Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Marzec


W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Marzec
W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Marzec
Za dwa miesiące Ipex – targi poligraficzne pod względem wielkości porównywalne jedynie z drupą w Düsseldorfie, zaś od Labelexpo w Brukseli – najważniejszego wydarzenia w branży etykietowej, minęło już pół roku. To dobry moment, by poprosić o wypowiedź przedstawicieli producentów maszyn fleksograficznych i cyfrowych z sektora „narrow web”, zwłaszcza że jednym z tematów przewodnich tego wydania „Świata DRUKU” jest druk etykiet w technologii flekso i rynek opakowań w Polsce. Jak oceniliby Państwo obecną dynamikę na rynku etykiet w stosunku do początku ubiegłego roku, kiedy to cała branża poligraficzna i pakowaniowa odnotowały lekką tendencję spadkową i zawisło nad nimi realne widmo spowolnienia gospodarczego? O odpowiedź na powyższe pytanie poprosiliśmy przedstawicieli znanych na polskim rynku producentów i dostawców maszyn do produkcji etykiet samoprzylepnych. Do wzięcia udziału w sondażu zaprosiliśmy następujące firmy (w kolejności alfabetycznej): Edale, Edelmann Graphics, EFI Jetrion, Focus Label Machinery, Gallus, HP Indigo, K2 Flexo, Lesko Engineering, Mark Andy, MPS, Nilpeter, Omet i Punch Graphix. A oto nadesłane wypowiedzi.
więcej | Marzec
W ostatnich latach jakość opakowań wykonanych w technice fleksodruku uległa znacznej poprawie. Do tej pory technika flekso, jeżeli chodzi o jakość odbitki, przegrywała z offsetem i wklęsłodrukiem. Co więc sprawia, że flesografia przeżywa renesans, a firmy z branży opakowaniowej coraz częściej decydują się na druk w tej technologii? Co więcej, wzrost jakości druku nie podniósł cen. Obecnie na rynku etykiet i opakowań pojawia się coraz więcej prac o małych nakładach. Odpowiedzią na zmiany rynkowe są zmiany w budowie nowych maszyn fleksodrukowych, wprowadzane przez niektórych producentów. Następuje ciągły postęp w przygotowaniu form drukowych i nowych farb, zmiany w obszarze cylindrów aniloks.
więcej | Marzec
Ze względu na zbliżające się targi Packaging Innovations organizowane w Warszawie jednym z tematów przewodnich tego wydania jest druk etykiet w technologii fleksograficznej i rynek opakowań w Polsce. Wiadomo, że druk trzeba przygotować i że jest to bardzo istotny etap jego produkcji.
Rynek opakowań wciąż rośnie – zdaje się, że kryzys dotknął tego sektora gospodarki w stosunkowo niewielkim stopniu. Czy usługowe przygotowalnie fleksograficzne mają się dobrze? Czy mocno ze sobą konkurują? Czy aby sprostać oczekiwaniom klientów, muszą inwestować w nowe technologie i urządzenia, czy też obecnie są wyposażone w wystarczającym stopniu?
O odpowiedzi te pytania poprosiliśmy przedstawicieli najbardziej znanych na polskim rynku przygotowalni fleksograficznych. Do wzięcia udziału w sondażu zaprosiliśmy następujące firmy (w kolejności alfabetycznej): Ambr, Chespa, Fleksograf, Koliber, Multitechnika, Proflex, Ram Wist, Rasterflex, Reproserwis, Saueressig, Tewex, Wistar. Poniżej zamieszczamy nadesłane wypowiedzi.
więcej | Marzec
Ceramicznym cylindrom rastrowym towarzyszy od początku historii ich stosowania problem powstawania na powierzchni rastrowej rys obwodowych. Rysy obwodowe powstają na skutek zakleszczenia się napływającego z farbą elementu o wielkości większej od progu kałamarzyka między krawędzią noża raklowego a powierzchnią rastru.
Wydawałoby się, że uszkodzenie bardzo twardej ceramiki przez elementy znajdujące się w układzie farbowym jest niemożliwe. Twardość nakładanej ceramiki jest bardzo duża i osiąga wartość, według skali Rockwella, rzędu 74 RC; często podaje się ją również w jednostkach twardości Vickersa, gdzie przyjmuje wartości rzędu 1350 Hv. Jeżeli mielibyśmy do czynienia z gładką powierzchnią o tej twardości, to nawet twardy element stalowy nie stanowiłby tu żadnego zagrożenia. Niestety, siatka rastrowa wypalona w ceramice ma progi o mikroskopijnej szerokości (wielokrotnie mniejszej niż grubość włosa ludzkiego). Ta niewielka szerokość jest odpowiedzialna za wytrzymałość progu na ścieranie czy też wyłamanie. Jeżeli progi współpracują z prawidłowo dobranymi elementami układu farbowego, następuje powolne ich starcie i rozszerzenie.
więcej | Marzec
Grupa Simec jest wiodącym dostawcą w branży fleksograficznej, silnie zaangażowanym w rozwój i zapewnienie wysokiej jakości nowatorskich produktów. Włoska firma, działająca na rynku od 1960 roku, może pochwalić się ponad 1500 klientami na całym świecie.
Simec oferuje szereg rozwiązań do tłoczeń (embossing) i fleksografii. Oferta firmy zawiera wałki aniloksowe i tuleje, w tym grawerowane mechanicznie, tłoczące oraz szeroki zakres akcesoriów, systemów składowania i czyszczenia.
Simec posiada klientów w Europie, Ameryce, na Środkowym Wschodzie i Afryce, a od kilku lat sprzedaje również aniloksy do Polski.
więcej | Marzec
W listopadzie ubiegłego roku w Lengerich (Niemcy), w siedzibie głównej firmy Windmöller & Hölscher, odbyły się największe w jej 140-letniej historii dni otwarte. Halę wystawienniczą odwiedziło ponad 1200 gości z 57 krajów świata. Odwiedzający byli świadkami premier nowych technologii mających zastosowanie w produkcji opakowań. Mottem dni otwartych Windmöller & Hölscher było zdanie: „It’s Time for New Innovations”.
więcej | Marzec
Etykiety IML (In-mould Labels) służą do dekorowania pojemników i pokrywek. Są tanie w produkcji. Inaczej niż etykiety samoprzylepne, są integrowane w taki sposób, że stają się niemożliwe do oddzielenia. W większości przypadków etykiety IML drukuje się w offsecie arkuszowym, toteż maksymalna jakość druku jest dostępna również w tym segmencie rynku etykiet.
W artykule opisano produkcję i wybór folii IML z punktu widzenia niemieckiej firmy Treofan GmbH.
Pod pojęciem IML należy ogólnie mówiąc rozumieć proces, w którym wykonywany metodą wtrysku, rozdmuchiwania czy formowania termicznego pojemnik w swojej finalnej formie jest zaopatrzony w etykietę. Dzięki swoim szczególnych właściwościom powierzchnia etykiety IML na stałe łączy się z pojemnikiem i w normalnych warunkach jest niemożliwa do oddzielenia.
więcej | Marzec
W dniu 19 lutego br. w poznańskiej drukarni Classic odbyły się Dni Otwarte połączone z uroczystym uruchomieniem nowej półformatowej offsetowej maszyny arkuszowej KBA Rapida 75-5. Przy tej okazji firma KBA świętowała podwójny „jubileusz”, związany z dostawą do Polski setnej maszyny wyprodukowanej przez zakłady w czeskiej Dobrušce (licząc od 2005 roku, kiedy to firma KBA-Grafitec przejęła bezpośrednią sprzedaż swoich urządzeń w naszym kraju) oraz setnego zespołu drukującego maszyny KBA Rapida 75 od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek podczas targów drupa 2008.
więcej | Marzec
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Marzec
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Marzec
Organizacje Pira International i Pyrabelisk zorganizowały w Pradze czeskiej, w dniach 26–28 stycznia br., dziesiątą, jubileuszową edycję konferencji Security Printing & Alternative Solutions in Central/Eastern Europe & Russia/CIS. Wykłady prowadzili specjaliści z całego świata. Ich tematyka dotyczyła: wykrywania fałszerstw, ochrony dokumentów, papieru magnetycznego, zabezpieczeń drukowanych, e-paszportów, systemów weryfikacji zabezpieczeń, hologramów, dowodów osobistych i innych dokumentów tożsamości, papierów do zabezpieczeń. Zarówno uczestnicy, jak i prowadzący poszczególne panele tematyczne podkreślali, że producenci i użytkownicy dokumentów zabezpieczanych muszą dokładać wszelkich starań, aby być o krok przed fałszerzami – stale unowocześniać swoje technologie.
więcej | Marzec
W laboratorium Novatec (Francja) w 1999 r. odkryto w polimerach samotworzące się pęcherzyki powietrza. Pozwoliło to na stworzenie jedynej w swoim rodzaju technologii zabezpieczeń, opartej na tzw. kodach pęcherzykowych (bąbelkowych) – Bubble Tag. Obecnie technologię tę oferuje francuska firma Prooftag.
Zasada powstawania trójwymiarowych kodów pęcherzykowych jest oparta na naturalnych zjawiskach fizyko-chemicznych zachodzących w polimerach w sposób przypadkowy. Kształt, liczba, wielkość i rozkład pęcherzyków są całkowicie losowe. Nie ma też możliwości ingerencji człowieka w żadną z tych charakterystyk. Kodu pęcherzykowego (dzięki jego trójwymiarowej unikatowości) nie można podrobić. Jest on więc porównywalny do odcisku palca. Prawdopodobieństwo pojawienia się dwóch takich samych kodów jest mniejsze niż 1/10160.
więcej | Marzec
.
więcej | Marzec
Dolar to nazwa waluty nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale też wielu innych krajów świata. Obecnie oprócz amerykańskich dolarów istnieją dolary: australijskie, kanadyjskie, wschodniokaraibskie, bahamskie, barbadoskie, belizejskie, fidżijskie, gujańskie, jamajskie, kajmańskie, liberyjskie, namibijskie, nowozelandzkie, singapurskie, surinamskie, trynidackie, Wysp Cooka, Zimbabwe.
Nazwa „dolar” pochodzi od „talara”, dawnej monety, którą bito od początku XVI w. ze srebra wydobywanego z Joachimstalskiej kopalni w Czechach. Miejscowość nazywała się Joachimsthal (Jachymov), a przymiotnik „Joachimsthaler” – „joachimstalski” – skracano do wygodniejszej formy „thaler”.
Od około 1630 r. talary bite były również w Szwecji, w Danii i w Niderlandach – pod nazwą „daalder”. Do Ameryki dolar przywędrował jako „peso de Reaks”, co znaczyło „8 kawałków reali”. Jeśli chodzi o pochodzenie symbolu dolara, „$” dwukrotnie przekreślone S), jest kilka hipotez. Jedna z nich mówi, że podwójnie przekreślone S powstało z nałożenia na siebie dwóch liter: „S” – inicjału szylinga, i „P” – inicjału peso; inna, że dwie pionowe linie symbolizują słupy Herkulesa z Cieśniny Gibraltarskiej. Jednak najbardziej popularna jest teoria „inicjałów państwa” (US), która powstanie symbolu dolara tłumaczy nałożeniem na literę „S” litery „U”.
więcej | Marzec
W codziennym życiu nieustannie otaczają nas marki różnych produktów i usług. Dzięki nim łatwiej zapamiętujemy ulubione wyroby, szybciej dokonujemy wyboru i przywiązujemy się do poszczególnych producentów. Nie zawsze natomiast uświadamiamy sobie, jak ważna jest marka dla pomyślnego funkcjonowania danej firmy.
Marka jest obietnicą składaną przez oferenta potencjalnemu klientowi. Zawiera informację na temat jakości produktu oraz jego wyróżnika konkurencyjnego, czyli cechy odróżniającej go od innych produktów na rynku. Na całość marki składa się ponadto jej postrzeganie przez klientów i odczucia, które wywołuje. Jest zatem pojęciem znacznie szerszym od samej nazwy lub logo firmy.
więcej | Marzec
W dniach 18–25 maja br. w Birmingham w halach NEC (National Exhibition Centre) odbędzie się kolejna edycja targów Ipex, które są uważane za drugą co do ważności imprezę branży poligraficznej – po targach drupa organizowanych, także co cztery lata, w Düsseldorfie. Zakres tematyczny imprezy obejmuje przemysł poligraficzny, wydawniczy i przemysł mediów. Tegoroczna edycja imprezy poświęcona będzie m.in. ekologii w branży poligraficznej, systemom postpress, offsetowi, drukowi cyfrowemu i inkjetowemu, produkcji gazet i opakowań oraz wielkiemu formatowi.
Podczas zorganizowanego przez Ipex i AD Communications po raz trzeci w historii spotkania dla dziennikarzy Official Ipex International Media Summit poinformowano, że w tegorocznej edycji targów weźmie udział ponad 1000 wystawców z ponad 40 krajów świata (na bieżąco aktualizowaną listę można znaleźć pod adresem www.ipex.org/exlist), którzy będą prezentowali swoje rozwiązania na powierzchni ponad 60 tys. m2. Wśród nich znalazło się wiele firm wiodących w branży, jak Agfa Graphics, Apel/Ryobi, Bobst, Burs, Canon, Duplo, Ferag, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, HP, KBA, Kodak, Komori, manroland, Müller Martini, Océ, Pitney Bowes, Ricoh czy Xerox. Wciąż prowadzony jest proces rekrutacji uczestników online – na stronie www.ipex.org/register można dokonać rejestracji i uzyskać darmowy wstęp na imprezę – organizatorzy targów chcą w ten sposób zachęcić odwiedzających do przyjazdu do Birmingham.
więcej | Marzec
W dniu 25 lutego w warszawskiej restauracji Villa Foksal odbyło się spotkanie prasowe firmy Agfa Graphics sp. z o.o. z dziennikarzami rodzimych mediów branżowych. Przekazano aktualne informacje na temat Agfa Graphics i jej polskiego oddziału, dyskutowano o kondycji całej branży poligraficznej, omówiono plany firmy na rok 2010. Doroczne spotkania prasowe Agfa Graphics stają się powoli tradycją, będąc znakomitą okazją do rozmów, dyskusji i wymiany informacji w nieco mniej formalnej atmosferze.
więcej | Marzec
Pierwsza wersja programu Adobe Photoshop miała premierę 19 lutego 1990 roku. W ciągu dwudziestu lat program rewolucjonizował fotografię i grafikę cyfrową. Dziś to najbardziej rozbudowany program do grafiki i obróbki fotografii, z bardzo wieloma funkcjami, wybiegającymi daleko poza jego tradycyjne wykorzystanie. Photoshopa używają graficy, fotografowie, fotoedytorzy, specjaliści od reklamy, filmowcy, architekci, projektanci, inżynierowie, a nawet lekarze.
więcej | Marzec

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o