Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2002 Lipiec-Sierpień
Druk cyfrowy

Océ CPS 700 - drukowanie tonerowe w siedmiu kolorach


Siedmiokolorowa maszyna do kolorowego drukowania cyfrowego CPS 700 to najnowsze osiągnięcie holenderskiej firmy Océ. Prototyp maszyny pokazano na targach CeBIT cztery lata temu, jej wersja przeznaczona na rynek została po raz pierwszy zaprezentowana podczas CeBIT w marcu ubiegłego roku. Pierwsza prezentacja maszyny w Polsce odbyła się w kwietniu br. w czasie targów Poligraf-Produkt.

CPS 700 jest cyfrową drukarko--kopiarką do druku kolorowego, z rewolucyjną technologią Colour Copy Press - oryginalnym wynalazkiem Océ. Colour Copy Press to połączenie zaawansowanej wersji technologii Océ Direct Imaging oraz unikalnych rozwiązań w zakresie toneru (Océ Toner). Proces drukowania i kopiowania przy użyciu tej technologii polega na natychmiastowym przeniesieniu kompletnego obrazu tonerowego w postaci jednej warstwy przez bęben na papier. Kolejny krok to jednoczesne wprasowanie i utrwalenie obrazu na papierze.
Image Logic pozwala na pełne odwzorowanie obrazu przy kopiowaniu dzięki dokładnej interpretacji treści obrazu, czyli rozróżnieniu elementów tekstowych od graficznych, i - w czasie rzeczywistym - zapewnieniu odpowiedniej jakości dla zróżnicowanej treści na jednym dokumencie. Tak więc w przypadku prac mieszanych zachowana jest najwyższa jakość każdego z elementów.
Do tej pory w maszynach tonerowych stosowano co najwyżej cztery tonery - zestaw kolorów CMYK. Nowa maszyna używa do drukowania siedmiu tonerów naraz - dodane zostały kolory RGB. Kolory: czerwony, zielony i niebieski były dotąd uzyskiwane poprzez wielowarstwowe mieszanie tonerów cyan, magenta, żółty. Zmiana umożliwiła uzyskanie barw o niespotykanej dotąd wierności i stabilności. Tonery są jednoskładnikowe, nie wymagają nośnika, tzw. dewelopera, przy przenoszeniu na papier i dzięki temu można np. utrzymać stałą jakość wydruków, taką samą przy pierwszej i przy 10--tysięcznej kopii. Deweloper bowiem z czasem zużywa się, co ma wpływ na pogarszanie się jakości obrazu. Tradycyjny dwuskładnikowy toner jest ponadto wrażliwy na zmianę warunków klimatycznych, jak temperatura i wilgotność powietrza, powodując pogorszenie jakości oraz zmuszając użytkownika do dokonywania ciągłych kalibracji. Poza tym temperatura utrwalania toneru w CPS 700 wynosi około 100o C - jest to zdecydowanie mniej niż w przypadku tradycyjnej technologii kserograficznej. Dodatkowo zużycie toneru zredukowano o około 50% w stosunku do tradycyjnych technologii. Zredukowanie ilości toneru i zastosowanie domieszki oleju silikonowego pozwalają na uniknięcie efektu fałdowania się czy zwijania zadrukowanej kartki papieru.
Na stabilność i jakość pracy maszyny wpływa to, że nie stosuje się tu elektrostatyki, inaczej niż w technice elektrofotograficznej, gdzie pod papierem jest umieszczona elektroda, która ma za zadanie przyciągnąć cząsteczki toneru. Ponieważ nie ma elektrostatyki, maszyna może pracować w standardowych warunkach, w zwykłym pomieszczeniu.
Inna zaleta CPS 700 to brak elementów światłoczułych w mechanizmie nanoszenia obrazu. Bębny, na których powstaje obraz, to tzw. bębny elektroniczne, nie optyczne. Cząsteczki tonerów są przenoszone z każdego bębna na jeden bęben transferowy, skąd gotowy obraz w postaci jednej warstwy jest przenoszony na papier i wprasowywany. To, że tonery nakładane są jeden obok drugiego, a nie w kolejnych warstwach sprawia, że wydruki do złudzenia przypominają druki offsetowe. W tradycyjnej metodzie ksero-graficznej tonery są kolejno mieszane warstwami, czyli występują cztery warstwy tonerów i bardzo często zdarza się, że tak naniesione obrazy nie nadają się do dalszej obróbki, jak nagniatanie, czy nawet ręczne składanie - przy łamaniu kartki często następuje odpryśnięcie toneru. W nowej maszynie tego problemu nie ma. Dzięki wprasowywaniu nie powstaje defekt w postaci białych smug na zgięciu.
Jeszcze inną zaletą jest to, że wszystkie urządzenia CPS 700 drukują identycznie.
Do maszyny można stosować bardzo szeroką gamę podłoży - papiery zwykłe, offsetowe, papiery grube (do 210 g/m2), folie, papiery tłoczone, papiery z fakturą. Wszystkie media są pobierane auto-matycznie, także przy drukowaniu dwustronnym, co stanowi wyjątek na rynku. Jakość druku i prędkość pracy maszyny - 25 obrazów/min - są zachowane niezależnie od rodzaju zastosowanego podłoża i od sposobu drukowania - tak przy druku jedno-, jak i dwustronnym.
Przy drukowaniu dwustronnym jest zapewnione dokładne pasowanie wzajemne obrazów - w specyfikacji podaje się 0,5 mm - przy czym nie jest to pasowanie obrazów względem kartki na każdej ze stron, tylko wzajemne pasowanie obrazów na obu stronach. Dzięki temu na przykład udało się podczas prób przeprowadzonych u jednego z klientów osiągnąć dokładność 0,2 mm. Taką dokładność można uzyskać dzięki specjalnemu mechanizmowi podawania papieru. W maszynie jest jeden główny podajnik; w zależności od gramatury papieru można tu zmieścić od 2 do 2,5 tys. arkuszy. Są także trzy szuflady mieszczące po 500 arkuszy. Niezależnie od tego można podawać papier ręcznie. Droga papieru jest bardzo prosta, krótka, papier nie krąży wewnątrz maszyny, co praktycznie eliminuje zacięcia.
Urządzenie zostało skonstruowane z myślą o korporacyjnych, centralnych środowiskach produkcyjnych oraz drukarniach. Jednak, jak się okazuje, zainteresowane są nim również firmy z rynku DTP. Jak powiedział nam w rozmowie prezes firmy Océ Poland Marek Kozłowski, pierwsza maszyna w Polsce już została wydzierżawiona, a z czterema kolejnymi polskimi klientami zostały podpisane umowy kupna-sprzedaży. Zainteresowanie maszyną jest duże, tak w Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce. Aby zaspokoić potrzeby rynku, firma uruchamia we wrześniu nową fabrykę.
Firma Océ proponuje klientom zainteresowanym maszyną różne rozwiązania: kupno maszyny, pomoc przy braniu w leasing w firmie zewnętrznej, zaoferowanie własnego finansowania, czyli rozwiązanie podobne do leasingu, charakteryzujące się jednak mniejszą ilością formalności.
"Océ CPS 700 wypełnia lukę pomiędzy drukarkami średnionakładowymi i wysokowydajnymi maszynami cyfrowymi" - wyjaśnia Marek Kozłowski - "tak więc nie ma bezpośrednich konkurentów. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że pewne rozwiązania do druku takich firm jak Xerox, Heidelberg, Indigo, mogą być atrakcyjniejsze dla niektórych klientów, chociażby ze względu na nieco większą prędkość. Jednak możliwości techniczne tamtych urządzeń i CPS 700 są porównywalne, a często udaje się nam przekonać klienta, że nasz system jest bardziej produktywny, bardziej opłacalny - zwłaszcza, że można w każdej chwili go rozwinąć łącząc w jedną linię produkcyjną kilka urządzeń napędzanych jednym serwerem".
Tu warto dodać ciekawostkę: maszyna CPS 700 może pracować jako odbiorca sieciowy z zadeklarowanym adresem mailowym. Można wtedy wysyłać prace pod adresem maszyny - tego adresu drukarnia użycza stałym klientom i mogą oni wtedy przesyłać prace bezpośrednio do urządzenia. Operator widzi na monitorze przychodzące materiały i odpowiednio je przekierowuje, po czym wykonuje potrzebne czynności, np. zakłada odpowiednie podłoże drukowe.
Drukowanie na tej maszynie opłaca się przy ok. 15-20 tys. wydruków A4 w ciągu miesiąca. Przy 30 tys. miesięcznie 10 tys. wydruków to czysty zarobek. Maszyna może wykonać miesięcznie 100-150 tys. wydruków A4 bez straty jakości. Cena urządzenia to ok. 110 tys. euro, tak więc koszt inwestycji nie jest bardzo wysoki. Można sądzić, że wielu drukarniom bardziej opłaca się posiadanie takiego systemu do cyfrowego drukowania pełnokolorowych prac niż drogich maszyn przeznaczonych do ogromnych nakładów. Oczywiście CPS 700 to także maszyna produkcyjna i wydajna. Można z niej uzyskać 1500 wydruków na godzinę.
Jak zawsze przy druku cyfrowym, wyeliminowany jest cały proces przygotowania: rozbarwienia, naświetlanie poszczególnych elementów, proofy. Pracę utworzoną w jakiejś aplikacji graficznej drukuje się wprost z komputera. CPS 700 to urządzenie proste, nie wymagające wysokich kwalifikacji ani doświadczenia w zakresie doboru kolorów, pasowania, kalibracji. Szkolenie trwa dzień, dwa. W tym czasie każdy może zostać operatorem tej maszyny. Prezes Océ Poland podkreśla, że to ważne w sytuacji, gdy wszyscy narzekają na niedobór fachowej kadry. W wersji przeznaczonej na nasz rynek wszystkie napisy służące do obsługi są w języku polskim.
Praktycznie urządzenie to kalibruje się raz, po zainstalowaniu. Brak elektrostatyki, brak dewelopera i elementów światłoczułych uniezależniają maszynę od warunków otoczenia. Nie wymaga ona systematycznych kalibracji. Nie wymaga także stałej obsługi serwisowej. Są tu tylko trzy elementy wymienialne: dwa wałki czyszczące, które operator po przeszkoleniu może sam wymienić, i jeden bęben czarny, wymieniany po ok. 900 tys. wydruków. Bębny elektroniczne działają tak długo, jak maszyna. Nie trzeba ich wymieniać.
W tej chwili produktem końcowym są nieoprawione, posortowane dokumenty, które można poddać dalszej obróbce. Océ zaleca systemy wykańczające off-line, ponieważ taka konfiguracja wpływa korzystnie na produktywność całego systemu. Jednocześnie trwają prace nad systemem obróbki końcowej na tym urządzeniu. Zapowiadana jest możliwość tworzenia broszur - będzie wmontowane urządzenie łamiące na pół i zszywające zeszytowo.
CPS 700 to maszyna proekologiczna - przede wszystkim ze względu na brak elektrostatyki. Zastosowana technologia jest bezpieczna dla środowiska - maszyna spełnia najostrzejsze normy ekologiczne ISO. Jest także przyjazna dla operatorów. W maszynie nie wydziela się ozon, co ma wpływ także na zużywanie się urządzenia, tak że środowisko pracy jest korzystne zarówno dla ludzi, jak dla samej maszyny. Wyeliminowany jest niemal zupełnie odpad w postaci zużytego toneru z nośnikiem. Najgroźniejszymi i najpowszechniej występującymi odpadami, z którymi miało się do czynienia do tej pory w elektrofotografii, były nośniki, dewelopery, bardzo trudno poddające się utylizacji. Większość materiałów eksploatacyjnych tej maszyny wykorzystuje się powtórnie w procesie produkcyjnym - jest ich zresztą bardzo niewiele. Całe urządzenie jest wykonane z materiałów, które można ponownie przetworzyć.

Joanna Więckowska
Jolanta Ziemniak-Ronke



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o