Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Lipiec-sierpień


Wielka Nagroda Fleksograficzna 2009
Zrzeszenie Polskich Fleksografów zaprasza do udziału w kolejnej edycji Wielkiej Nagrody Fleksograficznej (Grand Prix flekso 2009). Nagroda zostanie Przyznana za najlepszy produkt fleksograficzny w różnych dyscyplinach. Poprzednie edycje konkursu były organizowane w 2003 i 2004 roku. ZPF chce reaktywować nagrodę ze względu na coraz wyższy poziom polskiej fleksografii i jej skuteczne konkurowanie z rynkami zagranicznymi. Laureatów poznamy podczas XI Forum Fleksograficznego, 6 października br. Prace można zgłaszać do 14 września 2009 r. Nagrodzone produkty (zdjęcia prac) zostaną umieszczone w katalogu Grand Prix flekso na stronie www.flekso.pl. Jako pierwsza chęć wsparcia konkursu zgłosiła firma tesa tape. ZPF zapowiada opracowanie i wydanie katalogu (folderu) z wyróżnionymi oraz nagrodzonymi pracami na wzór podobnych zagranicznych, jak ATEF, EFTA, Flexo-Tech, FTA. Wyniki konkursu (w tym same nadruki) mają być prezentowane na tematycznych targach krajowych i zagranicznych (jak Taropak, Emballage, Interpack).

Nowy polski paszport z odciskiem palca
Wydawane w Polsce paszporty będą zawierać zapis odcisków palców – drugą, obok obrazu twarzy, cechę biometryczną. Producentem książeczki paszportowej jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Za personalizację dokumentu odpowiada Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Od 29 czerwca 2009 r., zgodnie z Rozporządzeniem Rady Unii Europejskiej nr 2252/2004, paszporty biometryczne wydawane we wszystkich krajach strefy Schengen powinny zawierać – obok wizerunku twarzy – zapis odcisków palców. Centrum Personalizacji MSWiA podpisało umowę z PWPW S.A. na dostawę książeczek paszportowych oraz rozbudowę i modernizację Paszportowego Systemu Informacyjnego w celu wprowadzenia drugiej cechy biometrycznej do paszportu. Paszport biometryczny wyposażony jest w bezstykowy mikroprocesor umożliwiający zapis i odczyt danych w formie elektronicznej. W odpowiednich blokach danych na mikroprocesorze w paszporcie zapisane są dane osobowe posiadacza (np. nazwisko, imię, data i miejsce urodzenia, płeć itd.) oraz dane biometryczne. Organizacja ICAO w opracowanym standardzie przewidziała możliwość zapisu wizerunku twarzy i dodatkowych cech biometrycznych. Wprowadzenie drugiej cechy biometrycznej do polskiego paszportu poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. Aplikacja do poboru odcisków palców została w całości opracowana przez PWPW S.A. Od kwietnia br. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych prowadziła w pięciu oddziałach paszportowych na Śląsku pilotaż systemu oceny biometrycznej odcisków palców. PWPW S.A. wyłoniła też dwóch dostawców inletów do paszportu biometrycznego z drugą cechą – międzynarodowe firmy o bogatym doświadczeniu technologicznym w tym zakresie. PWPW S.A. dostarcza również książeczki paszportów biometrycznych dla Republiki Litewskiej, uznane przez ekspertów amerykańskich i brytyjskich za jeden z pięciu najlepiej zabezpieczonych dokumentów na świecie. PWPW S.A. dostarczyła też na Litwę kompletny system do personalizacji paszportów biometrycznych. Do litewskich paszportów oraz innych dokumentów podróży firma produkuje również książeczki z drugą cechą biometryczną.
więcej | Lipiec-sierpień
Roland 900 w Sachsendruck Plauen
Największa saksońska drukarnia materiałów dla segmentu premium, Sachsendruck z Plauen, zamówiła maszynę z serii Roland 900. Została ona dostarczona po kilku tygodniach. Doskonałe zarządzanie projektem umożliwiło instalację maszyny w rekordowym czasie. Zrealizowanie projektu było możliwe dzięki profesjonalnej współpracy i organizacji: w połowie kwietnia br. manroland dostarczył pięciokolorową maszynę Roland 900 w formacie 6, z modułem lakierującym. Dwa tygodnie później, 2 maja, wielkoformatowa maszyna rozpoczęła pełną produkcję w trybie trzyzmianowym, drukując wysokie nakłady druków okolicznościowych, kopert i innych prac komercyjnych. Drukarnia podjęła decyzję o zakupie maszyny manroland głównie z powodu możliwości produkcyjnych, jakie oferują te urządzenia, szczególnie jeśli chodzi o zdolność zadruku cienkich podłoży. Znaczna część zleceń jest drukowana na podłożach o gramaturze 60–80 g/m2 w trybie ciągłym. W trzecim kwartale tego roku drukarnia wzbogaci się o kolejne maszyny manroland. Andreas Moessner, dyrektor zarządzający Sachsendruck, przyjął jasną strategię zwiększania wydajności: „Dzięki nowej maszynie jesteśmy w stanie produkować wysokonakładowe prace znacznie szybciej i bardziej wydajnie”. Po zaledwie kilku tygodniach nowa maszyna wydrukowała ponad 4 miliony odbitek. Moessner dodaje: „Jesteśmy pod wrażeniem wydajności maszyny i samej firmy manroland. Szybkie uruchomienie maszyny oraz jej wysoka niezawodność w pierwszych tygodniach po instalacji przerosły nasze oczekiwania. Cały projekt został przeprowadzony sprawnie i profesjonalnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się znaleźć tak dobrego partnera”. Moessner, zanim objął w styczniu 2009 stanowisko dyrektora zarządzającego w drukarni Sachsendruck i stał się partnerem w jednej z firm należących do Treuleen & Bischof, był członkiem zarządu jednej z niemieckich firm konkurujących z manroland. Sachsendruck specjalizuje się w druku książek dla dzieci, magazynów, katalogów, folderów reklamowych i kopert, zatrudnia około 200 pracowników. W 2008 roku firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 37 milionów euro.

PräziCase w Drukarni Totem
Firma Avargraf dostarczyła do Drukarni Cyfrowej Totem w Inowrocławiu i zainstalowała półautomatyczne urządzenie PräziCase SC-2 wykonujące okładki w oprawie twardej, wyprodukowane przez niemiecką firmę Schmedt. Maszyna sterowana jest mikroprocesorem przy użyciu ekranu dotykowego, a wszystkie wymiary są automatycznie nastawiane po rozpoznaniu wyrobu przez czujniki sensorowe. Urządzenie pozwoli zwiększyć wydajność i jakość produkowanych w drukarni okładek. Jest to już kolejne urządzenie firmy Schmedt pracujące w drukarni Totem. Zakup został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, działanie 2.2.1. Totem oferuje druk cyfrowy publikacji w oprawie miękkiej i twardej oraz wydruki personalizowane. Firma wdrożyła w bieżącym roku system zarządzania jakością potwierdzony certyfikatem ISO 9001:2008, który gwarantuje klientom najwyższą staranność wszystkich wykonywanych usług.

Nowy system broszurujący w ofercie Grafmaszu
Plockmatic System 300 to rozbudowana wersja wcześniejszego modelu 200 szwedzkiego producenta, oferująca kilka dodatkowych funkcji. Wykorzystuje zbieraczkę cierną z serii 510 z bocznym rozdmuchem arkuszy (offset, kreda, foliowane) i funkcją feeder, podawania posortowanych zestawów z półek. Ponadto w skład zestawu wchodzi zszywarko-falcerka BM2000, która posiada: regulowany rozstaw głowic szyjących, możliwość korekty pozycji zszywek na grzbiecie z panelu elektronicznego, regulację docisku wałków falcujących przez operatora maszyny, większe niż w systemie 200 miesięczne obciążenie maszyny, upgrade (opcjonalnie) do modułu BM2000S (szycie drutem) lub zbieraczki podciśnieniowej (VF1008). Uzupełnieniem jest trymer oraz prasa grzbietu. System broszurujący 300 oferuje zatem możliwość stosowania różnych modułów i zbieraczek. Zapewnia uniwersalność, opcje rozbudowy i dopasowanie do zmieniających się potrzeb użytkownika. System jest dostępny w ofercie polskiego dystrybutora, firmy Grafmasz, od początku lipca 2009.
więcej | Lipiec-sierpień
Tegoroczne targi Euro-Reklama Outdoor Expo, jak i Poligrafia, były nieco mniejsze niż w latach poprzednich, jednak, mimo słabszej koniunktury rynkowej, poznańską imprezę odwiedziły tysiące osób i wystawcy nie żałowali swojego udziału w imprezie. Z rozmów przeprowadzonych przez redaktorów „Świata DRUKU” wynika, że większość klientów zainteresowana była konkretnymi rozwiązaniami – odwiedzający dokładnie wiedzieli, czego szukają i jakie rozwiązania będą im przydatne, by sprostać wymaganiom stawianym zarówno przez branżę poligraficzną, jak i reklamową, w dobie panującego na świecie kryzysu gospodarczego. Rozmówcy wskazywali na pewne tendencje, które utrzymywały się w ostatnim kwartale – zainteresowanie klientów skupia się przede wszystkim na nowych rozwiązaniach, głównie technologiach UV, i ekologii. Właśnie te sektory przyciągały uwagę zwiedzających. Klienci, ze względu na konieczność wprowadzania oszczędności, kupują mniejsze urządzenia, lecz jednak firmy oferujące plotery i materiały do druku wielkoformatowego, choć ten rynek jest już częściowo nasycony, nie mogły podczas targów narzekać na brak zainteresowania.
więcej | Lipiec-sierpień
Ponieważ jednym z tematów przewodnich letniego wydania „Świata DRUKU” jest komunikacja wizualna i cyfrowe drukowanie wielkoformatowe, postanowiliśmy przeprowadzić wywiad z przedstawicielami najważniejszych dystrybutorów ploterów wielkoformatowych na polskim rynku. Zadane dwa pytania nawiązywały do sondażu na podobny temat, „Czy obawiać się zmian na rynku druku wielkoformatowego?”, opublikowanego przez nas w 2005 roku: 1. Parę lat wstecz mówiło się o „boomie” na rynku ploterów wielkoformatowych. W sondażu, który przeprowadziliśmy cztery lata temu, jedni rozmówcy twierdzili, że potencjał tego rynku jest bardzo duży i nie wiadomo, kiedy się wyczerpie zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę, że w naszej cywilizacji miejskiej nic nie zapowiada zmniejszenia się popytu na reklamy w dużym formacie. Inni wskazywali, że rynek jednak powoli się nasyca i już niedługo wejście w ten „biznes” przestanie się opłacać. Która z tych opinii wydaje się Państwu trafniejsza dziś, w 2009 roku? 2. Jakie innowacyjne rozwiązania pojawiły się w ostatnim czasie, jeśli chodzi o oferowane przez Państwa firmę plotery? W jaki sposób mogą one wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności firmy klienta? Jakiego typu aplikacje można lepiej i szybciej wykonać przy ich użyciu?
więcej | Lipiec-sierpień
Zbliża się kolejna edycja targów viscom – w tym roku Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej (Digital Signage World by viscom) viscom düsseldorf 2009 odbędą się w dniach 1–3 października 2009 w Centrum Wystawienniczym w Düsseldorfie w Niemczech. Ekspozycja będzie zajmowała dwie hale targowe (8a i 8b).
Wśród wystawców znajdą się m.in. producenci i dostawcy usług komunikacji wizualnej w dziedzinach takich jak: reklama świetlna, Digital Signage, druk cyfrowy, ze szczególnym uwzględnieniem ploterów do druku wielkoformatowego, systemy wycinania, w tym plotery tnące, materiały do zadruku, materiały stosowane w reklamie, systemy nawigacyjne, produkty promocyjne itp. W gronie wystawców nie zabraknie np. firm Agfa Graphics Germany GmbH & Co KG, Canon Deutschland GmbH, Grapo Technologies a.s., Igepa Group GmbH & Co. KG, Mimaki Europe B.V., Océ-Deutschland GmbH, Roland DG czy Sihl Direct GmbH.
więcej | Lipiec-sierpień
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Lipiec-sierpień
W czerwcu br. w siedzibie firmy Kodak w La Hulpe (Belgia) odbyło się spotkanie z udziałem dziennikarzy, którego celem była przedpremierowa prezentacja nowości Kodaka w zakresie druku cyfrowego. Zebranych gości przywitał Patrick Hamilton, PR Director Eamer. Po krótkim wprowadzeniu z prezentacjami wystąpili przedstawiciele Kodaka. Pierwszą z nich poprowadził Kees Mulder, Vice President CDG & GCG Director Marketing Centre Eamer.
W swoim wystąpieniu Kees Mulder przekazał ogólne informacje dotyczące firmy Kodak, m.in. udział w rynku jej poszczególnych działów, omówił też proces zmian, które dokonywały się w firmie w ciągu minionych 30 lat. Zwrócił uwagę na to, że w ubiegłym roku globalny przychód Kodaka wyniósł 9,5 miliarda $ (tylko 40,7% w Stanach Zjednoczonych), z czego 70% przyniósł druk cyfrowy.
W ogólnym zarysie zaprezentował portfolio rozwiązań cyfrowych i prognozowane kierunki rozwoju. W podsumowaniu prowadzący nawiązał do najnowszych technologii będących obecnie w ofercie Kodaka: Stream Inkjet Technology (New Prosper S10 Imprinting System zostanie oficjalnie zaprezentowany po raz pierwszy szerszemu gremium we wrześniu, podczas tegorocznych targów Print w Chicago, oraz podczas targów Ipex 2010 w Birmingham), Intelligent Prepress Manager, Proofing Software 4.0, Nexpress SE3600 Digital Production Press i Digimaster EX300 Digital Production System.
Kolejną prezentację poprowadził Philippe Berte, Managing Director Benelux & Nordics, który scharakteryzował politykę firmy w swoim regionie z uwzględnieniem poszczególnych sektorów: druk komercyjny, opakowania, publikacje (magazyny, książki, gazety), przetwarzanie danych, usługi, marketing, dystrybucja i serwis.
Procesy rozwojowe firmy Kodak, głównie w Europie i Azji, przedstawiła Katja Pötzsch, Marketing Manager CEEMEAF. Podczas prezentacji opisała nową strukturę poszczególnych regionów, organizację sprzedaży i marketingu w 2009 roku oraz plany na lata kolejne.
więcej | Lipiec-sierpień
Rodzina cyfrowych, kolorowych, produkcyjnych urządzeń drukujących Kodak NexPress charakteryzuje się unikalnymi możliwościami, które można wykorzystać do uzyskiwania przykuwających uwagę, atrakcyjnych rezultatów druku. Jest to bardzo istotne na dzisiejszym, niezwykle konkurencyjnym rynku usług poligraficznych. Dzięki wysokiej, zbliżonej do offsetowej jakości druku i zastosowanemu w maszynach modułowi uszlachetniającemu Kodak NexPress Intelligent Dimensional Coating Solution istnieje możliwość tworzenia wypukłych wydruków o wyraźnie wyczuwalnej w dotyku fakturze. Dostępny jako część rozwiązania Kodak NexPress Fifth Imaging Unit Solutions moduł wielowymiarowego druku umożliwia nadawanie tekstowi i grafice wypukłego, trójwymiarowego charakteru, co pomaga w wyróżnieniu materiałów informacyjnych i może uczynić je niezwykle atrakcyjnymi dla oka. W efekcie powstają wydruki o wyraźnie wypukłej formie naśladującej powierzchnię przedstawianych obiektów – na przykład obraz pomarańczy o fakturze prawdziwego owocu. Klienci wciąż poszukują czegoś unikalnego, co pozwoliłoby im wyróżnić się na tle konkurencji. Moduł „3D” Kodaka pozwala realizować fascynujące projekty i stanowi jedno z najbardziej innowacyjnych zastosowań druku cyfrowego. Technologia ta może posłużyć do zwrócenia uwagi odbiorcy na określone aspekty dokumentu, a także poprawienia ogólnych walorów estetycznych dokumentu i zwiększenia siły jego oddziaływania na odbiorcę.
więcej | Lipiec-sierpień
Technologia cyfrowa na dobre ugruntowała swoją pozycję na światowym rynku poligraficznym. Dotyczy to również technologii HP Indigo: w skali światowej istnieje odpowiednia infrastruktura, materiały eksploatacyjne są dostępne w bieżącej sprzedaży, funkcjonują też liczni partnerzy oferujący wysokiej jakości sprzęt i oprogramowanie. Jak wynika z danych rynkowych, produkcja akcydensowa będzie w dalszym ciągu odnotowywała wzrost. Z kolei nowe trendy rynkowe powodują, że technologia cyfrowa staje się bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla typowych drukarń akcydensowych. Ocenia się, że rynek produkcji akcydensowej wzrośnie do roku 2010 o 13%, osiągając poziom 17 trylionów stron (15 trylionów zadrukowanych w 2005 roku). W roku 2005 tylko 9% prac akcydensowych było wykonanych w technologii cyfrowej, biorąc pod uwagę wszystkie ich kategorie – druki biurowe, projekty komputerowe, materiały typu POS i inne. Do roku 2010 udział druków wykonanych cyfrowo ma, według prognoz, wzrosnąć o 1/3, do 12%, co odpowiada poziomowi 1,5 tryliona zadrukowanych stron. Na tak dynamiczny wzrost składa się kilka czynników. Jak wspomniano na początku, technologia cyfrowa jest już bardzo dojrzała, posiada odpowiednią infrastrukturę, na rynku istnieje też rozbudowany łańcuch dostawców wspierających jej rozwój. Po drugie, obserwuje się tendencję do obniżania nakładów zleceń; obecnie ponad 66% wszystkich prac stanowią zamówienia o nakładach nieprzekraczających 5 tys. egz. Po trzecie, dzięki wyeliminowaniu etapu narządu maszyny, strat materiałowych związanych z jej rozruchem oraz konieczności utrzymywania odpowiednich stanów magazynowych, druk cyfrowy stał się wysoce konkurencyjną technologią wobec druku konwencjonalnego. Dzięki stale rosnącej liczbie zainstalowanych maszyn cyfrowych w ciągu ostatnich dziesięciu lat rzeczywisty koszt wyprodukowania jednej strony w technologii cyfrowej obniżył się o 56%[1]. Druk cyfrowy jest także technologią, która oferuje możliwość zaproponowania klientowi wartości dodanej. Pełnokolorowy druk personalizowany pozwala na wykonywanie przyciągających wzrok wyrobów o wysokiej wartości, które mogą skrócić okres niezbędny na zwrot z inwestycji w maszynę cyfrową. Portfolio tego rodzaju prac jest niezwykle szerokie: od prostych personalizowanych materiałów typu direct mailing po specjalistyczne wyroby fotograficzne i w całości dedykowane indywidualnemu odbiorcy instrukcje obsługi do luksusowych samochodów. „Wprowadzenie na rynek maszyn z serii HP Indigo 5500 stworzyło zupełnie nowe możliwości dla wielu drukarń – mówi Paul Randall, szef marketingu w zakresie maszyn HP Indigo na rynki Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. – Będąc pierwszą w pełni uniwersalną maszyną na rynku, HP Indigo 5500 spowodowała, że opłacalny stał się druk prac jedno- i dwukolorowych w technologii cyfrowej”.
więcej | Lipiec-sierpień
Dnia 18 czerwca bieżącego roku w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się konferencja IDC’s Document & Print Management Solutions Roadshow 2009. „Świat DRUKU” był jednym z patronów medialnych imprezy.
Konferencja składała się z trzech bloków tematycznych: „Zarządzanie informacją w nowej erze gospodarczej”, „Z perspektywy CFO – efektywność i koszty w zarządzanym środowisku drukowania i przepływu informacji” oraz „Najlepsze praktyki w dziedzinie zarządzania dokumentami i drukowaniem”.
Pierwszą sesję rozpoczął wykład „Ewolucja rozwiązań do zarządzania wydrukiem i dokumentami”, który poprowadził Tomasz Słoniewski (IDC Polska). IDC jest jedną z największych firm zajmujących się badaniem rynku teleinformatycznego, twórcą wielu analiz sektorowych i współrealizatorem wielu projektów. Wśród głównych zadań firmy jest dostarczanie analiz poszczególnych sektorów rynku, dlatego też współpracuje ona z ponad 850 analitykami w 50 krajach całego świata.
Kolejna prezentacja, wygłoszona przez Borisa Lecoeura, nosiła tytuł: „Nowej generacji zarządzanie komunikacją z klientami: obniżenie kosztów i usprawnienie obsługi klienta”.
więcej | Lipiec-sierpień
W dniach 14–17 września 2009 w Poznaniu odbędą się Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood, które będą okazją do spotkania dostawców know-how z dziedziny pakowania z branżą spożywczą. Rozmawiamy Anną Lemańską, dyrektor targów.
Świat DRUKU: Czy Pani zdaniem targi Pakfood mają szansę stać się tak ważną imprezą wystawienniczą jak targi Taropak?
Anna Lemańska: W mojej opinii ranga wydarzenia jest mierzona m.in. miarą rezultatów, które osiągają nasi wystawcy i odwiedzający targi profesjonaliści. Targi Pakfood są z pewnością ciekawym miejscem spotkań i rozmów o przyszłości oraz prezentacji nowoczesnych rozwiązań skierowanych do ściśle zorientowanej grupy odbiorców, co potwierdzają pozytywne recenzje edycji w roku 2007. Biorąc pod uwagę otwartość branży spożywczej na nowości, szeroką ofertę dostawców oraz naszą umiejętność budowania pozytywnej atmosfery i komfortu spotkań – myślę, że Pakfood odniesie sukces jako wydarzenie nie stanowiące konkurencji dla szerokich tematycznie targów Taropak, a będące odpowiedzią na potrzebę kontaktu branży opakowaniowej z branżą spożywczą, która licznie odwiedza odbywające się tym samym miejscu i czasie targi Polagra Food i Polagra Tech.
więcej | Lipiec-sierpień
Ponad dwieście osób z całej Polski wzięło udział w Konferencji Poligraficznej „Standardy w poligrafii” zorganizowanej 22 kwietnia na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich przez Polską Izbę Druku. Była ona jednym z najważniejszych wydarzeń towarzyszących targom Poligrafia 2009.
Konferencja została podzielona na trzy bloki tematyczne. W ramach pierwszego, poświęconego zagadnieniom standaryzacji w zakresie systemów workflow i systemów zarządzania produkcją wykorzystywanych w zakładach poligraficznych, wystąpili: Tomasz Drążek (ACCHSH), Mariusz Sosnowski (Infosystems), Robert Wieczorek (Heidelberg Polska), Krzysztof Sadziński (Agfa Graphics) i Tomasz Gogacz (Kodak Polska). Kolejny blok tematyczny był poświęcony standaryzacji procesów zarządzania barwą w zakresie prepressu i drukowania. Wzięli w nim udział: Tomasz Dąbrowa, Konrad Blachowski (obaj z Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej), Andrzej Kunstetter (Heidelberg Polska), Robert Kuczera (Michael Huber Polska) i Mariusz Geras (Kodak Polska). W trzecim bloku tematycznym, związanym z zagadnieniami standaryzacji w zakresie postpressu, głos zabrali Jerzy Petriaszwili (Instytut Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej, współautorem wygłoszonego referatu był Yuriy Pyryev) oraz Piotr Skarbek--Kozietulski z firmy Müller Martini.
więcej | Lipiec-sierpień
W dniach 31 maja – 3 czerwca w Giżycku Szczecińska Agencja Edukacyjna zorganizowała doroczną 26. już Letnią Konferencję Poligraficzną. Merytoryczną część spotkania, odbywającego się przy wsparciu medialnym „Świata DRUKU” i portalu PrintinPoland.com, zdominowała tematyka standaryzacji w druku i zarządzania barwą.
W tym roku, po dwóch latach przerwy, kiedy to spotkanie odbywało się w innym miejscu, Letnia Konferencja Poligraficzna ponownie została zorganizowana w Giżycku. Ponad 30 osób, reprezentujących firmy poligraficzne i handlowe oraz media branżowe, spotkało się w zlokalizowanym nad brzegami jeziora Kisajno hotelu Europa, by wysłuchać szeregu interesujących prezentacji, wziąć udział w regatach Ferag Sailing Giżycko Cup 2009, a także podyskutować – nie tylko na tematy branżowe – w nieco luźniejszej atmosferze.
Zebranych w hotelowej sali konferencyjnej gości powitał Waldemar Światły, szef Szczecińskiej Agencji Edukacyjnej, dziękując za przybycie i podkreślając fakt, że nawet w trudnych ekonomicznie czasach, gdy wiele spotkań branżowych ma poważne problemy z organizacją lub wręcz jest odwoływanych, mająca niemal 30-letnią tradycję Letnia Konferencja Poligraficzna doszła do skutku.
więcej | Lipiec-sierpień
W offsecie arkuszowym lakierowanie jest niezastąpioną technologią uszlachetniania inline. Do wyboru są różne warianty lakierowania inline – w zależności od typu farby i konfiguracji maszyn. Maszyny hybrydowe dopuszczają stosowanie trzech typów lakierów w dwóch trybach eksploatacji i są pod tym względem bardziej elastyczne niż maszyny z dwoma zespołami lakierującymi, na których jednak za to mogą być lakierowane lakierem UV konwencjonalne farby drukowe.
więcej | Lipiec-sierpień
Firma Michael Huber Polska zorganizowała cykl regionalnych sympozjów tematycznych pod hasłem „Akademia farby i druku”. Pierwsze z nich odbyło się 21 maja we Wrocławiu, kolejne: 4 czerwca w Gdańsku, 16 – w Warszawie, 18 – w Katowicach, 22 – w Poznaniu.
„Akademia farby i druku” to element szkoleń prowadzonych przez MHP w ramach Ink Academy. Podczas spotkań dyskutowano na temat aktualnych problemów branży poligraficznej. Prelegenci koncentrowali się na technicznych zagadnieniach związanych z drukowaniem, w tym na kontroli jakości, próbowali też odpowiedzieć na pytanie, czy warto drukować bez alkoholu. Prezentowano produkty i najnowsze rozwiązania z oferty MHP.
więcej | Lipiec-sierpień
Podczas dwudniowego OpenHouse zorganizowanego w Akademii Introligatorstwa Müller Martini w Felben pod hasłem „Elastyczność w oprawach bezszyciowych” (4-5 czerwca) ponad dwustu klientów pochodzących głównie z Europy miało okazję zapoznać się z innowacjami zastosowanymi w liniach do oprawy bezszyciowej. W centrum zainteresowania większości odwiedzających znalazła się prezentowana jako światowa premiera zbieraczka 3696 i nowa bezdotykowa dysza do klejenia bocznego typu SPN, przeznaczona do obróbki produktów z zastosowaniem kleju PUR.
więcej | Lipiec-sierpień
W siedzibie firmy Kama GmbH w Dreźnie w dniach 25–26 czerwca odbyło się pierwsze spotkanie w ramach Kama Finishing Days, w którym wzięło udział ponad 300 gości z 14 krajów z całego świata, m.in. z Japonii, Rosji, Polski, Czech, Grecji, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii czy USA.
Podczas pokazów prowadzonych pod hasłem „perły w świecie druku” uczestnicy dni otwartych mieli możliwość obserwować pracę składarko-sklejarki ProFold 74 w różnych konfiguracjach, urządzenia sztancującego ProFoil 74 z systemem honeycomb czy maszyny uszlachetniającej z serii ProCut. Pokazom na żywo towarzyszyły wykłady prowadzone przez reprezentantów partnerów firmy Kama, wśród których znajdują się firmy Leonard Kurz Stiftung & Co. KG, Baumer hhs GmbH i Henkel AG & Co.
więcej | Lipiec-sierpień
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii już po raz szesnasty zorganizowało spotkanie z cyklu Konfrontacje Poligraficzne – jego tematem były „Błędy w drukowaniu offsetowym zwojowym a wady papieru”. Wykłady poprowadzili: Janusz Kosiński (Stora Enso), Stefan Jakucewicz (Map Polska sp. z o.o.) i Jan Brzozowski (Papyrus sp. z o.o.). 16. Poligraficzne Konfrontacje, które odbyły się 18 czerwca, zgromadziły kilkudziesięciu uczestników, wśród których znaleźli się m.in. przedstawiciele polskich drukarń zwojowych, wydawnictw prasowych, firm handlowych, mediów branżowych i studenci uczelni poligraficznych.
więcej | Lipiec-sierpień
W dniach 4–5 czerwca br. odbyły się kolejne Warsztaty dla Wydawców zorganizowane przez firmę Map Polska w ramach Szkoły Papieru. Firma zaprosiła przedstawicieli wydawnictw i drukarń dziełowych na kolejne spotkanie w malowniczym Dworze Chotynia, położonym przy trasie z Warszawy do Lublina.
Goście uczestniczący w części szkoleniowej spotkania mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat ekonomicznej produkcji książek, kryteriów wyboru papierów i innych materiałów odpowiednich do oprawy książkowej, a także wysłuchać opinii na temat przyszłości książki drukowanej.
więcej | Lipiec-sierpień
Dnia 17 czerwca 2009 roku firmy 3M i Antalis Poland po raz kolejny zorganizowały szkolenie z cyklu Akademia Wiedzy i Praktyki. Poświęcone ono było prezentacji różnych materiałów i rozwiązań stosowanych przy oklejaniu pojazdów. Podczas spotkania zaprezentowane zostały m.in. folie 3M: Di-Noc Carbon oraz Scotchal 85 CarWrap, folie do grafik na pojazdach: Controltac IJ380, Controltac IJ180Cv2, Scotchal IJ70, Scotchal IJ40/40 Comply, folie do grafiki odblaskowej Scotchlite 680 Plus i folia konturowa Scotchlite 983 Diamond Grade. Ponadto uczestnicy szkolenia mogli skonfrontować wiedzę teoretyczną z praktyką podczas drugiej, warsztatowej, części szkolenia.
więcej | Lipiec-sierpień

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o