Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2006 Czerwiec
Targi

Ipex 2006 - premiery i innowacje. Część II. Offsetowe maszyny drukujące


W poprzednim wydaniu miesięcznika „Świat DRUKU” przedstawiliśmy nowości z zakresu przygotowalni, introligatorni oraz oprogramowania pokazane na targach Ipex 2006. Tym razem uwagę poświęcamy innowacjom z działu maszyn drukujących, przede wszystkim arkuszowych offsetowych, których w Birmingham nie brakowało. Natomiast na łamach numeru lipcowo-sierpniowego opublikujemy przegląd firm związanych z drukiem cyfrowym, w tym również wielkoformatowym, choć oczywiście wiadomo, że Ipex nie koncentruje się na tej technice drukowania. W wydaniu wrześniowym, tradycyjnie związanym z targami Taropak, planujemy rzucić okiem na ofertę firm związanych z fleksografią oraz wystawców z sektora Flexible Packaging tegorocznych targów Ipex. W którymś z najbliższych wydań naszego magazynu znajdzie się też miejsce na informacje o materiałach poligraficznych (farby, kleje) pokazanych na Ipex.
Na targach wystawiali się oczywiście wszyscy najbardziej znani producenci maszyn offsetowych. Główny trend, który można było zauważyć w trakcie zwiedzania stoisk targowych, to coraz prężniej rozwijająca się automatyzacja stosowana we wszelkiego typu maszynach drukujących, a co za tym idzie – redukcja czasu narządu, znaczne zwiększenie produktywności oraz precyzja wykonania pracy.

Firma Heidelberger Druckmaschinen przedstawiła swoje rozwiązania na powierzchni wystawowej zajmującej ponad 5100 m2 – była to największa ekspozycja urządzeń do drukowania offsetowego. Wiele z nich było pokazanych po raz pierwszy. Heidelberg zaprezentował jedenaście maszyn drukujących, współpracujących z innymi maszynami i urządzeniami, takimi jak najnowsze systemy CtP, linie do cięcia, złamywania, szycia, oprawy, klejenia i sztancowania. Swoją światową premierę miała 10-kolorowa maszyna Speedmaster SM 52 w formacie 35×50 cm – Speedmaster SM 52-10-P. Heidelberg reaguje w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie rynku na coraz dłuższe maszyny w formacie B3 z odwracaniem. Dzięki maszynie Speedmaster SM 52 z dziesięcioma zespołami drukującymi drukarnie akcydensowe mogą jeszcze efektywniej drukować w jednym przebiegu arkusza stosując farby specjalne lub lakiery drukowe. Maszyna ta nadaje się szczególnie do produkcji małych nakładów z częstymi zmianami zleceń.
Heidelberg prezentował też nowy zespół farbowy Anicolor w cztero-kolorowym Speedmasterze SM 52, z wałkiem rastrowym, bez zdalnego sterowania strefami farbowymi. Dzięki temu w przyszłości nawet najmniejsze nakłady będą mogły być drukowane z zachowaniem procesów druku offsetowego i ze znacznie wyższymi marżami. Nie będzie potrzeby zużywania arkuszy na rozruch maszyny – to zaledwie 10–20 arkuszy w zależności od motywu. Oznacza to redukcję makulatury o ok. 90%. Zespół farbowy Anicolor umożliwia wykorzystanie zalet druku offsetowego również przy małych nakładach. Można używać standardowych farb i płyt, ponieważ maszyna pracuje ze sprawdzonym zespołem nawilżającym Alcolor. Przedstawiono także system ColdFoil – tłoczenie folią na zimno na maszynach Speedmaster CD 74 i CD 102. Heidelberg opracował innowacyjną metodę tłoczenia folią na zimno podczas drukowania na maszynie offsetowej. Dzięki modułowi ColdFoil zastosowanemu w serii maszyn Speedmaster CD 74 i CD 102 można na różne podłoża nanosić metaliczne elementy uszlachetniające na bazie folii o najwyższej jakości i połysku. Dzięki temu drukarnie opakowań, etykiet oraz drukarnie akcydensowe mogą sprostać rosnącemu popytowi na wysoko uszlachetnione produkty. Na stoisku Heidelberga mogliśmy też zobaczyć nowy odwijak papieru ze zwoju, CutStar CAN, dostępny dla serii maszyn Speedmaster SM/CD 102, Speedmaster XL 105 oraz Speedmaster CD 74. CutStar CAN jest bardziej zautomatyzowany, łatwiejszy w obsłudze i może pomieścić zwój papieru o maksymalnej średnicy 1,5 metra, co w porównaniu z dotychczasową średnicą 1,3 metra oznacza zwiększenie o 33% ilości papieru na jednym zwoju. Nowością jest złącze CAN – „Controller Area Network“. Umożliwia ono przesyłanie informacji dotyczących formatu z pulpitu sterującego Prinect CP2000 Center do urządzenia CutStar.
Na stoisku Grupy Koenig&Bauer (w naszym kraju maszyny KBA można nabyć za pośrednictwem firm KBA-Grafitec i Deva-Print) oglądano w pełni współpracujące z workflow JDF maszyny offsetowe Rapida 105, Performa 74 i Genius 52. Wielką atrakcją stoiska była nowa generacja maszyn Rapida 105, o wydajności 18 000 arkuszy na godzinę. 10-kolorowa Rapida jest wyposażona w nakładak bez wyrównujących marek bocznych, system kontroli wideo inline QualiTronic, automatyczną wymianę formy drukowej, temperowanie układu farbowego, zdalne sterowanie dozowaniem farby Inkline, automatyczne mycie obciągu offsetowego i wałka dociskowego, automatyczne sterowanie rejestrem ACR, zamknięty system sterowania kolorem KBA DensiTronic. Rapida 105 posiada system sterowania produkcją KBA LogoTronic Professional, kompatybilny z JDF. Z kolei Performa 74, 5-kolorowa maszyna wyposażona w aniloksowy zespół lakierujący, pracująca w formacie B2 i jej siostrzany dla formatu A2 model Performa 66, reprezentowały maszyny oferujące wysoką wydajność za rozsądną cenę. Można było obejrzeć także kompaktową pięciokolorową maszynę Genius 52 z zespołem lakierowania UV, przeznaczoną dla drukarń offsetowych operujących niższym budżetem. Maszyna ta w wersji UV przeznaczona jest do drukowania na folii i plastiku, może też jednak drukować na kartonie o grubości 0,8 mm. Universys, kolejny produkt KBA wystawiany na Ipex, to automatyczny modułowy system do personalizacji kart osobistych, członkowskich, czy pre-paid. Universys może być skonfigurowany z technologiami ink-jet (CIJ lub DOD), hot stampingu, wprowadzania kodów RFID czy paska magnetycznego. Maszyna może drukować na takich podłożach, jak papier, PCV, ABS, z prędkością do 14 000 kart na godzinę.
Firma MAN Roland prezentowała swoje urządzenia pod hasłem: „Innowacyjne rozwiązania”, które od razu sygnalizowało dużą liczbę nowości. Należała do nich na przykład maszyna offsetowa MAN Roland 700 w powiększonym formacie B3. Zapewnia ona największy obszar zadruku i wielkość arkusza w swojej klasie formatowej (maksymalny rozmiar arkusza: 740×1040 mm, minimalny: 340×480). Można na niej osiągnąć, w zależności od wielkości użytków, wzrost produktywności aż do 50 procent. Na życzenie dostępny jest format arkusza o wymiarach 780×1040 mm, z maksymalnym obszarem zadruku 770×1030 mm dla maszyn do druku na wprost. Jest to szczególnie interesujące przy drukowaniu opakowań i etykiet, gdzie większość zleceń wykonywanych jest w trybie jednostronnym.
MAN Roland zademonstrował także różnorodność i wydajność serii urządzeń do druku ilustracji, prezentując 72-stronicowy zespół drukujący Lithoman. Przedstawiono też specjalistyczne wyposażenie dodatkowe zamawiane przez klientów, jak np. aparaty złamujące o stosunku obwodów cylindrów 3:3 oraz 5:5. Wraz ze swoimi uniwersalnymi nadbudowami gwarantują one wiele możliwości produkcyjnych, wysoką jakość złamywania i krótkie czasy przezbrajania, a co za tym idzie, wysoką opłacalność. Zespół złamujący o stosunku cylindrów 3:3 posiada tylko jeden mechanizm falcujący dla drugiego złamu wzdłużnego – jednakże jego wydajność wynosi 65 000 egzemplarzy na godzinę. Zastosowano tu hamulec magnetyczny. W odróżnieniu od wersji z tzw. dwoma mechanizmami trzeciego złamu, technologia ta oferuje krótsze czasy narządu, zmniejszone koszty konserwacji i wysoką wydajność produkcyjną. W przypadku wydajności produkcyjnej rzędu 75 000 egzemplarzy na godzinę oraz zastosowania urządzeń dodatkowych, jak na przykład dodatkowych zespołów złamujących, stosuje się aparat złamujący o stosunku cylindrów 3:3, z dwoma mechanizmami trzeciego złamu. Złamywaki do maszyn z segmentu High-Volume Rotoman S i Lithoman w systemie 5:5 zostały przerobione i rozbudowane. Dzięki koncepcji budowy modułowej aparat złamujący dla formatu leżącego może być wyposażony w mechanizmy do wykonania trzeciego złamu. Ponadto dostępne są niezliczone opcje na żądanie klienta. Szczególnie w przypadku serii Rotoman S, w wersji 24-stronicowych oraz 32-stronicowych maszyn o pojedynczym obwodzie cylindra formowego, złamywaki bezpunkturowe z dwoma lub czterema wykładaniami uzupełniają portfolio oferowanych aparatów złamujących do druku czasopism.
Firma MAN Roland zwróciła szczególną uwagę na rozwiązania w zakresie automatyzacji służącej optymalizacji procesu. Innowacyjnie zautomatyzowane moduły zwiększające szybkość przebiegu procesów i zmniejszające ilość makulatury oraz podwyższone standardy jakościowe druku rozszerzają ekonomiczną elastyczność systemu drukującego w off-secie ilustracyjnym. Należą do nich WasteGateControl – do dokładnego oddzielania makulatury, oraz ReelDataManagement – do zarządzania danymi dotyczącymi gospodarki papierem, w rozbiciu dla każdego nakładu.
Czeski producent maszyn poligraficznych, Adast Adamov, zaprezentował na swoim stoisku najnowsze zmodernizowane modele maszyn offsetowych Adast 507 w formacie B3 i Adast 807 w formacie B2. Firma będzie dostarczać jako jedyny producent z Republiki Czeskiej maszyny we wszystkich podstawowych formatach, tj. B3, A2 oraz B2, nowoczesne i w pełni zautomatyzowane, spełniające wszystkie najwyższe wymagania UE pod względem parametrów druku, jak również oczekiwania klientów co do „wysokiej jakości za atrakcyjną cenę”.
Eva Tučková, specjalistka do spraw marketingu w firmie Adast, podczas spotkania na stoisku podkreślała, że polski rynek jest dla firmy priorytetowy, dlatego najnowsza maszyna Adast 847 z systemem Adacontrol III obecna na targach Ipex, będzie także pokazana w Polsce podczas Dni Owartych organizowanych przez firmę Avimex – wyłącznego polskiego autoryzowanego dealera Adast.
Interesującą ofertę przedstawili japońscy producenci maszyn offsetowych. Znany producent Komori, na polskim rynku reprezentowany przez Reprograf, przedstawił ofertę wielokolorowych maszyn offsetowych, zarówno arkuszowych, jak i zwojowych. Nową serię Lithrone LS29 zaprojektowano w odpowiedzi na obserwowane na rynku trendy wskazujące na popyt na maszyny drukujące w formacie B2, o wysokim stopniu automatyzacji, z szybkim narządzaniem, dostępne zarówno w wersji druku jednostronnego, jak i z odwracaniem. Komori wykorzystało rozwiązania z modelu B1 Lithrone LS40 Series (którego światowa premiera miała miejsce na poprzednich targach Ipex) i wprowadziło te nowości w serii LS29. Wśród opcji automatycznych znajduje się nowy, w pełni zautomatyzowany system wymiany płyt, dostępny standardowo. Podczas targów demonstrowano dwie maszyny LS29: pięciokolorową, z wieżą lakierującą, oraz dziesięciokolorową, z odwracaniem w systemie 5-na-5, drukującą na szerokim zakresie podłoży (włącznie z kartonem), z lakierowaniem na zespole piątym i dziesiątym. Warto podkreślić, że Komori specjalizuje się w innowacyjnych systemach odwracania (popularnie zwanych „przewrotkami”). W Strefie Przewrotek Komori prócz dwóch wymienionych nowych maszyn z segmentu B2 pokazano także pierwszą wersję S dwupoziomowej Lithrone LS40SP z segmentu B1. W konstrukcji tej maszyny wykorzystano zaawansowane technologie z serii Lithrone S40, zapewniającej dużą szybkość i wydajność. W modelu LS40SP podniesiono jeszcze wydajność druku i zmniejszono ilość odpadów powstających podczas drukowania. Dodatkowo można było zobaczyć również popularną ośmiokolorową Lithrone LS840P, produkującą wysokiej jakości odbitki dwustronne przy dużej gęstości optycznej, oraz czterokolorową, prostą w obsłudze maszynę Spica 429P, z automatyczną zmianą płyt, automatycznym myciem cylindrów pośrednich i wstępnym ustawianiem pracy, przy jednocześnie niewielkiej powierzchni. Nowością w tej maszynie jest system Komori Print Data Manager, umożliwiający wgrywanie profilu farbowego i karty zlecenia z podstawowymi informacjami. Wszystkie maszyny arkuszowe Komori pracowały z workflow w pełni kompatybilnym z systemem JDF. Strefa DoNet Komori oferowała systemy MIS firm Hagen, Hiflex oraz Tharstern, pracujące dwukierunkowo w systemie zarządzania opartym na JDF i sterowanym poprzez Komori K-station. Zintegrowane z DoNet jest również oprogramowanie prepress, proof cyfrowy Screena i Kodaka, systemy kalibracji Komori. Partnerami z działu obróbki introligatorskiej zintegrowanymi z workflow na stoisku Komori są firmy Freidheim, Horizon i Müller Martini.
Na stoisku firmy Shinohara pokazano 4-kolorową maszynę SH 52 Uno w formacie B3. Jest przystosowana do drukowania farbami UV i umożliwia zadruk papieru i podłoży niewsiąkliwych o gramaturach od 0,04 mm do 0,8 mm. Ma ona bardzo kompaktową konstrukcję i zajmuje o wiele mniej miejsca (do 40%) niż tradycyjna maszyna 4-kolorowa. Jej premiera odbyła się już, co prawda, podczas targów drupa 2004, lecz i w Birmingham maszyna wzbudziła bardzo duże zainteresowanie. Polskim przedstawicielem firmy Shinohara jest Mercator Poligrafia.
Firma Sakurai (jej polski dystrybutor to Fantom Poligrafia) przedstawiła trzy nowe maszyny. OL566SD HP to 5-kolorowa maszyna w formacie A2 z cylindrem transportującym ustawionym „na godzinę 7”, co ma poprawić prowadzenie arkuszy. Kolejna to 4-kolorowa maszyna OL466 SDP SHP, z opcją druku 2+2 z odwracaniem. Może ona drukować z prędkością 16 tys. arkuszy na godzinę, na arkuszach o grubości do 0,6 mm. Trzecią nowością była 5-kolorowa maszyna OL575 SDC w formacie B2+ z opcjonalnym lakierowaniem.
Fima Ryobi, której przedstawicielem w Polsce jest firma Grafikus – Systemy Graficzne, zaprezentowała maszyny: dwukolorową Ryobi 522 HE w formacie B3 (był prezentowany druk z płyt poliestrowych) i sześciokolorową Ryobi 526 GX B3, w pełni zautomatyzowaną, z wieżą lakierującą, systemem stałego, końcowego suszenia IR i systemem suszenia UV. Druga z wymienionych maszyn drukuje w technologii hybrydowej, farbami UV. Prezentowano na niej efekty tzw. „chemicznego tłoczenia”, możliwy do uzyskania poprzez położenie lakieru offsetowego wybiórczo, z szóstego zespołu farbowego w technologii płyta-papier, a następnie położenie na całości obszaru lakieru UV z wieży lakierującej, przy wykorzystaniu płyt nylonowych. W efekcie na wybranych polach lakiery dają po wysuszeniu bardzo ciekawą optycznie strukturę. Ponadto przy użyciu tego rodzaju płyt można kłaść lakier UV in-line wybiórczo. Na oddzielnym pokazie odbył się druk na folii przy wykorzystaniu farb hybrydowych z pierwszych czterech zespołów, następnie po międzyzespołowym przesuszeniu UV, pełne pokrycie białą farbą UV z ostatnich dwóch zespołów i suszenie końcowe UV. W efekcie druk był położony „od tyłu” i wydrukowany obraz widoczny był przez folię.
Ryobi demonstrowało też maszyny: 524 GX A – czterokolorową, B3, w pełni zautomatyzowaną, przeznaczoną do akcydensów; 755 D – pięciokolorową, B2, z systemem automatycznego podawania farby do kałamarzy Technotrans, wieżą lakierującą i suszeniem IR, przeznaczoną głównie do dużych nakładów, ale też do krótkich serii (czas przezbrajania poniżej 10 minut); 758 P – ośmiokolorową, B2, wyposażoną w auto-matycznie przestawialny perfektom i system suszenia UV, dodatkowo – w system automatycznego rozrabiania farby UV; 784 E – czterokolorową, w powiększonym formacie B2, wyposażoną w rozdzielny od napędu zespołów wektorowy system sterowania nawilżaniem, „odpowiedź” Ryobi na potrzeby rynku ostatnich lat, na którym opłacalny jest już druk nakładu 500 arkuszy. Chętnie oglądano także Ryobi 3304 DI, czterokolorową maszynę drukującą w formacie A3+ w technologii suchego offsetu cyfrowego. Jest to połączenie przygotowalni cyfrowej z maszyną offsetową. Zespoły drukujące są umieszczone wokół centralnego cylindra dociskowego. Cylindry płytowe spełniają jednocześnie rolę magazynów płyt. Po włożeniu płyty CD ze zleceniem do komputera maszyna rozpoczyna proces wypalania płyt laserami diodowymi Pro-Fire umieszczonymi przy każdym cylindrze płytowym. Bezpośrednio po zakończeniu wypalania maszyna rozpoczyna druk, a po zakończonym nakładzie zużyte płyty automatycznie chowane są do cylindrów płytowych i zastępowane nowymi. Klientom był prezentowany również system zarządzania drukarnią w standardzie JDF oraz MIS, umożliwiający nie tylko połączenie przygotowalnia–maszyna, ale także całościowe sterowanie procesami zachodzącymi w całej drukarni, włączając w to postpress oraz informacje zwrotne z maszyn.
Wszyscy podkreślają, że na targach Ipex 2006 byli bardzo widoczni dostawcy z Chin. Znaleźli się wśród nich producenci reprezentowani w naszym kraju przez powstałą pod koniec ubiegłego roku firmę Henn Group Polska. Henn Group Polska to część austriackiej firmy Henn Group, od wielu lat współpracującej z chińskimi producentami rozwiązań dla branży poligraficznej, reprezentującej takich dostawców jak Beiren, Guowang czy Yawa. Firma ma za sobą pierwsze sukcesy w naszym kraju w postaci instalacji urządzeń postpressowych. Jak wynika z informacji firmy, część klientów z Polski na targach w Birmingham zdecydowała się na zakup nowych urządzeń produkcji chińskiej, służących do obróbki po druku. Ważnym chińskim partnerem Henn Group Polska obecnym w Birmingham był producent maszyn i urządzeń poligraficznych, firma Beiren, która jako jedyna pokazała w Birmingham pracującą wieżę maszyny do produkcji gazetowej. Poza tym na stoisku demonstrowane były także arkuszowe maszyny offsetowe. Sławomir Wojtaś, członek zarządu firmy Henn Group Polska powiedział: „Bardzo się cieszymy, że oferta naszych chińskich partnerów spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony polskich klientów. Wkładamy dużo pracy w udowodnienie, że producenci z Chin mogą już dziś śmiało konkurować z wieloma uznanymi dostawcami z Europy Zachodniej, Japonii czy USA. Mamy nadzieję, że to dopiero początek boomu w zakresie niedrogich i oferujących wysoką jakość rozwiązań produkowanych przez naszych chińskich partnerów”.
Offset można łączyć w jednej maszynie z innymi technikami druku: z fleksografią bądź drukiem cyfrowym. Firma Kodak we współpracy z Müller Martini promowała na swoim stoisku maszynę Concepta – hybrydową maszynę zwojową łączącą drukowanie offsetowe z cyfrowym, służącą do wytwarzania dokumentów personalizowanych na potrzeby reklamy rozpowszechnianej drogą pocztową oraz akcydensów. Po czterokolorowym drukowaniu offsetowym można na niej drukować zindywidualizowane materiały z szybkością do 300 metrów na minutę. W konfiguracji łączącej druk offsetowy i cyfrowy zamontowano system druku atramentowego Kodak Versamark. Concepta zwraca uwagę wysoką elastycznością i różnorodnością funkcji. Jedną z zalet maszyny jest jej modułowa budowa, pozwalająca na zamontowanie 12 zespołów drukujących i dająca możliwość zastosowania technik fleksograficznej i cyfrowej, a także różnych opcji uszlachetniania w linii, takich jak wykrawanie czy perforowanie.
W Birmingham można było obejrzeć także maszyny drukujące w innych niż offsetowa technikach druku. Na przykład niemiecka firma SPS Rehmus przedstawiła stop-cylindryczną maszynę sitodrukową Vitessa XP2. Drukuje ona z prędkością 4800 arkuszy w formacie 750×1060 mm na godzinę. Vitessę wyposażono w czytelny dla operatora panel kontrolny, a tuż obok niego umieszczono funkcję scentralizowanej regulacji podciśnienia i nadmuchu. Maszynę wyposażono m.in. w wielofunkcyjny samonakładak z podawaniem strumieniowym lub pojedynczym, podciśnieniowy stół nakładania, regulowane marki boczne i opcjonalnie marki ciągnąco-dopychające, most raklowy PEH, opcjonalnie wyposażony w system motorycznego pozycjonowania. Vitessa jest niezwykle precyzyjna i zakłada tolerancję registrów mniejszą niż 0,33 mm przy każdej prędkości pracy. Prezentowana na targach maszyna została zakupiona przez znane w Wielkiej Brytanii przedsiębiorstwo uszlachetniające druki – Laminating&Varnishing Company Ltd. Polskim partnerem SPS Rehmus jest firma Basse.
Należy przypuszczać, że wyścig producentów, chcących przyciągnąć klienta coraz większymi prędkościami drukowania, coraz większą wydajnością maszyn, rosnącym stopniem ich automatyzacji, licznymi opcjami dodatkowymi, elastycznością konfiguracji, nigdy się nie skończy. Co może zastanawiać, to propozycje w zakresie formatów. Ostatnio wyraźnie słychać głosy, że wobec malejących nakładów formatami maszyn drukujących najpotrzebniejszymi okazują się format A2 i B3. Ale ten ostatni jest i będzie wypierany przez druk cyfrowy. Podczas zakończonej niedawno w Budapeszcie konferencji Euro-Poligrafia mówiono, że zespoły B3 znikają z rynku i cytowano magazyn „Printing World”, który już w 2003 r. pisał: „Za pięć lat offset w tym formacie [B3] zostanie zepchnięty do nisz rynkowych”. A jednak znani producenci, jak Heidelberg, MAN Roland, Adast, Ryobi, Shinohara, nadal przedstawiają na targach nowe maszyny w tym formacie. Czy to znak niewiary w aż tak szybki rozwój druku cyfrowego? Czy też po prostu chęć zapewnienia klientom możliwie pełnej oferty formatowej? Rodzi się jednak pytanie, czy druk na dziesięciokolorowej maszynie offsetowej B3 może być opłacalny w czasach, gdy odbitki z produkcyjnych maszyn cyfrowych tanieją niemal z dnia na dzień? Wątpliwości te rozstrzygną nadchodzące lata.

Agnieszka Stępień



Nowa strona
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego. <br />
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.<br />
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym. <br />
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o
Reklamy Krokus: Pewne, hobbystyczne zainteresowania genealogiczne spowodowały, że zawartość domeny Nazwisko.pl zamierzamy w przyszłości rozwinąć i zbudowac w oparciu o nią dość obszerny serwis.