebna inicjatywa. Pomysł funduszu powstał z potrzeby chwili, bowiem groźba utraty dotychczasowego poziomu kredytowania bankowego (dotyczy to przede wszystkim kredytu obrotowego) staje się realna dla coraz większej liczby przedsiębiorstw. Stąd też proces jego tworzenia przypomina rozpędzający się pociąg, w którym niektórzy pasażerowie już są, kolejni wskakują w biegu, a wszystko pod hasłem: „Konkurować ze sobą będziemy zawsze, pomóc musimy sobie dzisiaj”.
więcej | Kwiecień
Tegoroczna, już 11. edycja targów Grafitalia/Converflex 2009, nazwana przez organizatorów Ipack-Ima Spa i Centrexpo Spa „kosmiczną imprezą”, odbyła się w dniach 24–28 marca w centrum wystawowym Fiera Milano Exhibition Centre w Mediolanie. Impreza przyjęła w tym roku zaskakujące rozmiary – wśród ponad 700 wystawców, prawie 40% pochodziło z zagranicy – oprócz firm włoskich dominowały Niemcy, Holandia, Francja i Szwajcaria. Z opcji prerejestracji skorzystało około 20 tysięcy odwiedzających. Dla porównania – targi Grafitalia/Converflex 2006, podczas których prezentowano przede wszystkim zintegrowane systemy workflow i zwracano uwagę na konieczność wprowadzenia nowoczesnego oprogramowania oraz automatyzacji, odwiedziło ponad 40 tysięcy gości.
więcej | Kwiecień
Tegoroczna edycja targów Fespa, imprezy, w której udział biorą głównie przedstawiciele szeroko rozumianej branży wielkoformatowego druku cyfrowego, odbędzie się w dniach 12–14 maja w RAI Exhibition Centre w Amsterdamie (Holandia). Podczas targów zarówno wystawcy, jak i odwiedzający, będą mieli okazję zapoznania się z najnowszymi produktami i rozwiązaniami w zakresie druku cyfrowego.
więcej | Kwiecień
Na pytania odpowiada Jan Kuběna, dyrektor projektu targów EmbaxPrint w Brnie

Świat DRUKU: Jak Pan ocenia ogólną kondycję czeskiego rynku poligrafii i opakowań, szczególnie w kontekście obecnej sytuacji gospodarczej?
Jan Kuběna: Kryzys, z którym borykają się praktycznie wszystkie branże i firmy, dotyczy również przemysłu poligraficznego w Czechach. Obserwujemy ograniczanie inwestowania w nowe technologie, oszczędności przede wszystkim w budżetach działów marketingu i postawę biernego oczekiwania na dalszy rozwój wypadków. Z naszego punktu widzenia najgorszym momentem był początek roku, teraz sytuacja się powoli stabilizuje. Menedżerowie firm zaczynają sobie uświadamiać, że należy aktywnie przeciwstawić się kryzysowi podejmując wyzwania.
Istotne jest, że firmy nadal postrzegają targi jako ważny element wspomagania sprzedaży. Jednak obecna sytuacja gospodarcza przyniesie i nam spadek w porównaniu ze statystykami z roku 2007. Mimo to uważamy, iż tegoroczny udział ponad 300 wystawców zajmujących trzy pawilony wystawowe zapewni szeroką prezentację najnowszej oferty technologii i usług z branży nowoczesnej poligrafii.
więcej | Kwiecień
W dniach 1–2 kwietnia 2009 w warszawskim hotelu Hilton odbyła się szósta konferencja Pan-European High Security Printing organizowana przez Cross Group. Honorowymi złotymi sponsorami imprezy były Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW) oraz HID Global, natomiast wśród srebrnych znalazły się firmy Gemalto, Digital Identification Solutions i Amera.
więcej | Kwiecień
Świat DRUKU: W styczniu br. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. obchodziła jubileusz 90-lecia. Wszyscy wiemy, że tu powstaje większość najważniejszych dokumentów używanych przez Polaków: dowody osobiste, paszporty, prawa jazdy, dowody rejestracyjne. W PWPW drukowane są również wszystkie polskie banknoty. Wkrótce PWPW będzie drukować banknoty euro. Kiedy to nastąpi? Jak przebiegają przygotowania do tej produkcji i jakiego typu są to działania? Czy wymagają nowych inwestycji? Dodatkowych prac badawczo-rozwojowych?
Krzysztofem Żarnotal: Decyzja o druku euro należy do Narodowego Banku Polskiego, naszą rolą jako producenta banknotów jest spełnienie wszystkich wymogów i poczynienie inwestycji związanych z drukiem banknotów euro i takie działania mają miejsce. Już dziś posiadamy wstępną akredytację Europejskiego Banku Centralnego w zakresie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem produkcji, inwestujemy w niezbędne maszyny i urządzenia, a w ramach prac badawczo-rozwojowych testujemy rozwiązania zastosowane w banknotach euro.
więcej | Kwiecień
Temat przewodni drugiego Łódzkiego Forum Poligrafii, które odbyło się 11 marca br. w Instytucie Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej, brzmiał następująco: „Mniejsze nakłady w poligrafii szansą na lepszy biznes”. Organizatorem imprezy była fundacja Rozwoju Kadr Poligraficznych wraz z Instytutem Papiernictwa i Poligrafii w Łodzi. „Świat DRUKU” był jednym z patronów medialnych spotkania.
więcej | Kwiecień
Za angielskim terminem „softproofing” kryje się dokonywanie oceny kolorystycznej przygotowywanej pracy na monitorze komputera, przed wykonaniem ostatecznego wydruku. Właściwe zorganizowany system zarządzania barwą pozwala również na wyeliminowanie konieczności dokonywania wydruków próbnych.
System softproofingu składa się z wysokiej klasy monitora z funkcją sprzętowej kalibracji, plików z profilami barwnymi podłoży drukowych oraz urządzeń i oprogramowania edycyjnego, które umożliwiają wykorzystanie posiadanych informacji. Wszystkie te elementy są ze sobą ściśle powiązane, a o sile całego systemu stanowi jego najsłabszy element.
więcej | Kwiecień
W dniu 11 marca tego roku w siedzibie firmy Reprograf SA odbyło się spotkanie pod hasłem PuzzleFlow Day, podczas którego uczestnicy mogli poznać możliwości oprogramowania PuzzleFlow. Po krótkim powitaniu głos zabrał współwłaściciel firmy ACCHSH, producenta systemu workflow i opartych na nim zaawansowanych rozwiązań dla poligrafii i wydawnictw, Andrzej Czyż, który wraz z Marketing Managerem Jackiem Franczykiem omówił upgrade Organizera PuzzleFlow dla studiów CtP i drukarń oraz możliwość integracji PuzzleFlow Express Klient z systemem PuzzleFlow 4 serwer.
więcej | Kwiecień
Jak osiągnąć wysoką wydajność w kolorowym druku cyfrowym? Jak wykorzystać nowe rozwiązania do zarządzania kolorem, aby zapewnić sobie zysk obecnie i w przyszłości? Te między innymi pytania postawili organizatorzy wielkiego otwarcia Océ Home of Color Event, zapraszając 18 marca 2009 do centrali w Poing niedaleko Monachium, w Niemczech, swoich klientów, analityków przemysłu oraz dziennikarzy branżowych z Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych.
Océ, jeden z największych światowych producentów rozwiązań do druku i zarządzania dokumentami, ogłosił wprowadzenie serii nowych kolorowych drukarek cyfrowych – które są wynikiem zaangażowania producenta w rozwój wysokonakładowego rynku druku kolorowego. W zakresie wysoko wydajnych rozwiązań do cyfrowego druku kolorowego zaprezentowana została rodzina Océ JetStream – maszyny inkjetowe osiągające wyjątkowo dużą prędkość pracy, przeznaczone do wysokich nakładów (ponad 70 mln wydruków na miesiąc), oraz seria Océ ColorStream 9000 i Océ ColorStream 10000 – do druku tonerowego w pełnym kolorze.
więcej | Kwiecień
Promotor spotkań tematycznych poświęconych zagadnieniom związanym z tworzeniem, produkcją, wysyłką i archiwizacją personalizowanej korespondencji masowej – firma PrintSoft Polska sp. z o.o. – zorganizowała w dniach 10–11 marca br. konferencję pt. „Standaryzacja i produkcja dokumentów”. Spotkanie odbyło się w salach kina „Apollo” w Poznaniu i składało się z bloków tematycznych związanych przede wszystkim z prawidłowym przygotowaniem danych do druku, personalizacją i formatowaniem dokumentów z wykorzystaniem internetu, zarządzaniem drukiem rozproszonym i scentralizowanym oraz archiwizowaniem dokumentów.
Spotkanie miało szczególny charakter, ponieważ firma PrintSoft Polska obchodziła jubileusz dziesięciolecia istnienia na polskim rynku. Zgromadzonych na konferencji gości uroczyście powitał prezes PrintSoft Polska Zbyszko Żynda. Wykład inaugurujący został wygłoszony przez prof. dr hab. inż. Wojciecha Cellary, kierownika Katedry Technologii Informacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Kolejne prezentacje dotyczyły między innymi technologii przetwarzania danych w procesie produkcji dokumentów oraz standaryzacji poszczególnych etapów cyklu ich projektowania.
więcej | Kwiecień
Technologie cyfrowe w branży poligraficznej rozwijają się w szybkim tempie i praktycznie co roku pojawiają się innowacyjne rozwiązania w tej dziedzinie. W tym roku Konica Minolta wprowadza na rynek polski trzy nowe systemy produkcyjne wyróżniające się pod względem niezwykłych możliwości reprodukcji barw, wysokonakładowej wydajności i szybkości.
więcej | Kwiecień
Konica Minolta uruchomiła nową delegaturę w Lublinie. Jest to już dziesiąty oddział firmy w Polsce.
Z końcem 2008 roku Konica Minolta uruchomiła kolejną delegaturę na polskim rynku. Zadaniem zlokalizowanej w Lublinie placówki jest obsługa klientów działających na obszarze południowo-wschodniej Polski. W ramach nowej delegatury funkcjonuje dział sprzedaży i baza serwisowa. Dzięki temu firmy i instytucje z województw lubelskiego oraz podkarpackiego zyskały bezpośrednią opiekę konsultantów i inżynierów serwisu Konica Minolta.
„Uruchamiając oddział w Lublinie firma Konica Minolta wzmacnia swoją silną pozycję w zakresie bezpośredniej sprzedaży i obsługi klienta – powiedział Robert Hulej, dyrektor generalny Konica Minolta Business Solutions Polska. – Rozszerzając sieć sprzedaży wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie dostępności produktów i rozwiązań firmy oraz wsparcia serwisowego. Obecnie sieć delegatur Konica Minolta pokrywa teren całej Polski. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć najwyższą jakość usług wszystkim klientom, niezależnie od miejsca ich działalności”.
więcej | Kwiecień
W marcu tego roku w czterech miastach Polski Atrium Centrum Ploterowe zorganizowało cykl prezentacji najpopularniejszych drukarek eko- i mildsolwentowych.
Od 3 do 17 marca spotkania odbywały się kolejno: we Wrocławiu (Hotel Panorama), w Łodzi (Hotel Boryna), w Toruniu (Hotel Bulwar) i na koniec w Szczecinie (Hotel Park). Podczas roadshow odwiedzający mogli poznać pełną ofertę firmy Atrium Centrum Ploterowe, a dodatkowo przetestować wybrane urządzenia. Dobór urządzeń nie był przypadkowy: Atrium zaprezentowało najpopularniejsze plotery firmy Mutoh, tj. Blizzard, ValueJet, Drafstation i Ultima. Odwiedzający mogli także zapoznać się z tematem finansowania maszyn.
więcej | Kwiecień
W dniu 13 marca br. w siedzibie Jet Media sp. z o.o. odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Dni Otwartych. Tematem spotkania była laminacja płynna i tworzenie aplikacji z zastosowaniem laminatów płynnych nanoszonych ręcznie lub maszynowo. Zaprezentowane zostały techniki laminacji maszynowej i ręcznej, laminatory, laminaty oraz urządzenia do wykańczania aplikacji – trymery.
W części teoretycznej omówiono m.in. wszystkie metody laminowania i ich zastosowanie w tworzeniu trwałych aplikacji reklamowych. Następnie odbyły się zajęcia praktyczne z laminacji ręcznej i maszynowej.
więcej | Kwiecień

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o