Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2002 Październik
Aktualności

Aktualności z numeru październikowego 2002


Polskie drukarnie gazetowe w klubie najlepszych
Agora SA i Agora Poligrafia Sp. z o.o., wydawca „Gazety Wyborczej”, Presspublica, wydawca „Rzeczpospolitej” i Media Express Sp. z o.o., wydawca „Superexpressu” uzyskały certyfikat Międzynarodowego Klubu Jakości Koloru Gazet 2002-2004 (International Newspaper Color Quality Club).
W konkursie wzięło udział 156 drukarń gazetowych z całego świata. Członkami klubu mogło zostać 50 najlepszych. Międzynarodowe jury oceniało gazety pobrane bezpośrednio z produkcji oraz testy jakości druku wykonane z form specjalnie przygotowanych przez INCQC. Program oceny zawierał między innymi ogólną ocenę koloru, jakość druku gazet oraz dokładność reprodukcji barw. Honorowe medale i certyfikaty członkowskie wręczono przedstawicielom firm 16 października podczas targów Ifra w Barcelonie.
Konkurs o członkostwo w Międzynarodowym Klubie Jakości Koloru Gazet odbywa się co dwa lata. Tegoroczny był piątym z kolei. Elitarny Klub Jakości Koloru Gazet został powołany przez stowarzyszenia: IFRA (INCA-FIEJ Research Association), NAA (Newspaper Association of America) oraz PANPA (the Pacific Area Newspaper Publishers’ Association).


Konkurs Vidartu rozstrzygnięty
Redakcja miesięcznika „Vidart. Informator Poligraficzny” zorganizowała konkurs „Druk cyfrowy”. Wzięło w nim udział 21 firm. Nadesłane prace oceniało jury pod przewodnictwem dr inż. Stefana Jakucewicza. Przy ocenie prac konkursowych brano pod uwagę zarówno jakość druku, jak terminowość wykonania, a także cenę oferowanej usługi, czyli wszystko to, co jest ważne dla klientów zlecających prace drukarniom. Wyniki i omówienie konkursu można znaleźć w numerze 9/2000 Vidartu, poświęconym specyfice druku cyfrowego.
Różnice cen zaproponowanych przez poszczególne zakłady za wykonanie tej samej broszury konkursowej były ogromne. Najniższa cena wyniosła 2,93 zł (oferta zakładu budżetowego), najwyższa - 46,70 zł netto.
Zwyciężyła drukarnia Akcydens z podwarszawskich Lasek prowadzona przez Adama Cichockiego. Za zajęcie pierwszego miejsca przyznano aparat cyfrowy Toshiba ufundowany przez firmę TBM SA oraz papier przekazany przez firmę Ecco-Papier. Drugie miejsce zajęła firma D&D z Gliwic, a trzecie - ex aequo trzy firmy z Warszawy: Agpol Chromapress, Studiouh.com oraz Zakład Wydawniczo-Poligraficzny Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.


Sympozjum fleksograficzne firmy Scorpio
W dniach 27 i 28 września odbyło się w Łodzi seminarium fleksograficzne zorganizowane przez firmę Scorpio Sp. z o.o. W programie sympozjum znalazły się następujące wystąpienia i prezentacje:
• Urządzenia pomiarowe w pracy fleksodrukarza: Vipflex 334, Vipdens 2000, 150 i C9 (firma FAG)
• Proof we fleksografii (firma J.M. Heaford)
• Urządzenia CtP Flexo Lasersetter - trzecia generacja (Flexolaser)
• HelioFlex 2000 - rozwiązanie CtP dla fleksografii (Hell Gravure Systems)
• Maszyny fleksograficzne Comco (Mark Andy)
• Druk zwojowy z modułem flekso (Imer)
• Oszczędność czasu dzięki nowym płytom (BASF)
• Farby fleksograficzne - nowe możliwości (BASF Poligrafia Polska)
• Nowości w technologii tulei rozprężnych (Rotec)
• Taśmy dla fleksografii (Tesa).

W sympozjum wzięło udział około 100 osób. Znaleźli się wśród nich przedstawiciele drukarń z całego kraju, a także specjaliści z Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej oraz Instytutu Papiernictwa Politechniki Warszawskiej.
Wśród materiałów, jakie otrzymali uczestnicy sympozjum, znalazł się właśnie wydany „Fleksograficzny Informator Techniczny”, zawierający zbiór informacji o firmach reprezentowanych przez Scorpio i ich produktach oraz dużą porcję wiedzy o technologii fleksograficznej.

Szkolenie na temat Unii
W dniach 21-22 listopada Biuro Kongresów Ocean organizuje szkolenie z cyklu „Polska firma w Unii Europejskiej”, poświęcone drukarniom i producentom papieru. Ocean jest firmą szkoleniową, członkiem Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”.
Kontakt: 15-888 Białystok, ul. Wyszyńskiego 2 lok. 77, tel/fax (85) 742 83 74, tel. (85) 744 44 04.


Emballage 2002
W dniach 18-22 listopada odbędzie się w Paryżu 35. Międzynarodowy Salon Pakowania i Opakowań Emballage 2002. Weźmie w nim udział 2684 wystawców z ponad 40 krajów świata, w tym po raz pierwszy także z Tajwanu i Jordanii. Emballage to jedyna ważna wystawa opakowań odbywająca się w cyklu 2-letnim.
Wśród wystawców znajdą się producenci, dystrybutorzy i importerzy opakowań, materiałów opakowaniowych, maszyn i urządzeń do produkcji opakowań, w tym maszyn do zadruku opakowań i etykiet, producenci maszyn i urządzeń pakujących, przyrządów pomiarowych i kontrolnych stosowanych w przemyśle opakowaniowym. Na targach będą obecni także przedstawiciele firm projektujących opakowania i firm logistycznych. Maszyny będą stanowiły 50% wystawianych produktów, opakowania - 41%. Specjalne sektory będą wydzielone dla opakowań luksusowych i etykiet.
Podczas tegorocznej imprezy będzie można będzie zapoznać się z ponad 500 nowymi produktami i rozwiązaniami. Konkurs, który odbędzie się jeszcze przed rozpoczęciem targów, wyłoni 50 najlepszych. Najbardziej innowacyjnym produktom minionego roku będą przyznane Oskary.
Polskie firmy wystawiające się na Emballage 2002 to: Inline Poland Ltd., International Paper - Kwidzyn SA, Knauf Pack Sp. z o.o., Knauf Plastics, Lonza s.c., Polfa SA, Pol-Pak, Wood Pack, ZPTS Witoplast SJ.


Encad z Kodakiem
Niedawno znana z produkcji drukarek wielkoformatowych firma Encad połączyła się z firmą Kodak. Na rynku zaczęły pojawiać się plotery z nowym logo. Nowa firma utrzymała dotychczasowe kanały sprzedaży, poszerzając je jednocześnie o nowych dystrybutorów.
W Polsce plotery Encad są dostępne w ofercie firmy Atrium Centrum Ploterowe z Opola. Atrium gwarantuje nieprzerwane dostawy materiałów eksploatacyjnych do tych ploterów. W ofercie dostępne są media do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych oraz oryginalne atramenty wodne i pigmentowe. Można również zaopatrzyć się w materiały producentów niezależnych pasujące do poszczególnych modeli drukarek. Dla posiadaczy ploterów Encad istotna jest informacja, iż Atrium posiada autoryzowany serwis tych ploterów.


UPM-Kymmene kupuje Mactaca
Koncern UPM-Kymmene podpisał z firmą Bemis kontrakt dotyczący zakupu firmy MACtac, produkującej materiały samoprzylepne.
UPM-Kymmene jest globalną firmą o wartości 9 bilionów dolarów, specjalizującą się w produkcji papieru, jak również materiałów samoprzylepnych. Te ostatnie produkuje Raflatac, wchodzący w skład UPM--Kymmene. Nabycie MACtaca umocni pozycję koncernu w branży materiałów samoprzylepnych. Połączony potencjał obydwu należących do koncernu firm umożliwi zintegrowanie i rozszerzenie oferty produktów, m.in. w zakresie folii dekoracyjnych, montażowych i dwustronnie klejących. Integracja infrastruktury produkcyjnej obydwu przedsiębiorstw pozwoli na zwiększenie produktywności oraz wzmocnienie sieci dystrybucji.
Raflatac to firma o zasięgu światowym, produkująca materiały samoprzylepne w dziewięciu państwach, włącznie ze Stanami Zjednoczonymi. Firma rozpoczęła działalność na początku lat siedemdziesiątych i od tego czasu zdobyła znaczącą pozycję na rynku samoprzylepnych materiałów zwojowych. W 2001 roku Raflatac wygenerował przychody rzędu 600 mln dolarów. Firma MACtac, założona w latach pięćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych, rozwinęła działalność na rynku międzynarodowym tworząc swoje filie w Ameryce i Europie. W 2001 r. MACtac osiągnął globalną wartość sprzedaży na poziomie 491 mln dolarów.
Transakcja wymaga zbadania i zatwierdzenia przez rządowe agencje w Stanach Zjednoczonych i Europie. Do tego czasu obydwa przedsiębiorstwa będą funkcjonowały jako odrębne jednostki.


Trebruk zmienia nazwę
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zadecydowało o zmianie nazwy koncernu Trebruk na Arctic Paper. Postanowienie wejdzie w życie 1 stycznia 2003 roku. Marki produktów koncernu, papierów Amber, Arctic i Munken pozostaną bez zmian. Nowe logo koncernu będzie zawierało symbole z obecnych logotypów Munken i Arctic.
Na podst. Biuletynu Informacyjnego Kostrzyn Paper „Kormoran” nr 16/2002Nowe biuro Trust w Polsce
Pierwszego lipca odbyło się oficjalne otwarcie warszawskiego biura firmy Trust. Głównym zadaniem biura jest zapoznanie polskiego rynku z najnowszą technologią i produktami linii Computer Products i Convenience Products (bezprzewodowe systemy monitoringu i systemy alarmowe) i aktywne kreowanie ich sprzedaży. Wraz z otwarciem nowego biura Trust Polska Sp. z o.o. zmieniły się numery telefonów, pod którymi udzielana jest pomoc techniczna. Nowe numery to: (22) 87 39 812, 33 59 812.
Trust jest obecny w Polsce od 1990 roku. Firma oferuje m.in. aparaty cyfrowe, urządzenia peryferyjne do komputerów oraz zaawansowane, bezprzewodowe produkty sieciowe, a także manipulatory do gier, skanery, cyfrowe aparaty fotograficzne i kamery internetowe, modemy, zestawy głośników, myszy komputerowe i klawiatury.
Firma Trust działa w większości krajów europejskich. Zatrudnia ponad 200 osób. Centrala europejska mieści się w Dordrechcie (Holandia).


Emerson Polska rozwija się
Spółka Emerson Polska (dawniej Drescher Polska) odnotowała w pierwszym półroczu br. przychód w wysokości 64,9 mln złotych oraz zysk na poziomie 8,5 mln złotych. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku zysk firmy wzrósł o 13,36%. Adam Banaszczyk, prezes Emerson Polska, zakłada wypracowanie w bieżącym roku planowanych 150 mln przychodu.
Firma rozpoczęła produkcję w 1992 roku w Piotrkowie Trybunalskim. Wkrótce fabryka stała się jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w województwie łódzkim. Inwestowanie w infrastrukturę i technologię pozwoliło spółce osiągnąć dobrą pozycję w produkcji najwyższej jakości papieru komputerowego (według oceny Emerson Polska - 60% rynku; pozostałych siedmiu producentów wytwarza 40%) i rolek do kas fiskalnych (40%). W wyniku transakcji z 1 stycznia 2000 roku, polegającej na wykupieniu całości udziałów w firmie przez polski kapitał, spółka zmieniła nazwę z Drescher Polska na Emerson Polska. Firma Emerson Polska jest największym producentem samokopiującego papieru komputerowego w Europie i jednym z największych producentów rolek do kas fiskalnych i faksów.
Struktura przychodów ze sprzedaży poszczególnych produktów Emersona odzwierciedla preferencje rynkowe odbiorców papieru komputerowego. Zgodnie z przewidywaniami analityków firmy, w pierwszym półroczu 2002 r. nastąpił dalszy wzrost sprzedaży rolek termoczułych oraz formularzy pojedynczych i na roli, a spadła sprzedaż - odpowiednio - rolek offsetowych i formularzy tradycyjnych, samokopiujących. Mniejsza sprzedaż rolek offsetowych wynika z tego, że w użyciu jest coraz mniej kas fiskalnych na papier zwykły - wypierają je z rynku kasy na papier termoczuły. Firma dostosowała się do takiej tendencji na rynku inwestując w odpowiednią infrastrukturę technologiczną i maszynową. W ogólnych obrotach firmy wzrosło znaczenie eksportu. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku eksport wzrósł o 31%. Obejmuje obecnie rynki Rosji, Ukrainy, Niemiec, Szwecji.
W tym roku firma otrzymała certyfikat ISO 9001. Zakres certyfikacji ISO dla Emerson Polska obejmuje cały proces wytwarzania, zwłaszcza projektowanie i produkcję nadruków indywidualnych oraz dokumentów personalizowanych, a także produkcję składanki komputerowej, rolek kasowych i telefaksowych.
Inwestycją planowaną jeszcze na ten rok jest budowa nowoczesnego magazynu tzw. wysokiego składowania, który pomieści około 3000 palet wyrobów gotowych. Projekt realizuje znane przedsiębiorstwo budowlane Skanska.


Zakład KBA Radebeul ocalony od powodzi
Podobnie jak wielu miastom i gminom Saksonii, sierpniowa powódź stulecia w Niemczech zagroziła zakładowi produkcyjnemu Radebeul firmy Koenig&Bauer AG. Fabryka w Elbtal między Dreznem i Miśnią leży na terenie, który jeszcze nigdy nie był dotknięty powodzią. Tym razem rekordowy poziom wód Łaby (17 sierpnia 2002 w Dreźnie zanotowano 9,4 m) spowodował, że po raz pierwszy w historii zakładu wystąpiło zagrożenie powodziowe. Podniósł się poziom wód gruntowych, zaistniało niebezpieczeństwo wdarcia się wody na teren zakładu od strony Łaby. Tylko szybka akcja ratunkowa mogła zapobiec wielkim zniszczeniom urządzeń produkcyjnych i gotowych wyrobów.
Do środy 14 sierpnia, mimo coraz wyższych wskazań wodowskazów nic nie zapowiadało niebezpieczeństwa. Tego dnia jednak pierwsza fala powodziowa na rzekach Łabie i Weißeritz zalała kilka dzielnic Drezna. Następnego dnia w fabryce przygotowano worki z piaskiem do uszczelnienia bram hal produkcyjnych i uszczelniono pokrywy śluz. Następnego dnia zagrożenie rosło z godziny na godzinę. Wody gruntowe wdzierały się do piwnic kilku budynków. Rozlane fale Łaby zbliżyły się do terenu zakładów. Musiano wyłączyć urządzenia telekomunikacyjne i obliczeniowe. Pomieszczenia piwniczne zostały opróżnione, zakładowa straż pożarna rozpoczęła największą akcję w historii fabryki. Pracownicy działów montażu i ekspedycji zapoczątkowali budowanie tamy, która do soboty osiągnęła długość około 300 m. Pracownicy przedsiębiorstwa wraz z członkami kadry kierowniczej czuwali dzień i noc, aby zapobiegać zagrożeniu, jakie wisiało nad terenem zakładu, a zwłaszcza nad halami produkcyjnymi i ekspedycyjnymi.
Pierwsza pomoc z zewnątrz nadeszła w nocy z piątku na sobotę. Przybyły oddziały zawodowej straży pożarnej z Polski, z rejonów Wrocławia i Poznania. Za pomocą pomp dużej mocy zapobiegano przelewaniu się wody z piwnic. W sobotę ratowników wspomagały odziały straży pożarnej z sąsiednich gmin, żołnierze Bundeswehry i pracownicy technicznego zakładu pomocniczego. Z KBA w Würzburgu nadszedł transport pilnie potrzebnych worków z piaskiem. Mimo, że dowództwo akcji ratunkowej zarządziło pracę w systemie dwuzmianowym po 12 godzin, wielu ratowników pracowało po 18 godzin bez przerwy.
Pełna poświęcenia walka z żywiołem została uwieńczona sukcesem. Tama powstrzymała napływ wód i zapobiegła trudnym do oszacowania szkodom. W sobotę 17 sierpnia w południe szczytowa fala minęła Drezno i w czasie weekendu poziom wody wyraźnie się obniżył. Dzięki udanej akcji ratowniczej już w poniedziałek 19 sierpnia praca w zakładzie ruszyła pełną parą. Stopniowo uruchamiano sieci komputerowe i urządzenia telekomunikacyjne. Dla klientów i kontrahentów zakładu KBA Radebeul zakłócenia związane z powodzią były niemal niezauważalne. Prace porządkowe na terenie wokół hal fabrycznych trwały jednak jeszcze kilka dni po opadnięciu wody. [ew]Topsetter Heidelberga nagrodzony
Heidelberger Druckmaschinen AG otrzymał nagrodę I.D. Annual Design Review w kategorii „sprzęt” za naświetlarkę CtP Topsetter.
Nagrodę I.D. Annual Design Review przyznaje corocznie - od 1954 roku - amerykański magazyn „I.D. Design Review”. Jest przyznawana w siedmiu różnych kategoriach - otrzymują ją innowacyjne produkty. W zeszłym roku nagrodę zdobył komputer Apple G4 Cube. W tym roku komisja sędziowska składająca się z przedstawicieli zespołu redakcyjnego czasopisma „I.D.” i przedstawicieli użytkowników wybrała spośród 2800 kandydatów z 21 krajów właśnie Topsettera. Nagrodę przyznano za kompletny, wydajny system składający się z naświetlarki z bębnem zewnętrznym wyposażonej w automatyczny podajnik płyt (podajnik z jedną kasetą zapewnia zautomatyzowaną produkcję do 100 płyt w jednym formacie) oraz wywoływarki InterPlater HD firmy Glunz&Jensen, pracującej on-line. Obecny wygląd urządzeń rodziny CtP Topsetter to rezultat współpracy obydwu firm.
Sztandarowym produktem serii Topsetter jest Topsetter PF 102 z 64-kanałową głowicą laserową, naświetlający 20 płyt na godzinę. Dopasowana do niego wywoływarka firmy Glunz&Jensen zapewnia ciągłość i wydajność produkcji. Najmniejszym modelem jest naświetlarka Topsetter 74, która naświetla 20 płyt w ciągu godziny wykorzystując 32-diodową głowicę laserową. Topsetter P 102 jest w stanie wyprodukować 13 płyt w pełnym formacie B1 na godzinę.
Do modeli Topsetter P 102 i PF 102 można dołączyć podajnik na 500 płyt w pięciu różnych formatach. Topsetter P 74 może być wyposażony w wielokasetowy podajnik płyt na 300 płyt w różnych formatach.


Nagroda GATF dla Nexpress 2100
Cyfrowa maszyna drukująca NexPress 2100 otrzymała prestiżową nagrodę InterTech Technology, przyznawaną przez Graphic Arts Technical Fundation (GATF) za innowacyjność rozwiązań technologicznych w dziedzinie druku.
NexPress 2100 został skonstruowany przez firmę NexPress Solutions LLC, joint venture firm Heidelberg Druckmaschinen AG i Eastman Kodak Company. Jego dystrybucją zajmuje się wyłącznie firma Heidelberg. To maszyna arkuszowa, z automatycznym odwracaniem, drukująca z prędkością 2100 arkuszy A3+ na godzinę, w pełnym kolorze, z rozdzielczością 600 dpi.
Urządzenie zostało zgłoszone do nagrody przez trzech klientów firmy Heidelberg - Cohber (Rochester), Photo-bition (Nowy Jork) i RT Associates (Chicago). Nagrodzono je za „niezawodność, trwałość i wysoką jakość offsetowej maszyny drukarskiej, oraz elastyczność i wygodę użytkowania drukarki”. GATF nagradza najnowsze technologie zastosowane w przemyśle, w stosunku do których oczekuje się, że wywrą „znaczący wpływ na przemysł poligraficzny w ciągu następnych pięciu lat”.
Od pomysłu do wprowadzenia maszyny na rynek minęły tylko cztery lata, podczas gdy typowy taki cykl wynosi od ośmiu do dziesięciu lat. Maszyna zawiera ponad 300 opatentowanych innowacji, prócz tego tysiące dodatkowych opatentowanych rozwiązań innych firm, które GATF również nagrodziła za współpracę przy tworzeniu NexPress 2100.
Nagrody InterTech Technology będą wręczone 16 listopada podczas corocznego spotkania GATF/PIA w Hotelu Fairmont w Nowym Orleanie.


Nagroda za projekt dla Heidelberga
W dniu 30 sierpnia podczas trwania targów Tendence Lifestyle 2002 na terenie Międzynarodowych Targów we Frankfurcie nad Menem odbyła się uroczystość wręczenia nagród German Design Prize 2002 przyznawanych corocznie za wybitne osiągnięcia w zakresie projektowania i wzornictwa przemysłowego.
Po raz pierwszy w historii wyróżnienie otrzymała maszyna drukująca. Bernhard Schreier, prezes Heidelberger Druckmaschinen AG, odebrał z rąk prezydenta Niemiec, Johannesa Raua, wyróżnienie za arkuszową maszynę offsetową Speedmaster CD 74.
German Design Prize jest najwyższą nagrodą w dziedzinie projektowania, jaką można otrzymać w Niemczech. Przyznaje ją Niemiecka Rada Projektantów w imieniu Federalnego Ministerstwa Gospodarki. W tym roku nagrodzono 19 z 321 nominowanych produktów, wyróżniających się jakością projektu, walorami użytkowymi oraz zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi.


Peryferyjne urządzenia chłodzenia wodą dla Speedmastera SM 52
Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) wprowadziła na rynek kombinowane urządzenia do chłodzenia wodą CombiStar Compact do maszyn Speedmaster SM 52. Mogą być one połączone z istniejącymi w drukarni systemami chłodzenia zwrotnego, które zazwyczaj pozwalają na podłączenie dodatkowego urządzenia kombinowanego.
Peryferyjne urządzenia chłodzenia wodą mają wiele zalet. Odprowadzanie ciepła z maszyny drukującej jest bardziej efektywne niż przy chłodzeniu powietrzem, a warunki pracy są bardziej stabilne: mniej nagrzane i zanieczyszczone powietrze w hali maszyn, mniejszy hałas, poprawiona klimatyzacja. Ponieważ woda ma czterokrotnie większą pojemność termiczną oraz tysiąc razy większą gęstość niż powietrze, przejście na chłodzenie wodą oznacza, że w małych pomieszczeniach mogą być również instalowane większe, mocniejsze maszyny. Chłodzenie wodą zmniejsza również obieg powietrza oraz eliminuje problemy z powietrzem dolotowym i odlotowym.
Zainstalowanie systemu chłodzenia wodą może opłacać się również małym drukarniom. W porównaniu z systemami klimatyzacji lub wentylacji powietrzem koszty są minimalne - nie ma pracochłonnego procesu podawania i przetwarzania dużej ilości świeżego powietrza. System chłodzenia wodą amortyzuje się całkowicie po 1-2 latach.
Po raz pierwszy Heidelberg pokazał system chłodzenia wodą na targach drupa 1995. Obecnie ponad 60% wszystkich maszyn Speedmaster SM 102 i CD 102 w Niemczech wykorzystuje ten efektywny system. System chłodzenia wodą staje się również coraz popularniejszy na innych rynkach. W Holandii wodą jest chłodzonych 25% wszystkich maszyn SM 102 i CD 102, we Francji - 15%, a w Wielkiej Brytanii i Azji - 10%.
System chłodzenia wodą jest także dostępny dla maszyn serii Speedmaster SM 74 oraz CD 74. Hei-delberg wprowadza obecnie to rozwiązanie do sektora małego formatu - w postaci systemu CombiStar Compact.
Drukowanie przyjazne dla środowiska przy wykorzystaniu urządzeń peryferyjnych Heidelberga występuje pod wspólną nazwą Star System. Klient otrzymuje kompletne rozwiązanie - od suszarki i urządzeń do proszkowania, po urządzenia podające płyn nawilżający. Wszystkie zespoły są skonstruowane przez Hei-delberga lub powstały w ścisłej współpracy ze znanymi dostawcami. Daje to klientom wiele korzyści - zaawansowane funkcje automatyzacji, wysoki stopień standaryzacji i łatwość obsługi, prostą i bezproblemową instalację oraz utrzymanie, a także mniejszą emisję hałasu oraz zabezpieczenie przez kurzem dzięki zunifikowanej zabudowie szafkowej. Rozwiązanie to jest także zgodne z zasadami ekologii.


Prezentacje na Ifra Expo: Agfa
Na targach Ifra w Barcelonie (14-17 października) Agfa zaprezentowała system do wywoływania płyt, który pozwala na zmniejszenie ilości odpadów o 40%. Dzięki nowym odczynnikom chemicznym w wywoływarce pozostaje mniej zanieczyszczeń i są one łatwiejsze do usunięcia. Agfa przedstawiła także szybką naświetlarkę CtP Polaris XCV z laserem fioletowym i kasetowym systemem ładowania płyt. Do demonstracji działania systemu zostały użyte płyty Lithostar. Były też pokazane rozwiązania do perforowania i zaginania płyt. Publiczność obejrzała także naświetlarkę 3850 CTP/240W przeznaczoną do płyt foto-polimerowych.
Zostały również zademonstrowane systemy zarządzania procesem produkcji, w tym najnowsze zintegrowane wersje oprogramowania Autologic Plateroom Manager i Agfa IntelliNet. Obsługują one cały proces produkcji oparty na plikach PDF, od składu do naświetlania płyt, wraz ze zintegrowaną impozycją, podglądem wydruków próbnych przez internet, funkcją obserwowania stanu procesu produkcyjnego i zarządzania zadaniami. Na świecie wdrożono już 575 systemów Intellinet i Plateroom Manager, z czego aż 450 w Europie.
Były prezentowane przykłady prac wykonanych w hybrydowej technologii rastrowania Sublima, która łączy w sobie zalety konwencjonalnego systemu ABS (Agfa Balanced Screening) i rastra stochastycznego. Odbył się pokaz działania oprogramowania do przetwarzania obrazu IntelliTune, goście obejrzeli także gazety wydrukowane w tej technologii. Wśród rozwiązań do proofingu znalazły się najnowsze systemy Sherpa i materiały eksploatacyjne AgfaJet.


Prezentacje na IrfaExpo: Heidelberg
Podobnie jak podczas poprzednich targów IFRA (Amsterdam - rok 2000, Genewa - 2001), tak i w tym roku na stoisku informacyjnym firmy Heidelberg można było zapoznać się szczegółowo z technologią Mainstream.
Maszynę Mainstream, najmłodsze dziecko firmy Heidelberg, skonstruowano dla potrzeb druku coldsetowego. Jej koncepcja i rozwiązania techniczne są oparte na nowoczesnej i dobrze sprawdzonej technologii końca XX wieku, stosowanej już przez firmę Heidelberg w latach dziewięćdziesiątych w druku heatsetowym. Sukces odniesiony w segmencie akcydensów zachęcił inżynierów firmy Heidelberg do powtórzenia go także w segmencie druku gazet. Prace koncepcyjno-konstrukcyjne zostały poprzedzone przeprowadzeniem szerokich badań wśród wiodących na rynku drukarń Ameryki, Azji i Europy, których opinie miały ogromny wpływ na ostateczny kształt projektu. W szczególności jest Mainstream odpowiedzią na najnowsze trendy w świecie druku gazet, gdzie wymaga się coraz większej uniwersalności i elastyczności maszyn, skróconego czasu drukowania, zredukowanego do minimum czasu reakcji serwisu i działu części zamiennych oraz produktu o coraz lepszej jakości.
Mainstream otwiera nowe perspektywy. Zastosowanie technologii Sunday oraz podwójnej szerokości cylindra (format 1×4) przy jego pojedynczym obwodzie sprawia, że maszyna Mainstream jest wyjątkowo uniwersalna. Warto wspomnieć, iż na tej maszynie możemy drukować do 8 stron w formacie broadsheet przy jednym obrocie cylindra. Na życzenie można np. drukować na niej parzystą i nieparzystą liczbę sekcji. Szybkość drukowania wynosi 80 000 egzemplarzy na godzinę, co oznacza późniejsze zamykanie kolumn redakcyjnych i ogłoszeniowych, i drukowanie najbardziej aktualnych informacji. Kombinacja bogatej kolorystyki z wysoką jakością druku to kolejne walory tej zupełnie nowej maszyny. Oprócz aspektów technicznych liczą się także aspekty ekonomiczne. Mainstream, pierwsza w historii maszyna w technologii bezkanałowej, spełnia kryteria rentowności i produktywności. Przy zmianie płyt skraca się - w porównaniu z maszynami o podwójnej szerokości i podwójnym obwodzie cylindra - czas narządu i zmniejsza ilość użytego materiału płytowego, a poprzez stosunek cylindra formowego do cylindra z obciągiem gumowym - wynoszący 1:1 - osiąga się stabilny przesuw wstęgi. Eliminacja kanału mocującego obciąg usuwa zaś takie negatywne zjawiska, jak dublowanie czy tworzenie się pasów i niesie z sobą doskonałą jakość druku przy wysokich prędkościach.
Maszyny Mainstream dają możliwość odcięcia w granicach 470-598 mm. Szerokość wstęgi wynosi 1260-1600 mm.
Od premiery na targach drupa 2000 Heidelberg sprzedał już 19 maszyn Mainstream - łącznie 631 zespołów drukujących.


Prezentacje na IfraExpo: Koenig&Bauer
Prezentacja oferty firmy Koenig&Bauer AG (KBA) na IfraExpo w Barcelonie odbyła się pod hasłem: „Rozwiązania dla ekonomicznej, wysokojakościowej produkcji gazetowej”. Na stoisku o charakterze informacyjnym można było poznać szczegóły techniczne wielu nowych rozwiązań oraz ich możliwości.
W związku z trudną obecnie sytuacją branży gazetowej w wielu krajach, rośnie zainteresowanie rozwiązaniami zwiększającymi opłacalność produkcji, aktualność gazet i ich dostosowanie do potrzeb konkretnych grup adresatów. Nie ma tutaj stuprocentowych recept. Potrzeby poszczególnych wydawnictw zależą od ich wielkości, struktury nakładów, zaopatrywanego przez nie obszaru oraz od filozofii przedsiębiorstwa.
Firma KBA oferuje nowoczesne maszyny gazetowe pojedynczej, podwójnej, a od pewnego czasu także potrójnej szerokości, realizujące różne procesy druku, oraz rozwiązania systemowe wykraczające poza proces drukowania.
Na IfraExpo 2001 w Genewie po raz pierwszy prezentowana była maszyna KBA Commander 6/2, mieszcząca na szerokości cylindra sześć płyt. Od tej pory już kilka wydawnictw gazetowych zdecydowało się na jej zainstalowanie i czerpie korzyści z opłacalnej produkcji w tym systemie. Niedawno sprzedano kolejne maszyny Commander. Odbiorcami są wydawnictwa gazetowe z Zurychu i Berna w Szwajcarii. Pierwsze testy druku na maszynie, wyposażonej w liczne innowacje techniczne (pneumatyczne napinanie płyt i obciągów gumowych, zdalnie przestawiane zamki walców, zapewniające proste manipulowanie i krótkie czasy przezbrajania), zadrukowującej wstęgę o szerokości 1905 mm, przyniosły bardzo dobre wyniki jeżeli chodzi o jakość druku. Kilka nowych elementów ma zostać zastosowanych także w maszynie KBA Prisma 4/1.
Zbliża się moment wprowadzenia na rynek maszyny Cortina, drukującej techniką offsetu bezwodnego, w konfiguracji z ośmioma wieżami. Zainteresowanie przemysłu gazetowego tym nowym zastosowaniem jest bardzo duże. Na początku października pierwsza Cortina podwójnej szerokości miała rozpocząć produkcję w drukarni Reiff-druck w Offenburgu. Offset bezwodny do tej pory jeszcze nie był stosowany w praktyce w druku gazetowym. Na ten temat również toczyły się rozmowy na targach w Barcelonie. [ew]Prezentacje na IfraExpo: Ferag
Firma Ferag wprowadza nowy, modułowy model urządzenia wkładkującego, poszerzając w ten sposób swoją ofertę urządzeń do wkładkowania, w których zastosowano technikę rotacyjną. Nowy model zaspokaja wysokie wymagania rynku odnośnie wydajnej obróbki dużej liczby dodatków do gazet z jednej strony oraz produkcji zróżnicowanej w zależności od regionu nawet przy niskich nakładach z drugiej strony. Szczególnie w przypadku gazet ogłoszeniowych o dużym rozczłonkowaniu nakładu możliwość regionalnego różnicowania zawartości gazety coraz częściej staje się czynnikiem decydującym o powodzeniu sprzedaży. Wydawnictwa i drukarnie, które zastosują nowy model urządzenia do wkładkowania, zapewnią sobie odpowiednią elastyczność i potencjał produkcyjny zaspokajający potrzeby wymagającego rynku. Modułowa konstrukcja urządzenia umożliwia stworzenie konfiguracji bazowej, którą będzie można następnie stopniowo rozszerzając dostosowywać do zmieniających się potrzeb.
Nowy model urządzenia do wkładkowania został opracowany z myślą o zastosowaniu wraz z systemem kompletowania produktu pracującym z wydajnością do 45 000 egzemplarzy na godzinę oraz z bębnami wkładkującymi klasy ETR, w kombinacji z zaopatrywaniem systemu w dalsze produkty z dysku MultiDisc.
Nowością jest model do aplikowania naklejek samoprzylepnych (tzw. MemoStick), do zastosowań w biznesie, do interaktywnej komunikacji pomiędzy reklamodawcami i ich grupami docelowymi za pośrednictwem mediów drukowanych. System opiera się na zastosowaniu materiału samoprzylepnego, zadrukowanego treściami reklamowymi, który jest aplikowany na strony gazety podczas procesu wkładkowania. Kształt naklejek, stanowiących jeden z instrumentów marketingu bezpośredniego, może być dostosowany do konkretnych celów reklamowych. Reklamodawcy uzyskują dzięki nim nowe możliwości komunikowania się z odbiorcami reklam, a wydawcy gazet - kolejne narzędzie zwiększające atrakcyjność prasy jako przekaźnika treści reklamowych. Aplikowanie naklejek odbywa się w urządzeniu MultiSertDrum. Operację tę wykonuje mobilne urządzenie do wklejania próbek towarów, które można podłączyć pomiędzy doprowadzeniami produktów. Urządzenie osiąga prędkość pracy do 45 000 egzemplarzy na godzinę.
Dzięki przemyślanemu outsourcingowi, czyli przekazywaniu wybranych zadań specjalistom, wydawcy i drukarze mogą dużo efektywniej wykorzystywać możliwości własnych pracowników. Firma Ferag widzi duże możliwości minimalizacji kosztów w drukarniach poprzez wprowadzenie zmian w sferze utrzymania i eksploatacji urządzeń ekspedycyjnych. W związku z tym uruchomiła nowy pakiet serwisowy pod nazwą Domino. Użytkownicy urządzeń produkcyjnych Feraga mogą teraz wybrać najbardziej odpowiadające ich potrzebom rozwiązanie serwisowe spośród trzech proponowanych w ramach trójstopniowej koncepcji. Do wyboru są pakiety „Srebrny”, „Złoty” i „Platynowy”. Pierwszy z wymienionych obejmuje okresowe (zgodnie z zapisem w umowie) dokonywanie konserwacji urządzeń przez specjalistów Feraga w dziedzinie mechaniki i elektroniki. Drugi pakiet obejmuje ponadto pomoc udzielaną przez techników Feraga w kierowaniu produkcją w dziale obróbki wykończeniowej. Pakiet „Platynowy” wiąże się z całkowitym przejęciem eksploatacji systemów obróbki wykończeniowej produktów drukowanych i pełną odpowiedzialnością Feraga za tę sferę. [ew]Maszyny do drukowania etykiet w ofercie Müller Martini
Etykieta już od stuleci ma duże znaczenie jako nośnik informacji i reklamy. W ostatnich czasach, mimo upowszechniania się wirtualnych zakupów za pośrednictwem telewizji i internetu, a może właśnie dzięki nim, etykieta przeżywa renesans.
Modny jest efekt zaskoczenia, coś co wyróżnia swojską skądinąd etykietę. Kluczem do jej sukcesu jest uszlachetnianie. Możliwości w tej dziedzinie są duże: od lakierowania, przez powlekanie i tłoczenie strukturalne, po tłoczenie folią. Zrobić można prawie wszystko, pozostaje jednak kwestia ceny.
Firma Müller Martini zaopatruje rynek w zwojowe maszyny offsetowe, które umożliwiają drukowanie etykiet dobrej jakości za atrakcyjną cenę, i proponuje to rozwiązanie jako alternatywne w stosunku do innych procesów druku.
Pośród wielu urządzeń do produkcji etykiet od lat jest znana na rynku maszyna drukująca Pronto firmy Müller Martini - o zmiennym formacie, przeznaczona do opłacalnego drukowania małych nakładów oraz etykiet.
Zapotrzebowanie na druk wysokiej jakości w połączeniu z niezbyt kosztownymi elementami uszlachetniającymi zaspokajają wąskowstęgowe maszyny Concept i Concept-NT z utrwalaniem UV.
Concept-NT to maszyna o zmiennym formacie, która może być rozbudowana do dwunastu zespołów drukujących. Może być także wyposażona w moduły do obróbki wykończeniowej in-line. Moduły do dziurkowania, wykrawania, perforowania podłużnego i poprzecznego oraz cięcia umożliwiają produkowanie różnorodnych wyrobów. Paleta etykiet produkowanych na maszynie Concept jest szeroka. Maszynę można zobaczyć w warunkach produkcyjnych w Training Center firmy Müller Martini w Maulburgu. Podczas ostatniej imprezy Otwartych Drzwi prezentowano gościom produkcję etykiet z samoprzylepnej folii poliestrowej (grubość 0,020 mm): druk czterokolorowy, mokro-na--mokro, utrwalanie UV, wykrawanie w linii; odpady oddzielone i nawinięte.
W porównaniu z innymi procesami druku zwojowy druk offsetowy z utrwalaniem UV w zastosowaniu do produkcji etykiet ma wiele zalet. Należą do nich:
• wysoka wydajność (przy szerokościach wstęgi od 520 mm do 740 mm)
• dobra relacja między ceną i wydajnością
• ceniona jakość druku offsetowego
• opłacalność ekonomiczna dzięki niskim kosztom wytwarzania form drukowych
• technika modułów wsuwanych wpływająca korzystnie na wydajność
• obróbka wykończeniowa w linii (np. dziurkowanie, wykrawanie, perforowanie, nawijanie siatki po wykrawaniu, cięcie poprzeczne, wkładanie na stos)
• możliwość zastosowań hybrydowych (tj. offset w połączeniu z fleksografią, sitodruk rotacyjny i nanoszenie kleju).

Przykłady zastosowań maszyn Concept i Concept-NT, a także maszyn z serii A:
• Etykiety samoprzylepne na materiale podłożowym. Etykiety tego rodzaju są zadrukowywane jednostronnie w procesie druku offsetowego, często lakierowane i na życzenie drukowane farbami specjalnymi - złotymi lub do zdrapek.
Do produkcji etykiet samoprzylepnych tego rodzaju stosuje się z reguły kilka zespołów drukujących (od trzech do ośmiu) i wyposaża maszynę w precyzyjny moduł wsuwany do wykrawania oraz oddzielania siatki. Najczęściej stosuje się nawijanie siatki albo wykładanie zygzakowe. Specjalnie dla maszyny Concept został opracowany wsuwany moduł wykrawający oparty na opatentowanych przez firmę Müller Martini stożkowych pierścieniach przeciwmurzeniowych. Umożliwia on wykrawanie do wyboru z jednej lub z drugiej strony wstęgi papieru.
• Etykiety z papieru lub folii z tworzyw sztucznych. Są powszechnie sytosowane na butelkach. Etykiety te są zadrukowywane z jednej lub z obu stron, wykrawane, cięte na duże arkusze i w tej postaci odkładane na wysoki stos lub odkładane albo nawijane w postaci pasków.
Etykiety z papieru są zadrukowywane najczęściej tylko z jednej strony. Zadrukowanie z drugiej strony daje dodatkowe możliwości reklamowania produktu lub informowania o nim. Atrakcyjność etykiety zwiększa się poprzez uszlachetnianie. Może to być np. wykrawanie dla zaokrąglenia rogów albo wykrojenie określonego konturu. Produkcja odbywa się in-line - wewnątrz maszyny drukującej.
W ostatnich czasach coraz częściej stosowane są tzw. maszyny hybrydowe, w których obok offsetowych zespołów drukujących zamontowane są zespoły realizujące inne procesy druku: fleksograficzny, wklęłodrukowy lub sitodrukowy rotacyjny (dodatkowe zespoły są wykorzystywane np. do nanoszenia farb specjalnych albo ekstremalnie grubych warstw farby). Tutaj klienci firmy Müller Martini mogą wybierać pomiędzy oddzielnymi zespołami fleksograficznymi i wsuwanymi modułami do zastosowania w standardowych zespołach offsetowych.
Oprócz papieru i folii z tworzyw sztucznych można zadrukowywać także inne materiały, w tym również materiały kaszerowane, folie aluminiowe i papiery lub folie metalizowane poprzez naparowanie aluminium.
W Training Center w Maulburgu firma Müller Martini umożliwia klientom przeprowadzenie testów na konkretnym materiale drukowym w celu dobrania konfiguracji maszyny najlepiej odpowiadającej indywidualnym potrzebom.
• Etykiety i wstęgi z folii. Etykiety z folii są po zadrukowaniu nawijane na zwoje do dalszej obróbki. Konfiguracja maszyny musi być dostosowana do rodzaju materiału. Z uwagi na charakter materiałów, które z trudem poddają się zadrukowaniu, wstęga musi być przed drukiem przygotowana w urządzeniu do wyładowań koronowych. Poza tym przy obróbce wstęg z materiałów przezroczystych zawodzi działanie większości czujników na podczerwień. Dlatego system sterowania brzegiem wstęgi i wyłącznik uaktywniany przy zerwaniu wstęgi są wyposażone w czujniki ultradźwiękowe. W zależności od rodzaju materiału zalecane jest stosowanie przy wejściu i wyjściu z suszarki UV wałków prowadzących wklęsłych lub mających specjalną powierzchnię, kamer wideo z barwnymi przysłonami, modułów wsuwanych w formatach specjalnych i z minimalnym paskiem niedrukującym itd. [ew]



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o