Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2005 Styczeń
Aktualności

Aktualności numeru styczniowego 2005 (cd.)


Creo otwiera przedstawicielstwo w Polsce
Firma Creo Inc., znany dostawca systemów przygotowania do druku (prepress) i najnowocześniejszych rozwiązań cyfrowych dla przemysłu poligraficznego, wzmacnia swoją obecność na rynku wschodnioeuropejskim. W styczniu tego roku otwiera swoje przedstawicielstwo w Polsce. Biuro Creo Polska zajmie się sprzedażą i dystrybucją całego asortymentu produktów oferowanych przez firmę Creo, w tym płyt drukowych, i będzie odpowiedzialne za wszystkie działania Creo podejmowane w Polsce. Powstanie także specjalistyczny ośrodek serwisowy, którego celem będzie zapewnianie usług serwisowych oraz pomocy technicznej zarówno obecnym, jak i przyszłym klientom z terenu Polski.
Zespołem Creo Polska będzie kierował Marek Pułtorak, który 1 stycznia 2005 roku objął stanowisko dyrektora na Polskę (Country Manager). Jego działania będą wspierać: Małgorzata Ballue, kierownik ds. sprzedaży, oraz Arkadiusz Harezga, kierownik Zespołu Serwisowego. „Polska to dla firmy Creo rynek o znaczeniu strategicznym. Głównym zadaniem biura Creo Polska jest wzmocnienie naszej pozycji na polskim rynku poligraficznym, ale powstanie naszego przedstawicielstwa stanowi jednocześnie wyraz naszej chęci trwałego zaangażowania się w obsługę obecnych i przyszłych klientów firmy Creo. Pan Pułtorak i jego zespół mają bogate doświadczenie oraz dysponują wszelkimi niezbędnymi umiejętnościami, dzięki którym firma Creo będzie mogła zapewnić drukarniom i poligraficznym firmom usługowym działającym na polskim rynku druku komercyjnego, materiałów opakowaniowych i gazet specjalistyczną wiedzę oraz dostarczyć im profesjonalne cyfrowe rozwiązania do przygotowywania materiałów do druku oraz płyty drukowe” – powiedział Israel Sandler, dyrektor zarządzający firmy Creo EMEA. Marek Pułtorak ma wieloletnie doświadczenie w branży prepress oraz IT (ukończył Wydział Elektroniki Politechniki Warszawskiej), które będzie bardzo pomocne podczas wykonywania przez niego obowiązków dyrektora firmy Creo Poland. Doprowadził do zainstalowania w 1989 roku pierwszej naświetlarki Agfy w Polsce. W 1995 roku objął stanowisko dyrektora Działu Systemów Graficznych w Agfa Sp. z o.o. Za jego czasów Agfa znalazła się w czołówce dystrybutorów systemów prepress i materiałów poligraficznych w Polsce. Również w ramach europejskiej organizacji Agfy polska spółka-córka zajmowała czołowe miejsce. W latach 2000–2003 Marek Pułtorak zajmował stanowisko dyrektora generalnego firmy Agfa Poland.
Firma Creo, z główną siedzibą w Vancouver (Kanada), w roku budżetowym 2004 osiągnęła przychód w wysokości 636 milionów dolarów amerykańskich. Akcje firmy Creo wchodzą w skład indeksów giełdowych NASDAQ (CREO) i TSX (CRE). Linie produktów Creo obejmują oprogramowanie i naświetlarki CtP, systemy do fotografii cyfrowej, skanowania i przygotowywania odbitek próbnych, a także płyty drukowe i materiały do odbitek próbnych. Creo dostarcza również technologie naświetlania dla maszyn drukujących, komponenty do druku cyfrowego oraz wysokonakładowe drukarki cyfrowe.

Płyty Kodak Flexcel w ofercie Heidelberga
Firma Kodak Polychrome Graphics wprowadziła na rynek nowy rodzaj płyt fleksograficznych – Flexcel, przeznaczony dla segmentu druku opakowań. Jak informuje dystrybutor, krótszy czas naświetleń oraz szybkie wywoływanie i schnięcie płyt Flexcel gwarantują wysoką wydajność przy zachowaniu bardzo dobrych parametrów jakościowych.
Wyłącznym dystrybutorem płyt Flexcel na polskim rynku jest firma Heidelberg Polska Sp. z o.o. W ofercie są trzy rodzaje tych płyt:
1. Flexcel SRH – płyta o wysokim stopniu twardości (60o Shore’a), odpowiadająca swoimi parametrami wymogom stawianym przy drukowaniu delikatnych półtonów, linii i apli; płyty SRH są przeznaczone przede wszystkim do drukowania na elastycznych foliach i etykietach, jak również na papierach powlekanych i kartonach; charakteryzują się dużym zakresem tolerancji naświetleń oraz krótkim czasem utrwalania, co odpowiada dzisiejszym oczekiwaniom rynku odnośnie jakości i produktywności.
Charakterystyka:
• wyjątkowo dogodna tolerancja czasu naświetlenia oraz bardzo dobre parametry procesu odwzorowania kolorów triadowych w połączeniu z kolorami Pantone
• właściwości płyty umożliwiają czysty otwarty druk w kontrze
• bardzo dobre parametry przekazywania farby zapewniają pełne krycie podczas drukowania apli z jednoczesnym zachowaniem otwartych świateł i wiernej reprodukcji półtonów
• wysoki stopień odporności na ścieranie zwiększa wytrzymałość i umożliwia powtórne użycie płyt do dodruków
• wysoka twardość zapewnia bardzo dobrą jakość drukowania.

2. Flexcel SRM – płyta o średnim stopniu twardości (50o Shore’a) przeznaczona do drukowania delikatnych półtonów, linii, siatek i apli na różnego rodzaju podłożach, od bibuły do elastycznej folii; duża tolerancja czasu naświetlenia oraz bardzo krótki czas utrwalania gwarantują wymaganą jakość i wydajność; płyta zapewnia wysoki stopień przenoszenia farby i umożliwia drukowanie wysokich nakładów.
Charakterystyka:
• drukująca strona powierzchni pozwala na bardzo dobre przekazywanie farby, zarówno w drukowaniu apli, jak i delikatnych szczegółów rysunku na różnych podłożach
• odporność na ścieranie i ozon gwarantuje wysoką wytrzymałość i redukuje konieczność wymiany płyt podczas druku zlecenia
• duża tolerancja naświetlania i zachowanie ostrości punktu podczas reprodukcji zapewnia drukowanie farbami triadowymi z wysoką jakością
• właściwości płyty zapewniają doskonały, otwarty druk w kontrze.

3. Flexcel SRC – płyta o bardzo dobrych właściwościach montażowych, świetnie nadająca się do reprodukcji półtonów na szorstkim kartonie lub mikrofali; twardość 32o Shore’a, dobre właściwości przekazywania farby oraz kompresyjność płyty pozwalają na dobre rezultaty drukowania pełnych powierzchni przy redukcji efektu „pralki”; główne zastosowanie: do zadruku tektury falistej.
Charakterystyka:
• niski stopień twardości, wysoka sprężystość oraz jednorodność płyty zapewniają dobre przekazywanie farby i zmniejszenie falowania
• nie lepiąca się powierzchnia podnosi jakość drukowania i zmniejsza częstotliwość postojów maszyny
• duża tolerancja naświetlenia ułatwia wykonywanie form drukowych, co podnosi wydajność przy zachowaniu dobrej jakości
• podwyższona odporność na promieniowanie UV i ozon zwiększa żywotność płyt zarówno w maszynie drukującej, jak i podczas przechowywania.

Płyty Flexcel firmy Kodak Polychrome Graphics są już używane w Polsce, zarówno w firmach wykonujących usługowo formy fleksograficzne, jak też w drukarniach fleksograficznych. Wiosną 2005 firma wprowadzi do sprzedaży również cyfrowe płyty fleksograficzne, zapowiadane podczas ostatnich targów drupa.


Certyfikacja materiałów do druku hybrydowego
Przed kilkoma tygodniami firma Koenig & Bauer AG, wspólnie z FOGRA i Berufsgenossenschaft Druck und Papierverarbeitung (BG) poinformowały o przebiegu i wynikach badań materiałów eksploatacyjnych do druku hybrydowego oraz o badaniach emisji, jakim została poddana nowa maszyna Rapida 105 – prezentowana na targach drupa 2004 pierwsza maszyna z generacji 18 000. Przeprowadzenie badań firma KBA zleciła instytutowi FOGRA oraz BG we wrześniu 2004 roku. Poprzedniczka nowej maszyny Rapida 105 (dziś: Rapida 105 universal) była w 2000 roku pierwszą arkuszowa maszyną offsetową, która uzyskała przyznawany przez BG międzynarodowy certyfikat ekologiczny „Emission geprüft” (przebadane pod względem emisji). Niedługo potem wszystkie maszyny Rapida uzyskały taki sam certyfikat. Tym samym zostało oficjalnie potwierdzone, że maszyny Rapida nie przekraczają żadnej granicznej wartości emisji, jak również, że będą spełniały przyszłe, ostrzejsze normy z tego zakresu.
Powodem zlecenia przez KBA badań materiałów eksploatacyjnych do druku hybrydowego był fakt, że w kilku drukarniach do produkcji hybrydowej na maszynach Rapida zastosowano materiały, które wprawdzie były opatrzone etykietą „hybrydowy”, jednak w użyciu okazały się niemal w czystej postaci materiałami do druku UV. W rezultacie doszło do uszkodzeń walców i obciągów gumowych, a to spowodowało spadek zaufania ze strony użytkowników wobec tego innowacyjnego i niezawodnego – przy zastosowaniu właściwych materiałów – procesu uszlachetniania. Przebadanie i dopuszczenie przez FOGRA do użytku materiałów do druku hybrydowego ma posłużyć ustanowieniu – w interesie użytkowników – jasno sprecyzowanych standardów w tej dziedzinie. Nie chodzi tutaj o to, aby producenci ujawnili swoje receptury. Znacznie ważniejsze jest zapewnienie, żeby materiały do druku hybrydowego miały właściwości gwarantujące niezawodny i przewidywalny przebieg procesu druku i uszlachetniania oraz niezakłóconą eksploatację maszyn.
Specjaliści z FOGRA poinformowali o stanie dotychczasowych badań. Objęły one pomiar emisji i badanie materiałów. Na wstępie poddano testom pięć serii farb hybrydowych różnych producentów. Przy wykonywaniu testów posłużono się sześcioma różnymi obciągami gumowymi, trzema rodzajami walców oraz sześcioma różnymi środkami do mycia. W sumie wykonano 600 prób pod kątem pęcznienia obciągów gumowych i walców oraz skuteczności czyszczenia. Podczas testów badane farby hybrydowe zachowywały się w wyraźnie różny sposób, co dowodzi, że w praktyce użytkownik często ma do czynienia z farbami, których zachowanie trudno jest przewidzieć.
Z powyższego wynika, że istnieje pilna potrzeba standaryzacji farb do druku hybrydowego. Tym zagadnieniem, jak również kilkoma innymi zajmą się wyłonione podczas listopadowego sympozjum FOGRA w Monachium grupy robocze, w których skład wchodzą przedstawiciele różnych producentów. Grupy będą pracować nad rozwiązaniem kilku ważnych kwestii, takich jak:
• korozja w maszynach offsetowych UV
• opracowanie standardowego procesu klasyfikacji prędkości utrwalania farb drukowych
• opracowanie procesu oceny zapachu produktów poligraficznych
• identyfikacja źródeł zapachu w produktach UV oraz propozycje strategii ich unikania u dostawców.

FOGRA, jako niezależny instytut badawczy, obejmie przewodnictwo i organizację grup roboczych. Wyniki prac mają być ogłoszone przed następnym forum użytkowników druku UV, które zostało zaplanowane na jesień 2006 roku.
Ogłoszono wyniki pierwszych badań emisji z maszyny Rapida 105. Warunkiem uzyskania przez maszynę certyfikatu „Emission geprüft” jest wykazanie, że jest ona skonstruowana i może być eksploatowana w taki sposób, że emisje np. rozpuszczalników ze środków do czyszczenia, środków zwilżających, farb i lakierów (VOC) lub ich mgły, a także proszku do zapylania, ozonu, promieniowania UV i hałasu leżą wyraźnie poniżej najniższych wartości granicznych i zaleceń przyjętych w krajach Unii Europejskiej. W końcu października ubiegłego roku w centrum obsługi klientów KBA w Radebeul zostały przeprowadzone odpowiednie testy podczas pracy maszyny zgodnie z jej przeznaczeniem, to jest podczas druku na papierze i na kartonie. Podczas testów zastosowano po dwa systemy farb konwencjonalnych i hybrydowych, jeden system farb UV, kilka lakierów UV, jeden lakier wodorozcieńczalny oraz różne środki do mycia. Wszystkie próby druku przeprowadzono bez dodatku alkoholu w środku zwilżającym, podczas pracy z wydajnością 14 400 arkuszy na godzinę (co stanowi zaledwie 80% maksymalnej wydajności maszyny).
Całe badania nowej maszyny Rapida 105 jeszcze nie zostały zakończone, jednak już stwierdzono, że zmierzona ilość mgły farbowej leży 30% poniżej określonej w przepisach wartości granicznej, która wynosi 1,5 m3. Dzięki całkowitej rezygnacji ze stosowania alkoholu izopropylowego jako dodatku do środka zwilżającego również w tej dziedzinie wymogi niezbędna dla uzyskania certyfikatu zostały spełnione.
Jak mówi Bernhard Küter, specjalista z BG, maszyny, które otrzymały certyfikat „Emission geprüft” są często nazywane maszynami „eko”. W tym wypadku „eko” oznacza zarówno ekologię, jak i ekonomię. Walory ekonomiczne maszyn polegają na tym, że dają one możliwość bardziej efektywnego niż dotąd stosowania materiałów, a tym samym obniżki kosztów.


UPM po raz piąty na Paperworld
W tym roku firma UPM już po raz piąty weźmie udział w targach Paperworld (26–30 stycznia 2005). Po raz pierwszy zaprezentuje asortyment, który niemal w całości pokrywa zapotrzebowanie na papiery do użytku biurowego. Głównym punktem targowej prezentacji będą ponownie marki papierów biurowych Yes i Future, a obok nich – wprowadzona w kwietniu ub.r. marka papierów biurowych UPM Office. W uzupełnieniu tej podstawowej oferty UPM przedstawi papiery w arkuszach do druku cyfrowego z serii UPM DIGI, papiery do preprintu z serii UPM Preprint oraz papiery do produkcji kopert – UPM Mail. Jak mówi Martina Schürmann, szefowa marketingu w dziale papierów graficznych i biurowych UPM, firma ta oferuje papiery do korespondencji biznesowej, do prezentacji, papiery na wstępnie zadrukowane formularze czy faktury, na personalizowane i indywidualizowane ulotki reklamowe rozsyłane drogą pocztową, a nawet na zdjęcia fotograficzne. Jest więc jednym z niewielu producentów, którzy oferują tak szeroki asortyment papierów do zastosowań biurowych.


Papiery Kodaka w ofercie Antalisu
Od początku roku 2005 Antalis Poland oferuje papiery znanej marki Kodak. W skład rodziny papierów Kodaka wykorzystywanych do wydruków atramentowych wchodzą produkty o najwyższej jakości, przeznaczone dla amatorów i profesjonalistów. W ofercie Antalisu są cztery rodzaje papierów: Ultima Picture Paper, Premium Picture Paper, Picture Paper i Everyday Picture Paper.
Picture Paper to papier ink-jet. Jak informuje dystrybutor, charakteryzuje się on bardzo korzystną relacją ceny do jakości. Jest bardzo popularny i najczęściej stosowany do wydruków fotograficznych na urządzeniach domowych.
Papier Ultima Picture, przeznaczony dla profesjonalistów, z wykończeniem powierzchni satynowanym lub błyszczącym, jest doskonałym materiałem do tworzenia prezentacji i portfolio. Producent zapewnia, że zdjęcia wydrukowane na tym papierze przy zastosowaniu odpowiednich tuszy z użyciem technologii
ColorLast zachowają żywe barwy ponad sto lat.
Premium Picture Paper to papier fotograficzny do użytku domowego o dużej gramaturze, zapewniający doskonałe odwzorowanie barw.
Everyday Picture Paper świetnie nadaje się do wydruków obustronnych. Jest uniwersalny i łatwy w zastosowaniu w domowych i profesjonalnych drukarkach.
Papiery Kodak są dostępne w formatach 21×29,7 cm i 10×15 cm, w gramaturach, w zależności od rodzaju papieru: 165, 190, 220 i 270 g/m2.


Papier samoprzylepny Reprojet w Reprografie
Od niedawna w ofercie firmy Reprograf znajduje się papier samoprzylepny Reprojet OM 120 SA. Jest to papier matowy o gramaturze 120 g/m2. Jak wszystkie tego rodzaju materiały, świetnie nadaje się do produkcji reklam, plansz, wysokojakościowych obrazów. Papier ma specjalną warstwę, która przyjmuje atrament – tusz wnika w odpowiedni obszar i nie przedostaje się dalej. Dzięki specjalnej strukturze papier bardzo szybko schnie, nie występuje jego falowanie. Klej jest zabezpieczony specjalną warstwą, którą daje się w prosty sposób usunąć, co umożliwia szybki i łatwy montaż np. na płycie piankowej lub panelach ekspozycyjnych. Reprojet OM 120 SA można zadrukowywać atramentami barwnikowymi i pigmentowymi, za pomocą drukarek piezoelektrycznych oraz termicznych.


Uroczystość w drukarni Lotos Poligrafia
W dniu 22 grudnia ub.r. w drukarni Lotos Poligrafia w Warszawie odbyła się uroczystość oficjalnego uruchomienia nowej ośmiokolorowej maszyny Heidelberg Speedmaster SM 74-8-P. W spotkaniu wzięli udział właściciele i pracownicy drukarni, przedstawiciele firmy Heidelberg Polska oraz zaproszeni goście.
W Polsce pracuje już 19 długich offsetowych maszyn drukujących Heidelberga z odwracaniem. Maszyna w drukarni Lotos jest jedenastą nową maszyną tego typu zainstalowaną w Polsce. Daje to firmie Heidelberg aż osiemdziesięciodwuprocentowy udział w tym segmencie rynku.
Speedmaster SM 74-8-P uruchomiony w drukarni Lotos Poligrafia jest wyposażony w system pomiaru barwy Prinect ImageControl CPC 24, kontrolujący na arkuszu 160 000 punktów pomiarowych. Do zainstalowanego systemu ImageControl są podłączone również dwie inne maszyny Heidelberga, co pozwala w sposób optymalny wykorzystać jedno stanowisko kontrolne pracujące on-line dla produkcji wykonywanej na trzech maszynach drukujących.
Nowe inwestycje są kolejnym krokiem w kierunku zwiększenia wydajności, poszerzenia oferty i utrzymania wysokiej jakości prac wykonywanych przez drukarnię Lotos Poligrafia.


Mercator Poligrafia przestaje sprzedawać Polly
Na stronie internetowej firmy Mercator Poligrafia zamieszczono oświadczenie jej zarządu, z którego wynika, że od nowego roku firma przestaje reprezentować amerykańsko-czeskie przedsiębiorstwo Grafitec, koncentrując się na dystrybucji japońskich maszyn offsetowych Shinohara i Akiyama oraz urządzeń introligatorskich Osako, Shoei, Yoshino Machinery:
„Uprzejmie informujemy, że od początku 2005 roku nasza firma nie będzie oferować i sprzedawać maszyn Polly. Wszystkim Użytkownikom tych maszyn szczerze dziękujemy za okazane nam zaufanie. Ponadto przepraszamy za wszelkie ewentualne zamieszanie i niedogodności z powodu tej zmiany. To naturalne, że będziemy respektować i wypełnimy wszystkie uprawnienia wynikłe z naszej dotychczasowej obsługi maszyn Polly w Polsce. Wierzymy, że zmiana ta przyniesie korzyści szanownym Klientom, a nam pozwoli wyspecjalizować się w jeszcze większym stopniu”.
Piotr Żyznowski, Bogusław Kiszka
Mercator Poligrafia

Mercator Poligrafia sprzedawał Polly przez kilkanaście lat. Jak dotąd nie wiadomo, kto teraz będzie dystrybutorem Polly na polskim rynku. Być może polscy drukarze będą je kupować bezpośrednio od producenta. Tylko w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych zainstalowano w naszym kraju ponad 400 zespołów nowych maszyn Polly. Od ponad pięciu lat zainteresowaniem polskich klientów cieszą się maszyny Polly nowej generacji: Polly Performer (format A2) i Polly Prestige (B2). Na ostatnich targach drupa Grafitec pokazał Polly Prestige 674 – 6-kolorową maszynę z zespołem lakierującym wyposażonym w system rakla komorowego, oraz 5-kolorową Polly Performer 566, z nowatorskim systemem lakierowania „dampener coater” na ostatnim zespole.
Grafitec to od połowy lat dziewięćdziesiątych firma amerykańska (99% udziałów w spółce), działająca poprzez sieć międzynarodowych dealerów w prawie czterdziestu krajach całego świata. Główna siedziba firmy i zakład produkcyjny mieszczą się w Dobrušce (Czechy).


Mała i nowoczesna introligatornia – warsztaty w Heidelberg Polska
W okresie od grudnia 2004 r. do marca tego roku firma Heidelberg Polska organizuje raz w tygodniu, w czwartek, warsztaty dotyczące praktycznego wykorzystania wybranego programu małych złamywarek, krajarek i oklejarek. Warsztaty pozwolą poszerzyć wiedzę na temat rozwiązań w zakresie introligatorni, zarówno w teorii, jak i praktyce. Podczas spotkań można wykonać pracę testową na wybranych maszynach, zapoznać się ze szczegółami technicznymi budowy poszczególnych urządzeń, skonsultować się ze specjalistami z firmy Heidelberg i uzyskać informacje na temat warunków specjalnego leasingu.
Udział w warsztatach jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się i ustaleniu wszystkich niezbędnych do przeprowadzenia pokazu szczegółów.
Kontakt telefoniczny w sprawie warsztatów: (22) 57 89 633 lub (22) 57 89 634.


Kolbus na targach drupa 2004
Firma Kolbus, znany wytwórca maszyn do przemysłowej produkcji broszur w oprawie bezszyciowej i książek, uczestniczy w targach drupa od początku ich istnienia, to znaczy od 1951 roku. Ekspozycja Kolbusa na drupa 2004 zajmowała powierzchnię 1200 metrów kwadratowych – o 20% więcej niż na poprzednich targach drupa, w 2004 roku. W ten sposób firma zademonstrowała, że niezależnie od wahań koniunktury nieustannie się rozwija i wierzy, że światowy przemysł poligraficzny ma dużą przyszłość. Zaprezentowała niektóre ze swoich znanych rozwiązań w wersji udoskonalonej, a także pokazała znaczące nowości.

Publica/Roll Stream
Częścią targowej ekspozycji firmy Kolbus, która wzbudziła największe zainteresowanie zwiedzających, była opracowana wspólnie z firmą Ferag nowa technologia produkcji czasopism w oprawie bezszyciowej, umożliwiająca osiągnięcie wyjątkowo wysokiej wydajności: do 20 000 egzemplarzy na godzinę. Technologia ta jest nowością na skalę światową. Na pokazywane w Düsseldorfie rozwiązanie złożyły się:
• zbieranie składek za pomocą systemu RollStrem Feraga
• nowatorskie rozwiązanie na styku systemu zbierania RollStream (Ferag) i maszyny do oprawy bezszyciowej (Kolbus), polegające na przekazywaniu składek do maszyny do oprawy KM 410 – za pośrednictwem systemu obiegu kieszeni – pod kątem 90o
• wykonywanie oprawy bezszyciowej na zmodyfikowanej maszynie Kolbus KM 410 obróbka końcowa (w skład konfiguracji prezentowanej na targach wchodził system transportu taśmowego, automatyczny trójnóż Kolbus HD 152.P, układak stosów RIMA, urządzenie do stabilizowania produktów w stosie typ XWS 120, przeznaczone do elektrostatycznego stabilizowania w stosie produktów takich jak książki kieszonkowe, klejone czasopisma, katalogi i produkty zeszytowe; maszyna pracuje z wydajnością mechaniczną maksymalnie 20 stosów/min.
• urządzenie do paletowania WST.

Publica
Linia do oprawy bezszyciowej Publica należy do klasy urządzeń osiągających najwyższe wydajności. W jej skład wchodzą: zbieraczka ZU 841, maszyna do oprawy bezszyciowej KM 410, automatyczny trójnóż HD 152.P oraz układak stosów AE 360. Linia jest przeznaczona do produkcji czasopism, katalogów i książek telefonicznych. Jej najbardziej innowacyjnym elementem jest zbieraczka ZU 841, w której zastosowano rewolucyjną technologię zbierania produktów. ZU 841 to najnowszy model z serii 840. W stosunku do poprzednich modeli charakteryzuje się jeszcze bardziej uproszczoną obsługą. Maszyna ta może być włączona do systemu zarządzania produkcją w sieci – Kolbus 3•60.
Nowa, w pełni automatyczna maszyna do oprawy bezszyciowej KM 473, należy do rodziny produktów o nazwie Publica. Zalicza się do klasy urządzeń o średniej wydajności – pracuje z prędkością do 8 000 cykli na godzinę. Jej cechy charakterystyczne to:
• graficzny system informowania operatora za pośrednictwem monitorów dotykowych
• możliwość postawienia diagnozy na odległość
• możliwość włączenia do systemu zarządzania produkcją w sieci – Kolbus 3•60
• modułowa budowa; wiele wariantów wyposażenia
• zoptymalizowane doprowadzanie i wyprowadzanie produktów
• możliwość dokonania dodatkowej korekty w czasie produkcji
• nowoczesne wzornictwo, ergonomiczna konstrukcja.

Litera
Na targach drupa Kolbus zaprezentował także nową linię do produkcji opraw złożonych BF 511, pracującą z prędkością do 30 cykli na minutę. Na podkreślenie zasługuje to, że nakłady inwestycyjne w wypadku tego urządzenia są znacznie niższe aniżeli w wypadku dotychczas dostępnych urządzeń tej klasy. Z tego powodu linia BF 511 jest bardzo dobrym rozwiązaniem zarówno dla tych, którzy dopiero wkraczają w dziedzinę produkcji opraw złożonych, jak i tych, którzy zamierzają powiększyć posiadany park maszynowy z tego zakresu, przy czym dzięki niskim nakładom inwestycyjnym i najwyższej jakości produkcji linia BF 511 ma szansę wyprzeć z tego obszaru rynku maszyny używane.
Koncepcja konstrukcji maszyny jest oparta na sprawdzonej maszynie Compact. Zakres formatów i ustawień jest taki sam, jak w maszynach firmy Kolbus pracujących z dwukrotnie większą wydajnością. Prasa do formowania bloku FE jest elementem zasadniczej maszyny; produkty są bezpośrednio przekazywanie ze stacji zawieszania bloków w okładkach do stacji FE. Maszyna charakteryzuje się zwartą budową, w związku z czym zajmuje niewiele powierzchni produkcyjnej. W standardowym wyposażeniu nie ma stacji do oklejania grzbietu merlą (trzy stacje: zaklejania grzbietu, przyklejania gazy, formowania grzbietu). Maszyna została zaprojektowana zgodnie z zasadami ergonomii i charakteryzuje się nowoczesnym wzornictwem.

Kolbus 3•60
Podczas targów w Düsseldorfie zaprezentowano także możliwości systemu Kolbus 3•60, który realizuje ideę połączenia w sieci całej sfery obróbki wykończeniowej w zakładzie poligraficznym, co oznacza pełną (360o – stąd nazwa systemu) kompatybilność ze znanymi systemami CIP 3, PPF, CIP 4, JDF, JMF, XML. Kolbus 3•60 dostarcza ważnych informacji produkcyjnych, takich jak: stopień wykorzystania urządzeń, czas pracy maszyn i czas przestojów, liczba wyprodukowanych wyrobów, a także protokoły zakłóceń w przepływie materiałów, awarie maszyn. Szybką diagnozę i precyzyjne planowanie umożliwia dostęp do informacji z następujących dziedzin: portfel zamówień, system zarządzania zamówieniami, kalendarz produkcji, stan produkcji, planowanie produkcji, stan maszyn, analiza błędów, kalkulacja, analiza zakłóceń, zarządzanie kontaktami z klientami, powtarzające się zamówienia.


Nowa złamywarka Horizon
Firma Horizon wprowadziła na rynek automatyczną złamywarkę stołową PF-P330, wchodząc tym samym w dziedzinę rozwiązań dla małej poligrafii i drukarń cyfrowych. Urządzenie zostało opracowane z myślą o obróbce materiałów kopiowanych, druków cyfrowych i małych nakładów. Nowością w maszynie tej klasy jest samonakładak płaski (jak mówią specjaliści z firmy Horizon, w urządzeniach tej klasy cenowej z reguły stosuje się nakładak frykcyjny). W złamywarce można poddawać obróbce materiały o formatach od 125×130 do 310×432 mm (nieco powyżej A3) i gramaturze do 157 g/m2. Maksymalna wydajność maszyny to 200 arkuszy na minutę. W skład wyposażenia złamywarki wchodzi także licznik wielkości partii.
Producent rekomenduje złamywarkę jako urządzenie znakomicie nadające się do obróbki papierów powlekanych i cyfrowych druków barwnych z wysokim połyskiem, gwarantujące bardzo dobre wyniki (brak zarysowań) także w przypadku materiałów trudnych do obróbki. Maszyna jest ustawiana automatycznie. Inne jej zalety to: zwarta budowa gwarantująca dużą stabilność, cicha praca, prosta obsługa, łatwa konserwacja.


Zmiany w Müller Martini Polska
Firma Müller Martini Sp. z o.o. poinformowała, że z dniem 1 grudnia 2004 r. Stefan Piotrowski przestał pełnić funkcję jej dyrektora. Obecnie funkcję tę pełni dobrze już znany klientom dotychczasowy prezes spółki Rainer Mauritz. Müller Martini zapewnia, że zmiany te nie mają wpływu na funkcjonowanie firmy.


Pierwsza w Polsce maszyna Brausse 1050 SEF
Pod koniec października ub.r. w drukarni Graf-Poz w Przeźmierowie koło Poznania rozpoczęła pracę zakupiona na targach drupa 2004 automatyczna maszyna do wykrawania, z wyposażeniem do tłoczenia folią na gorąco, niemiecko-kanadyjskiego konsorcjum IMG Brausse Group. Maszynę sprzedała i zainstalowała firma Stelin z Holandii, przy współpracy swojego przedstawiciela na terenie Polski, Biura Handlowego Verus z Poznania.
Konstrukcja maszyny jest oparta na podzespołach renomowanych firm europejskich i japońskich. Wszystkie elementy elektryczne zastosowane w maszynie pochodzą od takich producentów, jak Siemens i Omron, procesorowe układy sterujące – z firmy Mitsubishi, główne sprzęgło – od szwajcarskiej firmy Borg Warnar, silniki krokowe napędu folii – od niemieckiego producenta Bosch-Rexroth. Maszyna umożliwia pracę z papierem o gramaturze od 80 g/m2 i kartonem do 2000 g/m2. Maksymalny format arkusza to 1050×750 mm. Maksymalny format tłoczenia folią wynosi 1020×730 mm, przy maksymalnej prędkości 6000 ark./godz. W przypadku wykrawania maksymalny format to 1040×730 mm, a maksymalna prędkość – 7500 ark./godz.
Maszyna ma bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.:
• dwie marki boczne kontrolowane elektronicznie
• funkcję zwalniania arkusza przed dojściem do marek przednich
• nadmuchy prostowania arkusza i separacji folii
• podawanie i wykładanie non stop
• chłodzenie oleju
• pneumatyczne zamykanie i otwieranie ramy wykrojnika.

Maszyna jest objęta 24-miesięczną gwarancją. Dostawca zapewnia bezpłatne okresowe przeglądy w pierwszych trzech latach eksploatacji. W ofercie jest także automat wykrawający z oczyszczaniem – Brausse 1050 SE.


Nowości firmy Bobst dla przemysłu tektury falistej
Goście z całej Europy skorzystali na początku listopada 2004 roku z okazji, aby w zakładzie Bobsta w Mex (Lozanna/Szwajcaria) zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami dla przemysłu tektury falistej. Clou tej prezentacji był Polyjoiner. Moduł ten, zainstalowany przed składarko-sklejarkami Pacific lub Alpina umożliwia wykonywanie na nich pudełek w formatach specjalnych, dwuczęściowych pudełek – display-ów i wielu innych produktów na bazie pudełek. Można również produkować pudełka wachlarzowe.
Moduł Polyjoiner został skonstruowany z myślą o produkcji pudełek o wyszukanej konstrukcji. Ma wiele funkcji, a realizacja związanych z nimi operacji może przebiegać poprzecznie lub skośnie w stosunku do kierunku ruchu produktów w maszynie. Pozwala to projektantom opakowań na popuszczenie wodzy fantazji.
Goście, którzy w listopadzie odwiedzili zakład Bobsta w Mex mieli ponadto sposobność zobaczyć podczas pracy maszynę drukującą Flexo 160-Vision (druk pięciokolorowy na papierze powlekanym) oraz maszynę SPO 160-A matic wyposażoną w Power Register – system zapewniający najwyższą precyzję wykrawania.


Kolejna maszyna Sitma w wydawnictwie Gofin
Aby ułatwić doręczanie zaprenumerowanych wydawnictw, Wydawnictwo Podatkowe Gofin zakupiło nową linię Sitma C80/750 do automatycznego konfekcjonowania i pakowania w folię lub w papier. Urządzenie pochodzi od znanego na świecie włoskiego producenta maszyn pakujących Sitma Machinery S.p.A. ze Spilamberto koło Modeny. To już druga linia Sitma zainstalowana w ostatnich trzech latach w Wydawnictwie Gofin.
Spośród kilkudziesięciu maszyn Sitma pracujących w polskich drukarniach, wydawnictwach i firmach świadczących usługi ekspedycyjno-mailingowe linia w Gofinie jest największa. Wyposażono ją w 11 niezależnych autopodajników oraz tunel do obkurczania folii na produkcie. Została zbudowana na zamówienie, a producent uwzględnił zarówno aktualne, jak i przyszłe potrzeby wydawnictwa.
Linia jest przeznaczona do automatyzacji prac związanych z ekspedycją wydawnictw do prenumeratorów za pośrednictwem Poczty Polskiej. Maszyna pakuje w folię PE (lub inną) zaadresowane pakiety z szybkością do 15 000 cykli na godz. Dodatkowe wyposażenie linii stanowi moduł umożliwiający pakowanie wydawnictw w papier zamiast w folię.
Maszynę dostarczyła i zamontowała firma Norma System Sp. z o.o. z Warszawy, oficjalny przedstawiciel Sitma Machinery w Polsce.


Polscy poligrafowie w Chinach
W drugiej połowie października 2004 roku, korzystając z zaproszenia austriackiej firmy Henn Group skierowanego do Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich, wraz z przedstawicielami kilku polskich firm z branży poligraficznej odwiedziłem zakłady produkcyjne firmy Beiren w Chinach. Ze strony polskiej w wizycie uczestniczyli także: Kazimierz Adrych – Drukarnia Aret (Malbork), Helena Rąbalska i Zbigniew Rąbalski – Drukarnia Heldruk (Malbork), Mieczysław Szatkowski – Drukarnia Folart (Biesiekierz). W naszym gronie byli Matthias Henn, prezes M.T.I. Henn – Group (Austria, Wiedeń) i Witold Szoska, prezes Beiren Henn Grafo Sp. z o.o. (Tychy).
Beiren to jeden z największych w Chinach producentów maszyn i urządzeń poligraficznych – przede wszystkim arkuszowych i zwojowych maszyn offsetowych, ale także maszyn fleksograficznych oraz maszyn introligatorskich. Powstałe w 1952 roku Zakłady Beiren chcąc dorównać producentom światowym z powodzeniem wdrożyły i potwierdziły certyfikatem system zarządzania jakością ISO 900, oraz – na potrzeby rynku europejskiego – uzyskały certyfikaty CS i CE.
Wizyta była doskonałą okazją do zapoznania się z technologią produkcyjną tej ogromnej fabryki, jak również odwiedzenia niezwykłego kraju, z tak odmienną od europejskiej kulturą.
Niecodziennym doświadczeniem była możliwość zobaczenia Chin – pokazano nam tak świetne zabytki, jak Pałac Cesarski w Pekinie czy Chiński Mur. Kraj znany nam do tej pory z reportaży telewizyjnych, z kulturą budowaną przez 7000 lat, nagle objawił nam się na żywo. To wielki kraj, szybko rozwijający się i goniący technologicznie Europę. Jestem przekonany, że tak szybki rozwój i wzrost gospodarczy Chin spowoduje, że już niedługo produkty firm takich jak Bei-ren pojawią się na rynkach zachodniego świata.
Myślę, że ten wyjazd zaowocuje zwiększonymi kontaktami i rozwojem w branży poligraficznej. Uważam, że taki sposób prezentacji produktów zbliża ludzi i jest to doskonały pomysł marketingowo-handlowy na pozyskanie nowych klientów.
Sławomir Wojtaś
dyrektor ART Sp. z o.o., Gdańsk


Bal Drukarza w Łodzi
Już po raz piąty Fundacja Rozwoju Kadr Poligraficznych organizuje Bal Drukarza. Bal odbędzie się 5 lutego 2005 roku w restauracji hotelu „Savoy” w Łodzi. Dochód z imprezy zasili fundusz Fundacji przeznaczony na pomoc szkolnictwu branżowemu.


Album na 100-lecie ASP objęty patronatem Prezydenta
Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski objął honorowym patronatem przedsięwzięcie Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie: wydanie albumu „Sztuka poligrafii. Poligrafia sztuce”. W pracach nad projektem bierze udział (nieodpłatnie) ponad 50 firm związanych z poligrafią. Album jest wydawany z okazji 100-lecia warszawskiej ASP. Będzie prezentował plakaty najwybitniejszych absolwentów tej uczelni, a zarazem możliwości współczesnej polskiej poligrafii. Plakaty zostaną wydrukowane w dwóch wariantach: tradycyjnie i jako druki przetworzone, z wykorzystaniem różnych technik drukowania i uszlachetniania.
Osoby zainteresowane udziałem w przedsięwzięciu mogą skontaktować się z Sylwią Gotowicką: (502) 708 849 lub sylwia@follak.com.pl


Świąteczny prezent od International Paper
W dniu 16 grudnia ub. r. w gmachu Biblioteki Narodowej w Warszawie odbyła się konferencja prasowa pt. „Książka nie tylko od święta”, w trakcie której polski oddział koncernu International Paper przekazał bibliotekom w całej Polsce 1300 pakietów książek z serii Kanon Książek dla Dzieci i Młodzieży. Każdy z nich stanowiły trzy książki: „Przygody Koziołka Matołka”, „Pan Kleks” oraz „Lokomotywa i inne wiersze”.
Przybyłych gości powitał Michał Jagiełło, dyrektor Biblioteki Narodowej, a darczyńcę reprezentował Jacek Fijałkowski, prezes International Paper Polska z siedzibą w Warszawie, choć nie zabrakło również osób związanych z papiernią w Kwidzynie. W tym miejscu warto przypomnieć, że polski oddział koncernu International Paper wspiera także kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”.
W konferencji uczestniczyli również: Irena Koźmińska – prezes Fundacji ABC XXI, Jan Wołosz – przewodniczący Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich oraz Andrzej Jezierski – naczelnik w Departamencie Współpracy z Samorządami i Upowszechniania Kultury Ministerstwa Kultury. Wysyłkę pakietów książkowych zorganizowało i zrealizowało Porozumienie Wydawców, które podczas konferencji reprezentował jego dyrektor, Piotr Dobrołęcki.
Wraz z książkami wysłano również kalendarze firmowe i plakaty International Paper informujące o działaniach wspierających czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, a jest co promować, bowiem z badań poziomu czytelnictwa przeprowadzonych w Polsce wynika, że jest on wciąż bardzo niski: na 100 osób przypada rocznie jedynie 5 woluminów. To niewiele w porównaniu do krajów Unii Europejskiej (przed jej rozszerzeniem w maju 2004 analogiczny wskaźnik wynosił 30–40 woluminów na 100 mieszkańców). Wskazuje się, że tak niski poziom czytelnictwa to wynik rozwoju technik multimedialnych. Bez zbędnych sentymentów dla czasów PRL-u należy jednak przypomnieć, że wówczas na 100 mieszkańców przypadało aż 18 woluminów.
MJ


Antalis sponsorem
Dnia 2 grudnia br. w Teatrze Studio w Warszawie odbył się finał kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”, organizowanej przez Fundację „ABCXXI – Program Zdrowia Emocjonalnego”. Firma Antalis Poland przyłączyła się do grona sponsorów tej ogólnopolskiej akcji, już od czterech lat popularyzującej czytelnictwo wśród najmłodszych. Antalis dostarczył papier na wydrukowanie kalendarza „Czytanie rozwija wyobraźnię”. Dochód z jego sprzedaży jest przeznaczony na cele statutowe Fundacji.


Kolejny album Arctic Paper
W książce zatytułowanej „Faces & Surfaces” zaprezentowano twarze stu osób, których fotografie wydrukowano na różnych rodzajach papieru. Ludzka skóra z wiekiem nabiera właściwości charakterystycznych dla różnych odmian papieru – z delikatnej i gładkiej stopniowo robi się bardziej szorstka i wiotka. Zdjęcia – od rocznego niemowlęcia na stronie pierwszej do twarzy stuletniej staruszki na stronie setnej – świetnie demonstrują, jak niepowlekany papier może ożywić fotografie.
Album wydrukowano na papierach Munken – Print i Print Extra produkowanych przez Arctic Paper. Oba cechują się dużą pulchnością i nieprzezroczystością.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o