Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Grudzień


W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Grudzień
W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Grudzień
Istnieje bardzo wiele znakomitych powstałych w XIX i XX w. dzieł z zakresu nauk ścisłych i humanistycznych. Jednak wykonywanie ich faksymili i reprintów nie cieszy się zazwyczaj tak dużym zainteresowaniem jak praktyka kopiowania starych druków, rycin i rękopisów. W ciągu dwóch minionych stuleci wytwarzano mało trwały papier; większość druków oraz rękopisów pochodzących z tego okresu jest zagrożona szybkim zniszczeniem – papiery mają niską odporność na urazy mechaniczne, są kruche i często z łatwością przedzierają się, zwłaszcza na brzegach, lub łamią podczas kartkowania, pozostawiając setki drobnych kawałeczków (fot. 1). Zadecydowały o tym zmiany w technologii produkcji papieru, takie jak np. pozostawianie szkodliwych substancji po bieleniu mas włóknistych, nowa technologia zaklejania papieru – klejem żywicznym (opublikowana w 1807 r.) i jej rozpowszechnienie się w XIX w.[1] – papier zaklejano w masie w środowisku o niskim pH, czy wprowadzenie ścieru drzewnego i masy celulozowej otrzymywanej metodą kwaśną. Mamy więc nie jedną, ale kilka przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie się trwałości papierów wytwarzanych w omawianym okresie. Oczywiście nie wszystkie papiery XIX- i XX-wieczne są nietrwałe i zniszczone.
więcej | Grudzień
Wrzuć w wyszukiwarkę (ja użyłam Google) hasło „christmas postcards FSC”. Co widzisz? Ja znalazłam kilkadziesiąt rekordów, całą pierwszą i drugą stronę pełną ofert zachęcających do kupna, wysłania, wydrukowania, podarowania ekologicznych, zielonych, przyjaznych dla środowiska kartek świątecznych z papieru FSC. Ty pewnie widzisz to samo.
Teraz wpisz hasło „kartki świąteczne FSC”. I co? NIC. Od czasu do czasu pojawia się nazwa znanego producenta laptopów, która z papierem i tematem tego artykułu ma niewiele wspólnego. Może to i zła wiadomość dla świadomego ekologicznie polskiego konsumenta, który chciałby taką kartkę kupić i wysłać rodzinie czy znajomym. Ale za to doskonała okazja dla producentów takich kartek – wydawnictw i drukarń. Bo to się nazywa BŁĘKITNY OCEAN!
więcej | Grudzień
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Grudzień
Zadrukowywanie podłoży aluminiowych
Po walcowaniu powierzchnia aluminium jest zanieczyszczona śladami smarów walcowniczych, które zmniejszają przyczepność farb, lakierów i folii laminujących. Dlatego przed drukowaniem, lakierowaniem i laminowaniem należy folię aluminiową dokładnie odtłuścić przy użyciu roztworów alkalicznych albo chlorowcopochodnych rozpuszczalników organicznych. Smary walcownicze można również usunąć przez wyżarzanie folii w specjalnych piecach w temperaturze ok. 800°C. W czasie wygrzewania zwiększa się grubość i równomierność warstwy tlenku na powierzchni aluminium – zwiększa on przyczepność farby[2]. Niektórzy dostawcy oferują odtłuszczone folie aluminiowe.
więcej | Grudzień
W dniu 22 października 2009 w Centrum Szkoleniowo--Konferencyjnym Społem w Warszawie odbyła się kolejna, już siedemnasta, edycja Poligraficznych Konfrontacji – jej tematem przewodnim był „Druk na podłożach niewsiąkliwych”. Seminarium poprowadziła Maria Kwiatkowska.
Wśród prelegentów znalazł się Stefan Jakucewicz (Map Polska sp. z o.o.), który wygłosił wykład „Klasyfikacja podłoży. Szczególne cechy różnych podłoży umożliwiające ich zadruk”.
więcej | Grudzień
Wybór optymalnego materiału, jego przetworzenie na formę lakierującą i jej zastosowanie w procesie uszlachetniania inline wymagają od drukarza offsetowego odpowiedniej wiedzy. Przenoszenie lakieru o małej lepkości z formy lakierującej na podłoże drukowe jest procesem przebiegającym według pewnych zasad. Poniższe rozważania dotyczą przenoszenia lakierów UV o małej lepkości (rzadkich) i lakierów dyspersyjnych niezawierających pigmentów dekoracyjnych. Nie zajmujemy się tu tematyką płyt offsetowych do wybiórczego nanoszenia lakierów olejowych o dużej lepkości.
więcej | Grudzień
Firma Weilburger Graphics zorganizowała piąte już z kolei seminarium „Fränkischen Lackspezialitäten”; odbyło się ono 29 października br. w Gerhardshofen (Frankonia). Motto spotkania brzmiało: „UV im Blickpunkt” („Z punktu widzenia UV”). Zebranych gości powitał prezes Weilburger Graphics GmbH Günter Korbacher, który w krótkim wstępie przedstawił historię i omówił założenia firmy. Następnie głos zabrał dyrektor handlowy Weilburger Graphics GmbH Arno Dürr, który przybliżył dokładny plan seminarium i zapowiedział kolejnych prelegentów.
więcej | Grudzień
W poprzedniej części artykułu (ŚD nr 11/2009) przedstawione zostały nowości tegorocznych targów IFRA Expo w zakresie rozwiązań prepressowych, narzędzi do publikacji w kanałach innych niż druk tradycyjny i automatyzacji przepływu prac; w tym numerze omawiamy rozwiązania do druku gazet i obróbki po druku, a także media do druku i materiały eksploatacyjne. Ferag, producent nowoczesnych systemów przeznaczonych do obróbki wykończeniowej gazet, czasopism i akcydensów, na targach w Wiedniu zaprezentował trzy zagadnienia związane z obróbką po druku.
więcej | Grudzień
Największe na świecie targi przeznaczone głównie dla rynku etykietowego odbyły się w dniach 23–26 września br. w Brukseli. W sześciu halach o łącznej powierzchni około 30 tys. m2 swoje produkty (głównie etykiety przeznaczone na szeroko rozumiany rynek opakowań) zaprezentowało 500 wystawców. Podczas trwania imprezy odbywała się również seminaria i warsztaty tematyczne – wśród nich znalazła się m.in. konferencja „Druk cyfrowy wykorzystywany do produkcji etykiet”. Ważny punkt każdego z seminariów stanowiła ekologia w branży poligraficznej, popularnym tematem była również produkcja etykiet RFID. 15% powierzchni targowej poświęcone zostało cyfrowemu drukowi etykiet – z każdym rokiem zyskuje on na znaczeniu; zdaniem uczestników targów, ta tendencja będzie się utrzymywała.
więcej | Grudzień
W dniu 19 listopada 2009 roku w przygotowalni Reproserwis miało miejsce spotkanie związane z uruchomieniem pierwszej w Polsce linii technologicznej Kodak Flexcel NX, zorganizowane przez firmy Kodak Polska, Ref-Graf i Reproserwis. Do Suchego Lasu koło Poznania przybyli przedstawiciele drukarń szczególnie zainteresowanych nową technologią oraz przedstawiciele prasy. W imieniu organizatorów spotkanie otworzyli: Swapan Chaudhuri – dyrektor zarządzający Kodak Polska, Andrzej Basiński – prezes firmy Ref-Graf, i Stanisław Szymański – prezes firmy Reproserwis. Goście mieli okazję zapoznać się z nowym systemem od strony teoretycznej dzięki prezentacji „Kodak Flexcel NX – najnowsza technologia przygotowania płyt fleksograficznych. Najwyższy poziom jakości i możliwości we fleksografii” wygłoszonej przez Jacka Galińskiego z firmy Ref- Graf.
więcej | Grudzień
W sierpniu br. otrzymałem od brazylijskiej organizacji fleksograficznej ABFlexo zaproszenie do wygłoszenia wykładu pod tytułem „Polska fleksografia”* podczas międzynarodowej konferencji fleksograficznej, która odbywała się w S?o Paulo w dniach 9–10 września 2009. Korzystając ze sposobności – wyjazd na konferencję – poprosiłem ABFlexo o zaaranżowanie wizyt w brazylijskich drukarniach fleksograficznych. Udało się! Planując jakiekolwiek wizyty w tym państwie należy mieć świadomość jego wielkości (powierzchnia prawie 26 razy większa od Polski, 5 razy więcej ludności) i wynikających z tego odległości. Ograniczony czas pobytu, a także wspomniany „rozmiar” kraju pozwoliły na odwiedzenie trzech drukarń fleksograficznych (dwóch wąskowstęgowych i jednej szerokowstęgowej), wytwórni papieru samoprzylepnego oraz siedziby ABFlexo.
więcej | Grudzień
Wychodząc naprzeciw potrzebie klientów poznania nowych trendów w branży poligraficznej firma Reprograf SA zorganizowała konferencję pt. „Optymalizacja procesów poligraficznych – nowe rozwiązania”, która odbyła się 17 listopada br. w siedzibie firmy w Warszawie. Program konferencji obejmował trzy bloki tematyczne połączone z prezentacjami rozwiązań w praktyce. Przybyłych powitała Jolanta Kurowiak, prezes zarządu firmy Reprograf S.A.
więcej | Grudzień
W dniu 19 listopada br. w Białostockich Zakładach Graficznych SA (BZGraf) w Białymstoku zorganizowano uroczyste spotkanie z okazji jubileuszu 65-lecia istnienia drukarni, połączone z oficjalnym przekazaniem do użytku offsetowej pełnoformatowej arkuszowej maszyny drukującej Heidelberg Speedmaster SM 102-8-P5 z odwracaniem, wyposażonej w moduły systemu zarządzania produkcją Prinect, oraz przygotowalni cyfrowej opartej o pełnoformatową naświetlarkę termiczną CtP Heidelberg Suprasetter H105. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz lokalnych, wydawnictw z terenu całej Polski współpracujących z drukarnią BZGraf, redaktorzy prasy poligraficznej, przedstawiciele firmy Heidelberg Polska oraz Europapier-Impap Polska i oczywiście zarząd drukarni oraz przedstawiciele załogi.
więcej | Grudzień
W swoim ośrodku w Nowym Sękocinie (Raszyn pod Warszawą) firma HP Polska zorganizowała w dniach 2–6 listopada Dni Otwarte (trzeci z kolei był przeznaczony dla prasy). Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano najnowsze urządzenie wielkoformatowe drukujące w technologii HP Latex. Nowa drukarka HP L25500 o szerokości pola zadruku do 1,6 m drukuje atramentami lateksowymi, dedykowana jest do ekologicznego drukowania wysokiej jakości aplikacji indoorowych i outdoorowych. W czasie spotkania pokazano także znaną i wielokrotnie nagradzaną produkcyjną maszynę HP DesignJet L65500.
więcej | Grudzień
W przedandrzejkowy czwartek, 26 listopada 2009 roku, OKI Printing Solutions Polska tradycyjnie już zabrała swoich klientów i współpracowników w podróż do Szkocji, krainy św. Andrzeja, by odkrywać tam początki Celtów. Spotkanie w siedzibie firmy rozpoczęły dwie prezentacje merytoryczne: pierwszą na temat rynku urządzeń drukujących wygłosił Jacek Tarkiewicz, dyrektor marketingu OKI Printing Solutions Polska, drugą, dotyczącą premier produktowych OKI, przedstawił Piotr Parys, Product Marketing Manager OKI Printing Solutions w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
więcej | Grudzień
Wieczorem 26 listopada w Opera Club w Warszawie odbyła się premiera Kalendarza Fujifilm 2010, która została zwieńczona aukcją charytatywną na rzecz Fundacji TVN „Nie jesteś sam”. „Dokładnie pięć lat temu zaprezentowaliśmy Państwu pierwszy Kalendarz Fujifilm” – mówił podczas Gali Andrzej Brylak, prezes Fujifilm Polska Distribution. W tym roku na kartach Kalendarza Fujifilm 2010 można podziwiać tancerzy znanych z takich programów jak „Taniec z Gwiazdami” oraz „You Can Dance”.
więcej | Grudzień
Firmowa strona WWW jest siedzibą przedsiębiorstwa w internecie, dlatego powinna działać bez zarzutu. Wszystkie pliki i elementy konieczne do poprawnego funkcjonowania strony internetowej są przechowywane na serwerze WWW. Tam znajduje się także firmowa poczta elektroniczna. Odpowiedni serwer gwarantuje stabilne działanie strony internetowej i sprawny kontakt z klientami, a jego bezawaryjność buduje profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa w oczach klientów. Dlatego rozpoczynając działalność firmy w internecie należy wybrać odpowiednie rozwiązanie tak, by być o krok przed konkurencją.
więcej | Grudzień
Praktycznie już przesądzone jest ustanowienie kolejnego święta kościelnego Trzech Króli, przypadającego 6 stycznia, dniem wolnym od pracy. Jest to osobisty sukces prezydenta Łodzi, Jerzego Kropiwnickiego, będącego gorącym orędownikiem przywrócenia świątecznego charakteru tej uroczystości. Do pomysłu przychyliła się też ekipa rządząca i od 2011 r. będziemy mieli w kalendarzu kolejny „czerwony dzień”. Żeby jednak nie było zbyt pięknie, ustalono cenę za ten szlachetny gest. Będzie nią taka zmiana w przepisach kodeksu pracy, która sprawi, że święta przypadające w sobotę nie będą powodowały skrócenia czasu pracy o 8 godzin (teraz tak było tylko w przypadku niedzieli – art. 130 § 2 kodeksu pracy). Dla niezorientowanych może nie być sprawy, coś za coś, ale po głębszej analizie sprawa i owszem, jest.
więcej | Grudzień

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o