Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Czerwiec


Nagrody dla Muzeum Papiernictwa
Wystawa „Drukarskie techniki zdobienia papierów i tkanin”, zorganizowana w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach, objęta patronatem medialnym przez „Świat DRUKU”, została nagrodzona w najbardziej prestiżowym konkursie muzealniczym Wydarzenie Muzealne Roku SYBILLA 2008. 18 maja br. na Zamku Królewskim w Warszawie odbyło się oficjalne wręczenie II nagrody w kategorii wystaw przyrodniczych, technicznych i medycznych. Komisarzem i autorką ekspozycji jest Teresa Windyka, kierowniczka Działu Historii Papiernictwa dusznickiego Muzeum. Do 21 czerwca ekspozycję można oglądać w Muzeum w Nowym Sączu. W późniejszym terminie będzie prezentowana m.in. w Kamiennej Górze i Prudniku. Wspomniana nagroda to nie jedyny sukces dusznickiej instytucji. W tym samym konkursie dyrektor Muzeum Maciej Szymczyk odebrał wyróżnienie za przebudowę młyna papierniczego, realizowaną w latach 2007–2008. Powstała wtedy nowoczesna sala wystawienniczo-edukacyjno-konferencyjna, winda, a sale wystawowe przystosowane zostały dla osób niepełnosprawnych. Nad przebiegiem inwestycji czuwała wicedyrektor Muzeum Papiernictwa Joanna Seredyńska.

Zmiany personalne w FRKP
W dniu 2 czerwca 2009 odbyło się statutowe posiedzenie Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych. Przewodniczący Rady Fundacji Wiesław Grabowski otworzył posiedzenie i przedstawił jego porządek. Następnie prezes Adam Grzelak zdał sprawozdanie z działalności fundacji w pierwszym kwartale br. Sprawozdanie przyjęto. Nastąpiły zmiany w składzie Fundacji – rezygnację złożyli inż. Adam Grzelak i dr Józef Kurek, z funkcji członka komisji rewizyjnej zrezygnował Bogdan Miarecki. W zaistniałej sytuacji należało przeprowadzić nowe wybory – w tajnym głosowaniu na prezesa Fundacji wybrano Adriana Weremiuka (prezesa zarządu firmy Xsystem), członkiem zarządu został Paweł Kosiacki, zaś do Komisji Rewizyjnej powołano Dariusza Rosińskiego. Podczas posiedzenia zebranych poinformowano również, że od 1 lipca br. zmieni się adres Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych, której siedziba zostanie przeniesiona do budynku Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej mieszczącego się przy ulicy Wólczańskiej 223 w Łodzi. Ostatnim punktem posiedzenia było głosowanie, w którym wybrano Adama Grzelaka i Józefa Kurka na honorowych członków Fundacji.

Branżowy Fundusz Poręczeń Kredytowych
Od ponad trzech miesięcy prowadzone są w środowisku poligraficznym bardzo intensywne prace popularyzatorskie i promujące inicjatywę powołania do życia instytucji finansowej, która będzie wspierała drukarnie i firmy produkcyjne działające w branży. Pierwszym ważnym momentem zwrotnym było powszechne spotkanie drukarń 22 kwietnia podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich Poligrafia. W obecności przedsiębiorców, dostawców i przedstawicieli samorządu gospodarczego przyjęto przez aklamację apel do rządu i środowiska finansowego o podjęcie wspólnych działań w celu utworzenia funduszu.
więcej | Czerwiec
Wiosenna akcja serwisowa Müller Martini
Wraz z nastaniem wiosny firma Müller Martini rozpoczęła serwisową akcję promocyjną, mającą na celu rozpowszechnienie korzystania z autoryzowanego serwisu pogwarancyjnego. Firma ustanowiła ryczałtowe stawki za przeglądy swoich urządzeń. „Chodzi nam o to, aby jak największa liczba klientów skorzystała z możliwości przeglądu swoich maszyn po atrakcyjnych stawkach. Dzięki temu zyskają oni fachową wiedzę na temat stanu swojej maszyny” – mówi manager działu technicznego firmy Müller Martini, Mariusz Mitura. Przegląd będzie obejmował ogólną ocenę stanu maszyny, weryfikację części koniecznych do wymiany oraz ewentualnych koniecznych do przeprowadzenia prac serwisowych. Po wykonaniu takiego przeglądu klient będzie otrzymywał szczegółowy raport. Firma chce przyciągnąć tych z klientów, którzy do tej pory nie korzystali z jej usług serwisowych lub korzystali z nich sporadycznie. Za przegląd maszyny zostały ustalone stawki ryczałtowe, dodatkowo oferowane będą atrakcyjne rabaty na te części zamienne i usługi serwisowe, które zostały ujęte w raporcie sporządzanym po przeglądzie maszyny. „Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji uda nam się przekonać klientów, że korzystanie z autoryzowanego serwisu się opłaca – pozwala na obniżenie kosztów napraw i utrzymania maszyny. To tak jak z samochodem – wykonywanie wszystkich przeglądów oraz czynności serwisowych w terminach określonych w książce obsługi i w autoryzowanej stacji obsługi daje nam pewność prawidłowego działania samochodu. A przecież maszyna poligraficzna to o wiele bardziej skomplikowana jednostka” – mówi Mariusz Mitura. Wszyscy zainteresowani są proszeni o kontakt z firmą Müller Martini. Osobą odpowiedzialną za koordynowanie akcji jest Michał Sibiński: michal.sibiński@pl.mullermartini.com, tel. +48 22 893 12 18; kom. +48 784 024 204.

Duplo Docucutter w drukarni Koncept
Podczas targów Poligrafia 2009 firmy Duplo Polska oraz Koncept z Białegostoku zakończyły rozmowy, których wynikiem jest zakup urządzenia Docucutter DC-645 firmy Duplo. Wpisało się ono w nową inwestycję Konceptu, jaką jest drukarnia cyfrowa, do której spora część sprzętu została zgromadzona podczas odbywającej się niedawno poznańskiej wystawy. Oprócz urządzenia Duplo firma Koncept zakupiła, prezentowane także podczas targów Poligrafia, urządzenie HP Indigo 5500 (drukujące techniką offsetu cyfrowego) i niewielką klejarkę z klejownikiem PUR. Inwestycje te są elementami nowo powstałej drukarni. Będzie ona trzecim, po wydawnictwie i studiu graficznym, działem istniejącego od ponad 15 lat przedsiębiorstwa, zatrudniającego obecnie blisko 65 osób. Drukarnia rozpocznie swoją działalność niezależnie od wydawnictwa i studia graficznego. Studio graficzne projektuje, przygotowuje do druku oraz nadzoruje produkcję różnorodnych materiałów promocyjnych na zlecenie klientów z różnych miejsc Polski. Natomiast wydawnictwo ma w swoim portfolio siedem ogólnopolskich tytułów prasowych (Własny Dom, Świat Rezydencji Wnętrz i Ogrodów, Magazyn Rowerowy, Katalog Rowerowy, Najciekawsze Projekty, Katalog Domów Drewnianych, Katalog Małych Domów). Docucutter DC-645 to unikalna, innowacyjna i wielofunkcyjna maszyna umożliwiająca różnorakie funkcje: cięcie wzdłużne, poprzeczne, obcinanie, bigowanie w jednym przebiegu oraz perforowanie. Jest odpowiednim narzędziem do produkcji wizytówek, pocztówek, ulotek, okładek na płyty CD i DVD, a także wszelkiego rodzaju broszur i materiałów marketingowych. Doskonale radzi sobierównież z mankamentami, jakie mogą towarzyszyć produkcji cyfrowej – separujące noże powietrzne zainstalowane w podajniku eliminują problemy z nagromadzonymi ładunkami elektrostatycznymi. Dodatkowo system podawania z separacją wyróżnia się ultradźwiękowym wykrywaniem podwójnych arkuszy, co znacznie redukuje ilość odpadów. Arkusze są pojedynczo podawane od góry stosu, dzięki czemu eliminowane są wszelkie zarysowania i ścieranie się druku. Docucutter DC-645 jest urządzeniem prostym w obsłudze. Standardowo zapamiętuje 80 różnych zadań, które są rozpoznawalne dzięki wykorzystaniu kodów kreskowych, pozwalających na identyfikację parametrów zadania. Dodatkową zaletą urządzenia jest to, że wszystkie jego ustawienia mogą być regulowane automatycznie, co znacznie przyśpiesza jego obsługę (standard JDF). Docucutter DC-645 ponadto automatycznie reguluje i koryguje problem przesunięcia obrazu, za każdym razem pozycjonując miejsca obcinania, rozcinania i bigowania w zamierzonej pozycji, wyrównując ją do obrazu, a nie do arkusza.

Nowa technologia Seiko Epson
Firma Seiko Epson Corporation opracowała technologię druku atramentowego, która umożliwia równomierne rozłożenie materiału organicznego podczas produkcji wielkoekranowych telewizorów z organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi (OLED). Nowa technologia jest ważnym krokiem w kierunku skonstruowania 37-calowych i większych telewizorów OLED, ponieważ rozwiązuje problem nierównych warstw, który występował w dotychczasowych metodach produkcji. Telewizory OLED są jednym z najpoważniejszych kandydatów do zastąpienia istniejących technologii wyświetlania. Oferują doskonałą charakterystykę obrazu, w tym wysoki kontrast, szeroki kąt widzenia i krótki czas reakcji, a jednocześnie są lekkie, ultracienkie i energooszczędne. Główną przeszkodą, która utrudniała masową produkcję wielkoekranowych telewizorów OLED, był brak technologii umożliwiającej niezawodne formowanie równomiernych warstw organicznych na dużych podłożach. Termiczne naparowywanie próżniowe (ang. vacuum thermal evaporation, VTE), najpopularniejsza obecnie metoda nanoszenia materiałów organicznych, wiąże się z szeregiem trudności technicznych, które nie pozwalały na rozwiązanie problemu nierównomierności warstw i przejście do masowej produkcji dużych paneli. Proces atramentowy, w którym materiał organiczny jest nakładany w postaci ciekłej, od dawna był uważany za idealną alternatywę. Epson niedawno opracował długo oczekiwane rozwiązanie w postaci procesu wytwarzania ekranów OLED, który wykorzystuje zastrzeżoną technologię atramentową Micro Piezo i pozwala uzyskać znacznie większą precyzję nakładania materiału organicznego niż konwencjonalne technologie. Proces ten wykorzystano w próbnej produkcji do utworzenia równomiernego prototypu. Niezwykle jednolite warstwy (różnice grubości < 1%) udało się uzyskać przez precyzyjną kontrolę dobierania i wyrzucania kropel o różnej wielkości – w taki sposób, że na podłoże nakładana jest tylko wymagana ilość materiału. Technologia firmy Epson zwiększa zarówno jakość, jak i wydajność produkcji, znacznie przybliżając nadejście ery wielkoekranowych telewizorów OLED. Szczegółowe informacje o tej technologii zostaną przekazane podczas międzynarodowej konferencji, seminarium i wystawy SID 2009 (Society for Information Display), która rozpoczyna się 2 czerwca w San Antonio w Teksasie. Epson pokaże 14-calowy ekran OLED o rozdzielczości odpowiadającej 37-calowemu ekranowi Full HD. Prototypowy ekran został wyprodukowany z wykorzystaniem atramentowego procesu firmy Epson.
więcej | Czerwiec
W tym wydaniu publikujemy wywiad z przedstawicielami najbardziej znanych na polskim rynku producentów kopert. Przedstawicielom tych firm zadaliśmy trzy pytania:
1. Czy liberalizacja rynku pocztowego i wejście prywatnych operatorów, takich jak InPost, przy jednoczesnym ograniczeniu monopolu Poczty Polskiej wpłynęły na rozwój rynku kopert?
2. Jakie zmiany w strukturze zamówień wśród klientów spowodowała obecna sytuacja ekonomiczna, a co za tym idzie, jakiego rodzaju koperty cieszą się obecnie największym zainteresowaniem?
3. Czy wśród tendencji panujących na rynku kopert obserwują Państwo wzrost zapotrzebowania na znacznie bardziej trwałe w stosunku do tradycyjnych koperty specjalne?
Odpowiadający wskazywali na ograniczenia w rozwoju rynku ze względu na utrzymujący się monopol PP, na coraz ważniejszy aspekt ekologiczny w produkcji i dystrybucji kopert, na ograniczanie budżetów akcji mailingowych ze względu na panujący kryzys gospodarczy. Kwestią dyskusyjną okazał się popyt na koperty specjalne – zauważano tu dwie tendencje: niektórzy klienci chcąc obniżyć koszty dążą do maksymalnej standaryzacji formatów, materiałów i uproszczenia nadruków na kopertach; inni stawiają na wyróżnienie się „w skrzynce pocztowej” i kreowanie wartości marki, w związku z czym poszukują kopert o unikalnych cechach. Ze wszystkich wypowiedzi przebija spokojny, umiarkowany optymizm – producenci kopert nie wpadają w panikę z powodu kryzysu, najwyraźniej wierząc w samoregulującą się moc rynku i starając się dostrzegać zjawiska zachodzące na nim w szerszej perspektywie. Poniżej zamieszczamy odpowiedzi osób reprezentujących poszczególne firmy.
więcej | Czerwiec
W czerwcowym numerze „Świata DRUKU” zaplanowaliśmy publikację raportu na temat maszyn offsetowych na targach Poligrafia, jednak przygotowując tematykę wydań na rok 2009 nie mogliśmy przewidzieć, że sytuacja na rynku poligraficznym będzie ulegała tak dynamicznym zmianom. Wycofanie się firm takich jak Heidelberg Polska czy Grafikus – Systemy Graficzne z wystawiennictwa podczas tegorocznej imprezy w Poznaniu było dla większości z nas sporym zaskoczeniem – podczas poprzedniej edycji targów, w 2007 roku, na stoiskach właśnie tych dystrybutorów można było obejrzeć maszyny offsetowe (Grafikus zaprezentował wówczas japońskie maszyny Ryobi – czterokolorową w formacie B3 Ryobi 524 HE i czterokolorową, w powiększonym formacie B2, Ryobi 784 E, natomiast Heidelberg zademonstrował maszynę Speedmaster CD 74-4). Natomiast prezentująca podczas Poligrafii 2007 m.in. arkuszową maszynę offsetową Sakurai w formacie B2+ firma Fantom Poligrafia w tym roku postanowiła zaprezentować głównie maszyny i urządzenia do obróbki po druku (pokazana została nowość na polskim rynku – złamywarka SmartFold firmy MB Baüerle i półformatowa złamywarka prestige-Fold Net 52/6/).
więcej | Czerwiec
W dniu 28 maja br. w drukarni Chromapress w Piasecznie koło Warszawy odbyła się uroczystość oficjalnego przekazania do użytku offsetowej arkuszowej maszyny drukującej Speedmaster SM 74-5+LX z 50-tysięcznym półformatowym zespołem drukującym wyprodukowanym przez Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg). W uroczystości udział wzięli klienci drukarni Chromapress, przedstawiciele prasy branżowej, koncernu Heidelberg oraz przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
więcej | Czerwiec
Ponad 120 gości wzięło udział w Open House oraz sympozjum odbywających się 11 maja 2009 r. w siedzibie firmy Müller Martini w Maulburgu. Zaprezentowane zostały podczas pracy dwie zwojowe maszyny drukujące Concepta; produktem finalnym były dokumenty z licznymi zabezpieczeniami i ulotki farmaceutyczne. Jedna z maszyn została przygotowana do prezentacji dla nabywającego ją klienta z Afryki Południowej, będącego producentem wymagających skomplikowanych zabezpieczeń blankietów czeków, biletów, paszportów, praw jazdy oraz różnych certyfikatów. Prezentacja maszyny „na żywo” pozwoliła odwiedzającym na zdobycie informacji dotyczących charakterystyki druku z zabezpieczeniami, inteligentnych aplikacji zwiększających wartość dodaną produktu i zastosowania uszlachetnień przy jednoczesnym zachowaniu znakomitej jakości druku. Yves Rigivue, dyrektor zarządzający spółki produkującej maszyny drukujące, Müller Martini Druckmaschinen GmbH, był niezwykle ucieszony faktem, że temat sympozjum spotkał się z tak wielkim zainteresowaniem. Jego zdaniem główny potencjał w druku komercyjnych produktów kryją obecnie rynki niszowe, których należy szukać właśnie w obszarze druków z zabezpieczeniami i druku ulotek farmaceutycznych. W tej drugiej kategorii produktów symptomatyczna jest tendencja przechodzenia do druku na coraz cieńszych papierach przy jednoczesnym zwiększaniu liczby kolorów. Maszyna Concepta to odpowiedź firmy Müller Martini na tego typu zapotrzebowanie. Także w produkcji mailingów bezpośrednich maszyna ta wykazuje ogromne zalety – możliwa jest np. integracja w niej zespołu umożliwiającego nadrukowywanie na produkty personalizowanych informacji w technologii inkjetowej.
więcej | Czerwiec
Rynek używanych maszyn poligraficznych w Polsce osiągnął stan pewnej stabilizacji i nasycenia – stał się przez to bardzo wymagający, niezależnie od tego, że maszyny używane są i zawsze będą towarem cieszącym się dużym popytem. Aby utrzymać mocne miejsce na tym rynku, konieczne jest ciągłe aktualizowanie oferty maszyn poszukiwanych przez drukarnie, niezawodny dział handlowo-serwisowy i renoma solidnego partnera na rynku krajowym i zagranicznym. A i to jeszcze nie wystarcza. Dostawców używanego sprzętu poligraficznego zapytaliśmy o to, jak obecnie wygląda rynek wtórny w Polsce, które maszyny są najbardziej poszukiwane, w jakich sytuacjach maszyny używane mogą okazać się lepszym wyborem niż zakup nowego sprzętu.
więcej | Czerwiec
Uszlachetnianie offline oferują z reguły wyspecjalizowane zakłady usługowe. W offsecie arkuszowym tylko niektóre drukarnie oprócz technologii wytłaczania dysponują również maszynami do uszlachetniania offline. Przy czym w zależności od rodzaju produktu drukowanego wybiera się między dwiema technologiami wchodzącymi w rachubę, mianowicie lakierowaniem i laminowaniem folią. Pomimo że stopień połysku osiągnięty metodą uszlachetniania offline przewyższa najczęściej stopień połysku w uszlachetnianiu inline, nie stanowi jeszcze usprawiedliwienia dla wyższych kosztów metody offline. Należy w związku z tym sprawdzić inne kryteria.
Uszlachetnianie offline czy inline?
więcej | Czerwiec
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Czerwiec
Print Partner na targach Poligrafia
Podczas targów Poligrafia na stoisku firmy Print Partner s.j. zaprezentowano maszyny następujących dystrybuowanych przez przedsiębiorstwo marek: Purlux, Smyth, B.Matic oraz JMD. Wśród nich znalazły się między innymi będąca nowością na polskim rynku automatyczna niciarka Smith F.180, linia do oprawy zeszytowej Purlux Nova 10 oraz liczarka arkusza Protec Mini CM2. Prezes firmy Print Partner, Radosław Fryczkowski był zadowolony z przebiegu imprezy targowej w Poznaniu: „Decyzję o wystawiennictwie podjęliśmy już we wrześniu i mimo niepewnej sytuacji na rynku wytrwaliśmy w naszym postanowieniu. Wbrew temu, czego się obawialiśmy, klientów było bardzo dużo, a ponieważ targi są mniejsze niż zazwyczaj, mieli oni czas, żeby dokładnie zapoznać się z poszczególnymi ofertami”. Niciarka automatyczna Smith Freccia F180, z systemem nakładania „trudnych” składek i umożliwiająca nakładanie różnych typów składek, wyposażona jest w podciśnieniowy zespół marki bocznej wyrównujący składki, system trzech kół umożliwiający dokładne uformowanie i ustawienie grzbietu składki na siodle podającym, strumieniowy podajnik składek oraz system sterowania wyposażony w ekran dotykowy ułatwiający programowanie i nadzór. Urządzenie pracuje z maksymalną prędkością 180 cykli/min, rozmiar składki wynosi od 135×80 do 420×320 mm i posiada 9 zespołów szyjących. Maszyna przystosowana jest do integracji z linią zbierającą i paletyzerem. Jako opcja może być zainstalowany optyczny system kontroli kolejności składek, system nakładania merli czy moduł klejenia pierwszej i ostatniej składki. Linię do oprawy zeszytowej Purlux Nova 10 charakteryzują regulowana płynnie prędkość sięgająca 10 tys. egz./godz., możliwość szybkiego dostosowania maszyny do parametrów konkretnego produktu dzięki wskaźnikom rozmiaru i pokrętłom regulacyjnym oraz maksymalny format składki 450×311 mm. Zwiedzający targi Poligrafia goście byli szczególnie zainteresowani urządzeniem Protect Mini CM2, które liczy (fizyczne liczenie każdego pojedynczego arkusza) od góry stosu nie tylko arkusze papierowe, tekturowe, ale również plastikowe o gramaturze 40–500 g/m2. Liczenie arkuszy liczone od góry w dół pozwala na łatwe zdjęcie odliczonych arkuszy. Możliwe jest dodawanie przekładki po zadanej liczbie arkuszy. Maszyna, dostępna w wersji CM1 i CM2 (z separatorem), obsługiwana jest przy pomocy dotykowego panelu LCD i sprawdza się najlepiej w przypadku średnio- i niskonakładowych produkcji (do 1 miliona arkuszy w miesiącu). Radosław Fryczkowski: „Moim zdaniem czasy, kiedy klienci kupowali maszynę na targach, pod wpływem impulsu, minęły i już nie wrócą. Podczas targów inicjuje się wiele rozmów, które finalizowane są dopiero po zakończeniu imprezy. Mam nadzieję, że tak będzie i w naszym przypadku”.

Scorpio poszerza ofertę urządzeń introligatorskich
W ostatnim czasie firma Scorpio sp. z o.o. poszerzyła swoją ofertę handlową o urządzenia introligatorskie firm Samed Innovazioni oraz Boway, których produkty przeznaczone są dla drukarń cyfrowych oraz małych i średnich introligatorni. Urządzenia marki Samed Innovazioni to zestaw maszyn umożliwiający wykonywanie najistotniejszych operacji introligatorskich w oprawie twardej książki. W ofercie Scorpio znajdują się następujące modele: Darix – kompaktowe urządzenie do montażu okładki, Kostanza – maszyna do zawieszania bloku w okładkę, Bordino – prosta i wydajna prasa do prasowania oprawionych książek oraz wypalania rowka w okładce. Z kolei oferta firmy Boway to zestaw urządzeń do różnorodnych prac introligatorskich dla małych introligatorni i drukarń cyfrowych. Są wśród nich oklejarki jednoszczękowe – do oklejania bloków książek, łatwe w obsłudze, umożliwiające szybkie przestawienie maszyny na nowy format oklejanej książki, laminatory – proste urządzenia do laminowania okładek folią, oraz gilotyny – małe i łatwe w obsłudze, o różnym stopniu zautomatyzowania, dostępne w różnych formatach odpowiednich dla drukarń cyfrowych bądź introligatorów. Urządzenia te miały swoją premierę podczas targów Poligrafia 2009 w Poznaniu, gdzie spotkały się z dużym zainteresowaniem zwiedzających – większość z eksponatów już w maju zaczęła pracę w zakładach poligraficznych.

WAB i Print Coatings Polska na Poligrafii
Firma WAB, lubelski dystrybutor materiałów poligraficznych, i jego spółka-córka Print Coatings Polska, zaprezentowały swoją ofertę na targach Poligrafia 2009. Od dwóch lat Print Coatings dostarcza szeroką gamę lakierów dla poligrafii: wodnych i UV – także przeznaczonych do kontaktu z żywnością, nie zawierających benzofenonu, nadających się dla każdej techniki druku: fleksografii, rotograwiury, offsetu, heatsetu. Firma przykłada dużą wagę do kwestii ochrony środowiska; jej produkty nie zawierają składników zanieczyszczających atmosferę. Co więcej – zapewnia recykling opakowań po swoich produktach. Oferta obu firm łącznie obejmuje wszelkie – poza papierem – materiały poligraficzne, jak farby graficzne i lakiery, obciągi, płyty CtP, korektory, kleje, taśmy montażowe i inne. „Zakres produktów oferowanych przez firmy został poszerzony o własną chemię poligraficzną – z dużym powodzeniem przetestowaliśmy te materiały w kilku drukarniach. Produkcja rusza w czerwcu – mówi prezes Wiesław Paszkowski. – Zaprezentowany asortyment będzie powstawał na niemieckiej licencji. To transakcja wiązana: lakiery Print Coatings są sprzedawane na Zachodzie przez kooperanta, pod jego marką”.
więcej | Czerwiec
Targi opakowaniowe branży spożywczej organizowane są przez spółkę Międzynarodowe Targi Poznańskie w cyklu dwuletnim, na przemian z targami Taropak. Ich pierwsza edycja odbyła się w roku 2007. Teraz czas na drugą odsłonę. Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood 2009 odbędą się w Poznaniu w dniach od 14 do 17 września.
więcej | Czerwiec
Wielkimi krokami zbliżają się największe w Europie targi etykiet – odbywająca się w cyklu dwuletnim impreza Labelexpo Europe będzie miała miejsce od 23 do 26 września 2009 roku w Brussels Expo w stolicy Belgii. Pierwsza edycja tego wydarzenia odbyła się blisko 30 lat temu, w ostatniej natomiast uczestniczyło 24,7 tys. gości ze 114 państw świata, wśród uczestników znalazły się również firmy z Polski. Wśród firm, które zadeklarowały swój udział w imprezie, znalazły się między innymi: Emis Europe, Screen Europe, Herma Labels, MDC Daetwyler czy Shanghai Xinmin Taiyo, które w tym roku zadebiutują jako wystawcy na imprezie.
więcej | Czerwiec
W dniach 28 i 29 kwietnia 2009 roku w Centrum Expo XXI w Warszawie odbyły się pierwsze w Polsce targi easyFairs Packaging Innovations. Firmy easyFairs i Targi w Krakowie sp. z o.o. utworzyły spółkę joint venture easyFairs Polska,która zajęła się organizacją nowej imprezy wystawienniczej. Podczas targów zaprezentowano nowoczesne rozwiązania dla branży opakowaniowej, najnowsze techniki i tendencje. Pierwsza na świecie impreza z cyklu easyFairs Packaging Innovations odbyła się w Birmingham w Wielkiej Brytanii w 2006 roku. Od tamtej pory kolejne edycje targów miały miejsce się Londynie i Barcelonie. Podczas imprezy odbył się cykl niezależnych seminariów learnShops, których tematyka przewodnia dotyczyła przede wszystkim bieżących trendów w dziedzinie opakowań i projektów.
więcej | Czerwiec
W dniu 14 maja 2009 r. odbyło się uroczyste otwarcie nowoczesnej fabryki materiałów etykietowych w Biskupicach Podgórnych w gminie Kobierzyce koło Wrocławia. Umiejscowienie światowej klasy zakładu produkcyjnego w Europie Centralnej jest częścią globalnego planu logistycznego firmy UPM – ma on w przyszłości stanowić bazę do obsługi klientów na starym kontynencie. Spotkanie rozpoczęło się od konferencjiprasowej, podczas której gospodarze, prezes UPM Raflatac Jussi Vanhanen, dyrektor generalny UPM Raflatac Polska Jon Lenck i wiceprezes UPM Raflatac Europa Tapio Kolunsarka, w krótkich prezentacjach przedstawili politykę i założenia firmy UPM oraz udzielili odpowiedzi na pytania dziennikarzy. Prezes UPM Raflatac Jussi Vanhanen przedstawił trzy obszary biznesowe UPM, do których zaliczane są: energia i celuloza (elektrownie wodne, biopaliwa, zasoby leśne, drewno, zakłady celulozowe), wyroby z papieru (różne rodzaje papieru takie jak: papier do druku czasopism, bezdrzewny, gazetowy itd.) i materiały zaawansowane technologicznie (samoprzylepne materiały etykietowe, RFID, sklejka, kompozyty drewnoplastikowe).
więcej | Czerwiec
W dniach 19–22 maja br. w Centrum Wystawienniczym w Brnie odbyła się jubileuszowa, 25. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań, Druku i Komunikacji Marketingowej EmbaxPrint. Na swoich stoiskach wystawcy z całego świata zaprezentowali głównie maszyny do produkcji opakowań oraz etykiet, maszyny i urządzenia pakujące, poza tym pokazywano różne techniki reprografii, sprzęt, przyrządy i systemy do pomiarów, badań i sterowania, wyroby papiernicze i drukarskie. Swoją ofertę prezentowały również firmy oferujące różne techniki komunikacji marketingowej. Według danych zamieszczonychw raporcie końcowym opublikowanym przez organizatora, w targach wzięło udział 345 wystawców z 22 krajów, głównie ze Słowacji, Austrii, Niemiec, Włoch i Polski (obcokrajowcy stanowili 38%).
więcej | Czerwiec
W dniach 27–28 maja 2009 roku w Dworze Chotynia w Sobolewie odbyły się kolejne Warsztaty Poligraficzne Szkoły Papieru zorganizowane przez firmę Map Polska sp. z o.o. Podczas części szkoleniowej spotkania zaproszeni goście mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o tajniki ekonomicznej produkcji opakowań z wykorzystaniem folii i materiałów samoprzylepnych. Spotkanie było także okazją do zapoznania się z nowoczesnymi sposobami pakowania.
więcej | Czerwiec
Już po raz dziesiąty Polska Izba Druku przyznała prestiżowe nagrody polskiej branży poligraficznej – Złote Gryfy. Wręczenie statuetek Złotego Gryfa odbyło się 23 maja w warszawskim hotelu Novotel Warszawa Airport. W imprezie wzięło udział dwieście osób reprezentujących firmy poligraficzne zrzeszone w PID i pozostające poza nią, firmy uczestniczące w Konkursie, sponsorów i zaproszonych przez nich gości, partnerów Izby oraz przedstawicieli mediów branżowych. Najważniejszym wydarzeniem Balu była ceremonia wręczenia nagród Złotego Gryfa.
więcej | Czerwiec
Fespa Digital 2009
Piąta edycja targów branży drukarskiej i introligatorskiej PostPrint (6–8 maja, Messegelände, Berlin) zgromadziła na 5500 metrach kwadratowych 105 wystawców z siedmiu krajów (oprócz Niemiec również Dania, Belgia, Holandia, Szwajcaria, Kanada i USA). Wśród wystawców PostPrint Berlin 2009 znalazły się znane na rynku marki, jak Infotec, Ricoh, Océ, X-doc-solution, Kodak, Konica Minolta, Canon, Solex, Neopost, Horizon, FKS. Tegoroczna edycja PostPrint Berlin odnotowała obecność ponad 3000 odwiedzających. Stefan Grave, dyrektor Messe Berlin: „Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i skrócenia czasu przygotowania wystawy do siedmiu miesięcy, PostPrint Berlin 2009 dowiódł, że jest stabilną platformą dla przemysłu w północnych i wschodnich Niemczech”.
więcej | Czerwiec
W dniu 7 maja br. odbył się oficjalny Open House w drukarni cyfrowej Quattro Printing w Warszawie, podczas którego właściciele przedsiębiorstwa zaprezentowali uczestnikom spotkania – przedstawicielom prasy, dostawców urządzeń i materiałów oraz klientom – swój nowoczesny park maszynowy i szerokie możliwości produkcyjne. Drukarnia Quattro Printing rozpoczęła swoją działalność w ubiegłym roku i już zdążyła pozyskać znaczne grono klientów. Jej założyciele, Joanna Zierke, Przemysław Kucharski i Wojciech Karłowicz, posiadający duże doświadczenie i rozeznanie na polskim rynku poligraficznym (K&K Advertising i Sorbet Studio), zadbali o najwyższy poziom świadczonych usług poligraficznych, zarówno reklamowych, jak i użytkowych.
więcej | Czerwiec

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o