Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Wrzesień


Innowacje firmy Xerox
W ostatnich miesiącach Xerox wprowadził kilka innowacji. Jedną z nich jest chemiczna metoda wytwarzania cząsteczek tonera, wpływająca na podniesienie jego jakości i tym samym na poprawę ostrości wydruków. Nowością w ofercie firmy jest także system druku mobilnego i internetowego.
*
Proces agregacji emulsyjnej - nowa metoda produkcji tonera
Mniejszy rozmiar pikseli na ekranie monitora to ostrzejszy obraz. Podobnie jest z tonerem, który tworzy obraz drukowany na drukarce laserowej lub w kopiarce. Im mniejsze cząsteczki tonera, tym ostrzejszy obraz. Jednak w miarę zmniejszania cząsteczek tonera koszty jego produkcji w dotychczasowych technologiach rosły.
Przed kilku laty specjaliści z firmy Xerox doszli do wniosku, że wielkość cząsteczek tonera osiągnęła dolną granicę, jaką można uzyskać przy aktualnie stosowanej technologii. Zaczęli więc poszukiwać nowej metody produkcji.
Toner to swego rodzaju "suchy atrament" do drukarek laserowych i kopiarek. Jest on mieszaniną żywicy syntetycznej, barwnika oraz innych składników. Obecnie większość tonerów jest wytwarzana w procesie "mieszania z przetapianiem", w efekcie którego powstają skrętki, poddawane następnie sproszkowaniu. Proces ten jest niedokładny i wiąże się z dużym zużyciem energii. Ponieważ rozdrabnianie ma charakter przypadkowy, wielkości cząsteczek nie można dokładnie regulować. Jedne z nich są za duże, inne zaś za małe, poddaje się je więc mechanicznemu sortowaniu, aby uzyskać toner o wymaganej wielkości cząsteczek i ich właściwym rozkładzie. Przypomina to przesiewanie pyłu. Metodą tą otrzymuje się cząstki o przeciętnej średnicy większej niż 7 mikrometrów - przy mniejszych rozmiarach metoda jest nieopłacalna.
W centrum badawczym Xerox w Mississauga w kanadyjskiej prowincji Ontario zespół specjalistów w dziedzinie materiałoznawstwa opracował opłacalną, chemiczną metodę wytwarzania jeszcze mniejszych cząsteczek tonera. Proces rozpoczyna się na poziomie molekularnym i polega na precyzyjnym, kontrolowanym powiększaniu cząsteczek, aż do uzyskania wymaganych parametrów - wielkości, kształtu i struktury. Metoda ta umożliwia wytworzenie cząsteczek tonera o kształcie kulistym lub nerkowatym, o średnicy około 3 do 5 mikrometrów. Są one tak małe, że na przykład do utworzenia kropki na końcu tego zdania potrzeba ich aż 100. Zastosowanie tych cząsteczek pozwala drukować obrazy o lepszej ostrości. Ponadto zmniejsza się zużycie tonera, a więc maleją koszty. Przy zastosowaniu cząsteczek 5-mikrometrowych wydrukowanie strony wymaga o 40% mniej tonera niż przy cząsteczkach 9-mikrometrowych.
Nowy proces nazwano agregacją emulsyjną (emulsion aggregation - EA). Okazało się, że ma on także dodatkowe zalety. Mniejsze jest zużycie energii i powstaje mniej odpadów, a ponadto drukarki z nowym tonerem są bardziej niezawodne i potrzebują mniej czasu na wyjście z energooszczędnego stanu uśpienia. Pierwsze produkty firmy Xerox wykorzystujące nowy toner zostały wprowadzone pod koniec lipca 2002 r. (DocuColor 2240 i DocuColor 1632).
Xerox, jedna z najbardziej nowatorskich technologicznie firm na świecie, wydaje na prace badawczo-rozwojowe około miliarda dolarów rocznie. Sześć centrów badawczych Xerox - w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie - prowadzi prace m.in. w dziedzinach technologii koloru, techniki komputerowej, cyfrowego przetwarzania obrazu, organizacji pracy i nowoczesnych materiałów. Xerox konsekwentnie wprowadza swoje innowacje na rynek - pod postacią znakomitych produktów i rozwiązań, wykorzystując je jako stymulatory nowych obszarów działalności oraz udzielając na nie licencji lub sprzedając innym podmiotom.
*
Nowe usługi, uaktualnione oprogramowanie
Xerox będzie dystrybuować system druku mobilnego i internetowego PrintMe Networks™ firmy Electronics for Imaging (EFI), a także uaktualni oprogramowanie Xerox mDoc™, zapewniające zdalny dostęp do dokumentów. Działania te zmierzają do ułatwienia pracownikom mobilnym drukowania dokumentów oraz zarządzania nimi spoza biura.
System PrintMe™ ułatwia dostęp do dokumentów oraz umożliwia ich drukowanie zarówno w obrębie korporacji, jak i poza jej firewallem, z miejsc takich jak hotele, lotniska czy punkty usługowe. Wersja 3.1 programu mDoc zapewnia lepszy dostęp do dokumentów umieszczonych na serwerach w obrębie firewalla przedsiębiorstwa, jak również do dokumentów znajdujących się w zasobach PrintMe.
Rozwiązanie PrintMe firmy EFI umożliwia pracownikom mobilnym drukowanie dokumentów z komputerów PC, urządzeń PDA, dwukierunkowych pagerów, a nawet telefonów komórkowych. Aby wydrukować dokument, wystarczy wybrać numer dowolnej drukarki podłączonej do stale rozbudowywanej sieci PrintMe.
Przykładowo, przedstawiciel przedsiębiorstwa znajdujący się w Nowym Jorku może wysłać dokument do serwera PrintMe, a następnie, po przyjeździe do San Francisco, otrzymać w hotelowym centrum biznesu jego papierową wersję z drukarki Xerox Document Centre, podłączonej do sieci PrintMe.
Program mDoc firmy Xerox umożliwia drukowanie i przesyłanie faksem dokumentów, a także oglądanie załączników do nich za pomocą kieszonkowych urządzeń bezprzewodowych. Oprócz możliwości drukowania w obrębie przedsiębiorstwa, mDoc oferuje PrintMe jako opcję w menu, co ułatwia użytkownikom korzystanie z punktów usługowych oraz wszelkich drukarek podłączonych do sieci PrintMe.
W najnowszym uaktualnieniu programu mDoc firma Xerox rozszerzyła możliwości drukowania. Użytkownik może obecnie wybrać dowolną drukarkę w sieci przedsiębiorstwa przez podanie jej nazwy lub adresu IP. Wersja 3.1 aplikacji mDoc udostępnia ponadto ulepszone formatowanie plików programu Microsoft Excel, a funkcja faksu została zintegrowana z listą kontaktów użytkownika, co upraszcza wprowadzanie numerów faksów.
W połowie lipca zostało udostępnione bezpłatne uaktualnienie dla użytkowników wersji 3.0 programu mDoc. Użytkownicy będą mogli zaopatrzyć się w wersję 3.1 tej aplikacji, zawierającą wszystkie nowe funkcje.
więcej | Wrzesień | Aktualności
Rozmowa z Grzegorzem Turkiewiczem, wiceprezesem zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich

Trudna sytuacja gospodarcza w naszym kraju skłoniła większość firm do oszczędzania. Wymuszone oszczędności dotykają także wydatków na działania marketingowe. Spadło tempo inwestowania, zainteresowanych zakupami jest coraz mniej. Ponadto panuje pogląd, że podział rynku utrwalił się i nie nastąpią już znaczniejsze przesunięcia. Producenci i dystrybutorzy skupiają się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Wszystko to sprawia, że wiele firm rezygnuje z uczestnictwa w targach. Jeśli więc targowa machina ma toczyć się dalej, musi nadążać za zmieniającymi się warunkami.
więcej | Wrzesień | Targi
Podczas targów Taropak w Poznaniu, w dniach 11 i 12 września 2002 r., w pawilonie 23B odbędzie się konferencja-seminarium i wystawa pt. "Pakosfera - Efektywne wykorzystanie opakowań w procesie budowania tożsamości marki", zorganizowana wspólnie przez wydawnictwo "Świata Druku", Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Studio DN Design Group.
więcej | Wrzesień | Wydarzenie
Wojciech Barabasz
Podstawą powodzenia w rastrowym druku fleksograficznym jest odpowiednie dobranie geometrycznych zależności między obrysem kałamarzyka rastrowego a powierzchnią najmniejszego punktu drukującego. Innymi słowy, jest to dopasowanie parametrów cylindra rastrowego i matrycy drukującej. Prawidłowe dozowanie farby w druku fleksograficznym występuje wtedy, kiedy punkty drukujące pobierają farbę z kałamarzyków rastrowych tylko swoją powierzchnią roboczą. Każda sytuacja, kiedy farba pojawia się na powierzchni bocznej punktów drukujących, owocuje wadami w druku. Powód jest prosty. Punkt drukujący oddaje farbę w druku swoją powierzchnią roboczą. Farba znajdująca się na bocznej powierzchni punktu drukującego nie jest oddawana w procesie druku i zasycha. Punkt zostaje oblepiony zaschniętą farbą i zmienia swoją geometrię. Farba transportowana na bocznej powierzchni punktów powoduje efekt chlapania, co objawia się w druku jako tzw. "pstrzenie muszek". Receptą na zachowanie prawidłowych warunków dozowania farby jest zapewnienie takiej sytuacji, kiedy najmniejszy punkt drukujący będzie większy niż pole zawarte w obszarze ograniczonym progami kałamarzyka. W każdej innej sytuacji punkt będzie topił się w jeziorku farby zawartym w kałamarzyku rastrowym. Ponadto musimy zapewnić jeszcze dokładne zdjęcie nadmiaru farby znad powierzchni górnej progów, tak aby nie występował nad nimi film farby. Łatwo zauważyć, że w przypadku utopienia punktu drukującego w filmie farbowym sytuacja jest analogiczna. W tym miejscu musimy się zastanowić, jak ustalić zależność liniatury cylindra rastrowego i liniatury matrycy drukującej.
więcej | Wrzesień | Pre-press
Spółka Brenntag jest na naszym rynku firmą nową, ale z tradycjami. Powstała poprzez połączenie czterech podmiotów: Ixo Neuber Sp. z o.o. (spółka joint-venture, której udziałowcami są największy w Austrii dystrybutor chemikaliów, Neuber, oraz polska firma Ixochem Sp. z o.o.), HCI Poland Sp. z o.o. (spółka między-narodowego koncernu Holland Chemical International, jednego z największych na świecie dystrybutorów chemikaliów), Alcafood Polska Sp. z o.o. (spółka-córka holenderskiej firmy Alcafood BV, której wszystkie udziały wykupiła w 1998 roku firma Ixo Neuber), Brenntag Eurochem Sp. z o.o. (przedstawicielstwo niemieckiego koncernu Brenntag AG, dystrybutor specjalistycznych surowców dla różnych gałęzi przemysłu).
więcej | Wrzesień | Materiały
Dobrze dobrane i6wiadomie używane systemy do wykonywania wydruków próbnych można określić jednym krótkim wyrażeniem: "Bezpieczeństwo w świecie kolorów". To proste wyrażenie oddaje sens wszystkich oczekiwań wobec tych systemów. Wszystko jedno, czy wydruk próbny ma być analogowy, czy cyfrowy. Wszystko jedno również, dla jakiego rodzaju produkcji - albumów, katalogów, czasopism czy opakowań - jest przeznaczony.
więcej | Wrzesień | Pre-press
Właściwości papieru pokryciowego tektury falistej
Przemysł zajmujący się wytwarzaniem składanych pudełek kartonowych i tekturowych wykorzystuje różnego rodzaju właściwości papierów pokryciowych tektury falistej, tektury i kartonów. Pomyślne drukowanie wymaga, żeby farba była nanoszona na podłoże w sposób kontrolowany i jednolity, w formie tekstu, powierzchni pełnotonalnych lub rastrowych. W celu uzyskania jednakowych, stabilnych rezultatów drukowania każdego arkusza z nakładu, ważne jest prawidłowe zdefiniowanie i kontrolowanie właściwości papieru wpływających na relację pomiędzy farbą, podłożem i procesem drukowania.
więcej | Wrzesień | Fleksografia
Zakład Fleksodruku Drukpol w Nowym Dworze Mazowieckim niedaleko Warszawy wytwarza najwyższej jakości opakowania giętkie dla odbiorców z przemysłu spożywczego i chemii gospodarczej. Dokonywane tu sukcesywnie inwestycje idą w dwóch kierunkach: równolegle ze wzrostem zdolności produkcyjnej następuje rozwój bazy supernowoczesnych systemów regulacyjnych i pomiarowo-kontrolnych służących zapewnieniu najwyższej jakości produkcji.
więcej | Wrzesień | Fleksografia
Tomasz Sońta
Politechnika Łódzka wraz z firmą BASF Poligrafia Polska Sp. z. o.o. umożliwiły mi wyjazd do fabryki farb BASF we Włoszech na okres trzech miesięcy celem przeprowadzenia badań, które stanowić będą podstawę mojej pracy dyplomowej. Fabryka BASF, w której spędziłem trzy miesiące, znajduje się w Mediolanie i zajmuje się produkcją farb rozpuszczalnikowych, lakierów, primerów dla fleksografii i rotograwiury. Tymi technikami zadrukowywane są rozmaite opakowania giętkie produkowane z folii wielowarstwowych i jednorodnych, służące głównie do pakowania artykułów spożywczych, pożywienia dla zwierząt domowych, napojów, wyrobów tytoniowych, wyrobów farmaceutycznych.
więcej | Wrzesień | Opakowania
Papier. Kiedyś wystarczyło, że był. Teraz pragniemy, aby był w największym wyborze, najlepszej jakości, piękny, oryginalny. Ma podnosić wartość produktu poligraficznego i harmonizować z przekazywanymi treściami. Przy tym wszystkim najlepiej, żeby był łatwo dostępny i niedrogi. Wzrastają wymagania nabywców, producenci doskonalą swoje wyroby i wypuszczają wciąż nowe asortymenty. Dystrybutorzy śledzą tendencje, badają rynek, promują. Wszyscy chcą wiedzieć, co się teraz najlepiej sprzedaje. Warto też wiedzieć - dlaczego.
więcej | Wrzesień | Tendencje
Rozmowa z Romanem Kosiorkiem, prezesem zarządzającym firmy Trebruk Polska Sp. z o.o.

- Wkrótce miną dwa lata od zainaugurowania działalności biura Trebruk Polska (otwarcie nastąpiło w październiku 2000 roku). Jak wypada ocena tego okresu?
- Przede wszystkim chcę przypomnieć, że działalność naszej firmy nie ogranicza się do tych dwóch ostatnich lat. Firma Trebruk Polska powstała w wyniku ewolucji. Kontynuuje prace działu sprzedaży przedsiębiorstwa Kostrzyn Paper SA. Ono z kolei powstało z przekształcenia Kostrzyńskich Zakładów Celulozowo-Papierniczych, które miały wieloletnią historię, miały wielu swoich klientów w Polsce i były dobrze znane. Praktycznie wszyscy pracownicy biura handlowego Trebruk Polska z siedzibą w Warszawie przyszli tutaj z Kostrzyn Paper, firmy produkującej papier marki Amber.
Koncern Trebruk jest właścicielem trzech zakładów produkcyjnych oraz 14 biur sprzedaży w całej Europie. Pod względem stosunku wielkości obrotów do liczby zatrudnionych jesteśmy najmniejszym biurem handlowym w koncernie. Zawdzięczamy to wysokim kwalifikacjom i wielkiemu zaangażowaniu naszych pracowników. Naszym największym sukcesem jest to, że udało nam się elastycznie dostosować do nowych warunków. W związku z rozszerzeniem sprzedaży o nowe asortymenty, pracownikom przybyło zadań, ale świetnie sobie z nimi radzą dzięki szkoleniom, które wcześniej przeszli. Po raz kolejny okazało się, że warto inwestować w ludzi. A jeżeli chodzi o ocenę naszej działalności w ostatnich latach, mogę powiedzieć, że rada nadzorcza i udziałowcy oceniają nasze wyniki bardzo dobrze. Ja sam nie chcę mówić o wynikach. Coś, co dziś oceniamy jako bardzo dobre, za kilka miesięcy czy lat może mieć zupełnie inny wydźwięk. A poza tym to nie nasza ocena jest ważna. Nas weryfikuje rynek i klienci. Dlatego należałoby przeprowadzić sondaż na ten temat wśród klientów.
więcej | Wrzesień | Wywiad
Kostrzyn Paper SA w ciągu ostatnich kilku lat przeszedł wiele zmian. W ich następstwie diametralnie poprawiły się jakość papieru, poziom serwisu, standardy obsługi. Spektakularny sukces rynkowy predestynuje firmę do miana polskiego lidera w produkcji wysokojakościowych bezdrzewnych papierów offsetowych. Nieustanna praca w celu polepszania jakości została poparta certyfikatem ISO 9002, a w roku 2002 obniżeniem tolerancji dla kluczowych parametrów papieru.
więcej | Wrzesień | Materiały
Na pytania redakcji odpowiada Tadeusz Miśko, dyrektor zarządzający SCA Graphic Paper Polska Sp. z o.o.

- Jakie są obecnie preferencje odbiorców co do jakości papierów drukowych?
- Preferencje odbiorców zmierzają w kierunku papierów o wyż-szej jakości, dających szanse zwiększenia atrakcyjności, a tym samym konkurencyjności tygodników, dwutygodników i miesięczników. Jeżeli wydawnictwo nie jest w stanie kupować droższych jakości papieru ze względów ekonomicznych, raczej zawiesza wydawanie lub zamyka niedochodowy tytuł niż kontynuuje drukowanie na papierze niższej jakości.
W przypadku commercial prints sytuacja jest zdecydowanie odmienna. Już w minionych latach większość dużych hipermarketów zdecydowała o ograniczeniu kosztów i przejściu na papiery o niższej jakości (z papieru LWC nawet na papier gazetowy).
Nadal najbardziej poszukiwanym jest papier o bardzo wysokiej białości i połysku. Nie zmieniło się to od wielu lat. Zmianie uległy jednak wymagania odbiorców. Papier, który kilka lat temu postrzegany był jako bardzo biały i błyszczący, dziś może być sklasyfikowany jedynie jako jakość standardowa. Pytanie tylko, czy dla wydawców ważniejsze są preferencje reklamodawców, czy też czytelników.
więcej | Wrzesień | Wywiad
Szukając odpowiedniego materiału - papieru lub kartonu z przeznaczeniem na jakąś publikację lub inną pracę drukowaną, staramy się znaleźć coś, co odbiega jakością od standardu. Trudno doszukać się czegoś specjalnego w typowych papierach niepowlekanych lub dwustronnie powlekanych, tzw. "kredach". Jednak idąc tym tropem wchodzimy w świat kartonów, które mimo standardowych określeń i haseł (karton z białym, kremowym czy szarym spodem) wykazują olbrzymie różnice jeżeli chodzi o parametry, a co za tym idzie - przeznaczenie. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co jeszcze możemy poznać nowego, popatrzmy na produkt, który jest bardzo wart polecenia i który powinien zostać zauważony.
więcej | Wrzesień | Materiały
Rozmowa z prezesem International Paper - Kwidzyn SA, Jerzym Majewskim

- Czy koncern International Paper jest wciŃż największym producentem papieru na świecie?
- Tak, nic się w tej mierze nie zmieniło. Natomiast International Paper - Kwidzyn SA jest największym w Polsce i być może w tej części Europy producentem papierów offsetowych i kserograficznych.
więcej | Wrzesień | Wywiad
Od początku września bieżącego roku Avery Dennison Polska oferuje pięć nowych produktów Fasson z grupy materiałów offsetowych w arkuszach:
• Crěme Vergé - na etykiety i nalepki, etykiety na butelki z winem, etykiety adresowe i opakowaniowe
• Radiant Pink - do kampanii reklamowych, na etykiety zabezpieczające i ostrzegawcze, etykiety cenowe i naklejki przyciągające wzrok
• Holographic Paper - do kampanii reklamowych, na nalepki na zabawki i produkty dla dzieci oraz naklejki przyciągające wzrok
• Uncoated Matt White Board (300 g/m2) - na pocztówki, systemy kartotek, przekładek
• Offset PP Transparent Gloss: na nalepki promocyjne, materiały POS, do krótkookresowej reklamy zewnętrznej, do zastosowań wymagających etykiet przyjaznych środowisku, na etykiety zbliżone składem do podłoża (umożliwiające np. łatwiejsze wtórne przetwarzanie materiałów opakowaniowych zawierających polietylen lub polipropylen).

Wymienione pięć produktów to najbardziej poszukiwane artykuły specjalistyczne na rynku. Dają jeszcze więcej możliwości i zastosowań oraz umożliwiają najwyższej jakości bezproblemowy zadruk.
więcej | Wrzesień | Materiały
Agata Bąkowska
KsiŃżka jest ostatnim wykwitem twórczego ducha. W niej składają najwybitniejsi przedstawiciele epok myśli swe i uczucia, w niej zamyka się wszystko, co umysł i serce ludzkie powołały do życia. Każda książka, z odległości wieków, czy lat, przemawia do nas. I nic to, że tomy dzieł poszczególnych stoją spokojnie w bibliotekach, gdyż każdej chwili może z nich promieniować kultura najdawniejsza, lub odkryć najnowszych wyniki. Czas i przestrzeń pokonywają one, zostając wyrazem ciągłości myśli ludzkiej, a także dokumentem indywidualności twórczej, która tu znalazła swoje uzewnętrznienie.
Stanisław Lam, Książka wytworna, Warszawa 1922

Każdy miłośnik książki patrząc na swoje zbiory zastanawia się, jak uchronić je przed powolnym niszczeniem. Smuci nas wygląd podartych obwolut, pożółkłych i kruszących się kart, odpadających grzbietów okładek. Niekiedy postępująca degradacja materiałów, z których zbudowane są książki, zachodzi niemal na naszych oczach. Są też takie woluminy, które pomimo wielu lat tkwienia na półce biblioteczki niemal się nie zmieniają, wciąż mocno trzymają się okładek, a ich papier jest jasny i mocny.
więcej | Wrzesień | Ochrona księgozbioru
Zabezpieczenia optycznie zmienne można podzielić na hologramy przestrzenne i hologramy oparte na siatkach dyfrakcyjnych. Oba rodzaje różnią się pod względem technologii otrzymywania obrazu oraz zastosowanych efektów wizualnych.
Elementy optycznie zmienne dyfrakcyjne przestrzenne - są to obrazy holograficzne wyróżniane ze względu na aspekt trójwymiarowości. Obecnie są otrzymywane w wyniku generowania komputerowego, natomiast kiedyś do ich wykonywania stosowano metodę tradycyjną wieloetapową. Jest to stara technologia, obecnie już nie stosowana.
więcej | Wrzesień | Produkcja i technika
Ludwik Buczyński
Dlaczego należy badać stabilność wydruków natryskowych?
Druk natryskowy jest jedną z głównych technologii, stosowanych zarówno w drukarkach komputerów osobistych, jak i w coraz powszechniejszych cyfrowych urządzeniach poligraficznych. W obu wymienionych grupach urządzeń jako nośniki stosuje się papier i tekstylia, tworzywa sztuczne alternatywne do papieru, a także w przypadku drukarek komputerowych - folie transparentne używane do przygotowania prezentacji.
więcej | Wrzesień | Jakość wydruków
Halina Podsiadło
W przemyśle poligraficznym na każdym z etapów obróbki obrazu powstają produkty traktowane jako odpady. Są to zarówno materiały stałe, jak i ciekłe, które trafiają do środowiska lub na składowiska. Poza odpadami powstającymi w trakcie obróbki fotograficznej, np.: ściekami procesowymi, stają się nimi również materiały fotograficzne po ich wykorzystaniu zgodnie z przeznaczeniem: wywołane i wykorzystane do naświetlania form drukowych negatywy i pozytywy.
Minimalizacja odpadów polega na ograniczaniu ilości materiałów odpadowych powstających w procesach fotoreprodukcji, jak też na stosowaniu technologii ich powtórnego wykorzystania oraz obniżania toksyczności przed składowaniem lub odprowadzeniem do środowiska w inny sposób.
więcej | Wrzesień | Ochrona środowiska

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o