Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2006 Kwiecień
Relacja

Roland DG - minęło 25 lat. Z wizytą w fabryce Rolanda w Japonii


Hamamatsu to miasto w Japonii, położone w prefekturze Shizuoka (środkowe Honsiu) nad Oceanem Spokojnym, słynące ze swego przemysłu, m.in. z produkcji instrumentów muzycznych, a także z międzynarodowego konkursu pianistycznego. Właśnie w Hamamatsu mieści się główna siedziba firmy Roland DG, znanego producenta wysokiej klasy urządzeń drukujących, grawerujących oraz skanerów 3D. Maszyny Rolanda znajdują zastosowanie w produkcji grafiki reklamowej, grawernictwie, modelowaniu, medycynie czy tworzeniu przestrzennych skanów 3D. W Polsce głównym partnerem biznesowym Rolanda DG – w segmencie ploterów tnących, drukująco-tnących oraz drukujących – jest firma Jet Media sp. z o.o., o czym poinformował podczas ubiegłorocznych targów Euro-Reklama, przy okazji swojego odczytu o aktualnej strategii firmy w Polsce, wiceprezes Roland DG Scandinavia, Bent Corlin.

World Press Day 2006
W marcu tego roku Roland DG uroczyście obchodził swoje 25-lecie. Z tej okazji na zaproszenie Rolanda zjechali do Hamamatsu dziennikarze z całego świata. Również „Świat DRUKU” miał zaszczyt uczestniczyć w tegorocznym World Press Day.
Nasza grupa (na zdjęciu obok z prezesem Rolanda), w której oprócz mnie byli także dziennikarze z Danii, Szwecji i Rosji, spędziła kilka dni w Tokio, skąd udaliśmy się do Hamamatsu i wzięliśmy udział w uroczystości oraz zwiedzaniu fabryki. Przez jeden dzień oglądaliśmy zabytki Kioto, po czym powróciliśmy do Tokio.
Podczas uroczystości w Hamamatsu prezes Rolanda DG Masahiro Tomioka przypomniał początki firmy w przemówieniu wygłoszonym z okazji jubileuszu. Korzenie Roland DG sięgają przemysłu muzycznego. Początkowo zaawansowana technologia cyfrowego kreślenia miała zastosowanie przy rejestrowaniu ścieżek dźwiękowych w syntetyzatorach produkowanych przez firmę Roland. Dopiero później – wraz z rewolucyjnym rozwojem w latach 80. XX w. systemów technologii CAD/CAM – precyzyjna technologia kreślenia znalazła szersze zastosowanie.
O początkach firmy przypomniano dziennikarzom zapraszając ich do mieszczącej się nad samym brzegiem Pacyfiku siedziby Muzeum Muzyki Rolanda, gdzie mogli oglądać instrumenty wyprodukowane przez firmę Roland.

Historia Rolanda i kolejne urządzenia
Firma Roland DG powstała w 1981 roku w Osace. Początkowo nosiła nazwę Amdek. Produkowała peryferyjne komputerowe zestawy muzyczne, instrumenty muzyczne oraz ich części. Rok później wprowadziła na rynek swój pierwszy instrument muzyczny, CMU-800, a jednocześnie zaprezentowała swój pierwszy ploter kreślący: DXY-100. W 1983 roku firma wyprodukowała pierwszy ploter kreślący w formacie A3 – DXY-800W. W tym samym roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Roland DG Corporation. Do Hamamatsu przeprowadziło się w 1985 roku. Wtedy również otwarto w Belgii Roland DG Benelux NV, a także zaprezentowano ploter w formacie A2 o nazwie DPX-2000. W 1986 roku Roland wprowadził do sprzedaży pierwszy ploter modelujący, PNC-3000, a w rok później – pierwszy ploter grawerujący, PNC-2000. W 1988 roku otwarto nowe biuro w Hamamatsu, a także rozpoczęto współpracę joint venture w Australii (z Roland DG Australia Pty. Ltd.). W tym samym czasie Roland zaczął sprzedawać pierwszy ploter tnący, PNC-1000. W 1990 roku powstała w Stanach Zjednoczonych firma Roland DGA Corporation. W 1996 roku Roland wprowadził na rynek plotery „hobbystyczne” serii Stika i Modela. W 1997 Roland DG stworzył pierwszy na świecie ploter tnąco-drukujący CJ-70. W tym samym roku pojawił się także pierwszy ploter tnąco-drukujący PC-60, pracujący w technologii termicznej.
Rok później ukazał się model FJ--50 – pierwszy sześciokolorowy ploter drukujący w rozdzielczości 1440 dpi. W 1999 roku firma Roland DG uzyskała certyfikat ISO 9001 i otworzyła swoją nową fabrykę w Miyakoda, w Hamamatsu. W tym samym roku miała miejsce także światowa premiera pierwszego 6-kolorowego plotera tnąco-drukującego CJ-500.
W 2000 roku Roland DG uzyskał certyfikat ISO 14001. W tym samym roku firma weszła na giełdę Tokyo Stock Exchange Second Section, a także wprowadziła na rynek trzy nowe urządzenia: profesjonalny ploter grawerujący 3D – model MDX-500, drukarkę do metalu MPX-50 i pierwszy 8-kolorowy ploter drukujący z rozdzielczością 1440 dpi w technologii zmiennej wielkości kropli: Hi Fi JET PRO FJ-500.
Drukarka Metaza MPX-50 może drukować zdjęcia, ilustracje, znaki graficzne i tekst na złocie, srebrze, platynie, mosiądzu, miedzi, aluminium lub nawet nierdzewnej stali czy plastiku. Roland Photo Marking System umożliwia tworzenie w prosty sposób trwałych, czytelnych obrazów na powierzchni obiektu bez użycia tuszu lub usuwania jakichkolwiek partii materiału.
W 2001 roku Roland wyprodukował ploter SC-500 drukujący farbami ekosolwentowymi, nietrującymi i bezzapachowymi, a także skaner laserowy 3D, model LPX-250. W rok później otwarto w Anglii oddział europejski firmy – Roland DG (U.K.) Ltd. W roku 2003 Roland stworzył nowe modele ploterów ekosolwentowych serii EX: SJ-740 EX, SC-540 EX oraz SP-300, a rok później – model SJ-1000. W ubiegłym roku Roland wprowadził na rynek model SP-540V, nową serię maszyn SJ-645/ 745 EX oraz SJ-1045, a także ploter solwentowy drukujący białym atramentem – model SC-540 EXW.

Nowa fabryka w Hamamatsu
Pod koniec 2005 roku firma otworzyła w Hamamatsu nową fabrykę. Uroczystość otwarcia obiektu miała miejsce 8 lutego 2006 roku. Całość inwestycji kosztowała 2 300 000 000 yenów. Wartość produkcji nowo otwartej fabryki (powierzchnia obiektu to 9800 m2) ma wynieść – zgodnie z założeniami Rolanda – 40 miliardów yenów rocznie. W nowym zakładzie wprowadzono system produkcji nazwany „Digital Yatai” – ułatwiający wyeliminowanie błędów ludzkich poprzez komputerową kontrolę postępu pracy. Każde stanowisko pracy wyposażono w monitor, na którym wyświetlane są informacje o wykonanych już pracach, a także o stanie narzędzi i części (na przykład, gdy robotnik wkręca śruby, na ekranie pojawia się informacja o tym, ile śrub zostało już przykręconych i ile jeszcze należy wkręcić). System, umożliwiający każdemu robotnikowi składanie nawet bardzo skomplikowanych urządzeń, ma przyczynić się do podniesienia poziomu efektywności.
Fabryka wyposażona jest w pomieszczenie do testowania pola elektromagnetycznego, które pozwala na dokładny pomiar poziomu promieniowania elektromagnetycznego samego produktu, jak i jego oporności wobec zewnętrznych źródeł tego rodzaju pola. Badanie pozwala na stworzenie urządzeń, które będą działały właściwie, nie zakłócając pracy innego sprzętu elektronicznego czy radiowego. Pomieszczenie przystosowane jest do badania urządzeń o długości do 5 metrów, a więc także dużych maszyn drukujących Rolanda.
W zakładzie istnieje system pozwalający chronić urządzenia montujące przed wstrząsami sejsmicznymi. Maszyny do montażu mają specjalną konstrukcję. Jak wiadomo, Japonia leży w strefie aktywnej sejsmicznie; rocznie notuje się tam około 7500 wstrząsów. Silne trzęsienia ziemi występują raz na kilka lat.

Premiera plotera Advanced Jet AJ-1000
Z okazji 25-lecia Rolanda, w nowo otwartej fabryce zaprezentowano dziennikarzom najnowsze urządzenia produkowane przez firmę. Wśród nich znalazła się m.in. maszyna umożliwiająca odwzorowywanie zdjęć w metalu, a także urządzenia pracujące w technologii 3D. Miała też miejsce światowa premiera najnowszego ekosolwentowego plotera do druku wielkoformatowego – Advanced Jet AJ-1000. Drukarka nadaje się szczególnie do produkcji grafiki outdoorowej, gdyż – dzięki tuszowi EcoXtreme – zapewnia szybkie schnięcie, zachowując zarazem intensywność kolorów. Maszyna ma także automatyczny system konserwacji, co znacznie usprawnia jej użytkowanie.
AJ-1000 jest przeznaczony do szybkiej, wysokonakładowej produkcji. Osiąga maksymalną prędkość drukowania na poziomie 90 m2 na godzinę; prędkość produkcyjna to 45 m2 na godzinę. Trwałe tusze EcoXtreme zapewniają bogate, intensywne kolory w CMYK (+LcLm), co jest szczególnie przydatne przy produkcji banerów do zastosowań zewnętrznych i grafiki pojazdowej. Maszyna wyposażona jest w system ogrzewania (trzy sterowane elektronicznie grzałki) i nadmuchu (10 „dmuchaw”), który zapewnia szybkie wysychanie grafiki. Do każdego plotera jest dołączony łatwy w użyciu, profesjonalny RIP Rolanda: VersaWorks. Versa-Works zapewnia m.in. obsługę drukowania białym atramentem – rozpoznaje pliki stworzone z wykorzystaniem białego koloru i optymalizuje plik wyjściowy. Wysokie krycie aplikacji białym atramentem jest możliwe dzięki stosowaniu odpowiednich profili.

Technologia 3D i walki robotów
Podczas obchodów 25-lecia Rolanda dziennikarzom pokazano też możliwości, jakie stwarza zaawansowana technologia 3D, a szczególnie seria urządzeń MDX Rolanda (MDX-20, MDX-500 i MDX-650). System 3D Scanning & Milling in One pozwala na skanowanie trójwymiarowych obiektów i ich odtwarzanie w niemal dowolnym materiale. W ten sposób można produkować części urządzeń, elementy zdobnicze, modele, zabawki.
Dużym zainteresowaniem cieszył się pokaz walki robotów wykonanych przy użyciu maszyn MDX. Roboty te biorą udział w Robo-One – zawodach człekokształtnych robotów. Miłośnicy Robo-One dwa razy w roku podróżują wraz ze swymi mechanicznymi pupilami do różnych miejsc świata (od Japonii, poprzez Koreę, Chiny, Australię, aż po Stany Zjednoczone i Europę), w których odbywa się rywalizacja. Zanim roboty zostaną dopuszczone do udziału w walkach, muszą wykazać się m.in. umiejętnością chodzenia, klękania i wstawania z podłogi. Zawodom tym przyświeca idea, by poprzez tworzenie robotów uczyć się nowych technologii, komunikować się z innymi i odkrywać przyjemność konstruowania. Robo--One stanowią dla konstruktorów okazję do spotkań, wymiany doświadczeń i dzielenia się swą wiedzą z innymi.

Japońskie atrakcje
Walka robotów to tylko jedna z wielu atrakcji, jakie firma Roland DG przygotowała dla dziennikarzy. Gospodarze zadbali o urozmaicenie nam pobytu w Kraju Kwitnącej Wiśni. Wprost z Hamamatsu pojechaliśmy na wycieczkę do oddalonego o 260 kilometrów Kioto, słynącego ze swoich świątyń, muzeów i ogrodów. Podróż shinkansenem zajęła zaledwie dwie i pół godziny.
Shinkansen to sieć szybkich kolei w Japonii. Nazwę tłumaczy się jako „Nowa magistrala”. Przedrostek „shin” oznacza w języku japońskim „nowy” i jest także używany do wyróżnienia nowych stacji linii Shinkansen. Najszybsze z pociągów przewożą pasażerów z prędkością 300 km/godz., co stawia je w jednym rzędzie z francuskimi TGV i niemieckimi ICE. Shinkanseny to pociągi szersze niż tradycyjna kolej. Dzięki temu w wagonach jest miejsce na większą liczbę siedzeń niż w klasycznych pociągach.
Tchnąca spokojem atmosfera starych buddyjskich świątyń i spacer po urokliwych zakątkach ogrodów pałacowych w Kioto pozwoliły nam odpocząć po pełnym wrażeń dniu w Hamamatsu i nabrać sił przed powrotem do tętniącego życiem, ultranowoczesnego Tokio. Tam również – dzięki gościnnym gospodarzom – czekały na nas atrakcje. Oprócz zwiedzania miasta, także rozkosze podniebienia. Mimo, że początkowo miejscowa kuchnia wydawała się nieco zbyt egzotyczna, po tygodniu spędzonym w Japonii nikt już nie wzbraniał się przed kosztowaniem różnych odmian sushi i owoców morza.
Wspomnienia z intensywnego i pełnego wrażeń pobytu w Japonii oraz odwiedzin w głównej siedzibie Rolanda DG na pewno na długo pozostaną w pamięci...

Małgorzata Adamkiewicz



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o