Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Wrzesień


Walne Zgromadzenie Członków PSSiDC
W dniu 4 lipca br. odbyło się w Zgierzu (Stacja Nowa Gdynia) Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego w Krakowie, na którym Zarząd Stowarzyszenia przedstawił sprawozdanie ze swej działalności za okres 23 września 2006 do 3 lipca 2009.
PSSiDC zrzesza obecnie 85 członków, aktywnie działających i wspierających. PSSiDC jest członkiem międzynarodowej federacji FESPA. Stowarzyszenie jest zaangażowane w organizację wydarzeń krajowych, współpracując m.in. z MTP i mediami poligraficznymi.
W minionym okresie sprawozdawczym Zarząd PSSiDC podejmował działania w zakresie współpracy z innymi lokalnymi stowarzyszeniami: udział w corocznym międzynarodowym seminarium organizowanym przez stowarzyszenie słowackie (2006, 2007, 2008); wizyta na targach Embax (maj 2009) i prezentacja koncepcji e-learningowego kursu dla sitodrukarzy oraz wydawnictwa „Sensation’s Book”; wizyta przedstawicieli TSGA z Tajlandii (lipiec 2008).
W omawianym okresie Stowarzyszenie wzięło udział w organizacji i realizacji projektów i wydarzeń branżowych, jak przebudowa serwisu WWW, obejmującego aktualne wydania „FESPA World” i przewodnika „Planet Friendly”, kompendium wiedzy o ochronie środowiska w drukarniach sitodrukowych i cyfrowych, udział w Konfrontacjach Poligraficznych SAIP PW poświęconych sitodrukowi, patronat nad seminariami organizowanymi przez członków Stowarzyszenia: Polski Drukarz, Loping, Sico.
Stowarzyszenie aktywnie uczestniczyło w targach branżowych krajowych i zagranicznych, proponując swym członkom prezentację własnej oferty w ramach wspólnego stoiska: w Polskim Pawilonie na targach FESPA Berlin 2007 oraz w kolejnych edycjach targów Euro-Reklama i Poligrafia w Poznaniu. Podczas ostatnich targów Poligrafia Zarząd Stowarzyszenia został zaproszony na spotkanie z przedstawicielami organizatora targów PRINT’09 w Chicago oraz amerykańskiego Stowarzyszenia Dostawców Technologii Drukarskich w celu omówienia wzajemnej promocji rynków.
Ukończono proces tłumaczenia i implementacji e-learningowych wykładów z zakresu sitodruku – jest to bogate w ilustracje, animacje, linki, opisy faktów źródło wiedzy o procesie druku, praktycznych porad, podpowiedzi i trików, jak zapobiegać błędom i problemom, skierowane zarówno do drukarzy-praktyków, jak i osób początkujących w zawodzie drukarza sitowego.
Wymienić też należy wydanie „Sensation’s Book”, najobszerniejszego w dziejach FESPY projektu prezentującego możliwości technologii sitodruku, cennego kompendium wiedzy i podpowiedzi zastosowań, przeznaczonego dla drukarzy, agencji reklamowych i działów marketingu.
W ostatnim, trudnym gospodarczo czasie Zarząd PSSiDC podjął decyzję o przystąpieniu do komitetu organizacyjnego i aktywnym wspieraniu Branżowego Funduszu Poręczeń Kredytowych Poligrafii, który ma być odpowiedzią na ewentualne zagrożenia dla firm działających w branży.
Po przyjęciu i zatwierdzeniu przedstawionego przez Zarząd Stowarzyszenia bilansu z ostatnich trzech lat, decyzją większości biorących udział w spotkaniu utrzymany został obecny skład Zarządu PSSiDC: Jacek Stencel – prezes, Jacek Swornowski – wiceprezes, Bernard Stelmaszczyk – wiceprezes, Michał Kridel – sekretarz.
Spotkanie zakończyło omówienie najbliższych wydarzeń: zaplanowano kolejne posiedzenie Zarządu i Walne Zgromadzenie Członków PSSiDC, przedstawione zostały plany targowe federacji FESPA – Zarząd PSSiDC zainteresowany jest udziałem w targach FESPA 2010 w Monachium i proponuje firmom-członkom organizację Polskiego Pawilonu.
W obecnym roku PSSiDC obchodzi 15-lecie swej działalności – na spotkaniu w Zgierzu rozpoczęto rozmowę na temat organizacji obchodów tej uroczystości, które wstępnie zaplanowano na jesień.

Polskie znaczki pocztowe nagradzane na świecie
Wyemitowany przez Pocztę Polską znaczek „PostEurop Kraków 2008” zwyciężył w lipcu br. w Międzynarodowym Konkursie Sztuki Filatelistycznej we włoskim Asiago. Jest to już czwarta nagroda dla znaczka wyprodukowanego w PWPW S.A. w ostatnich trzech latach.
Autorem projektu nagrodzonego znaczka jest Janusz Wysocki. Wartość waloru wyemitowanego w formie bloku wynosi 3 zł. Wyprodukowano go w technice druku offsetowego na papierze fluorescencyjnym, w nakładzie 400 tys. sztuk. Znaczek wszedł do obiegu 15 stycznia 2008 r.
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. od wielu lat jest producentem znaczków pocztowych. W swoim znaczkowym portfolio firma ma m.in. znaczki zapachowe, znaczki w kształcie trójkąta, znaczki z suchym tłoczeniem, znaczki z nadrukiem naniesionym za pomocą niekonwencjonalnych farb oraz poddruki służące do wykonania znaczków personalizowanych. W 2006 roku emisja polsko-chińskich znaczków zajęła czwarte miejsce w konkursie „Najpiękniejszy znaczek świata”, rok później znaczek „Dzień Ziemi w Polsce” został uznany za najpiękniejszy znaczek związany z ochroną środowiska. W listopadzie 2008 roku polski znaczek „Światowa Wystawa Psów Rasowych” otrzymał złoty medal w kategorii „the best multiple issue” na Konferencji Rządowych Producentów Znaczków Pocztowych w Algierii.
Zgodnie z podpisaną umową w 2009 roku Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. dostarczy Poczcie Polskiej ponad 600 mln sztuk znaczków. W obiegu pojawi się 51 nowych znaczków okolicznościowych i dwa nowe znaczki obiegowe.

Nowy polski banknot z PWPW
Z okazji 200. rocznicy urodzin Juliusza Słowackiego NBP wyemituje banknot kolekcjonerski z wizerunkiem Juliusza Słowackiego. Producentem banknotu jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A., a jego projektantem Maciej Kopecki, naczelny grafik wytwórni.
W tym roku obchodzimy 200. rocznicę urodzin Juliusza Słowackiego oraz 160. rocznicę jego śmierci. Z tej okazji Sejm RP podjął specjalną uchwałę o uczczeniu tych wydarzeń i ogłosił rok 2009 rokiem Juliusza Słowackiego. Banknot kolekcjonerski o nominale 20 zł ukaże się w sprzedaży 23 września. Na jego przedniej stronie w lewej części umieszczone zostało popiersie Juliusza Słowackiego z datą jego urodzin i śmierci: 1809–1849. Na środku znajduje się widok dworku w Krzemieńcu na Ukrainie, w którym 4 września 1809 roku przyszedł na świat poeta. Na stronie odwrotnej banknotu, w jej środkowej części, znajduje się reprodukcja fragmentu rękopisu wiersza „Uspokojenie” – jednego z liryków, w którym poeta prezentuje swój pogląd na filozofię sensu życia ludzkiego i istotę wszechświata. Z prawej strony strofy wiersza widnieje wierzchołek kolumny Zygmunta III Wazy na placu Zamkowym w Warszawie i dwie sylwetki lecących żurawi. To symboliczne przedstawienie stolicy, z którą poeta był bardzo związany.
Przy produkcji banknotu wykorzystane zostały wszystkie charakterystyczne dla banknotu techniki druku: staloryt, charakterystyczny tylko dla banknotów i druków wysoko zabezpieczonych, oraz offset, sitodruk i typografia. Na obu stronach banknotu znajduje się również szereg zabezpieczeń przeciw fałszerstwom. Wśród nich znak wodny, zaprojektowany jako profil twarzy poety. Wśród zabezpieczeń druku warto wymienić między innymi: recto-verso, a więc obraz utworzony z uzupełniających się elementów, umieszczonych po obydwu stronach banknotu, którego całość – w formie kałamarza z piórem – widoczna jest w świetle przechodzącym. Portret Juliusza Słowackiego i rękopis „Uspokojenia” wydrukowane są techniką stalorytniczą, w produkcji wykorzystano też specjalne właściwości farb. Warto zwrócić szczególną uwagę na sylwetki lecących żurawi – wykonane są różnymi technikami druku, z wykorzystaniem farb zmieniających barwę w zależności od kąta padania światła.
Projektantem banknotu jest Maciej Kopecki – naczelny grafik Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A., ryt portretu Juliusza Słowackiego wykonał artysta rytownik PWPW S.A. Przemysław Krajewski. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. odpowiada za cały proces produkcji banknotu – od prac przygotowawczych, poprzez produkcję papieru, druk, po oprawę banknotu. Banknot z wizerunkiem Juliusza Słowackiego jest już drugim autorstwa Macieja Kopeckiego. Pierwszym był wyemitowany w ubiegłym roku banknot z wizerunkiem marszałka Józefa Piłsudskiego upamiętniający 90. rocznicę odzyskania niepodległości.
PWPW S.A. jest producentem wszystkich znajdujących się w obiegu polskich banknotów.
więcej | Wrzesień
Mimaki JV33-260 w firmie HJRG
W ostatnim czasie firma HJRG z Gliwic powiększyła swój park maszynowy o drukarkę wielkoformatową Mimaki JV33-260 dostarczoną przez firmę TeBa z Łodzi.
Ciesząca się niesłabnącą popularnością seria ploterów Mimaki JV33 została poszerzona w lutym br. o ploter drukujący na mediach o szerokości 260 cm. Od chwili wprowadzenia na rynek ploter ten budzi duże zainteresowanie. Wyposażony jest w automatyczny podajnik mediów dla rolek do 100 kg, który zapewnia bardzo dokładną kontrolę napięcia medium na całej szerokości zadruku – 260 cm. JV33-260 zapewnia bardzo dobrą jakość druku dzięki zmiennej kropli i maksymalnej rozdzielczości 1440 dpi.
„Dział firmy HJRG z Gliwic związany z poligrafią specjalizuje się w druku wielkoformatowym i sitodruku na potrzeby agencji reklamowych oraz indywidualnych klientów. W celu zwiększenia konkurencyjności na rynku oraz sprostaniu rosnącym wymaganiom naszych klientów postanowiliśmy rozbudować nasz park maszynowy o nowy ploter wielkoformatowy Mimaki JV33-260 – mówi właściciel firmy Grzegorz Cebula. – Ploter ten znacznie zwiększył moc produkcyjną naszej drukarni, skrócił czas wykonywania zleceń i poszerzył gamę usług o druk na mediach do szerokości 2,6 m. Decyzja o zakupie tego plotera spośród szerokiej gamy dostępnych na rynku była łatwa do podjęcia, jako że jest to kolejna maszyna Mimaki w naszej firmie, a tym samym jesteśmy przekonani o jej jakości i bezawaryjności. Jednym z dostawców tych maszyn na Polski rynek jest TeBa, a na decyzję o zakupie kolejnego plotera w tej firmie wpłynęła wieloletnia i bardzo dobrze układająca się współpraca oraz profesjonalny serwis”.

Nowe produkty w TeBa
Firm TeBa wprowadza do sprzedaży nowe produkty – wysokiej jakości papier fotograficzny do druku solwentowego oraz folie flock i flex. Papier do druku solwentowego jest dostępny w dwóch rodzajach: papier foto VisualJet White oraz blueback VisualJet Blue, w gramaturach, odpowiednio, 135 g/m2 i 115 g/m2. Obydwa rodzaje papierów mają szerokość 137,2 cm. Papiery te świetnie nadają się do wydruków przeznaczonych na billboardy, systemy przewijane, reklamy do podświetleń, jak również do wydruku fotorealistycznych zdjęć oraz obrazów przeznaczonych do oglądania z niewielkiej odległości
Folie flock i flex znajdują zastosowanie w tworzeniu aplikacji na odzież wszelkiego rodzaju: sportową, roboczą, firmową czy koszulki. Folie te, dostępne w różnych szerokościach, przeznaczone są do zadruku solwentowego, sublimacyjnego lub do wycinania.

Nowy laminat płynny w ofercie Jet Media
Firma Jet Media wprowadza do sprzedaży nowy laminat: EnduraCoat UltraFlex, przeznaczony m.in. do zabezpieczania wydruków solwentowych stosowanych w aplikacjach samochodowych.
EnduraCoat UltraFlex jest laminatem płynnym typu Fleet Grade, wyprodukowanym na bazie wody. Produkt jest przeznaczony do laminowania płynnego: ręcznego i maszynowego. Stosowany jest m.in. w aplikacjach samochodowych do zabezpieczania wydruków solwentowych. Badania produktu wykazały nawet 5-letnią wytrzymałość w warunkach zewnętrznych. Jego właściwości wydłużające żywotność grafik, odporność na promieniowanie UV oraz formuła zapobiegająca żółknięciu sprawiają, że jest to produkt nadający się do grafik długoterminowych, łącznie z samochodowymi. Laminat występuje w wersji błyszczącej i matowej, w opakowaniach 3,8 l.
więcej | Wrzesień
Oto kolejny dłuższy wywiad – tym razem, zgodnie z jednym z dwóch głównych tematów przewodnich wydania, przeprowadziliśmy go z przedstawicielami drukarń etykietowych. Dwa pytania (poniżej) wysłaliśmy do kilkudziesięciu firm, odpowiedziało nam kilka – rozumiemy, jak bardzo zajęci przy bieżącej produkcji są drukarze. Jak sądzimy, warto zapoznać się nawet z tymi kilkoma opiniami – dobrze oddają one to, co myślą obecnie zarządzający drukarniami etykiet o tendencjach w branży i o wpływie tak często dyskutowanego spowolnienia gospodarczego na sytuację rynkową.
1. Jakie tendencje w produkcji etykiet dominują obecnie na rynku, a co za tym idzie, jakie rodzaje etykiet cieszą się największym zainteresowaniem klientów (np. booklet, in-mould, memostick, RFID)?
2. Czy obecna sytuacja ekonomiczna spowodowała ograniczenie zleceń produkcji etykiet samoprzylepnych dla sektora dóbr szybko zbywalnych, chemii gospodarczej, branży farmaceutycznej, kosmetycznej lub piwowarskiej?
więcej | Wrzesień
Main Topic News cz.II
W wydaniu lutowym i marcowym „Świata DRUKU” z 2008 r. przedstawiono ogólne właściwości folii biorozkładalnych. Celem niniejszego artykułu jest przegląd obecnie produkowanych folii tego typu i omówienie aktualnie obowiązujących podstawowych przepisów prawnych dotyczących tych materiałów. Rozwój materiałów biorozkładalnych
Do biorozkładalnych należą materiały, które przy odpowiednich warunkach temperatury i wilgotności ulegają biologicznemu rozkładowi pod wpływem grzybów, enzymów i bakterii. Produktami rozkładu są dwutlenek węgla, woda i ewentualnie metan. Do biorozkładalnych należą materiały kompostowalne, z których pozostaje biomasa, służąca jako kompost do użyźniania gleby[1].
Do produkcji opakowań polimery biorozkładalne stosowane są już od 1995 roku. W ostatnich latach dokonał się zdecydowany postęp w dziedzinie produkcji biorozkładalnych materiałów opakowaniowych oraz surowców służących do ich wytwarzania, w tym głównie skrobi i kwasu polimlekowego. Wpływa na to zarówno postęp technologii produkcji folii biorozkładalnych, jak i wyraźna obniżka cen. Jeszcze nie tak dawno ceny tych materiałów wahały się w granicach 5–50 USD za 1 kg, a obecnie ceny te zmalały do 1–10 USD za 1 kg [2].
więcej | Wrzesień
Apex oferuje dla wąskiej wstęgi wałki rastrowe z korpusem aluminiowym i anodyzowanymi czopami typu UniFli®. Nowością w programie są „wałki rastrowe 2G”, czyli wałki drugiej generacji. Oba produkty oferowane są w interesujących cenach oraz krótkich terminach wykonania. Oczywiście wałki wykonane są w wysokiej jakości, charakterystycznej dla Apex.
Równocześnie przedstawione zostanie rewolucyjne nowe rozwiązanie „Genetic Transfer Technology”, zaadaptowane odpowiednio na potrzeby wąskiej wstęgi. Fundamentem tej technologii jest nowa, specjalnie opracowana warstwa ceramiczna. Grawerowanie laserowe wykonywane jest w oparciu o nową zasadę działania.
więcej | Wrzesień
Firma Sandon Global została założona w listopadzie 2004 roku przez byłych pracowników firm Praxair i Sandon FPR. Zajmuje się wytwarzaniem wałków anilox o wysokich i stabilnych parametrach, które są niezbędne do druku najwyższej jakości opakowań. Sukces Sandon Global został potwierdzony otrzymaną w marcu 2008 srebrną nagrodą Europejskiego Stowarzyszenia Fleksografów (EFTA) w kategorii „dostawca roku”.
Siedziba firmy znajduje się w nowym zakładzie o powierzchni 2200 m2 zlokalizowanym w Runcorn, Cheshire (Anglia). Sandon dysponuje kompletnie wyposażonym zakładem inżynieryjnym pozwalającym na wytwarzanie i regenerację tulei oraz cylindrów będących bazą dla grawerowanej warstwy ceramicznej. Tuleje powstają przy zastosowaniu innowacyjnej technologii Opti-Sleeve. Jej wyjątkowość polega na konstrukcji zakończeń, które całkowicie zabezpieczają przed delaminacją warstw tulei, zmniejszają jej zużycie, a w razie uszkodzenia mechanicznego mogą być zdemontowane i wymienione. Wałki anilox są produkowane w technologii Opti-lite zapewniającej niską masę.
Obecnie firma wykorzystuje nowoczesne trzy lasery włókniste (Thermal Fibre Optic). Ostatnio zainstalowany laser, produkcji RHO Optronics, pozwala na grawerowanie wałków o długości do 3,5 metra. W systemie RHO zastosowano najnowsze materiały oraz technologie przesyłu i formowania promienia laserowego (BDO-Beam Delivery Optics), które pozwolą na znacznie lepsze niż dotychczas parametry i jakość grawerowania.
Sandon prowadzi intensywne prace badawczo-rozwojowe, których wynikiem jest opracowanie nowych technologii grawerowania, takich jak HOW/HVP/HOC/IPRO. Osiągnięte rezultaty zmieniają sposób zadruku opakowań i pozwalają na podniesienie jakości przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i obniżce kosztów.
więcej | Wrzesień
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Wrzesień
Wydawnictwo Bauer ujednoliciło we wszystkich swoich redakcjach prasowych system do składu i projektowania publikacji. Proces migracji na nową platformę zajął 19 miesięcy, ponad pół roku przed planowanym terminem. Przeszkolono ok. 400 pracowników, w tym grafików oraz dziennikarzy. Stanowiska wyposażono w nowe oprogramowanie. Od kwietnia br. wszystkie ukazujące się w Polsce tytuły Wydawnictwa Bauer składane są wyłącznie w programie Adobe InDesign, a w większości redakcji dziennikarze przygotowują teksty w aplikacji Adobe InCopy. „Naszym największym osiągnięciem jest fakt, że migracja na platformę InDesign nie zakłóciła bieżącej pracy żadnego tytułu i wszystkie wydania ukazywały się na czas. Pakiet Adobe oceniam bardzo wysoko ze względu na jego bogaty zasób funkcji graficznych, które się sprawdzają w naszych redakcjach. Dodatkowo stwarza on idealną platformę do wymiany takich wartości jak teksty oraz zdjęcia pomiędzy wydawnictwem, internetem oraz radiem” – powiedział Janusz Iwanowski, dyrektor działu produkcji Wydawnictwa Bauer.
więcej | Wrzesień
Firma manroland konsekwentnie spełnia oczekiwania rynku i już dzisiaj prezentuje koncepcję maszyny przyszłości: dzięki One Touch produkcja gazet będzie w pełni automatyczna. Nowy kierunek w portfolio maszyn gazetowych manroland zorientowany jest na potrzeby rynku. Innowacje mają wpływ zarówno na koncepcję obsługi, jak i na zminimalizowanie czasu narządu, a idąc dalej – na w pełni automatyczny proces druku. Wizja przyszłości to drukowanie poprzez naciśnięcie jednego przycisku, przez jednego tylko człowieka, tylko na jednym pulpicie. Dzięki nowej serii autoprint manroland już dzisiaj uczynił ważny krok w kierunku pełnej automatyzacji.
więcej | Wrzesień
W polskich warunkach nie powstało zbyt wiele wyspecjalizowanych introligatorni, które zajmowałyby się obróbką po druku, jak ma to miejsce na Zachodzie, gdzie takie przedsiębiorstwa oferują swe usługi drukarniom, zajmującym się tylko drukowaniem. Model polski to samodzielna drukarnia, która wszystkie procesy produkcji wykonuje we własnym zakresie. Dopiero dzisiaj sytuacja powoli ulega zmianie. W efekcie rozwoju skomplikowanych procesów uszlachetniania dobrze wyposażona introligatornia jest po prostu bardzo kosztowna. Z tego powodu obróbka po druku, ze względu na stopień jej skomplikowania, jest często niemożliwa do wykonania pod własnym dachem.
więcej | Wrzesień
Czasami najtrudniej jest pisać o rzeczach oczywistych, o takich, z którymi w zasadzie wszyscy się zgadzają. Taką właśnie „oczywistością” jest stosowanie ustalonych zasad czy, jeżeli ktoś woli, norm w różnych dziedzinach życia. Stosowanie jakichkolwiek norm wymaga większej lub mniejszej dyscypliny i posiadania odpowiednich środków do pomocy. Codziennym przykładem może być nasz, na szczęście wciąż jeszcze obowiązujący, sposób zachowania przy stole. Jedna z norm mówi, że usta czy ręce po jedzeniu wycieramy serwetką, a nie rękawem czy rogiem obrusa. Mamy więc normę, do której stosowania jako narzędzie potrzebna jest serwetka. Norma powyższa, jak to z wszystkimi normami bywa, ma po pierwsze znaczenie praktyczne: nie mamy brudnych rękawów, obrusów i nie musimy ich wciąż prać, wydając pieniądze na proszek, wodę i prąd. Drugie znaczenie to znaczenie estetyczne. Normy powstają z przymusu, ze zdrowego rozsądku, w celach oszczędnościowych czy represyjnych. Powyższy przykład z serwetką możemy również zastosować do bardziej lub mniej dogłębnie nam znanej normy służącej do uporządkowania zasad druku i zasad określenia jego dobrej czy złej jakości, czyli do normy ISO 12647. Bardzo jestem ciekawa, ilu z nas jest w stanie z ręką na sercu stwierdzić, że bardzo dobrze zna treść tej normy. Spróbujmy ISO 12647 potraktować nie jako narzędzie represji, ale jako sposób na osiągnięcie wysokiej, zaskakującej nas samych, jakości druku, oraz na obniżenie kosztów. Każdy chyba zgodzi się z twierdzeniem, że jego celem jest obniżanie kosztów. Chcielibyśmy to osiągnąć, ale wydaje nam się, że z wyposażeniem, które mamy, z pracownikami, których zatrudniamy, nie jest to możliwe. Czasem potrzebujemy bardzo niewiele, tylko podpowiedź czy dostępne narzędzie, a oszczędności będą znaczne. Spójrzmy razem na poniższą tabelkę bez niechęci, którą w stosunku do takich wyliczeń żywimy. Kwota ok. 300 tys. PLN może być z pewnością wykorzystana w celach inwestycyjnych, a nie „wyrzuconaw błoto” w postaci makulatury i za sprawą niepotrzebnej straty czasu. Ktoś może zaprotestować: łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Proces druku, nawet jeżeli stosujemy wszystkie środki i narzędzia z najwyższej półki, jest procesem niestabilnym.
więcej | Wrzesień
Hybrydowe farby drukowe s? nanoszone przy pe?nej wydajno?ci maszyny bez alkoholu izopropylowego w ?rodku zwil?aj?cym bezproblemowo, gdy? tolerancja zwil?ania jest o wiele wi?ksza ni? w przypadku farb UV. Potwierdzaj? to badania instytutu Fogra dotycz?ce zastosowania dwukomponentowego ?rodka zwil?aj?cego firmy DruckChemie, niezawieraj?cego alkoholu izopropylowego. Ogólnie wiadomo, ?e druk offsetowy farbami UV, ze wzgl?du na balans „farba – ?rodek zwil?aj?cy”, jest wra?liwszy w porównaniu z drukiem offsetowym konwencjonalnie schn?cymi farbami drukowymi. Objawia si? to wi?ksza ilo?ci? makulatury w trakcie rozpoczynania procesu drukowania i cz??ciowo niewielk? tolerancj? zwil?ania podczas drukowania nak?adu. Ta niewielka tolerancja zwil?ania wymaga ci?g?ego nadzorowania procesu druku i wynikaj?cych z tego ?rodków koryguj?cych ustawienia zespo?ów zwil?aj?cych oraz farbowych. W bardzo wielu przypadkach prowadzi to do obni?enia pr?dko?ci drukowania nak?adu, co oddzia?uje niekorzystnie na ekonomik? przedsi?biorstwa. Dlatego instytut Fogra Forschungsgesellschaft Druck e.V. z Monachium, w programie badawczym „Poprawa balansu farba-woda w druku offsetowym przy zastosowaniu farb drukowych utrwalanych promieniowaniem UV”, wspieranym przez pa?stwowe fundusze, zaj?? si? t? problematyk? zarówno w odniesieniu do farb UV, jak i farb hybrydowych.
więcej | Wrzesień
W dniu 2 lipca br. w firmie Arkoch w Zbrudzewie koło Śremu odbyła się uroczystość oficjalnego przekazania do użytku offsetowej arkuszowej maszyny drukującej Heidelberg Speedmaster XL 75-5+L oraz systemu CtP opartego na naświetlarce termicznej Suprasetter A75. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz lokalnych, klienci drukarni Arkoch, dziennikarze pism branżowych, pracownicy drukarni oraz przedstawiciele firmy Heidelberg Polska.
Część oficjalną rozpoczął Tomasz Pawlicki, dyrektor marketingu Heidelberg Polska. Następnie przybyłych gości powitał właściciel drukarni Antoni Koch, który przedstawił jej historię, obecną sytuację oraz dalsze plany rozwoju. Podkreślił również, że dzięki nowemu Speedmasterowi XL 75-5 z zespołem lakierującym i naświetlarce Suprasetter A75 drukarnia może wykonywać produkcję o najwyższej jakości szybciej niż dotychczas oraz optymalizować koszty przygotowalni oraz druku. Antoni Koch zaznaczył również, że inwestycja została zrealizowana dzięki wykorzystaniu funduszy unijnych na innowacyjne rozwiązania.
więcej | Wrzesień
Rozwój przemysłu poligraficznego wymusił na producentach dokumentów poszukiwanie nowych form zabezpieczeń przed fałszerstwami. Okazało się, że zastosowanie farb specjalnych w połączeniu z odpowiednimi technikami druku spowodowało znaczne podniesienie poziomu protekcji. Celem niniejszego artykułu jest omówienie obecnie stosowanych farb specjalnych pod kątem zastosowań oraz sposobów ich weryfikacji.
więcej | Wrzesień
Brak lub niedostateczna ilość pieniądza krajowego lub obcego były przyczyną wprowadzenia na rynek pieniądza zastępczego. Pieniądz zastępczy emitowały jednostki urzędowe takie jak: skarb państwa, banki, lokalne władze administracyjne, oraz prywatne, jak: majątki ziemskie, restauracje, sklepy. Pełnił on rolę prawnego środka płatniczego. Materiałem do wyrobu pieniądza zastępczego był papier, metal, a czasem porcelana, jak to było w przypadku monety dla Wałbrzycha i Zielonej Góry. Pierwsze emisje były wykonane prymitywnie, bez jakichkolwiek zabezpieczeń, z czasem zaczęto stosować numerację druków. Zdarzały się wykonane na papierze ze znakiem wodnym i z zastosowaniem innych zabezpieczeń przeciwko fałszerstwom. Autentyczność potwierdzano, w zależności od wydawcy, podpisami urzędników i odciskami pieczęci urzędowych gminy lub urzędu miejskiego bądź powiatowego. Przy wykupie wycofanych emisji urzędowych pieniędzy zastępczych było istotne, czy nie naruszono oznaczeń numeracji, podpisów i pieczęci.
więcej | Wrzesień
Informujemy, że do oferty książek dystrybuowanych przez nasze wydawnictwo dołączyła pozycja wydana przez Michael Huber Polska – książka Ewy Rajnsz pt. „Barwy druku. Offset arkuszowy”. Podane są w niej informacje na temat różnych rodzajów farb i lakierów drukowych oraz problemów z nimi związanych, pojawiają się w niej także takie kwestie jak dobór barw, normy DIN 16535/39 i DIN ISO 2846-1, zachowanie się farby podczas drukowania, utrwalanie farb, dobór roztworów zwilżających. To „leksykon wiedzy o technice offsetowej z minimalną ilością tabel, wykresów, wzorów i regułek.
więcej | Wrzesień
Fiirma PSi Laser GmbH to wiodący producent półprzemysłowych drukarek laserowych do zadruku formularzy ciągłych, z siedzibą w mieście Siegen w Niemczech. Firma PSi Laser, która posiada swoją sieć sprzedaży między innymi w Melbourne (USA) i w Pekinie (Chiny), postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom światowego rynku i otworzyć swój kolejny oddział – w Polsce, zapewniając tym samym bliski kontakt z klientami oraz bezpośrednie wsparcie na miejscu. Bliski kontakt z klientem pozwala na rozpoznanie jego nawet najbardziej skomplikowanych wymagań. Partnerzy umożliwiają wypracowanie odpowiednich rozwiązań u klienta i zaimplementowanie ich w urządzeniach. Dzięki swoim dwóm produktom flagowym, którymi są drukarki laserowe PP 4050XP i PP 4060, firma PSi Laser nosi miano lidera w zakresie urządzeń o prędkości do 100 stron na minutę.
więcej | Wrzesień
W dniach 14–16 lipca 2009 roku w miejscowości Lienz w Austrii odbyły się trzydniowe warsztaty dla klientów i kontrahentów opolskiej firmy Atrium. Głównym celem spotkania było zapoznanie się z zakładem produkcyjnym Durst Phototechnik Digital Technology GmbH. Firma Durst od przeszło siedemdziesięciu lat produkuje wielkoformatowe maszyny drukujące – powstają w austriackim Lienz i włoskim Brixen. Firma współpracuje z siedmioma autoryzowanymi przedstawicielami w Europie i w Stanach Zjednoczonych, jej urządzenia są dystrybuowane w przeszło 120 krajach na całym świecie. Przedstawicielem firmy Durst w Polsce jest firma Atrium Centrum Ploterowe.
więcej | Wrzesień
Tradycją już od lat staje się kontynuacja Dnia Drukarza organizowanego przez Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich podczas Jarmarku św. Dominika, kiedy to odbywa się widowisko „Chrzest Drukarza”. W tym roku imprezę zorganizowano 15 sierpnia. Podobnie jak w latach poprzednich główne obchody pomorskiego Dnia Drukarza organizowane przez Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich odbywały się w czerwcu. Sierpniowa kontynuacja imprezy ma propagować bogate tradycje drukarstwa na Pomorzu, które sięgają aż XV wieku. „Ważna jest dla nas również integracja lokalnego środowiska poligraficznego z instytucjami samorządowymi oraz społecznością lokalną, a także integracja pomorskiego środowiska poligraficznego z ogólnopolską społecznością drukarzy.
więcej | Wrzesień

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o