Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2006 Luty
Opakowania

Can-Pack - ekspansja na rynku opakowań metalowych


Grupa Can-Pack z centralą w Krakowie to jeden z najnowocześniejszych pod względem stosowanej technologii stosowaną technologię producentów opakowań w Europie. Firma posiada szereg oddziałów i spółek zależnych w Polsce i za granicą. Spółka Can-Pack SA powstała w 1992 roku Krakowie, aby produkować aluminiowe puszki do napojów i aluminiowe wieczka. Pierwszą linię produkcyjną uruchomiono w Brzesku w 1994 roku. Dzięki intensywnemu inwestowaniu linię tę zmodernizowano, znacznie podnosząc jej wydajność. Jednocześnie w zakładzie w Brzesku zostały uruchomione kolejne dwie linie do produkcji puszek napojowych. W roku 2001 w Bydgoszczy oddano do eksploatacji wybudowaną od podstaw fabrykę puszek do napojów.
Grupa Can-Pack dysponuje także fabrykami za naszą wschodnią granicą: w październiku 2003 roku w Wyszhorodzie na Ukrainie odbyło się uroczyste otwarcie nowo powstałej fabryki, a w czerwcu 2005 roku uruchomiono zakład w Bukareszcie w Rumunii.
Równolegle z rozwojem produkcji puszek do napojów Can-Pack SA rozwija produkcję aluminiowych wieczek łatwo otwieralnych. W ciągu kilku minionych lat powstało centrum produkcyjne takich wieczek w Brzesku. Can-Pack to pierwsza na świecie firma, która uruchomiła produkcję materiałooszczędnego typu wieczka z kluczykiem CAT-91 i pierwsza w Europie wytwarzająca wieczka typu LPO (Large Pour Opening). Przedsiębiorstwo oferuje też techniki nadruku laserowego na kluczyku wieczka, tłoczenia na powierzchni puszek, drukowanie farbami termoczułymi. Obecnie wprowadzane są najnowsze technologie druku na materiałach metalowych.

Can-Pack SA posiada certyfikaty ISO 9001:2000 i HCCP i pracuje nad wdrożeniem procedur World Class Manufacturing System. Klientami spółki są m.in. takie firmy, jak: Coca--Cola, Pepsi-Cola, Heineken, Carlsberg, SAB-Miller, Interbrew. Spółka Can-Pack stała się podmiotem dominującym w grupie, gdy w roku 2003 wdrożono procedurę restrukturyzacji dla uzyskania kolejnego obniżenia kosztów funkcjonowania i podniesienia sprawności zarządzania. W efekcie tych działań działalność operacyjna i handlowa w Polsce zostały skoncentrowane w spółce Can-Pack SA. Pozostałe spółki polskie pełnią rolę pomocniczą i usługową.
Obecnie firma Can-Pack prowadzi politykę umacniania swojej pozycji poprzez liczne inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bliskim Wschodzie. Kontynuuje także inwestowanie w swój park maszynowy.
W styczniu br. w fabryce puszek napojowych w Brzesku zainstalowano 6-kolorową maszynę offsetową Metalstar 2 do druku na metalu, z wieżą lakierującą i utrwalaniem UV, produkcji Bauer+Kunzi. Dystrybutorem urządzeń firmy Bauer+Kunzi, zapewniającym kompleksową obsługę i doradztwo techniczne, jest na polskim rynku firma Scorpio sp. z o.o. Can-Pack ma najnowocześniejszy model maszyny, z pełnym wyposażeniem dodatkowym. Zakup maszyny znacznie zwiększy przewagę konkurencyjną firmy w branży opakowań metalowych.
Na początku lutego „Świat DRUKU” odwiedził fabrykę w Brzesku i spotkał się z wiceprezesem zarządu Can-Pack Stanisławem Waśko.

„Świat DRUKU”: Can-Pack rozwija się niezwykle dynamicznie. Czy mógłby Pan przedstawić drogę firmy do obecnej pozycji?
Stanisław Waśko: Firma powstała na bazie państwowej fabryki opakowań blaszanych FOB Opakomet, która istniała już od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. W roku 1989 w Brzesku powstała pierwsza spółka joint venture z partnerem zagranicznym ze Stanów Zjednoczonych i na ten moment datuje się powstanie spółki akcyjnej Pol-Am-Pack. Przejęła ona firmę FOB z Bydgoszczy oraz Fomet z Dębicy i tym samym stała się największym w Polsce producentem opakowań metalowych przeznaczonych do pakowania żywności i wyrobów chemicznych. Następnie, w roku 1992 w Krakowie powstał Can--Pack, firma zależna Pol-Am-Pack, którą utworzono w celu produkcji i sprzedaży aluminiowych puszek do napojów i aluminiowych wieczek łatwo otwieralnych. Szybki rozwój firmy Can-Pack spowodował, że z czasem stała się ona spółką dominującą w grupie i dzisiaj jest spółką holdingową nadzorującą całość aktywności operacyjnej, na którą składa się produkcja puszek stalowych, puszek aluminiowych na napoje, różnego rodzaju wieczek aluminiowych i stalowych, a także zamknięć koronowych do butelek. Spółka rozpoczęła także produkcję opakowań szklanych.
„ŚD”: Czy od dawna jest Pan związany z firmą?
SW: Od blisko dwudziestu lat, czyli przez prawie całe moje życie zawodowe. Zaczynałem pracę w roku 1987, jeszcze w Państwowej Fabryce Opakowań Metalowych. Następnie, kiedy powstał pomysł zorganizowania firmy Can-Pack, zajmującej się puszkami napojowymi, zadanie to powierzono mnie. Od samego początku jestem związany z produkcją opakowań napojowych. Dzisiaj w strukturze sprzedaży spółki Can-Pack opakowania te stanowią ponad trzy czwarte całej produkcji, więc jest to dominujący produkt.
„ŚD”: Głównym powodem naszego dzisiejszego spotkania jest poczyniona właśnie inwestycja. Zakupili Państwo 6-kolorową maszynę Metalstar 2 firmy Bauer+Kunzi. Skąd decyzja o zakupie właśnie tej maszyny?
SW: Zależało nam na kupnie takiego urządzenia, ponieważ tradycyjna technologia drukowania stosowana w naszej firmie ma pewne ograniczenia jakościowe. Nasza firma walczy o pozycję na rynku, a ta pozycja może być umacniana nie tylko dzięki obniżaniu kosztów, ale także poprzez podniesienie jakości produkcji. Większość wytwarzanych u nas opakowań na żywność i wyroby chemiczne wymaga zadruku, a jego jakość decyduje o tym, jak to opakowanie jest postrzegane. Jednocześnie technologia druku UV jest bardziej elastyczna, jak i mniej szkodliwa dla środowiska.
„ŚD”: Czy nowa inwestycja wpłynie także na wydajność produkcji?
SW: Z pewnością tak. Maszyna Metalstar 2 jest bardzo wydajna. Poza tym do tej pory używaliśmy 2-kolorowych maszyn drukujących i w celu wykonania 6-kolorowej litografii musieliśmy trzykrotnie przepuszczać arkusz blachy przez maszynę. W tej chwili możemy wykonać całą litografię w jednym przebiegu. Wieża lakierująca pozwala na lakierowanie powierzchni w linii.
„ŚD”: Czy nowa maszyna umożliwi Państwu realizowanie nowych zamówień, wzbogaci wachlarz produktów oferowanych przez Can-Pack?
SW: Naszym celem nie było poszerzenie wachlarza produktów, ale przede wszystkim zdobycie silniejszej pozycji rynkowej. Zamierzamy, między innymi dzięki posiadaniu takiego urządzenia, stać się bardziej agresywnym, silniejszym graczem na rynku. Jesteśmy obecnie dobrze rozpoznawalną firmą opakowaniową, ale oczywiście opakowania są produkowane w masowej skali, więc jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie opakowania jest jego cena. Oczywiście jakość odgrywa bardzo ważną rolę, ale cena bywa zasadniczym elementem decyzyjnym.
„ŚD”: Jakie inwestycje planują Państwo w bliższej i dalszej przyszłości, jeśli to nie tajemnica?
SW: Jeżeli chodzi o druk na opakowaniach metalowych, maszyna Metalstar 2 zaspokoi z pewnością nasze potrzeby na najbliższych kilka lat. Jeśli potrzeby te będą rosły, to oczywiście będziemy rozważać zakup następnych maszyn. W przypadku innego typu opakowań produkowanych u nas także próbujemy wprowadzać najnowsze technologie, zmieniać możliwości zadruku.
„ŚD”: Grupa Can-Pack rozwinęła szeroką współpracę za granicą. Jak układa się współpraca ze spółkami w Rosji, na Ukrainie, Rumunii czy na Bliskim Wschodzie?
SW: Can-Pack jest centralną spółką nie tylko w zakresie finansowym, ale zabezpiecza także rozwój oraz przekazywanie technologii i know-how. Jeśli cokolwiek nowego pojawia się w Grupie Can-Pack, zwykle technologia ta jest testowana w Polsce, a następnie przenoszona do naszych innych fabryk. Jeżeli chodzi o drukowanie, posiadamy u nas studio graficzne zajmujące się opracowaniem tego, co klient dostarcza, a więc projektowaniem druku litografii, którą mamy nanieść na opakowanie. Tu przystosowujemy wzór do technologii, jaką dysponujemy i wykonujemy wszystkie projekty litografii w postaci elektronicznej. Formy drukowe naświetlane są przy użyciu urządzeń CtP albo w Polsce, albo w innych naszych fabrykach, gdzie posiadamy urządzenia do przygotowania płyt.
„ŚD”: Czy wszystkie decyzje dotyczące inwestycji w zakładach za granicą podejmuje się w centrali?
SW: Oczywiście. Zarząd firmy i zarząd Grupy Can-Pack znajduje się w Polsce i wszystkie decyzje są podejmowane w centrali. Chodzi tu nie tylko o decyzje związane z inwestycjami, ale także te dotyczące źródeł zakupu podstawowych surowców i materiałów używanych do produkcji.
„ŚD”: Które rynki uważają Państwo za kluczowe?
SW: To zależy od tego, o jakim produkcie mówimy. Jeżeli weźmiemy pod uwagę produkcję puszek do napojów, w tej chwili firma Can--Pack jest obecna w większej części Europy. Dostarczamy nasze produkty do ponad 25 krajów Europy i posiadamy około 9% rynku europejskiego. Kupują je od nas prawie wszystkie kraje Skandynawii i Europy Zachodniej, a także Rosja i Ukraina oraz Bałkany. Jest to oczywiście produkcja lokalna. Jeżeli chodzi o puszki na żywność i chemię, to dostarczamy je do kilkunastu krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Bardzo rozwojowymi rynkami są oczywiście rynki wschodnie. Mam tu na myśli Rosję, Ukrainę, ale także Bałkany. Od kilku lat rozwijamy się też prężnie na Bliskim Wschodzie – budujemy silną bazę produkcyjną w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
„ŚD”: Jak ocenia Pan obecną sytuację na rynku opakowań metalowych?
SW: Jeżeli chodzi o opakowania metalowe, dzielą się one na trzy grupy: opakowania na napoje, opakowania na żywność i opakowania na środki chemiczne. W sektorze opakowań na napoje obserwujemy w Europie dość stabilny wzrost, na poziomie 4–5%. Ten wzrost jest nieco mniejszy w Europie Zachodniej, a znacznie szybszy w Europie Wschodniej i Centralnej, czyli tam gdzie posiadamy fabryki. Dzieje się to głównie za sprawą rozwoju przemysłu piwowarskiego. Natomiast jeżeli chodzi o puszki na żywność, obecnie rynek ten raczej się nie rozwija albo rozwija się nieznacznie, głównie na Bliskim Wschodzie. W przypadku opakowań do wyrobów chemicznych, w tej chwili w Europie Środkowo-Wschodniej obserwujemy pewien rozwój – w tempie kilku procent rocznie. Uważnie przyglądamy się temu rynkowi, inwestujemy w innowacje. W przypadku opakowań na środki chemiczne pewna innowacyjność jest możliwa, bowiem zwykle tego typu puszki zawierają droższy produkt, niż na przykład żywność. Ponieważ udział opakowania w koszcie jest znacznie mniejszy, klient łatwiej decyduje się na zapłacenie za coś dodatkowego.
„ŚD”: Czy wejście Polski do Unii Europejskiej w znaczący sposób wpłynęło na sytuację firmy Can-Pack?
SW: Nasza firma sprzedawała już w krajach unijnych kilka lat przed przystąpieniem Polski do UE. Głównie poprawiło to możliwość dostawy na czas. Zniknęły bariery związane z odprawą celną, nie ma dodatkowych prac z zakresu przygotowania dokumentacji. Za to pojawiły się inne wymogi dotyczące dokumentacji, które także zabierają trochę czasu. Możemy jednak dostarczać do krajów UE szybciej i bardziej przewidywalnie. Wcześniej musieliśmy wysyłać transport z pewnym zapasem czasowym, bo nigdy nie wiedzieliśmy, jak długo będzie on stać w kolejce na granicy. Teraz możemy dostarczać w systemie „just in time”.
„ŚD”: Can-Pack aktywnie angażuje się w działalność proekologiczną, promuje także sport...
SW: Tak. Opakowania są istotnym elementem środowiska, zwłaszcza opakowania jednorazowe. Ponieważ cywilizowany świat walczy z nadmierną ilością odpadów, nam również zależy na tym, aby nasze opakowania były jak najbardziej przyjazne środowisku. Używamy do produkcji surowców nieszkodliwych dla środowiska, ale co bardziej istotne, zapewniamy wysoki wskaźnik recyklingu. W przypadku opakowań aluminiowych na napoje nasza spółka zależna ma najwyższy wskaźnik, jeżeli chodzi o odzysk. Myślę, że 50% wszystkich opakowań napojowych, jakie pojawiają się ostatnio na polskim rynku, zbiera i przetwarza nasza spółka zależna. Łącznie około 70% rynku opakowań na napoje jest już w tej chwili przetwarzana powtórnie. Jest to rekord. Nie ma innego rodzaju opakowań w Polsce, który by miał tak wysoki wskaźnik. Ten wynik jest zdecydowanie wyższy od założeń dyrektywy unijnej. To samo robimy w przypadku opakowań stalowych. Nasza sieć recyklingu rozpoczęła także zbieranie i przetwarzanie opakowań szklanych. Tak więc od tej strony robimy bardzo dużo. Jest to świetne połączenie celów biznesowych i ekologicznych – zapobiegamy zanieczyszczaniu środowiska opakowaniami jednorazowymi i dostajemy dobry materiał do powtórnego użycia.
Co do zdrowego trybu życia, staramy się organizować różnego rodzaju imprezy dla naszych pracowników, jesteśmy sponsorem drużyny koszykarskiej Wisły Kraków – mam nadzieję, Mistrza Polski w tym roku. Jesteśmy firmą z centralą w Krakowie i jesteśmy związani z Krakowem emocjonalnie. Sądzę, że jest to miły sposób na podkreślenie naszej obecności w tym mieście.
„ŚD”: Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów.

Agnieszka Stępień


Metalstar 2 drukuje do 10 tys. arkuszy na godzinę, ma łatwość zintegrowania z procesem produkcji (know-how) klienta, krótsze czasy nastawiania i wyższą rentowność pracy. Nie jest to zmodyfikowana standardowa maszyna drukująca, lecz na nowo zaprojektowane urządzenie do druku na metalu. Podstawową wersję maszyny wyposażono w: wysoko wydajny podajnik, zaprojektowany specjalnie do blach zakosowych i prostokątnych arkuszy, opatentowany precyzyjny system rejestrujący Kunzimatic, w pełni automatyczną zmianę płyt, centralną konsolę sterującą Ergotronic z opcją łatwego powtarzania, automatyczne nastawianie rozmiaru arkusza, system myjący Comninatic (do cylindra formowego, pośredniego i dociskowego), automatyczny system myjący do zespołu wałków farbowych Easy Wash, automatyczne ustawianie registrów. Sterowanie odbywa się zdalnie, za pomocą konsoli Ergotronic. Cylinder dociskowy ma specjalną powierzchnię, pokrytą plazmowo warstwą ceramiczną. Jako opcja jest dostępny system automatycznej kontroli druku Densytronic S Bauer+Kunzi.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o