Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Luty


W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Luty
W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Luty
W dniu 26 stycznia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Związku Polskiego Leasingu, poświęcona podsumowaniu minionego roku na rynku leasingu. Wyniki branży leasingowej w 2009 r. zaprezentował i skomentował Andrzej Krzemiński, przewodniczący komitetu wykonawczego ZPL. Prezentację na temat sytuacji gospodarczej kraju i prognoz na najbliższy rok przedstawił główny ekonomista ING Bank Śląski Mateusz Szczurek. Mariusz Kurzac, wiceprzewodniczący KW ZPL, omówił wyniki na rynku leasingu nieruchomości. Dyrektor generalny ZPL Andrzej Sugajski przedstawił priorytetowe kierunki działania związku w 2010 r. i nowy model funkcjonowania ZPL.
Jeśli chodzi o wyniki branży leasingowej w 2009 r. (tabela), to czwarty kwartał potwierdził, że znaczny spadek obrotów na rynku leasingu został zahamowany. Sprawdziła się prognoza wyników rynku leasingu przedstawiona przez Związek Polskiego Leasingu na konferencji podsumowującej pierwsze półrocze w lipcu ub.r. Wartość nowych transakcji na rynku ruchomości wyniosła 20,9 mld zł, o 300 mln więcej niż przewidywał ZPL. Większy jednak, niż oczekiwano, był spadek na rynku nieruchomości. Ogółem wartość rynku w 2009 r. wyniosła 23 mld zł, co oznacza spadek o 30,2% w porównaniu z rokiem 2008.
więcej | Luty
Firmy faktoringowe zgodnie twierdzą, że zainteresowanie faktoringiem w 2009 roku wzrosło. Popularność tej usługi wynika z innej wyceny ryzyka i elastyczności znacznie większej niż oferują bankowe kredyty – dzięki temu faktorzy zapewniają finansowanie nawet firmom, które nie mają szansy na kredyt.
Miniony rok nie był łatwy dla gospodarki i w oczywisty sposób odbiło się to także na faktoringu, trudno jednak mówić o dramatycznych spadkach w tej branży. W ciągu ostatnich lat obroty firm faktoringowych rosły nawet po kilkadziesiąt procent rocznie. W 2008 r. faktorzy zanotowali aż 75-procentowy wzrost. Faktoring był i nadal jest jedną z najmłodszych, ale najszybciej rozwijających się branż na rynku usług finansowych.
więcej | Luty
Dnia 4 lutego br. w Muzeum Plakatu w Wilanowie miało miejsce ogłoszenie wyników i wręczenie nagród oraz wyróżnień laureatom VI Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych Vidical 2010. Inaugurowano również wystawę, która będzie trwała do 28 lutego. W tym roku najlepsze realizacje zostały wybrane przez jury w składzie: prof. Stanisław Wieczorek z warszawskiej ASP – przewodniczący jury, Piotr Dumała – grafik, Chris Niedenthal – fotograf, Witold Niemiec – poligraf, i Wiesław Ochman – artysta operowy. Sponsorami konkursu organizowanego przez spółkę Vidical, ASP w Warszawie i EMPiK były firmy: Heidelberg Polska, Michael Huber Polska, Map Polska, Follak, DNT Oddz. PAP, Drukoba, Stampfli oraz Lediberg. Jednym z patronów medialnych konkursu był miesięcznik „Pro-KREACJA”.
więcej | Luty
Ponieważ to wydanie naszego miesięcznika przygotowaliśmy z myślą o targach Euro-Reklama, gdzie zazwyczaj gości druk cyfrowy w wielkim formacie, zamieszczamy w nim wypowiedzi przedstawicieli firm dystrybuujących plotery wielkoformatowe na polskim rynku. Zadaliśmy im dwa pytania:
1. Jak szybko Państwa zdaniem nowoczesne technologie proekologiczne mają szansę wyeliminować dotychczas stosowany tzw. twardy solwent?
2. Czy kluczem do większej wydajności jest software, w jaki wyposażane są urządzenia, czy też zmiany w rozwiązaniach konstrukcyjnych?
więcej | Luty
Grupa Medialna Figaro z Ryk zorganizowała 8 stycznia w Zajeździe nad Wieprzem wieczór poligraficzno-gastronomiczny, którego celem było zintegrowanie klientów firmy, uczczenie 10-lecia jej istnienia w branży i pokazanie w działaniu najnowszych technologii druku. Mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych, licznie stawili się zaproszeni goście, jak również partnerzy biznesowi i dostawcy: maszyn cyfrowych – Xerox, urządzeń wielkoformatowych do skanowania i kopiowania – Océ, oraz czołowy producent automatów pieczątkarskich, Colop. Nie zabrakło również przedstawicieli mediów, m.in. „Świata DRUKU”, telewizji Lublin i organizatorów akcji Słonik Nadziei.
więcej | Luty
Jednym z tematów przewodnich lutowego wydania „Świata DRUKU” są technologie POD i VDP (Print-on-Demand i Variable Data Printing), które należą do aktualnych tendencji w druku cyfrowym. Poniżej publikujemy wypowiedzi przedstawicieli znanych na polskim rynku dostawców rozwiązań cyfrowych z sektora Printing Production dotyczące drugiej z wymienionych technologii. Zadaliśmy im dwa pytania:
1. Czy użytkownicy systemów produkcyjnych w pełni wykorzystują możliwości druku zmiennych danych (VDP) na dostarczanych przez Państwa urządzeniach?
2. Jakie innowacyjne rozwiązania w tym zakresie oferują Państwo obecnie swoim klientom?
więcej | Luty
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Luty
Rozmowa z Piotrem Kamińskim, dyrektorem projektu
Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklamagrupie
więcej | Luty
W dniach 27–29 stycznia w Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnym Expo XXI w Warszawie odbyły się VI Międzynarodowe Dni Reklamy RemaDays 2010. W tej edycji GJC Inter Media – organizator imprezy postawił sobie za zadanie zapewnienie maksymalnej wygody zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym. Wprowadzono nowy, czytelny podział prezentujących się firm na trzy sektory: Out&Indoor, Gifts Technology (specjalistyczne maszyny do wydruków wielkoformatowych, grawerowania i haftu), pozwalający odwiedzającym na łatwe odszukanie interesującej ich oferty. Udostępniono nową halę o powierzchni 4 tys. m2, która pomieściła sektor Technology i Out&Indoor.
więcej | Luty
W dniach 1–3 października 2009 roku w Centrum Wystawienniczym w Düsseldorfie odbyły się Międzynarodowe Targi Technik Komunikacji Wizualnej viscom. Organizatorem imprezy była firma Reed Exhibitions, a wśród patronów medialnych wydarzenia znalazły się magazyny „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA”.
Podczas ubiegłorocznej edycji targów viscom wystawcy zaprezentowali szeroką gamę usług związanych z komunikacją wizualną i reklamą zewnętrzną – wykonywaną w technologii sitodruku i druku cyfrowego – produkcją banerów, a także specjalistyczne oprogramowanie oraz maszyny i urządzenia do druku cyfrowego. W Düsseldorfie zaprezentowało się 310 wystawców z 30 państw, pośród których znalazło się 10 firm z Polski.
więcej | Luty
W dniach 13–15 stycznia 2010 r. w Düsseldorfie odbyły się 48. Międzynarodowe Targi Artykułów Reklamowych PSI. Z badania przeprowadzonego przez PSI wynika, że 36% dystrybutorów i 34% producentów artykułów reklamowych negatywnie odczuło rynkowe załamanie. Być może dlatego liczba wystawców zmalała w porównaniu z 47. edycją targów, jednak spadkowi temu (na poziomie 4,07%) towarzyszą dobre nastroje i optymistyczne oczekiwania wobec przyszłości branży. Jak podaje organizator PSI, 883 wystawców z 31 krajów odwiedziło w trakcie targów ponad 16 tys. gości.
więcej | Luty
Laminator to z pozoru konstrukcja niezwykle prosta, bez większych tajemnic. Można by ją – upraszczając – sprowadzić do kilku elementów, takich jak: wałki laminujące odpowiednio osadzone w obudowie, wałki podawczo-odbiorcze na laminaty i papier podkładowy, silniki, przekładnie i… to z grubsza wszystko.
Co więc takiego kryją w sobie laminatory, że pewne modele kosztują czasami dwa razy więcej niż inne? Jak zabrać się za poszukiwanie najodpowiedniejszej maszyny? W jaki sposób wybrać dla siebie tę najlepszą?
Odpowiedzi na te pytania wymagają szerszej analizy parametrów laminatora, którą przedstawiamy poniżej.
więcej | Luty
Rozmowa z Januszem Kozakoszczakiem, prezesem drukarni Sowa sp. z o.o.
więcej | Luty
Na początku tego roku w łódzkiej firmie poligraficzno-wydawniczej Piktor s.c., należącej do Dariusza Szlaskiego i Piotra Sobczaka, rozpoczęła produkcję czterokolorowa cyfrowa offsetowa maszyna drukująca TruePress 344 produkcji Screen, wyposażona w innowacyjne technologie naświetlania płyt (z rastrem hybrydowym Spekta), jak również najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie automatyzacji procesu druku i kontroli jakości. Dostawcą maszyny jest firma Reprograf SA. Firma Piktor zaczęła działać 1 czerwca 2006 roku. Od początku korzysta wyłącznie z cyfrowej technologii druku (do formatu A3+), uzupełnionej o bogate i wydajne rozwiązania z zakresu introligatorni i wykańczania.
więcej | Luty
W ostatnich latach, zwłaszcza podczas targów drupa 2008 w Düsseldorfie, zaprezentowano wiele nowości w zakresie druku cyfrowego. Technologie te przedstawiano wówczas jako przełomowe odkrycia, jednak większość z nich w oka mgnieniu zniknęła z rynku, a bez wątpienia z pierwszych stron gazet. Podobny los spotkał zupełnie nową technologię Kodak Stream Inkjet, która była przeznaczona dla wysokonakładowego druku inkjetowego o jakości zbliżonej do offsetu – dzięki niej przy produkcji takich prac jak katalogi, druki typu direct mailing czy inserty mogą być wykorzystywane zarówno papiery powlekane, jak i niepowlekane.
Fakt ten był jednym z głównych powodów zorganizowania przez firmę Kodak dwudniowego spotkania wybitnych analityków rynku i technologów z całego świata, którzy pod koniec lipca ubiegłego roku przybyli do Dayton Kodak R&D Center w Ohio. Zespół ten miał przeprowadzić analizę bieżącej sytuacji cyfrowego druku produkcyjnego na światowych rynkach poligraficznych, zwracając szczególną uwagę na wdrażanie nowych technologii, i sporządzić raport podsumowujący.
więcej | Luty
W dniach od 13 do 16 stycznia 2010 roku Szczecińska Agencja Edukacyjna zorganizowała kolejną, już jedenastą, edycję Zimowej Konferencji Poligraficznej. Wykłady odbywały się w Domu Zdrowia „Rysy” w Bukowinie Tatrzańskiej. Wśród uczestników konferencji znaleźli się głównie przedstawiciele drukarń i dostawców. Spotkanie w dużej części było poświęcone rozwiązaniom mającym zoptymalizować działalność firm poligraficznych w niełatwym dla nich okresie. Konferencji towarzyszyła szósta edycja zawodów w narciarstwie alpejskim Huber Ski Cup o puchar firmy Michael Huber Polska. „Świat DRUKU” był wśród patronów medialnych imprezy.
więcej | Luty
Dnia 25 listopada 2009 w Centrum Konferencyjnym Mercedes Benz w Warszawie odbyła się kolejna konferencja z cyklu „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” – forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji etykiet samoprzylepnych a drukarniami i ich klientami.
więcej | Luty
Na początku grudnia ubiegłego roku firma Michael Huber Polska zorganizowała sympozjum „Technologia UV – spotkanie użytkowników systemu”. Jak podawano, dwudniowe spotkanie zgromadziło blisko 250 przedstawicieli drukarń i dostawców z obszaru offsetu arkuszowego UV, endlos UV oraz wąskiej wstęgi, w tym gości z Ukrainy, Niemiec, Belgii i Szwajcarii. Uczestnicy sympozjum mogli również zwiedzić nową siedzibę Hubera, obejrzeć biura, nowoczesne magazyny i halę produkcyjną w Nowej Wsi Wrocławskiej.
więcej | Luty

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o