Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Kwiecień


W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Kwiecień
W dziale News zamieszczamy informacje prasowe nadesłane do redakcji.
więcej | Kwiecień
Ponieważ to wydanie „Świata DRUKU” przygotowujemy z myślą o targach Ipex, i jest to wydanie polsko-angielskie, o charakterze bardziej niż zazwyczaj „międzynarodowym”, przyszedł nam do głowy pomysł, aby zwrócić się do kilku znanych nam osób z branży poligraficznej i branż pokrewnych (papiernicza, opakowaniowa, wydawnicza) urodzonych poza granicami Polski z pytaniem o to, jak czują się żyjąc i pracując w Polsce. Niektórzy z pytanych osiedli w naszym kraju na stałe, mieszkają w nim już od dłuższego czasu, dla innych to pobyt „tymczasowy”, przystanek w drodze, która prowadzi przez rozmaite miejsca na mapie – część z nich dzieli swoje życie pomiędzy dwa miejsca: weekend spędzają poza Polską, pozostałe dni tygodnia – w naszym kraju. Zadaliśmy następujące pytania:
1. Z jakiego kraju Państwo pochodzą, w jakich okolicznościach znaleźli się Państwo w Polsce i kiedy związali z naszą branżą?
2. Czy mieszkając w Polsce realizują Państwo z sukcesem swoje plany dotyczące życia prywatnego i zawodowego?
A oto, co nam odpowiedziano:
więcej | Kwiecień
Każdy poligraf zna podłoża drukowe, a przede wszystkim papiery, dystrybuowane przez takie firmy jak: Antalis, Arctic Paper, Europapier-Impap, Igepa, Map czy Papyrus. W tym sondażu chcielibyśmy przybliżyć Czytelnikom ofertę innych, mniej znanych firm dostarczających podłoża drukowe na polski rynek. Przedstawicielom kilku takich firm zadaliśmy pytanie: Jakiego rodzaju podłoża drukowe (niszowe, do specjalistycznych zastosowań) przeznaczone dla branży poligraficznej posiadają Państwo w swojej ofercie? Pytanie skierowaliśmy do następujących dostawców (w kolejności alfabetycznej): Canson Polska, Gamma, Jakon, KTS, Mewa, Panta, Podlaskie Centrum Papieru, Sack Invent Trading, Salon Papierów Ozdobnych, Yagra. Poniżej uzyskane odpowiedzi.
więcej | Kwiecień
Należy przypuszczać, że użytkownicy sprzętu biurowego znają ofertę takich dostawców cyfrowych urządzeń kopiująco--drukujących jak: Brother, Canon, Epson, Hewlett-Packard, Konica Minolta, Lexmark, OKI, Panasonic, Ricoh, Samsung, Sharp, Toshiba czy Xerox. Jednak są i mniej znane urządzenia, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze wyposażenia dla naszego biura. W tym sondażu chcielibyśmy przedstawić Państwu ofertę innych firm, których cyfrowe urządzenia kopiująco-drukujące są obecne na polskim rynku.
Ich przedstawicielom zadaliśmy dwa pytania:
1. Czym Państwa rozwiązania wyróżniają się spośród rozwiązań dostawców wymienionych powyżej?
2. Co zyskuje klient powierzając Państwu swoje biuro w zakresie dokumentów drukowanych?
Z prośbą o odpowiedź zwróciliśmy się do następujących firm (w kolejności alfabetycznej): Develop (BEN), Kyocera Mita (Arcus), Nashuatec (Euroimpex), Olivetti (DSD), Rex Rotary (Riset) i Xante (Scorpio).
Poniżej zamieszczamy nadesłane odpowiedzi.
więcej | Kwiecień
W dziale Man Topics News zamieszczamy informacje związane z tematami przewodnimi danego wydania.
więcej | Kwiecień
Because of the fact, that this issue of „Świat DRUKU” („The World of Printing”) magazine we have prepared especially for Ipex trade fair in Birmingham, furthermore – it is more “international”, Polish-English edition, we came into an idea to ask some of people from printing industry and related branches (papermaking, packaging, publishing), who were bore abroad, how they feel living and working in Poland. Some of them have chosen Poland for their living place, they have been living here for a long time, the others are staying here only temporary – Poland will be only one stop in their journey around the world. Some of them live in Poland during the week and the weekends spend abroad with their families. We have asked following questions:
1. Where do you come from originally, in what circumstances did you come to Poland and when did you join printing industry?
2. Does living in Poland give you possibilities to realize successfully your both private and professional plans?
We received following answers:
więcej | Kwiecień
W tym artykule znajdują się najbardziej aktualne informacje z naszego rynku w języku angielskim.
więcej | Kwiecień
Wolff Trading - UNLIMITED print-finishing possibilities!
Polish company Wolff Trading is known in printing industry for almost 20 years as distributor of graphic materials and machines for print finishing. Since
Sept. 2009 we have created based on our knowledge and experience the Print Finishing Department. Ipex is a great opportunity to introduce ourselves as your partner in unlimited creativity as well as in standard lamination and UV varnishing. Our latest innovative products were shown with great success at Packaging Innovations Exhibition, Warsaw, in April this year. Now these unique laminates are available also for you!
Laminate mix – in order to achieve unique effects we combine two types of films during the lamination process. This creates highly elegant laminate which attracts attention and distinguishes your luxury packaging. Applications: perfumery and cosmetic boxes, book covers, jewellery boxes, envelopes and invitations, shopping bags.
Laminate BIO – is it possible for a luxury packaging to be environmentally friendly? Of course! Our BIO laminate is made of FSC certified carton, and film is from renewable compostable and biodegradable cellulose. Finished product has excellent printability, foil blocking and spot varnishing capabilities.
Fabric Laminate – is it a film?
Is it a fabric? It is a combination of both laminated on carton or paper. It can be soft like cloth or elegant like fashion fabric texture. Both are FSC certified and suitable for all printing techniques and foil blocking. How and where do we make these products ? Our main features are:
• convenient geographical location in Warsaw, center of Poland
• print finishing plant equipped with modern machines for wet and thermal lamination and UV varnishing
• we are the only company in Poland which can laminate sheets bigger than B0: 1600×1200
• know-how – we offer our experience, technical support and creativity
• reliable materials – we use films and UV varnishes approved by us, from long-term suppliers
• and last but not least – all at a very competitive price!
Our priority is to fulfill the requirements of the customer. We accept challenges as they give us a chance to learn something new. That is why we will be happy to introduce new print finishing techniques, suggested by our clients. We hope that the solutions we propose will inspire you to new ideas of distinguishing your print.
When it comes to print finishing possibilities are UNLIMITED...
Contact us:
Sales manager
Beata Biesiadecka
+48 606 915 388 bbiesiadecka@wolfftrading.com.pl www.wolfftrading.eu
Wolff Trading – your partner in innovative print finishing!
W tym artykule zamieszczone są prezentacje wystawców targów Ipex 2010.
więcej | Kwiecień
W tym artykule zamieszczone są prezentacje wystawców targów Ipex 2010.
więcej | Kwiecień
W dniach 15–17 marca br. grupa Bobst zorganizowała spotkanie dla przedstawicieli europejskiej prasy branżowej. Konferencja odbyła się w Bobst Competence Center w Lozannie (Szwajcaria), a poprowadziła ją Jane Rowsell (Communication Manager Business Unit Sheet-fed). W pierwszym wystąpieniu Jean-Pascal Bobst (Chief Executive Officer) pokrótce podsumował sytuację gospodarczą na światowych rynkach w 2009 roku. Zwrócił uwagę słuchaczy na to, że zmniejszenie konsumpcji spowodowało spadek zapotrzebowania na różnego typu opakowania, z wyłączeniem branży spożywczej i farmaceutycznej, i wzrost jednostkowej ceny druku (im większy nakład, tym niższa cena druku).
więcej | Kwiecień
Dnia 25 marca br. odbyły się 18. Poligraficzne Konfrontacje zorganizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej (SAIP). Ich temat stanowiły nowe możliwości druku opakowań. „Świat DRUKU” był patronem medialnym imprezy.
więcej | Kwiecień
W jaki sposób drukarnia prasowa może przynieść dodatkowe zyski? Jakie urządzenia zainstalować, żeby wzbogacić swoją ofertę? Próbę odpowiedzi na te pytania podjęły firmy Ferag i WRH Marketing, które zaprosiły dziennikarzy branżowych z całego świata do najnowocześniejszej we Francji drukarni L’Imprimerie pod Paryżem. Spotkanie odbyło się w dniach 18– 19 marca 2010 roku. Inwestycję w centrum druku L’Imprimerie w Tremblay, która pochłonęła ponad 80 mln euro, zakończono we wrześniu 2009 roku.
więcej | Kwiecień
W dniach 11–12 marca firma Mimaki Europe B.V. zorganizowała w swojej siedzibie w Amsterdamie międzynarodowe spotkanie prasowe („A day of precision engineering with Mimaki”), podczas którego zaprezentowano m.in. nowe plotery do druku UV i tnące. Przedstawiono także maszyny do druku na tekstyliach oraz nowe rozwiązania do zadruku opakowań i gadżetów reklamowych (zadruk tworzyw sztucznych, podłoży metalowych, puszek, folii, kartonów itp.). Dzień otwarty był także okazją, aby za pośrednictwem mediów zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia stoiska firmy na targach Ipex 2010. W imprezie udział wzięli dziennikarze i specjaliści z branży poligraficznej z całej Europy.
więcej | Kwiecień
W dniu 23 marca br. na najwyższym piętrze biurowca Batory Office Building w Warszawie otwarto biuro firmy Mercator Papier. Podczas spotkania zgromadzeni goście mieli okazję zapoznać się z planami rozwoju tego znanego dystrybutora papieru. Mercator Papier – firma z ponad 19-letnią historią, jest przedstawicielem australijskiego koncernu PaperlinX na polskim rynku (przedstawicielstwa w poszczególnych krajach funkcjonują pod własnymi nazwami). W 1998 roku Mercator Papier stał się częścią Buhrmann Group, zaś w 2003 roku, w wyniku dalszych zmian własnościowych, 100% udziałów nabył PaperlinX Europe (europejska centrala znajduje się w Amsterdamie).
więcej | Kwiecień
Wiele lat pracy w s?u?bie bhp pozwoli?o mi na wychwycenie paradoksów i marnotrawstwa panuj?cego w tym obszarze. Klasycznym tego przyk?adem jest realizacja przez pracodawców obowi?zku profilaktycznej ochrony zdrowia pracowników w formie bada? wst?pnych, okresowych i kontrolnych. Nie jest ?adn? tajemnic?, ?e w du?ej cz??ci jest to fikcja sprowadzaj?ca si? do uzyskania stosownego za?wiadczenia lekarskiego, które stanowi jedynie niezb?dne uzupe?nienie dokumentacji pracowniczej. Stan taki b?dzie trwa? tak d?ugo, jak d?ugo przedmiotem kontroli organów sprawuj?cych nadzór nad warunkami pracy b?d? akta pracownicze, a nie dokumentacja lekarska potwierdzaj?ca fakt przeprowadzenia bada? oraz zgodno?? ich zakresu z wymaganiami dla danego stanowiska pracy.
więcej | Kwiecień
W badaniu barier poznawczych wykorzystano trzy teksty. Pierwszy, zawierający słowa bezsensowne, ale gramatycznie poprawnie zbudowany: „Bumbelki pu ontycze. Wypado, wypado, a stykując mo grybie dą kobes. Wątląc wydumić us onufy dak. Omertań du tyw imego. – Miatąc om dulii kurostu smenego – dlichnął oburcze – komarczemu du trogi?
– Miątać – omci nu burdo – niął sinko Midos, murnąwszy oncą od dober. – Ito, la doborć – mątoga, mustąpiłem. Odyci nykło bywlo, nurdzko, ontowo. Zabyliwszy, Midos omidwącił stocho om birki mrode dą kingwi nowety drąć stączął”. Wykorzystano wiersz Szymborskiej „Platon, czyli dlaczego” i fragment ze „Zbrodni i kary” Dostojewskiego (sen Raskolnikowa). Tych dzieł nie trzeba cytować, bo znają je wszyscy. Badani mieli zapoznać się z tymi tekstami i zdecydować, który wybierają do dalszej analizy. Największy kłopot pojawił się, nieoczekiwanie, przy próbie czytania fragmentu z Dostojewskiego – choć tekst nie był przedstawiony w oryginale. Był za długi – cztery i pół strony standardowego formatu.
więcej | Kwiecień


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o