Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2006 Czerwiec

Aktualności numeru czerwcowego 2006 (cd.)


Najnowszy system PlateRite już w Polsce
W niespełna miesiąc po światowej premierze najnowszych modeli naświetlarek CtP Screen Reprograf zakończył pierwszą instalację modelu w formacie B1 – PlateRite 8300 S. Urządzenie pracuje w drukarni Pol-Mak w Przeźmierowie pod Poznaniem. Między innymi ten właśnie model był jedną z dziesięciu premierowych naświetlarek CtP Screen’a, jaką można było zobaczyć podczas tegorocznych targów Ipex. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań pozwalających na zwiększenie wydajności naświetlarki poprzez rozbudowę głowicy, wraz z użyciem przez producenta technologii pozwalających (jako jednemu z nielicznych dostawców systemów CtP) na spełnienie najwyższych norm ekologicznych Unii Europejskiej, zdecydowały w dużej mierze o wyborze CtP firmy Screen. Inwestycja drukarni Pol-Mak w cyfrową przygotowalnię form drukowych jest następnym etapem rozwoju tej firmy po zainstalowaniu kolejnej maszyny drukującej w formacie B1. W tym przypadku CtP ma za zadanie skrócenie procesu wytwarzania form, podniesienie konkurencyjności rynkowej drukarni oraz sprostanie wysokim wymaganiom klientów co do jakości. Pol-Mak działa na rynku krajowym i zagranicznym już od 19 lat, będąc jednym z największych w Polsce producentów kartek, laurek okolicznościowych i świątecznych, toreb upominkowych, a także papieru ozdobnego i artykułów szkolnych.
Specyfika wykonywanych zleceń oraz istniejąca już przygotowalnia cyfrowa spowodowały, że wdrożenie systemu CtP do procesu produkcji przebiegało bardzo sprawnie. Do sterowania naświetlarką połączoną bezpośrednio (on-line) z wywoływarką i wykładaniem mechanicznym zastosowano najnowszą wersję RIP-a Harlequin. Nowy system wymagał także uzupełnienia wyposażenia istniejącego przy drukarni studia graficznego o rozwiązania do kontroli rozkładu arkusza i koloru. Tu także właściciel drukarni, Przemysław Makowiak, postawił na najnowsze, a zarazem sprawdzone rozwiązanie, jakim jest drukarka wielkoformatowa Epson StylusPro 9800. Nie miał także dylematów z wyborem oprogramowania do zarządzania kolorem. W drukarni od dawna stosowano z powodzeniem system EFI Color XF. Zarówno studio, jak i drukarnia, zostały wyposażone przez Reprograf w system kontrolno-pomiarowy oparty na urządzeniach firmy X-Rite. Umożliwiają one dokonanie wielu czynności kontrolnych oraz niezbędnych kalibracji, jak i tworzenie profili urządzeń będących w łańcuchu produkcyjnym. Konfiguracja sprzętowa w drukarni Pol-Mak zapewnia prawidłowe zarządzanie i przepływ danych cyfrowych od klienta przez studio graficzne, CtP i dalej na maszynę drukującą.


CtP Cobalt Next
Podczas tegorocznych targów Ipex firma EscherGrad zaprezentowała nową generację systemów CtP – serię Cobalt Next. Są to systemy, w których zastosowano szereg innowacyjnych funkcji, m.in. automatyczne pasowanie płyt. Systemy te będą dostępne w sprzedaży jesienią br. i, jak zapowiada producent, mają one zwiększyć produktywność przygotowywania płyt.
W porównaniu do standardowych systemów Cobalt CtP, seria Cobalt Next posiada dodatkową, innowacyjną funkcję automatycznego pasowania. Ułatwia ona i znacznie przyspiesza zakładanie, pasowanie oraz wyjmowanie płyt z naświetlarki. Operator nie musi już fizycznie dokonywać pasowania płyty na bębnie. Teraz wystarczy tylko włożyć ją do systemu i poczekać na sygnał dźwiękowy. System chwyci płytę, przesunie ją do bębna, dokona pasowania, naświetli i przeniesie z powrotem do operatora gotową do zdjęcia.
Innowacyjna funkcja autoregistracji zapewnia właściwe zakładanie i zdejmowanie płyt, znacznie skracając czas całej operacji. Dodatkowo Cobalt Next posiada ręcznie sterowaną pokrywę naświetlarki, co również redukuje czas, jaki zajmuje cały proces.
Urządzenia nowej serii cechuje również niższy profil, który oznacza wiele udogodnień, m.in: środek ciężkości jest przesunięty ku dołowi, co redukuje obciążenia systemu w trakcie transportu, a także ułatwia jego pakowanie i wyjmowanie. Zastosowano tu także elektronikę o lepszych parametrach i większej funkcjonalności. Praktycznie każdy komputer PC będzie w stanie obsługiwać Cobalt Next, pod warunkiem że pozytywnie przejdzie test zamieszczony na płycie CD, załączonej do każdego urządzenia. Cobalt Next wyposażony jest w łącze USB 2.0, przez które rejestrowane są wszelkie dane oraz odbywa się sterowanie. Żadne inne urządzenie nie może być podłączone do tego samego portu USB komputera, co oznacza, że nie można korzystać z hubów USB.
W omawianych systemach zastosowano też nową, bardzo stabilną jednostkę laserową, która, jak podaje producent, zapewnia wysoki poziom stabilności mocy. Posiada ona osobne termoelektryczne chłodzenie dla diody i dla całego zespołu laserowego. Ta sama jednostka laserowa może być teraz stosowana do płyt srebrowych, jak również fotopolimerowych. Jednostka, przed wysłaniem systemu do odbiorcy, jest testowana w pięciu różnych punktach podczas cyklu produkcyjnego, a stabilność mocy jest monitorowana przez trzy dni w różnych warunkach temperaturowych.
Cała seria Cobalt Next zbudowana jest na tej samej platformie, przy zastosowaniu tych samych komponentów. Szerokość obrazu jest ograniczona liniowym ruchem i systemem próżniowym do różnych rozmiarów dla poszczególnych modeli serii. Oznacza to, że do wszystkich modeli będą mogły być używane te same części zamienne.

ECRM przejmuje linię systemów CtP Esko-Production
Na początku maja br. firma ECRM poinformowała o przejęciu od Esko-Production kompletnej linii produktów obejmującej systemy CtP do naświetlania płyt poliestrowych. Umowa zakłada, że ECRM zajmie się produkcją i sprzedażą urządzeń z serii DPX 4, DPX System, DPX Lite, a także pakietu programów WorkMates oraz związanych z całą linią produkcyjną materiałów eksploatacyjnych, części zamiennych, software’u itd. Te dobrze znane wyroby oferowane będą pod marką ECRM.
Linia systemów CtP Esko-Production, naświetlających płyty poliestrowe, rozwijana była przez ostatnich dziesięć lat. Przedstawiciele Esko-Production są jednak przekonani, że przejęcie przez ECRM pozwoli na dalsze inwestowanie w tę technologię. Oferta ECRM w zakresie systemów CtP i linia produktów Esko-Production znakomicie się uzupełniają. W skład linii Esko-Production, przejętej przez ECRM, wchodzi kilka urządzeń do produkcji płyt poliestrowych, wszystkie zezwalają na prace przy świetle dziennym.
Półformatowy system DPX 4 pracuje w technologii bębna wewnętrznego i pozwala na produkcję płyt poli-estrowych w pełni przygotowanych do założenia na maszynę. Wydajność systemu DPX 4 wynosi 38 płyt w formacie 745×605 mm na godzinę, przy rozdzielczości 1200 dpi (27 płyt/godz. przy rozdzielczości 2540 dpi). Możliwy jest wybór dowolnej rozdzielczości z zakresu 1200–3000 dpi. Naświetlarka zajmuje niedużo miejsca (jej wymiary: 1370×1060 mm) ma wbudowaną wywoływarkę, wyposażoną w czujniki kontrolujące poziom środków chemicznych i informujące o potrzebie ich uzupełnienia.
Również DPX System posiada naświetlarkę, która podobnie jak DPX 4 jest wyposażona w bęben wewnętrzny i moduł do wycinania registrów, umożliwiając jednoprzebiegowe naświetlanie, wywoływanie, punching, suszenie i docinanie płyt do formatu. DPX System zawiera dwa magazyny płyt i wbudowaną wywoływarkę. Maksymalny format produkowanych w urządzeniu płyt wynosi 550×460 mm, a minimalny 250×250 mm. Zakres oferowanych rozdzielczości wynosi 900–3600 dpi.
Natomiast trzeci z systemów, ćwierćformatowy DPX Lite, naświetla, wywołuje, wycina registry, suszy i docina płyty w formacie 340×550 mm. Podobnie jak dwa wcześniej wymienione systemy, DPX Lite pracuje w technologii bębna wewnętrznego, posiada też wbudowany moduł do punchingu i wywoływarkę z automatyczną kontrolą temperatury. Zakres dostępnych rozdzielczości to 900–3600 dpi. Urządzenie zadebiutowało na ubiegłorocznych targach Print w Chicago, pierwsze dostawy rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2005 roku.
Do sterowania wszystkimi wchodzącymi w skład linii Esko-Production naświetlarkami służy system workflow WorkMates. Obejmuje on szereg modułów, m.in. RIP, automatyczne tworzenie plików PDF, zalewkowanie, zarządzanie barwą, rastrowanie, proofing, integrację z CIP3, impozycję i inne. Jak zapewnia producent, wszystkie moduły oferują wysoki stopień automatyzacji i wydajności. Wkrótce pakiet WorkMates powiększy się o system zdalnego zarządzania kolejką prac, w skład którego wejdą moduły obróbki zleceń, łączenia barw, podglądu prac i nawigacji przy pełnym zbliżeniu oraz logowania się do systemu z każdej stacji roboczej pracującej w sieci.


Laserowe grawerowanie w miedzi
Na początku maja bieżącego roku firma Hell Gravure Systems zainstalowała pierwsze urządzenie do bezpośredniego grawerowania laserem miedziowych cylindrów do rotograwiury w firmie 4Packaging w Dissen koło Osnabrück w Niemczech. Głównym elementem urządzenia jest laser o wysokiej rozdzielczości, który po raz pierwszy dostarcza wymaganą moc do obróbki powierzchni miedzi. Ta nowa technologia oferuje imponujące korzyści: doskonałą jakość tekstu i linii, wysoką gęstość optyczną druku, doskonałe odwzorowanie przejść tonalnych oraz powtarzalny proces obróbki miedzi. W trakcie nadchodzących miesięcy bezpośredni laser do cylindrów miedziowych przejdzie fazę testów beta i zostaną zoptymalizowane jego możliwości produkcyjne.
Wyłącznym przedstawicielem firmy Hell Gravure Systems GmbH w Polsce jest firma Scorpio.


Nowy system Cromalin Largo w ofercie Eurintrade
Na rynku urządzeń proofingowych dają się zauważyć dwie tendencje. Pierwsza polega na zaprojektowaniu i zbudowaniu urządzenia przeznaczonego do pracy wyłącznie jako system odbitek próbnych. Druga opiera się na wykorzystaniu istniejących urządzeń drukujących, najczęściej w technologii inkjet, i zaprojektowaniu jedynie oprogramowania do odpowiedniego zarządzania wydrukiem. Znana już z systemu Cromalin firma DuPont udowadnia, że możliwe jest również podejście pośrednie, wprowadzając nowy system z rodziny Cromalin o nazwie Largo. System ten bazuje na ulepszonych drukarkach atramentowych, w których wymienione zostało oprogramowanie wewnętrzne, atramenty i głowice drukujące.
Druk oparty jest na zestawie sześciu barw, zawierających oprócz CMYK również jasne odmiany cyjanu i magenty. Chociaż występuje tu tylko jeden czarny, uzyskane wydruki charakteryzują się bardzo dobrym balansem szarości, a elementy czarno-białe mają neutralny wygląd. Jednocześnie udało się uzyskać bardzo szeroki gamut barw, niezbędny do prawidłowego druku odbitek próbnych.
Na uwagę zasługuje fakt, że głowice drukujące pracują w technologii bubble jet i są wyposażone aż w 1280 dysz na każdy kolor. Umożliwia to osiągnięcie wysokiej rozdzielczości, sięgającej 2400 dpi. Dzięki modułowej konstrukcji głowice te są bardzo łatwo wymienialne, jak na tej klasy sprzęt.
Nowością techniczną jest również rozbudowane oprogramowanie wewnętrzne, monitorujące nie tylko zużycie atramentu, ale i papieru. Role papieru są znakowane specjalnym kodem paskowym, rejestrującym długość pozostałej w zwoju wstęgi, co umożliwia kontrolę zużycia materiałów również w przypadku częstej wymiany podłoży. W połączeniu z atramentami i papierami firmy DuPont otrzymano w rezultacie system o znakomitych parametrach i niskich kosztach eksploatacyjnych.
System Cromalin Largo dostępny jest z dwiema drukarkami, różniącymi się szerokością roboczą pola druku: 24 i 44 cale, wyposażonymi w interfejs sieciowy umożliwiający bezpośrednie podłączenie do sieci komputerowej. Serwer wydruku przeznaczony jest do pracy w systemie operacyjnym Windows 2000 i XP.
Podobnie jak inne systemy firmy DuPont, Cromalin Largo jest kompletnym zestawem, obejmującym drukarkę, materiały eksploatacyjne, serwer oraz oprogramowanie. Specjalnie dla Largo został znacząco przebudowany znany już program Cromanet. W obecnej wersji CS stanowi udany i łatwy w obsłudze, zintegrowany system do sterowania drukiem i zarządzania barwą, akceptujący na równi własny standard profili barwnych, jak i profile ICC. Posiada też opcje przydatne w produkcyjnym trybie druku, jak na przykład wielokrotne kopiowanie z impozycją, skalowanie i kadrowanie ilustracji oraz możliwość pracy z szablonami impozycyjnymi.
Dzięki swoim możliwościom systemy Largo mogą być wykorzystane nie tylko do wykonywania odbitek próbnych, ale również do druku fotografii i ilustracji graficznych.
W maju bieżącego roku pracownicy firmy Eurintrade przeszli cykl szkoleń produkcyjnych i serwisowych. Od czerwca Largo jest już oficjalnie w ofercie Eurintrade.


Billhöfer - urządzenia do lakierowania i laminacji metalu
Firma Billhöfer, produkująca maszyny do lakierowania i laminowania powierzchni metalowych, wprowadziła do oferty urządzenie laminujące Novus 1200. Urządzenie przeznaczone jest do laminowania arkuszy metalu folią, która może być uprzednio zadrukowana techniką rotograwiurową, fleksograficzną lub cyfrową. Pierwsza linia Novus 1200 zostanie niebawem zainstalowana w przedsiębiorstwie Blechwarenfabrik Limburg. Firma Billhöfer ma już ponadto dwa kolejne zamówienia na to urządzenie, co potwierdza, że coraz większa liczba firm zastanawia się nad zastąpieniem lub uzupełnieniem konwencjonalnej technologii lakierowania i druku na metalu nowoczesnym i przyjaznym dla środowiska naturalnego procesem laminowania.
Kolejna nowość produkcji Billhöfer to BL8000P, linia do lakierowania arkuszy metalowych z dużą prędkością. W BL8000P głównym elementem transportowym jest taśma, znacznie ułatwiająca prowadzenie arkuszy metalu. Modułowa budowa linii pozwala na indywidualne konfigurowanie urządzeń zgodnie z zapotrzebowaniami klientów. Podajnik arkuszy oraz urządzenie lakierujące mogą zostać połączone z już istniejącymi w danym zakładzie liniami produkcyjnymi. Możliwa jest też integracja samego urządzenia lakierującego z maszynami drukującymi. Modułowe łączenie kolejnych segmentów linii („system BUS”) zapewnia dużą wydajność.
Na szczególną uwagę zasługuje technologia „single driver”, w której każdy element linii jest wyposażony w osobny serwomotor. Technologia ta zastąpiła stosowany wcześniej napęd zębaty pojedynczych wałków, co pozwoliło wałkom nadającym i cylindrowi lakierującemu działać ze zróżnicowanymi prędkościami. W efekcie możliwe stało się jednolite nakładanie lakieru z dużą dokładnością, co pozwala wydatnie zmniejszyć jego zużycie. Nawet przy najbardziej zróżnicowanych średnicach cylindrów lakierujących prędkości liniowe w punkcie kontaktowym cylindra lakierującego i dociskowego pozostają identyczne. W przypadku wzdłużnych powierzchni lakierowanych można stosować nawet cylindry lakierujące o różnych średnicach (324–339 cm). Wygodny system szynowy pozwala na zmianę cylindra lakierującego bez używania jakichkolwiek narzędzi. Praca całej linii sterowana jest za pomocą centralnego urządzenia sterującego, wyposażonego w wyświetlacz ciekłokrystaliczny.
Urządzenie Billhöfer BL8000P, w zależności od rozmiaru arkusza i użytego materiału, może osiągnąć szybkość lakierowania do 8000 arkuszy na godzinę, a dodatkowo wyposażone jest w opcję lakierowania wybiórczego. Maksymalny rozmiar arkusza to 1000×1200 mm, a minimalny – 580×760 mm. Grubość arkusza, w zależności od użytego materiału, wynosi: dla arkusza stalowego 0,12–0,40 mm, a dla arkusza aluminiowego 0,17–0,40 mm. Maksymalna waga zadrukowywanego arkusza to 3 kg. Średnica cylindra lakierującego: 324–339 mm, minimalna gramatura nanoszonej powłoki: 3 g/m2, maksymalna: 20 g/m2.


Modułowe urządzenie do wykrawania otworów w drukarni Legra
Firma Avargraf dostarczyła w ostatnim czasie do drukarni Legra w Krakowie modułowe urządzenie do wykrawania otworów EM 520, firmy James Burn International. Po niespełna trzech miesiącach działania maszyny właściciele drukarni Legra uznają ten zakup za udany.
Urządzenie służy do wycinania registrów i perforowania składek in-line. Wyposażone jest w łącznik RS 520, umożliwiający pracę w linii z wysoko wydajnymi urządzeniami, takimi jak złamywarka, zszywarko-złamywarka i podajnik Lhermite SF 520. Synchronizacja podawania złamywanych składek z ruchem głowicy wycinającej jest całkowicie mechaniczna. Unikalne właściwości zastosowanych w urządzeniu taśm pozwalają na precyzyjne ustawienie składki.


Nowy dyrektor generalny Xerox Polska
Od 17 maja br. Marzena Tarkowska jest dyrektorem generalnym firmy Xerox Polska. Zastąpiła na tym stanowisku dotychczasowego dyrektora Wojciecha Gacę. Marzena Tarkowska będzie odpowiedzialna za współtworzenie i realizację strategii polskiego oddziału firmy. „Marzena Tarkowska przejmuje zarządzanie firmą przygotowaną do pracy nad dalszym zwiększaniem udziałów rynkowych” – powiedział Hervé Tessler, wiceprezydent i dyrektor generalny firmy Xerox na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Izraela i Turcji. „Polska to rynek o dużym potencjale. Konsekwentnie dążymy do zwiększania naszej obecności na rynku polskim, z czym związane są zmiany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Przykładem tych zmian jest zintensyfikowana komunikacja z rynkiem widoczna w postaci ogólnopolskiej kampanii reklamowej Xerox”.
Marzena Tarkowska związana jest z firmą Xerox od ponad sześciu lat. Przez ostatnie osiem miesięcy zajmowała stanowisko dyrektora regionalnego odpowiedzialnego za rozwój działu Xerox Global Services (XGS) na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Izraela i Turcji. Wcześniej zarządzała działem XGS w polskim oddziale firmy, w rezultacie czego Xerox osiągnął silną pozycję na rynku usług zarządzania dokumentami. Wcześniejsze doświadczenia zdobywała pracując jako project manager, a następnie dyrektor serwisu w firmie Macrosoft.
Marzena Tarkowska ukończyła Politechnikę Warszawską. Jest mamą pięcioletniego Mateusza.


Nowy dyrektor działu w firmie Konica Minolta Polska
Od 1 kwietnia br. dyrektorem Działu Production Printinting w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska jest Adam Mamok. Adam Mamok, związany z firmą Konica Minolta od ponad pięciu lat, przez ostatnie lata zajmował stanowisko dyrektora Delegatury Konica Minolta w Katowicach. W branży działa od ponad jedenastu lat.
Adam Mamok ma 32 lata, jest żonaty, ukończył Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową, wydział Marketingu i Zarządzania, oraz Uniwersytet Opolski, studia podyplomowe „Psychologia wpływu społecznego”. Jego pasją są książki; to także zapalony kibic hokejowy, uwielbia teatr i jazdę na nartach, a podróże stanowią nieodłączny element spędzania przezeń wolnego czasu.


Xerox i Heidelberg integrują środowisko druku cyfrowego i offsetowego
Podczas tegorocznych targów Ipex zaprezentowano rozwiązanie ułatwiające dostawcom usług druku integrację technologii cyfrowej Xerox z ich dotychczasową działalnością realizowaną z wykorzystaniem technologii offsetowej. Rozwiązanie składa się z oprogramowania opracowanego przez firmę Xerox oraz narzędzia powstałego w wyniku prac ekspertów firmy Heidelberg.
Oprogramowanie Xerox FreeFlow Print Manager 4.0 w połączeniu z oprogramowaniem Prinect Digital Print Manager firmy Heidelberg umożliwia dostawcom usług druku wybór procesu doskonale dopasowanego do rozwiązania cyfrowego, offsetowego lub stanowiącego kombinację obu powyższych. FreeFlow Print Manager 4.0 przyspiesza pracę workflow dzięki pojedynczemu procesowi kontroli nad planowaniem, obróbką wstępną, prepressem, drukiem i obróbką końcową zadania.
Oparcie systemu na otwartej architekturze wykorzystującej technologię JDF (Job Definition Format) eliminuje konieczność programowania systemu Prinect, a następnie ponownego zaprogramowania prepressu. Dotychczasowy, najbardziej złożony proces przygotowania prac do druku, tj. przesunięcie obrazu, obrót, banner, liczba kopii, zakres strony, lokalizacja wyjściowa, zszywanie/obróbka końcowa, kolacjonowanie, druk wielostronny oraz główne cechy papieru, można przeglądać i modelować w systemie Prinect w celu późniejszej realizacji zadań na systemach cyfrowych Xerox.
Klienci mogą korzystać z tego rozwiązania w szerokim zakresie technologii druku cyfrowego: Xerox iGen3 Digital Production Press, Xerox DocuColor 7000, 8000, 2045, 2060, 5252 wykorzystujących FreeFlow DocuSP, EFI lub Creo Spire, systemy czarno-białe z rodziny Xerox Nuvera Digital Production oraz Xerox DocuTech i DocuPrint.
„Xerox i Heidelberg urzeczywistniają ideę hybrydowych procesów roboczych w środowiskach druku przemysłowego i cyfrowego dzięki otwartym standardom przemysłowym JDF” – stwierdził Bill Lamparter, prezes PrintCom Consulting Group.
Podczas targów Ipex Xerox zaprezentował także dedykowaną dla hybrydowych procesów roboczych technologię JMF (Job Messaging Format) pokazując, że informacje takie jak postępy zadania druku można przesyłać z powrotem do systemu Heidelberg Prinect. Rozwiązanie zapewnia dwukierunkową komunikację między urządzeniami offsetowymi i cyfrowymi. W rezultacie operatorzy mogą monitorować status zadania, identyfikować problemy i obsługiwać rozliczenia oraz fakturowanie za pomocą pojedynczego interfejsu.
Oprogramowanie Xerox FreeFlow Print Manager 4.0 jest aktualnie dostępne na całym świecie. Oprogramowanie Heidelberg Prinect Digital Print Manager będzie oferowane jako opcja do kolejnego wydania systemu zarządzania przepływami roboczymi Heidelberg Prinect.


Kolejne punkty Mail Boxes w Warszawie
W marcu br. w Warszawie oficjalnie otwarto nowe centrum usług dla biznesu sieci Mail Boxes Etc. (MBE) – przy Al. Solidarności 129/131. Otwarcie kolejnego punktu, przy ul. Puławskiej 100, odbyło się 11 maja. W nowych punktach MBE zrealizować można od ręki wszelkie prace biurowe, związane z codziennym funkcjonowaniem firmy. Punkty MBE oferują: przygotowywanie dokumentów i plików graficznych w wersji elektronicznej, druk cyfrowy, kopiowanie, bindowanie materiałów i oprawy dokumentów, nadawanie i odbieranie przesyłek kurierskich, oraz profesjonalne pakowanie do wysyłki, a także udostępnianie adresu i faksu w celu lokowania w skrytkach adresowych MBE korespondencji dla zleceniodawcy. Ze względu na kompleksowy zakres usług, punkty MBE określane są w Polsce mianem „biuro poza biurem”.
Mail Boxes Etc. to największa amerykańska sieć franczyzowa centrów usług dla biznesu. Od wielu lat doskonale działa w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie Zachodniej. Rozwojem sieci kieruje w Polsce firma Parta sp. z o.o. z Katowic, właściciel licencji master. Katowickie Centrum Pilotażowe MBE obsługuje lokalnych klientów w zakresie usług oferowanych przez sieć, jest ponadto punktem wzorcowym i centrum szkoleniowym MBE.
Jednym z partnerów MBE jest firma Xerox, która wyposażyła punkty MBE w rozwiązania do druku i kopiowania. Przy Al. Solidarności zainstalowano dwa urządzenia wielofunkcyjne Xerox: kolorowe WorkCentre 24 i czarno-białe WorkCentre Pro 245. Przy ul. Puławskiej druk i kopiowanie realizowane są na urządzeniu wielofunkcyjnym Xerox Work Centre M24.
Klient punktu Mail Boxes korzysta nie tylko z profitów posiadania własnego prestiżowego adresu. Dodatkowo zgodnie ze zleceniem klienta poczta może być przekierowana pod wskazany adres, nie ma konieczności sprawdzania osobiście zawartości skrzynki.
Każdorazowo klient jest powiadamiany o nadejściu poczty. Wynajmując skrzynkę można także założyć działalność gospodarczą pod adresem Punktu.
Nowy punkt Mail Boxes przy ul. Puławskiej posiada salkę konferencyjną, w której można zorganizować spotkanie dla dziesięciu osób. Punkt MBE oferuje również usługi druku offsetowego, we współpracy z kilkoma drukarniami.


Ploter Océ CS6060 w drukarni Grafprint
Niedawno drukarnia Grafprint z Sosnowca zakupiła wielkoformatową drukarkę Océ CS6060. Jak twierdzi Dariusz Lipczyński, właściciel firmy, zakupiony ploter to urządzenie gwarantujące wysoką jakość w atrakcyjnej cenie.
Drukarnia Grafprint funkcjonuje na rynku już ponad dziesięć lat. To niewielka firma (zatrudnia sześć osób), ale proponująca klientom wielkie możliwości, jak twierdzi Dariusz Lipczyński. Jest w stanie wykonać każde zlecenie, jeśli nie u siebie, to w kooperacji z innymi, zaprzyjaźnionymi drukarniami. Obsługuje zleceniodawców przede wszystkim ze Śląska (głównie agencje reklamowe, drukarnie i zakłady fotograficzne), ale również z innych regionów. Oferuje usługi od projektu poprzez jego całą realizację do dostarczenia gotowego produktu.
Od lat jej właściciel przyglądał się technologii cyfrowej, która w końcu pojawiła się w zakładzie trzy lata temu jako uzupełnienie tradycyjnej technologii offsetowej. Wówczas właściciel zakupił pierwsze cyfrowe urządzenia małoformatowe. Ostatni zakup wielkoformatowego plotera solwentowego Océ CS6060 podyktowany był potrzebami rynku. Klienci drukarni coraz częściej zlecali wydruki wielkoformatowe. Początkowo Grafprint korzystał z usług innych drukarń, aby móc te prace wykonać, ale już wkrótce okazało się, że jest ich tak dużo, że bardziej ekonomicznym rozwiązaniem będzie posiadanie plotera u siebie. Dodatkowo, zlecający usługi wielkoformatowe oczekiwali wysokiej jakości, bardzo krótkiego terminu realizacji oraz niskiej ceny. Dariusz Lipczyński przyglądał się wielu urządzeniom wielkoformatowym dostępnym na rynku, które mogłyby te oczekiwania spełnić. Okazało się, że najbliżej nich był zaproponowany przez Océ model CS6060. Właściciela Grafprintu skusiły też bardzo atrakcyjne warunki jego zakupu.
CS6060 to dobre rozwiązanie m.in. do produkcji grafiki wystawienniczej, oznakowania pojazdów, ruchomych reklam, bannerów, tablic informacyjnych, a także grafiki na potrzeby np. muzeów czy innych instytucji. Szerokie zastosowanie jest wynikiem możliwości druku na różnorodnych materiałach: papier, folia, banner, canvas, flagi, tworzywa do podświetleń. System pozwala na drukowanie z rozdzielczością 720×720 dpi, sześcioma kolorami, przy prędkości maksymalnej 16,3 m2/godz. w trybie czteroprzebiegowym. W trybie dwuprzebiegowym prędkość urządzenia wynosi (przy rozdzielczości 720×360 dpi) do 30,6 m2/godz. Zastosowane tu atramenty solwentowe o niskiej zawartości rozpuszczalnika (IJC 610) gwarantują trwałość wydruków przy zastosowaniach zewnętrznych do trzech lat i dodatkowo zapewniają rozszerzoną paletę barw o bogatszych czerwieniach i głębokiej, nasyconej czerni. System, dzięki zastosowaniu takich właśnie atramentów, nie wymaga wyciągów czy specjalnie klimatyzowanych pomieszczeń.
Urządzenie jest proste w obsłudze. Atramenty można w nim wymieniać w trakcie pracy, co nie powoduje zastojów w produkcji. Przyspieszają ją również trzy zintegrowane systemy nagrzewania, które służą do szybkiego suszenia. Drukarka posiada też regulowany uchwyt nośnika pozwalający na szybką wymianę mediów, który automatycznie zwija zadrukowany materiał w czterech konfiguracjach, wybieranych w miarę potrzeb. Optymalny transport nośnika na płaszczyźnie drukowania umożliwia regulowany system podciśnieniowy oraz zabezpieczenia krawędzi. Ploter CS6060 ma też w pełni zautomatyzowany system czyszczenia. Tę prostotę obsługi, jako niezmiernie ważną w codziennym użytkowaniu, podkreśla właściciel drukarni Grafprint.


Nowe plotery Durst w ofercie Atrium
W ofercie Centrum Ploterowego Atrium pojawiły się ostatnio nowe plotery Durst: RHO 350R i RHO 600 Pictor. Pierwszy z wymienionych to produkcyjny ploter UV, drukujący w systemie „z roli na rolę”. Role praktycznie dowolnego materiału, tj. banery, siatki, tekstylia czy papiery o szerokości 3,5 m, zadrukowywane są z prędkością 120 m2/godz. Dzięki zastosowaniu bezsolwentowych atramentów UV wydruk jest gotowy do ekspozycji bezpośrednio po zejściu z urządzenia. Rzeczywista rozdzielczość druku to 400 i 600 dpi (pozornie nawet 800 i 1200 dpi). W zależności od konfiguracji systemu, możemy uzyskać prędkość maksymalną nawet 120 m2/godz. (RHO 350R-16) oraz 65 m2/godz. (RHO 350R-8), i odpowiednie prędkości standardowe: 85 m2/godz. i 45 m2/godz. System głowic Spectra zastosowany w RHO 350 R to znane już z plotera RHO 600 rozwiązanie Durst Quadro Array, a więc głowice umieszczane po 4 sztuki nawet w 16 zestawach. RHO 350R to urządzenie 4--kolorowe, z dodatkowymi dwoma kolorami, np. białym i spotowym. Zastosowane w tym ploterze atramenty UV są bezzapachowe i szybko schnące, bardzo dobrze wiążą się z podłożem, a tak powstałe wydruki są odporne na warunki zewnętrzne i światło przez wiele lat. Ploter ten wyposażony jest w 10-litrowe zbiorniki dla każdego koloru, natomiast same atramenty są dostarczane w 5-litrowych zbiornikach.
RHO 350R to ploter przyjazny użytkownikowi. Proces wymiany kolorów dodatkowych, jak i zakładanie 3,5-metrowej roli z mediami, są niezwykle łatwe. Panel sterowania to wbudowany 19-calowy wyświetlacz dotykowy, służący do obsługi dedykowanego oprogramowania RIP. Środowisko to pracuje w czasie rzeczywistym. Durst RHO 350R przeznaczony jest dla dużych drukarń wielkoformatowych.
Natomiast Durst RHO 600 Pictor, płaski ploter UV, to kompaktowa wersja prezentowanego na tegorocznej Euro-Reklamie Dursta RHO 600. Pictor wykorzystuje tę samą technologię, ale szerokość jego pola zadruku wynosi 160 cm. Ploter ten przeznaczony jest głównie dla agencji reklamowych. Konstruując Pictora inżynierowie z firmy Durst pomniejszyli model RHO 600, zrezygnowali z opcji druku „z roli na rolę”, by za rozsądne pieniądze zaoferować najwyższej jakości druk na materiałach płaskich o maksymalnej szerokości 160 cm. RHO 600 Pictor to ploter 4-kolorowy, ma także możliwość druku kolorem białym oraz selektywnego nakładania lakieru. Drukuje z rozdzielczością 600 dpi i maksymalną prędkością 20 m2/godz. na wszelkich materiałach płaskich, powlekanych i niepowlekanych, takich jak pleksi, pianki, płyty, szkło, aluminium itd. Maksymalna grubość zadrukowywanego materiału to 40 mm, szerokość – 160 cm, natomiast trzeci wymiar ograniczony jest długością samego materiału.


Summa i HP
W dniach 26–27 kwietnia br. podczas imprezy HP Print City oprócz najnowszych technologii w druku cyfrowym oferowanych przez firmę HP zaprezentowano wykorzystanie ploterów tnących Summa i ploterów drukujących HP oraz możliwości, jakie stwarza kombinacja urządzeń do druku i do cięcia. Pokazano system przygotowania do druku i cięcia dowolnych projektów, a następnie uzyskanie gotowych prac przy wykorzystaniu urządzeń Summa i HP. Impreza ta zapoczątkowała współpracę firmy Summa i HP w zakresie sprzedaży cyfrowych systemów drukująco-tnących na obszarze Polski. Dystrybutorem ploterów Summa jest firma Agraf sp. z o.o.


Nowe atramenty VUTEk
Jak poinformował Reprograf, wyłączny dystrybutor firmy VUTEk (będącej częścią EFI) na terenie Polski, firma ta stworzyła BioVu, najnowszą generację atramentów przyjaznych środowisku. BioVu zapewnia wytrzymałość, mocne spajanie z powierzchniami niepowlekanymi, bardzo dużą wytrzymałość na promieniowanie UV i mechaniczne zużycie. Atramenty BioVu są przeznaczone szczególnie do pracy w środowisku wysokonakładowym, gdzie gwarantują wysoką jakość odbitek. W skład serii wchodzą: Black, Cyan, Magenta, Yellow oraz Light Cyan, Light Magenta, Ligh Yelow oraz Light Black, przeznaczone do wielkoformatowego druku atramentowego.
BioVu można stosować w drukarce VUTEk UltraVu II 3360. Jeszcze w tym roku VUTEk planuje rozszerzenie zastosowania BioVu na inne modele urządzeń, które wykorzystują atramenty rozpuszczalnikowe. BioVu wchodzą w tej chwili w fazę testów beta w wielu miejscach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Po zakończeniu testów beta, czyli mniej więcej od połowy tego roku, atramenty BioVu będą dostępne na całym świecie.


Nowe atramenty w Sico Polska
Firma Sico Polska poszerzyła w ostatnim czasie swoją ofertę o nowe atramenty solwentowe, przeznaczone do ploterów drukujących wyposażonych w głowice Konica Minolta. Są one produkowane przez amerykańską firmę Triangle Inx, z którą Sico Polska współpracuje od połowy 2005 roku. Nowe atramenty były promowane m.in. podczas kwietniowych targów Euro-Reklama w Poznaniu.
Sico Polska, spółka-córka belgijskiego producenta farb sitodrukowych Sico Screen Inks NV, działa na rynku od 2000 roku. Oferta polskiej spółki, początkowo skoncentrowana na sprzedaży materiałów do sitodruku, w coraz większym stopniu obejmuje materiały, media oraz urządzenia do wielkoformatowego druku cyfrowego. Wśród partnerów Sico Polska znajduje się amerykańska firma Triangle Inx, będąca producentem atramentów solwentowych, wodnych i UV, przeznaczonych do urządzeń wielkoformatowych typu XL i XXL takich potentatów rynkowych jak Epson, Mimaki, Mutoh, Océ, Roland, Scitex Vision czy Seiko.
Z myślą o urządzeniach drukujących głowicami firmy Konica Minolta w ofercie Sico Polska pojawiły się niedawno nowe atramenty solwentowe Triangle Inx z serii SCP. Występują one w sześciu kolorach i są dostarczane w litrowych pojemnikach.
Obecnie Sico Polska oferuje wyłącznie atramenty solwentowe tej firmy, przeznaczone do ploterów wielkoformatowych typu XXL, takich jak Mutoh Toucan, Océ Arizona czy Scitex GrandJet, jak również wielkoformatowych typu XL, jak Mutoh Rockhoper, Mimaki JV-3, Roland SolJet czy Seiko ColorPainter. Niebawem na polski rynek zostaną wprowadzone atramenty UV produkowane przez Triangle Inx. Nie przewiduje się natomiast sprzedaży atramentów na bazie wody. Poza atramentami w sprzedaży są też płyny czyszczące do wszystkich wymienionych urządzeń.


Nowości w ofercie Dyskretu
Od lutego tego roku firma Dyskret sp. z o.o. z Poznania rozpoczęła współpracę z firmą ATP Adhesive Systems z siedzibą w Szwajcarii. ATP Adhesive Systems to niezależna, innowacyjna firma działająca na rynku międzynarodowym, specjalizująca się w rozwoju, produkcji i sprzedaży materiałów samoprzylepnych. W jej ofercie znajduje się ponad 700 produktów pokrytych klejami akrylowymi wodno-dyspersyjnymi. Produkty ATP ze względu na zastosowanie dzielą się na trzy grupy: etykiety, samoprzylepne produkty graficzne oraz taśmy przemysłowe.
Oferowane etykiety to wysokiej jakości materiały samoprzylepne z tworzyw sztucznych: PE, PP, PET, PVC, PC i z wielu innych materiałów powierzchniowych. Folie do etykiet dostarczane są, zgodnie z zapotrzebowaniem klientów, z powłoką top coat lub bez, jak również z koronowaniem lub bez, na różnych podkładach – papier, PET, PP, PE etc.
Firma ATP stawia w pierwszej kolejności na wysoką jakość produktów. Na realizację takich założeń pozwala odnowiony w całości park maszynowy oraz własne laboratorium i produkcja klejów, którymi są powlekane wszystkie materiały. Duże doświadczenie w produkcji klejów akrylowych wodno-dyspersyjnych pozwoliło firmie ATP wyspecjalizować się w opracowywaniu nowych formuł znacznie poszerzających możliwości wykorzystania folii samoprzylepnych i wzbogacić ofertę o folie specjalistyczne, klejące się do nietypowych powierzchni.
ATP oferuje duży wybór taśm i klejów do zastosowań specjalnych, m.in.: ultraprzeźroczyste folie samoprzylepne (no-look-label), folie samoprzylepne do etykiet na butelki giętkie, folie samoprzylepne niepozostawiające zabrudzeń po oderwaniu, folie odporne na promieniowanie UV do zastosowań zewnętrznych, folie z klejami do kontaktu z żywnością i skórą człowieka bez podrażnień, kleje łatwo przylegające do powierzchni wilgotnych (dla przemysłu spożywczego), kleje wodno-rozpuszczalne, kleje do etykiet gwarancyjnych i zabezpieczających, kleje do produktów spożywczych mrożonych, folie samoprzylepne odporne na wodę słoną (morską), folie niskozapachowe do piekarników i kuchenek mikrofalowych, folie samoprzylepne fluorescencyjne, kleje kolorowe, folie z klejami zapachowymi (czekolada, kawa, skóra), folie z klejami bezzapachowymi, etykiety do druku termicznego (do łatwego usuwania).


Kampania MultiCopy
Na początku kwietnia tego roku rozpoczęła się w firmie Papyrus promocja sprzedażowa papierów Multilaser i MultiCopy, przeznaczona dla klientów końcowych, a prowadzona za pośrednictwem hurtowni biuroserwisowych. Przy zakupach określonej liczby ryz klienci mogą otrzymać produkty związane z utrzymywaniem urządzeń biurowych w dobrym stanie. Produkty zostały dobrane do hasła promującego papier – „MultiCopy pomaga utrzymać formę”.
Dla celów promocji sprzedażowej papieru MultiCopy wprowadzono dodatkowe działania, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności papieru. Powstał m.in. specjalny projekt MultiCopy na tramwaj, który będzie jeździł ulicami Warszawy do 14 lipca. Celem tej formy przekazu jest pozyskanie nowych klientów.
Promocja przyniosła duży wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem. Kampania wizerunkowa powinna wzmocnić tę pozytywną tendencję.



Nowa strona
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego. <br />
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.<br />
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym. <br />
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o
Reklamy Krokus: Nazwiska Żbikowski i Żbikowska przewijają się często na naszych stronach i są ściśle związane z naszymi firmami. Najlepiej odwiedzić tę stronę: Żbikowski aby zrozumieć dlaczego.