Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2006 Czerwiec
Aktualności

Aktualności numeru czerwcowego 2006


XVI Seminarium Poligraficzne w IPiPŁ
Kolejne, XVI już Seminarium Poligraficzne, odbyło się 16 maja br. w gmachu Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej. Spotkanie poświęcone było współczesnej technologii fleksograficznej i offsetowej. Referaty wygłosili przedstawiciele firm Grafikus – Systemy Graficzne i Graw. Patronat medialny nad seminarium sprawował „Świat DRUKU”.
Dwa referaty wygłosił Józef Jarosz, dyrektor ds. fleksografii w Grafikusie. Referat pierwszy nosił tytuł „Stan obecny i perspektywy rozwoju «suchej» technologii termicznej wytwarzania form fotopolimerowych koncernu DuPont”. Wprowadzając słuchaczy w zagadnienie, prelegent krótko scharakteryzował osiągnięcia koncernu DuPont w dziedzinie technologii fotopolimerowych Cyrel, która spowodowała wyraźną poprawę jakości druku fleksograficznego. Technologia ta, początkowo analogowa, rozwijała się dynamicznie w latach 1975–1995, a na targach LabelExpo 1999 i drupa 2000 ustąpiła cyfrowej, termicznej technologii Fast. Formy drukowe wytwarzane w „suchej” technologii termicznej Fast są wywoływane bez użycia wymywacza. Stąd, opisując tę technologię, mówi się właśnie o wywoływaniu, a nie wymywaniu płyty. W trakcie wytwarzania formy drukowej w „suchej” technologii Fast niespolimeryzowany monomer odsysany jest z powierzchni wałka za pomocą specjalnej włókniny. Główne zalety tej technologii, obecnej w Europie (115 instalacji) i w Ameryce (300 instalacji), to między innymi eliminacja organicznych wymywaczy, z czym wiążą się pozytywne efekty w zakresie ochrony środowiska, oraz łatwa obsługa procesowa. Najważniejsze jednak zalety technologii Fast to najwyższa jakość druku na wszystkich podłożach i znaczna redukcja czasu wytwarzania formy drukowej. Standardowy czas produkcji formy, wynoszący zdaniem prelegenta 2,5–4 godziny, zostaje tu ograniczony do 30–45 minut, głównie za sprawą pominięcia czasochłonnego etapu suszenia płyty. Koncern DuPont dalej rozwija technologię Cyrel Fast, tak iż na kolejną drupę zaplanowana jest prezentacja koncepcji tulei sleeve do druku bez końca, gdzie uzyskany ma być efekt idealnego pasowania na skutek wyeliminowania z procesu technologicznego czynnika ludzkiego.
Drugi z wygłoszonych przez Józefa Jarosza referatów nosił tytuł „Współczesne rozwiązania tulei formatowych w druku fleksograficznym: sleevy i adaptery”. Ten wykład dotyczył rozwiązań firmy Rossini, której Grafikus jest przedstawicielem. Firma Rossini od 12 już lat produkuje sleevy dla fleksografii. Prelegent omówił technologię Air Flexo, umożliwiającą montowanie sleevów dzięki rozszerzeniu ich przez powietrze. Omówione zostały parametry techniczne tulei Thin A, Evergreen, Multievergreen, Photoflex, Everstat. I tak, sleevy Evergreen i Multievergreen to twarde tuleje do fleksografii, a Photoflex przeznaczone są do druku lakierowego i grawerowania laserowego. Sleevy Everstat natomiast zgodne są z najnowszymi przepisami. Gwarantują bezpieczeństwo pracy, bo ładunek elektryczny gromadzący się na powierzchni sleevu jest odprowadzany na zewnątrz, do obudowy. Następnie scharakteryzowano adaptery oferowane przez firmę Rossini. Air Carrier Standard Stat to adapter wyposażony w dodatkowy króciec pozwalający na zasilanie sprężonym powietrzem. Natomiast adapter Air Carrier Flow Trough przeznaczony jest do maszyn szybko przezbrajalnych, do produkcji krótkich serii.
Prezes firmy Graw z Ozorkowa, Marek Wielęborek, przedstawił zagadnienie „Badania i diagnozy stopnia zużycia i zanieczyszczenia wałków rastrowych”. Uczestnicy seminarium mieli okazję zapoznać się ze specjalnie przywiezioną aparaturą pomiarową do oceny stanu kałamarzyków cylindrów rastrowych. Możliwość samodzielnego dokonania pomiaru była szczególnie cennym doświadczeniem dla zgromadzonych w audytorium studentów Instytutu i uczniów technikum poligraficznego. Wstępnie scharakteryzowane zostały struktury siatek rastrowych (heliogonalne, triangularne, piramidalne, przepływowe itd.), a następnie omówione najczęściej występujące czynniki sprawcze i typy uszkodzeń siatek rastrowych. Przegląd sprzętu diagnostycznego obejmował omówienie sposobów badania stanu wałków rastrowych, od metod najprostszych, tj. użycia lupy z podświetleniem i bez, czy mikroskopów kieszonkowych powiększających 50 razy, do tych bardziej zaawansowanych – mikroskopy z powiększeniem ponad 400-krotnym, z wymiennymi obiektywami, aż do w pełni profesjonalnego sprzętu: mikroskop sprzężony z kamerą, wyposażony w głębokościomierz. Po wysłuchaniu wykładu teoretycznego słuchacze mogli sami dokonać diagnostyki stanu wałków rastrowych posługując się sprzętem przywiezionym przez firmę Graw. Ta praktyczna część seminarium spotkała się z aplauzem uczestników, zwłaszcza że można było także dokładnie obejrzeć omawiane we wcześniejszych referatach sleevy. [NL]


Odbyły się Targi Książki w Warszawie
W dniach 18–21 maja br. w Warszawie odbyły się 51. Międzynarodowe Targi Książki, zorganizowane przez Ars Polona SA. Można na nich było zapoznać się z ofertą blisko 700 wystawców z 30 krajów (w tym 227 wystawców z Polski). Targi odwiedziło 44 250 gości (o ponad dwa tysiące więcej niż w zeszłym roku). Imprez towarzyszących odbyło się blisko 400 (spotkania z pisarzami, konferencje prasowe, dyskusje, panele itd.). Gościem honorowym targów były Niemcy, reprezentowane przez ponad 80 wystawców. Pierwszego dnia targów ogłoszono listę 20 książek nominowanych do nagrody NIKE 2006.
W przyszłym roku targi będą trwały od 17 do 20 maja, a ich gościem honorowym będzie Ukraina.

Drukarnia Dziełowa Roku 2005
Dnia 19 maja, podczas uroczystości wręczenia nagrody PTWK „Najpiękniejsze Książki Roku” (impreza towarzysząca 51. Międzynarodowym Targom Książki) odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów pierwszej części Rankingu Drukarnia Dziełowa Roku 2005. W imieniu organizatorów rankingu – Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Sekcji Poligrafów SIMP oraz redakcji „Wydawcy” – dyplomy wręczył redaktor naczelny pisma Andrzej Palacz.
Wydawcy uhonorowali następujące zakłady poligraficzne:
• w kategorii „jakość produkcji” – Abedik SA z Poznania
• w kategorii „terminowość produkcji” – Zakład Poligraficzny Colonel z Krakowa
• w kategorii „komunikatywność” – Drukarnię Naukowo-Techniczną Oddział PAP SA z Warszawy.

Za najlepszą drukarnię dziełową 2005 roku wydawcy uznali Zakład Poligraficzny Colonel.
Wydawcy oceniali współpracujące z nimi zakłady poligraficzne w skali 1–6. Drukarnia, która uzyskała największą oceną średnią, wygrała. W tegorocznym rankingu ankiety nadesłało 68 wydawców. Ocenie podlegały wyłącznie te drukarnie, na które przypadły ponad cztery zgłoszenia.
W drugiej części rankingu oceny drukarń dokonają współpracujące z nimi firmy z sektora zaopatrzenia materiałowego (głównie w papier) oraz firmy leasingowe/banki. Oceniać będą w dwu kategoriach: terminowego regulowania płatności za zamówione materiały/leasing oraz komunikatywności (tu: łatwość kontaktu, lojalność wobec dostawcy, zainteresowanie nowościami). Wzięte zostaną również pod uwagę parametry rozwoju drukarń: wzrost produkcji w stosunku do roku poprzedzającego, rentowność produkcji, wydajność, wielkość inwestycji. Podane przez drukarnie wskaźniki zostaną przeliczone na skalę 1–6. Średnia uzyskanych w poszczególnych grupach ocen: wydawców, firm zaopatrzenia i banków oraz wskaźników rozwoju zakładów, pozwolą na wybór najlepszej drukarni dziełowej 2005 roku. Oczywiście, w drugiej części rankingu wezmą udział tylko te drukarnie, które przyślą informacje o sobie. Wyniki rankingu zostaną ogłoszone podczas 10. Targów Książki w Krakowie (19–22 października br).


Euro-Poligrafia II bardzo udana
Konferencję Euro-Poligrafia II, która tym razem odbyła się w Budapeszcie, w dniach od 29 maja do 1 czerwca br., jej uczestnicy ocenili jako bardzo udaną. To już drugie spotkanie mające na celu zaprezentowanie zasad prawnych funkcjonowania firm na jednolitym rynku europejskim oraz najnowszych osiągnięć i rozwiązań technicznych i technologicznych branży poligraficznej, zorganizowane przez Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann i miesięcznik „Świat DRUKU”, we współpracy z Centralnym Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Przemysłu Poligraficznego. Pierwsze z cyklu spotkań odbyło się w ubiegłym roku w Pradze. Konferencja jest przeznaczona dla kadry kierowniczej zakładów poligraficznych, studiów prepress i postpress, agencji reklamowych oraz dla przedstawicieli firm zaopatrujących polską branżę poligraficzną w urządzenia, maszyny, materiały i inne produkty.
Interesujący okazał się dla uczestników program merytoryczny konferencji, w ramach którego wysłuchano referatów na temat światła w sztuce i poligrafii, wzajemnych relacji między drukowaniem cyfrowym i offsetowym, kontroli kosztów produkcji poligraficznej we współpracy z dostawcą farb, doboru lakieru do konkretnego rodzaju podłoża oraz doboru właściwego rodzaju kleju. Ciekawym doświadczeniem była wizyta w budapesztańskiej drukarni Prime Rate Ltd., jednej z największych i najnowocześniejszych na Węgrzech drukarń cyfrowych. Oczywiście Budapeszt to miasto z tradycjami i pełne uroku, toteż część turystyczna spotkania również zebrała same pochwały. Zintegrowani i pełni nowych doświadczeń poli-grafowie wrócili do kraju już po drodze umawiając się na kolejną Euro-Poligrafię. Szczegółowa relacja z imprezy w Budapeszcie – w wydaniu 7/8 „ŚD”. [JZR]


Poligrafowie spotkali się w Giżycku
Kilkadziesiąt osób wzięło udział w 23. już Kołobrzeskich Dniach Poligrafii, które trwały od 4 do 7 czerwca w Giżycku. Imprezę, zorganizowaną przez Szczecińską Agencję Edukacyjną, wzbogaciły zawody żeglarskie o puchar firmy Ferag Polska. Patronem merytorycznym konferencji była Polska Izba Druku, partnerem – portal PrintinPoland.com, sponsorami – firmy Konica Minolta i Xteam.
Tegoroczne letnie spotkanie poligrafów, organizowane przez Szczecińską Agencję Edukacyjną, już po raz drugi odbyło się w Giżycku. W ubiegłym roku impreza została przeniesiona, po ponad 20 latach, znad morza, choć jej nazwa pozostała niezmieniona. Niezmienny pozostał też charakter konferencji, która łączy w sobie elementy edukacyjno-szkoleniowe z typową integracją w gronie poligrafów.
Po raz drugi już pozamerytoryczną część imprezy wzbogaciły zawody Ferag Sailing Cup Giżycko o puchar firmy Ferag Polska. W tegorocznej edycji zwyciężyła załoga firmy Konica Minolta. Ubiegłoroczni zwycięzcy, firma Fototype, tym razem musieli zadowolić się trzecim miejscem. Uroczyste zakończenie regat i wręczenie głównej nagrody zorganizowano ostatniego dnia konferencji, w oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów od Giżycka Wiosce Galindów. Imprezę umilił występ zespołu Kazik i Przyjaciele z Mikołajek.
Merytoryczną część konferencji zdominowała tematyka druku cyfrowego oraz kwestie prawne związane z powielaniem i rozpowszechnianiem publikacji. Te ostatnie przedstawiła adwokat Agnieszka Malczewska z krakowskiej kancelarii prawnej Bukowski i Wspólnicy. Podczas ponaddwugodzinnej prezentacji wskazała na wiele aspektów działalności poligraficznej związanych z prawami autorskimi, odpowiedzialnością wydawców i drukarń za publikacje, powielaniem publikacji drukowanych i elektronicznych. Wystąpienie było wielokrotnie przerywane pytaniami i spotkało się z dużym uznaniem uczestników konferencji.
„Cyfrową” część konferencji w Giżycku rozpoczął Swapan Chaudhuri, właściciel firmy Xteam, który zaprezentował referat pt. „Druk cyfrowy i offsetowy – razem czy osobno”. Przedstawił w nim najnowsze tendencje w druku cyfrowym, zalety obydwu technologii drukowania oraz prognozy dotyczące ich współistnienia na zmieniającym się rynku poligraficznym. Marek Borecki z firmy Olprint zaprezentował jej ofertę skierowaną do branży poligraficznej. Największą uwagę zwrócił na urządzenia drukujące firmy Ricoh Printing Solutions, której wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest właśnie Olprint. Urządzenia te, wcześniej znane pod marką Hitachi, pracują w technologii laserowej, są w pełni zintegrowane ze środowiskiem informatycznym, posiadają zaawansowane sterowanie i oferują wiele opcji w zakresie wykańczania in-line. Temat druku cyfrowego kontynuował Mateusz Woźniak, kierownik regionu północnego firmy Konica Minolta Business Solutions Polska, w referacie „Młode wilki poligrafii”. Przedstawił w nim działania japońskiego producenta na wciąż zmieniającym się rynku druku cyfrowego, przede wszystkim w polskich realiach. Do tematyki „cyfrowej” nawiązywał również referat Przemysława Kidy, szefa firmy Profikolor. Wystąpienie dotyczyło praktycznego zastosowania color managementu w polskich drukarniach – najwięcej czasu poświęcono w nim tematowi odpowiedniej kalibracji urządzeń, także drukujących.
Kwestie związane z tym, co po druku, a więc uszlachetnianiem produktów poligraficznych, pojawiły się z kolei w wystąpieniu Roberta Kuczery, doradcy technicznego w firmie Michael Huber Polska. Natomiast Jacek Bucholc, prezes Ferag Polska, przedstawił MemoStick – promowane od dłuższego czasu przez Ferag rozwiązanie oferujące nowe możliwości w dziedzinie reklamy. MemoStick to wydrukowane na samoprzylepnym i łatwo usuwalnym podłożu naklejki, umożliwiające bezpośrednie docieranie z informacją do końcowych użytkowników. W Polsce z rozwiązania tego korzystają m.in. „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”.
Kilka informacji na temat przyszłorocznych targów Poligrafia, organizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, przekazał dyrektor projektu Jerzy Kaczmarek. Kolejna edycja targów odbędzie się pod koniec marca (zamiast tradycyjnie w kwietniu), a w ramach ekspozycji znajdzie się m.in. część poświęcona drukowi wielkoformatowemu. Zostanie ona umiejscowiona „na granicy” targów Poligrafia i odbywających się w tym samym czasie targów Euro-Reklama.
Na koniec spotkania szef Szczecińskiej Agencji Edukacyjnej Waldemar Światły zaprosił wszystkich poligrafów do udziału w kolejnej styczniowej konferencji w Bukowinie Tatrzańskiej i w 3. edycji zawodów narciarskich o puchar firmy Michael Huber Polska.


Dzień Drukarza w Gdańsku
Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich oraz Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Gdańsku zorganizowały 3 czerwca kolejne obchody Dnia Drukarza. I w tym roku impreza, której celem jest przypominanie i propagowanie bogatych tradycji poligraficznych Pomorza, a także integracja środowiska poli-graficznego z instytucjami samorządowymi i społecznością lokalną, odbyła się w Gaju Gutenberga i w „Teatrze Leśnym” w Gdańsku. Równie ważnym, jeśli nie najistotniejszym, celem obchodów Dnia Drukarza, jest wpojenie młodemu pokoleniu drukarzy, wstępującemu właśnie na ścieżkę kariery zawodowej, norm etycznych tego szlachetnego zawodu. Temu ma służyć chrzest młodych adeptów „czarnej sztuki”. Mieszkańcy Trójmiasta przyłączyli się do parady poligrafów z orkiestrą harcerską. Pochód podążył do Teatru Leśnego, gdzie odbył się chrzest młodych drukarzy, a potem występ zespołu „Detko Band” i pokaz walk rycerskich, kuglarstwa oraz XVI-wiecznego tańca dworskiego. W konkursie poligraficznym „Kto to wydrukował?” (polegającym na rozpoznawaniu, jaką technikę drukowania zastosowano przy produkcji karty okolicznościowej) nagrodę – drukarkę firmy Xerox – ufundowały Zakłady Artystyczne ART. Podczas festynu drukarnia W&P z Malborka prezentowała druk okolicznościowego certyfikatu na XVII-wiecznej prasie typograficznej typu „bostonka”; można też było oglądać papiery czerpane, wykonane przez podopiecznych Fundacji „Sprawni Inaczej”. Przedstawiciele Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących demonstrowali wykonywanie druków na koszulkach. Następnie zaproszono gości na ogólnopolską biesiadę poligrafów. W pięknie położonym na sopockiej plaży szałasie góralskim „Koliba” poligrafowie z całej Polski mieli szansę integrować się i nawiązywać cenne kontakty.
Patronat medialny nad obchodami Dnia Drukarza w Gdańsku sprawował „Świat DRUKU”. [JG]


Otwarcie zakładu Chespy w Choruli
W dniu 18 maja br. w Choruli (gmina Gogolin) firma Chespa otworzyła nową fabrykę farb i wykrojników. Zakład powstał na terenie byłego więzienia w Gogolinie (z którego zachowała się pojedyncza wieżyczka strażnicza), na terenie odkupionym przez Chespę od cementowni Górażdże. W niecały rok zbudowano nowoczesny zakład produkujący farbę i konstruujący wykrojniki dla branży opakowaniowej.
Przy wejściu na teren zakładu gości witali aktorzy przebrani za więźniów ze strażnikiem i pracownicy firmy Chespa, którzy wypożyczali więzienne „pasiaki”, aby każdy mógł zrobić sobie w nich pamiątkowe zdjęcie. Ponad dwieście osób zgromadzonych przed zakładem było świadkami uroczystego przecięcia wstęgi. Kilka słów powitania wygłosił Joachim Siekiera, prezes firmy Chespa. Arcybiskup opolski Alfons Nossol poświęcił nowo otwarty zakład. Potem odbyło się jego zwiedzanie.
Drugą część spotkania zorganizowano w zajeździe „Karolinka” w Gogolinie. Spotkanie prowadziła Miss Polonia 2005 Malwina Ratajczak, pochodząca właśnie z Krapkowic, gdzie mieści się Chespa. Joachim Siekiera przedstawił prezentację pt. „15 lat firmy Chespa”, po czym odbyło się wręczenie okolicznościowych upominków z okazji jubileuszu Chespy. Na koniec wystąpił kabaret OTTO. Po części oficjalnej gości zaproszono na bankiet. Na pożegnanie każdy otrzymał atrakcyjny upominek wraz z kartą pobytu, do której dołączono jego własne zdjęcie w stroju więziennym. [JG]


Sympozjum MGA „Bezpieczne opakowanie”
Dnia 9 maja br. odbyło się w hotelu The Westin Warsaw sympozjum na temat zadruku kartonowych materiałów opakowaniowych metodą offsetu arkuszowego. W programie sympozjum zostały ujęte zagadnienia związane z kwestią przygotowania i produkcji opakowań kartonowych. Szczególne miejsce znalazły w nim referaty na temat prawodawstwa unijnego i krajowego regulującego przepisy dotyczące artykułów i materiałów opakowaniowych przeznaczonych do kontaktu z żywnością (wystąpienia dr Kazimiery Ćwiek-Ludwickiej z Państwowego Instytutu Higieny, mgr Katarzyny Poskoczym z Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Mateusza Mrzygłóda z Kancelarii Prawnej Rödl&Partner). Mówiono także o znaczeniu podłoża w procesie produkcji opakowań (dr inż. Stefan Jakucewicz z Instytutu Poligrafii PW) i zawsze aktualnych, ważnych wymaganiach ekologicznych (dr Hanna Żakowska). Przedstawiono ciekawe przykłady badań laboratoryjnych ukazujące wzajemne oddziaływanie opakowania i jego zawartości (dr Josef Sutter z Michael Huber München GmbH), zaprezentowano także najnowszą technologię umożliwiająca produkcję, a dokładniej zadruk, bezpiecznych opakowań metodą offsetu arkuszowego. Spotkanie prowadził dr Janusz Cymanek z Michael Huber Polska. Przedstawił on referat pt. „Materiały do produkcji bezpiecznych opakowań w druku offsetowym. Technologia MGA”.
Okazało się, iż tak skonstruowany program, obejmujący szerokie spektrum informacji na temat opakowań do bezpośredniego kontaktu z żywnością, trafił w oczekiwania producentów branży poligraficznej i opakowań, jak również producentów branży spożywczej i farmaceutycznej. Sala przygotowana na 200 osób wypełniona została niemalże do ostatniego miejsca. Wśród słuchaczy znaleźli się także przedstawiciele placówek badawczo-naukowych, firm konsultingowych i agencji reklamowych.
Zainteresowanie tematem sprawiło, iż organizator i pomysłodawca majowego spotkania, firma Michael Huber Polska, myśli o kontynuacji tematu. Specjaliści od farb drukowych serdecznie dziękują wszystkim uczestnikom spotkania, prelegentom, osobom, organizacjom i firmom, które swoim zaangażowaniem przyczyniły się do przeprowadzenia konferencji (w szczególności Polskiej Federacji Producentów Żywności i spółce Xteam).


Konferencja Alcan Packaging
W dniach 1–2 czerwca br. w Hotelu Belweder w Ustroniu firma Alcan Packaging Złotów sp. z o.o., jeden z wiodących światowych producentów opakowań dla różnych sektorów, zorganizował konferencję na temat innowacyjności w opakowaniach. Odbyła się seria prezentacji i dyskusja. Pierwszego dnia, na powitanie, gości zaproszono na biesiadę góralską. 2 czerwca miały miejsce prezentacje na temat: Alcan Packaging, System Colour Management, nowe folie wysokobarierowe, folia stretch PE jako alternatywa dla shrink sleeve, EHS – System ochrony Środowiska, Zdrowia oraz Bezpieczeństwa, folie biodegradowalne, opakowania typu Stickpack, trendy na rynku opakowań. Bardziej szczegółowa relacja ze spotkania – w numerze 7/8 „ŚD”. [AS]


Konferencja Integrafu na Rodos
Tegoroczna konferencja Intergrafu odbyła się w dniach 16–20 maja na greckiej wyspie Rodos. Wzięło w niej udział ponad 800 delegatów z ponad 50 krajów. Na wystawie swoją ofertę prezentowało prawie sto firm.
Międzynarodowe Konferencje Producentów Druków Zabezpieczonych odbywają się od 1976 roku. Obecnie jest to jedno z najważniejszych spotkań gromadzących osoby i instytucje związane z tematyką dokumentów i ich zabezpieczeń, a więc producentów, dostawców, przedstawicieli rządów oraz organów walki z fałszerzami (m.in. Europol, Interpol). Konferencja ta stanowi forum wymiany doświadczeń i prezentacji nowości technologicznych w zakresie produkcji dokumentów. Nieodmiennie pojawiają się tematy związane z walką z fałszerzami; wątek ten bezustannie powraca, albowiem fałszerze równolegle do producentów dokumentów poszerzają swą wiedzę. Począwszy od roku 1991 konferencji towarzyszy wystawa, na której firmy mają okazję prezentować swoją ofertę, spotkać się ze swoimi dostawcami i klientami z całego świata.
Uczestnicy tegorocznej konferencji dyskutowali na tematy takie jak: kontrola jakości, dokumenty identyfikacyjne (w tym biometria), fałszerstwa, technologia produkcji, zabezpieczenia w dokumentach oraz holografia. Odbył się też międzynarodowy warsztat poświęcony znaczkom pocztowym. Tematem budzącym największe zainteresowanie była oczywiście biometria. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, wszystkie kraje członkowskie muszą do sierpnia tego roku wprowadzić do obiegu paszporty biometryczne. Podczas konferencji zaproponowano również rozszerzenie gamy dokumentów zabezpieczonych o te, które powodują określone skutki cywilno--prawne (np. akt urodzenia, małżeństwa, zgonu). Referenci zgodnie wskazywali jednak na niedostateczną wiedzę służb kontrolnych i obywateli o zabezpieczeniach stosowanych w dokumentach.
W konferencji uczestniczyła Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Dodatkowo, wytwórnia prezentowała swą ofertę na stoisku wystawowym. Tam delegaci mogli zapoznać się z profilem PWPW, porozmawiać o ewentualnych możliwościach współpracy oraz o wyzwaniach, które stoją przed drukarniami z nowych państw członkowskich UE w związku z wprowadzeniem waluty euro.
Kolejna konferencja Intergrafu odbędzie się w Nicei (Francja) w październiku 2007 roku.


10-lecie firmy K+L
W dniu 9 czerwca w siedzibie firmy K+L w Łodzi przy ul. Manewrowej odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia firmy. Gości powitali właściciele firmy, Krystyna i Marek Łusiak. Podziękowali oni współpracownikom za długie lata wytężonej pracy dla dobra firmy, a klientom, dostawcom i przyjaciołom za dobrą kooperację i miłe kontakty. Współpracownikom dziękowała także Alina Stopczyk, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu; w dowód wdzięczności właścicielom firmy wręczyła pamiątkowy baner ze zdjęciami wszystkich pracowników K+L. W części rozrywkowej spotkania z recitalem wystąpił Jacek Borowski, grał zespół Samochin Band. I choć nie dopisała pogoda, podczas imprezy, zorganizowanej na powietrzu gości rozgrzewała miła atmosfera, dobre humory i serwowane ciepłe potrawy.
K+L Biuro Handlowe Polska powstało w czerwcu 1996 roku i od razu rozpoczęło intensywną działalność. Szybko zdobyło pozycję na rynku polskim, dysponując produktami renomowanych firm z całego świata. Hasło firmy to „Kompletny program do sitodruku i tampondruku”. Biorąc pod uwagę niedostatek fachowej informacji na temat rozwoju technik sitodrukowych, K+L organizuje także seminaria i szkolenia, w których biorą udział nie tylko pracownicy firmy, ale również jej klienci. Działalność firmy zmierza również w kierunku rozbudowy sieci sprzedaży. W Łodzi obok Biura Handlowego znajdują się: magazyn główny i serwis techniczny, wyposażony w nowoczesne urządzenia i wykonujący profesjonalne usługi w zakresie naciągania sit i produkcji szablonów sitodrukowych. Od kilku lat funkcjonują filie K+L (wraz z serwisami) w Poznaniu, Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. [JZR]


15-lecie drukarni Baad z Nowego Sącza
Drukarnia fleksograficzna Baad z Nowego Sącza istnieje już 15 lat. Uroczystość ta będzie fetowana w dniu 29 czerwca. Od godziny 14-tej zaproszeni goście będą mogli zwiedzić siedzibę firmy przy ulicy Elektrodowej 45c w Nowym Sączu. Zwiedzanie drukarni połączone zostanie z prezentacją maszyny drukującej Primaflex CM W&H. Organizatorzy zadbali także o dobrą zabawę uczestników. Goście będą biesiadowali w karczmie góralskiej „Nad Potokiem”, a przygrywać im będzie oczywiście góralska kapela. Przewidziano też występ „Kabaretu pod Wyrwigroszem”, a następnie zabawę taneczną przy muzyce zespołu „Omen”.


80 lat warszawskiej szkoły poligraficznej
W dniu 2 czerwca zorganizowano obchody jubileuszu 80-lecia Zespołu Szkół Poligraficznych im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie (ul. Stawki 14). Odbył się „Chrzest drukarzy” – przedstawienie w wykonaniu uczniów, a następnie gości zaproszono do zwiedzania szkoły i na spotkanie towarzyskie. Na zaproszeniu na imprezę widniał cytat z Norwida: „Litera nie jest, jak tuszy niektóry, czymś dowolnym, co nie ma swej architektury…”.
Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego reskryptem z dnia 9 czerwca 1926 r. powołało do życia Szkołę Przemysłu Graficznego w Warszawie. Przygotowywała ona pracowników na potrzeby przemysłu graficznego w działach: drukarskim – kształcącym składaczy ręcznych i maszynowych oraz maszynistów typograficznych; litograficznym – rysowników, przedrukarzy oraz maszynistów litograficznych i offsetowych; fotochemigraficznym – fotografów reprodukcyjnych, kopistów i trawiaczy chemicznych. Pod koniec roku szkolnego 1930–1931 przeniesiono szkołę do nowego budynku przy ul. Konwiktorskiej 2. Z nastaniem okupacji hitlerowskiej została ona zamknięta. Dopiero 1 lutego 1940 r., staraniem Towarzystwa Kształcenia Zawodowego Grafików, nastąpiło ponowne jej otwarcie. W wyniku wydarzeń wojennych szkoła została doszczętnie zniszczona. Po wojnie zaczęto odbudowę. 1 września 1950 r. powołano Technikum Poligraficzne, które rozszerzało okres nauki do czterech lat, oraz profil kształcenia zawodowego i ogólnego do poziomu średniej kadry technicznej. W latach 50-tych Technikum Poligraficzne było unowocześniane, wprowadzono nowe przedmioty, pojawiały się także maszyny i urządzenia warsztatowe. W drugiej połowie lat 60-tych rozpoczęto budowę nowego budynku szkoły przy ul. Stawki. Został on oddany do użytku w 1969 roku. W nim szkoła mieści się do dziś. Lata 70-te to głównie modernizacja warsztatów szkolnych, a także utworzenie jednorocznego Policealnego Studium Zawodowego. W roku 1984 została podjęta decyzja o reaktywowaniu pięcioletniego Technikum Poligraficznego, które umożliwiało zdobycie tytułu technika, a także świadectwo maturalne. 22 listopada 1991 r. nastąpiło uroczyste przywrócenie szkole imienia Marszałka Józefa Piłsudskiego. Zespół Szkół Poligraficznych w dalszym ciągu był unowocześniany. W latach 90-tych uruchomiono pierwsze pracownie komputerowe z nowoczesnym wyposażeniem.


Otwarcie warsztatów szkolnych
Dnia 20 kwietnia bieżącego roku w Zespole Szkół Poligraficzno-Księgarskich im. Zenona Klemensiewicza w Krakowie odbyło się otwarcie nowych warsztatów szkolnych. Uroczystość prowadzona była przez nauczycieli z naszej szkoły; gospodarzem był pan dyrektor, mgr Andrzej Januszkiewicz. Gościliśmy w szkole z tej okazji między innymi prezesa firmy Eukalin, Jürgena Schulza-Wachlera, przedstawicieli Szkoły Poligraficznej we Lwowie, Urzędu Miasta i Kuratorium oraz właścicieli zaprzyjaźnionych zakładów poligraficznych. Niektórzy z nich zostali uhonorowani medalem „Przyjaciel szkoły”. W tym roku nagrodę taką otrzymali: Jürgen Schulz-Wachler z firmy Eukalin, Józef Marks z Drukarni Kolejowej, Janusz Karpiński z zakładu Poligraf Sentes oraz Andrzej Cieślik z firmy Contimax. Całość uświetnił występ szkolnego teatru „Gryf” – spektakl pt. „Krakowie, Krakowie – starodawny grodzie”. Po występie nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi, którego dokonali dyrektor ZSP-K Andrzej Januszkiewicz i zastępca prezydenta Miasta Krakowa Henryk Butkiewicz. Nasze nowe warsztaty poświęcił ksiądz Adam Podbiera. Od tej chwili będą one służyć kształceniu młodych poligrafów. Mamy nadzieję, że wykorzystamy je w stu procentach i jesteśmy niezmiernie wdzięczni osobom, które przyczyniły się do ich powstania.
W imieniu wszystkich uczniów Zespołu Szkół Poligraficzno-Księgarskich w Krakowie: Monika Gas, Izabela Patalong, uczennice klasy IIIap


Umowa MAN i Allianz Capital Partners sfinalizowana
MAN AG i Allianz Capital Partners (ACP) zawarły umowę dotyczącą sprzedaży MAN Roland Druckmaschinen AG, która w ten sposób stała się odrębną jednostką. Wartość sprzedaży opiewa na kwotę 856 mln euro. Nowo powstała jednostka, której właścicielem będzie w 65% ACP, a w 35% MAN, przejmie całą dotychczasową działalność gospodarczą, wszystkie spółki-córki oraz wszelkie istniejące zobowiązania. Partnerzy ACP i MAN sfinansują transakcję z własnych środków, w wysokości 275 mln euro. Pozostała część zostanie sfinansowana pożyczką udzieloną przez konsorcjum pod przewodnictwem Bayerische Hypo- i Vereinsbank AG. Transakcja sprzedaży uprawomocni się po otrzymaniu zgody odpowiednich instytucji anty-monopolowych, co ma nastąpić w najbliższym czasie.


Dobre wyniki MAN Roland
MAN Roland rozpoczął nowy rok bardzo dobrymi wynikami w pierwszym kwartale. W porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku, MAN Roland Druckmaschinen AG poprawił swoje przychody operacyjne o 30 mln euro. Wyższa sprzedaż, większa wydajność oraz redukcja kosztów spowodowały wzrost zysków o 26 mln euro w dziale maszyn arkuszowych. Dzięki temu sektor ten osiągnął „break-even point” już w pierwszym kwartale 2006 r. Dobra organizacja pracy i wyższy poziom sprzedaży spowodowały, iż zysk w obszarze maszyn zwojowych zwiększył się o 4 mln euro osiągając wysokość 14 mln euro (w poprzednim roku – 10 mln euro). Napływ zamówień wzrósł ogółem o 47%. Liczba zamówień złożonych na maszyny zwojowe wzrosła o 83%, na arkuszowe – o 13%. Najwyższy wzrost zamówień był widoczny na rynku niemieckim.
Jak już informowano, kwietniowe targi Ipex, były ogromnym sukcesem MAN Rolanda. Sprzedając ponad 400 zespołów drukujących maszyn arkuszowych i zbierając trzynaście zamówień na maszyny zwojowe: gazetowe i komercyjne, MAN Roland zakończył uczestnictwo w targach z wartością zamówień przekraczającą 200 mln euro.


Speedmaster XL 105-6+LX w Sulejówku
Pod koniec marca br. w drukarni Drukpol w Sulejówku koło Warszawy oddano do użytku offsetową maszynę drukującą Heidelberg Speedmaster XL 105-6+LX. Jest to pierwsza w Polsca maszyna XL 105 w takiej konfiguracji. Konfiguracja obejmuje sześć zespołów drukujących, zespół lakierujący oraz wydłużone wykładanie nowej generacji PresetPlus.
Heidelberg Speedmaster XL 105-6+LX pozwala na zadrukowywanie podłoży z maksymalną prędkością 18 000 arkuszy w formacie 75×105 cm na godzinę. Nowy rodzaj bezdotykowego transportu arkuszy, innowacje w zakresie lakierowania, wyższa prędkość, zwiększają produktywność maszyny nawet do 30%.
Właściciel drukarni, Krzysztof Kwiatkowski, zdecydował się na zakup kolejnej pełnoformatowej maszyny z uwagi na stały wzrost liczby realizowanych zleceń w zakresie produkcji akcydensowej oraz opakowaniowej. W drukarni pracują jeszcze cztery maszyny Heidelberga w formacie B1: ośmiokolorowy Speedmaster SM 102-8-PP wyposażony w podwójne odwracanie arkusza, co pozwala na drukowanie w kolorystyce 2+6, 4+4 oraz 8+0, ośmiokolorowy Speedmaster SM 102-8-P-S z modułem łagodnego wyprowadzania arkusza, czterokolorowy Speedmaster CD 102-4+LX z wieżą lakierującą oraz dwukolorowy Speedmaster SM 102-2-P z odwracaniem arkusza. W przygotowalni działa pełnoformatowy system CtP Heidelberg Topsetter PF 102.
Drukarnia wykonuje zlecenia w zakresie produkcji akcydensów reklamowych (plakaty, foldery, broszury, ulotki, standy, wobblery), kalendarzy, książek i czasopism, opakowań kartonowych, etykiet samoprzylepnych, obwolut na kasety wideo, płyt CD i DVD. Drukpol posiada ponad 140-osobowy wykwalifikowany zespół pracowników i doświadczoną kadrę kierowniczą, co pozwala realizować zlecenia na najwyższym poziomie oraz oferować swoje usługi w kraju i za granicą. Drukarnia dysponuje także własnym działem spedycji, wyposażonym w samochody osobowe, półciężarówki i samochody ciężarowe.


Pierwsza w Niemczech Performa 74
W początkach tego roku firma Stöckl wymieniła wysłużoną czterokolorową maszynę drukującą na nową pięciokolorową Performę 74 firmy Koenig & Bauer. Mała (zatrudnia zaledwie kilka osób) niemiecka drukarnia Stöckl oferuje kompletny asortyment usług, od opracowania wstępnego z cyfrowym studiem fotograficznym, przez druk offsetowy i cyfrowy po obróbkę końcową i usługi logistyczne. Firma, założona przed ponad 70 laty, należy wciąż do tej samej rodziny. Pierwotnym zamiarem był zakup taniej używanej maszyny, ale w listopadzie 2005 roku na targach Druck+Form w Sinsheim właściciel drukarni, Helmut Stöckl, odwiedził stoisko firmy DMS – autoryzowanego dystrybutora KBA, i obejrzał pokaz maszyny Performa 74. Podjął decyzję o jej zakupie.
„Korzystna cena nie musi oznaczać niskiej wydajności, przeciwnie, czas przygotowania i druku jest dwukrotnie krótszy niż dawniej” – twierdzi Helmut Stöckl. Cechy maszyny, które zapewniają wysoką wydajność to: półautomatyczna wymiana płyt drukujących w ciągu zaledwie sześćdziesięciu sekund dla jednej jednostki drukującej, zdalne nastawianie rejestrów (łącznie z diagonalnym) i suszarka na podczerwień na wykładaku, automatyczna myjka cylindra nanoszącego i obciągu offsetowego, wstępne nastawienie CIP3 dla zdalnego sterowania układem farbowym i prędkość do 13 000 arkuszy na godzinę.
Ze względu na to, że nakłady w tej drukarni wynoszą 1000–2000 arkuszy, maksymalnie 5000 arkuszy, nie była konieczna instalacja nowej naświetlarki. Istniejące urządzenia Linotype-Hell Herkules są wystarczające, ponieważ mogą naświetlać również płyty poliestrowe. Jedynym nowym urządzeniem, które trzeba było zainstalować, był Jorg RIP z odpowiednim algorytmem rastrowym. Płyty poliestrowe produkcji firmy Mitsubishi mają żywotność eksploatacyjną 20 000 wydruków. Przedstawiciele drukarni mówią, że precyzyjny system osadzający i mocujący maszyny Performa nie ma żadnych problemów z płytami poliestrowymi, mimo że zginają się one gorzej niż aluminiowe.
Stöckl produkuje broszury reklamowe, segregatory, różnego rodzaju oferty direct-mail, plakaty od formatu A2 do 18/1, nalepki podłogowe, ulotki reklamowe, transparenty (łącznie z tekstylnymi), wzorcowe egzemplarze książek i materiały publicystyczne – wszystko to powstaje na maszynie Performa, na małej maszynie dwukolorowej i urządzeniu cyfrowym. Są tam także dwie maszyny typograficzne do tłoczenia obrysowego, perforacji, krajarka i zbieraczka na 20 stanowisk z jednostką składającą i zszywarką do szycia drutem, sklejarka, sortownica z urządzeniem do znakowania broszur i laminator do druków ink-jet. W firmie pracuje także laserowy system kopiujący bizhub Konica Minolta do przesyłek reklamowych, służący do personalizacji druków i kodowania EAN (które na bazie skanera umożliwia opracowanie odpowiedzi w mailingowych kampaniach reklamowych) i system automatycznego wkładania do kopert. Jest zainstalowany modułowy system PDF workflow – PuzzleFlow, który zajmuje się kontrolą przepływu prac, od przydzielania profili ICC, przez szybki podgląd dokumentu w standardzie np. PDF-X/3, aż do połączenia z bazą danych w celu personalizacji przesyłek pocztowych. Cyfrowa kontrola arkuszy odbywa się w systemie Jorg RIP, który nie tylko generuje dane na temat naświetlania w celu sprawdzenia form drukujących, ale tworzy także dane CIP3/PPF do nastawienia wstępnego zdalnego sterowania układu farbowego Performy. Druk odpowiada nawet parametrom CIP4/JDF, jednakże wprowadzenie JDF byłoby zbędne dla firmy tej wielkości, prowadzącej stosunkowo proste planowanie. Jako sprzężenie zwrotne w zupełności wystarczają rejestry elektroniczne. Jednakże nawet w małej firmie standaryzacja jest kluczowym elementem zapewniającym jakość przy jak najniższych kosztach. Parametry naświetlania płyt są regularnie monitorowane przy zastosowaniu skali szarości mierzonej za pomocą densytometru na wyjściu maszyny Performa. Wierność kolorów w druku kontrolowana jest za pomocą densytometru skanującego Techkon RS 400, który stanowi część wyposażenia dostarczanego przez firmę Grunert.


Urządzenia do hotstampingu firmy Baier w ofercie Scorpio
Firma Scorpio wychodząc naprzeciw potrzebom klientów zainteresowanym wykonywaniem oznaczeń na elementach z tworzyw sztucznych, wprowadziła do swojej oferty urządzenia do hotstampingu niemieckiej firmy Baier Prägetechnik. Baier oferuje szeroką gamę urządzeń, zarówno samodzielnych, jak i kompletnych systemów do hotstampingu, do zadrukowywania folią oraz do produkcji etykiet (naklejek). Wykonywanie nadruków folią na gorąco znajduje szerokie zastosowanie w bardzo wielu gałęziach przemysłu, takich jak: przemysł motoryzacyjny (np. dekoracja elementów wyposażenia wnętrz pojazdów, wykonywanie chromowanych ozdób desek rozdzielczych, znakowanie paneli radioodtwarzaczy samochodowych), przemysł medyczny (np. znakowanie plastikowych opakowań lekarstw, oznaczenia na naczyniach laboratoryjnych, nadruki na torbach infuzyjnych, oznaczenia na strzykawkach), przemysł poligraficzny (np. wykonywanie zdobień na okładkach książek, znakowanie etykiet i opakowań, wykonywanie zdobień i nadruków na okładkach dokumentów, m.in. paszportów), przemysł dóbr i urządzeń konsumpcyjnych (np. znakowanie elementów wykonanych z tworzyw sztucznych, oznaczenia i zdobienia na urządzeniach AGD, RTV i telefonach komórkowych, nanoszenie kolorowych logotypów), przemysł oznakowań zabezpieczających (np. wykonywanie hologramów zabezpieczających na tablicach rejestracyjnych, wykonywanie nadruków zabezpieczających i hologramów na dokumentach, nanoszenie oznaczeń zabezpieczających na kartach kredytowych).
Firma Baier posiada w swojej ofercie różne modele urządzeń do hotstampingu. Są to zarówno maszyny do obsługi ręcznej, o polach znakowania różnej wielkości zależnie od modelu (od 70×90 mm, przez 105×150 mm, po 210×300 mm) oraz o różnej sile tłoczenia, jak i maszyny o napędzie pneumatycznym, także o różnych polach znakowania (70×90 mm, 105×150 mm, 150×160 mm, 150×300 mm, 300×400 mm) i różnej sile tłoczenia. Kolejną grupą są maszyny o napędzie elektrycznym oferujące najszerszy zakres wielkości pól znakowania (np. 70×90 mm, 105×150 mm, 150×150 mm, 210×300 mm, 300×400 mm, 400×600 mm) i również dysponujące, w zależności od potrzeb klienta, różną siłą tłoczenia. Ponadto w ofercie firmy znajdują się maszyny do hotstampingu wyposażone w napęd hydropneumatyczny oraz maszyny do produkcji etykiet, wyposażone w funkcje drukowania, wycinania matrycami, laminowania, kształtowania termicznego oraz cięcia wzdłużnego i poprzecznego.
Firma Baier jako dostawca kompletnego wyposażenia dla przedsiębiorstw zajmujących się hotstampingiem oferuje również materiały eksploatacyjne i akcesoria, takie jak folia do tłoczenia oraz matryce.


Dni Otwarte Agfy w Katowicach
W dniu 25 maja w Katowicach odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Dni Otwartych firmy Agfa, poświęcone nowej, niewymagającej wywoływania płycie termicznej :Amigo. Wzięło w nim udział kilkadziesiąt osób reprezentujących firmy poligraficzne z regionu Śląska.
Podobnie jak w przypadku wcześniejszych spotkań, zorganizowanych w Warszawie, Gdańsku i Rzeszowie, katowickie Dni Otwarte składały się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Pierwszą rozpoczął Andrzej Wasielak, kierownik Regionu Południowego w Dziale Systemów Graficznych firmy Agfa, który po powitaniu gości przedstawił sytuację rynkową w zakresie CtP i ofertę belgijskiego producenta w tej dziedzinie. W dalszej części scharakteryzował wprowadzone przed kilkoma miesiącami do oferty Agfy płyty termiczne :Amigo. Jak już pisaliśmy, są one, podobnie jak bezodczynnikowe płyty :Azura, produkowane z zastosowaniem technologii :ThermoFuse. Wykorzystano w niej tzw. nieablacyjny, fizyczny sposób tworzenia obrazu, dzięki czemu płyta po naświetleniu wymaga jedynie wyczyszczenia nienaświetlonych obszarów niedrukujących za pomocą specjalnego roztworu oraz zagumowania. Co bardzo istotne, do obróbki płyty można wykorzystać tradycyjną wywoływarkę i jest to jedna z największych zalet wynikających z przejścia na płyty :Amigo – podkreślał Andrzej Wasielak. Dzięki temu drukarnia redukuje dodatkowe koszty, związane z inwestowaniem w nowy sprzęt. Także konserwacja wywoływarki jest dużo mniej uciążliwa niż przy produkcji płyt analogowych i ogranicza się do przepłukania urządzenia co 3–5 tys. m2. To zaś w przypadku niektórych małych i średnich drukarń oznacza okres nawet półroczny.
Płyty :Amigo pojawiły się w ofercie Agfy pod koniec 2005 roku i spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem, także ze strony polskich drukarń. Obecnie są one testowane przez kilku użytkowników systemów CtP Agfy. „Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli poinformować o pierwszych produkcyjnych wdrożeniach płyt :Amigo” – powiedział Andrzej Wasielak. „Zwłaszcza, że – jak wynika z naszych obliczeń – przy średniej produkcji płyt na poziomie 500–1000 m2 miesięcznie, koszty produkcji 1 m2 płyty :Amigo w porównaniu z innymi płytami CtP mogą być niższe nawet o kilkanaście procent”.
Po zakończeniu części teoretycznej Mirosław Opolski, specjalista ds. materiałów eksploatacyjnych w firmie Agfa, przedstawił praktyczną stronę dalszej obróbki płyt :Amigo. Wykorzystano w tej części tradycyjną, kilkuletnią wywoływarkę, w której naświetlona wcześniej płyta została w ciągu kilku minut wypłukana za pomocą specjalnego roztworu, a następnie zagumowana. Prezentacja, podobnie jak wcześniejsza część teoretyczna, spotkała się z dużym zainteresowaniem śląskich drukarzy i wywołała wiele pytań związanych z praktycznym zastosowaniem płyt :Amigo. Dyskusje na ten temat były kontynuowane w kuluarach, podczas poczęstunku, który zakończył katowickie spotkanie z firmą Agfa.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o