Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2006 Październik
Relacja

Co nowego dla fleksografii. Sympozjum Fleksograficzne firmy Scorpio


W dniach 7–8 września 2006 r. we wnętrzach secesyjnego hotelu Savoy w Łodzi odbyło się Sympozjum Fleksograficzne zorganizowane przez firmę Scorpio – jednego z największych dostawców materiałów i urządzeń dla polskiego segmentu druku fleksograficznego. Patronem medialnym wydarzenia był „Świat DRUKU”. Na spotkanie przybyli przede wszystkim przedstawiciele drukarń, przygotowalni fleksograficznych, pracownicy Instytutów Poligrafii Politechniki Łódzkiej i Warszawskiej oraz producenci materiałów i urządzeń dla fleksografii – przedstawiciele firm, które na polskim rynku reprezentuje Scorpio.

Sympozjum było znakomitą okazją do omówienia wielu nowości technologicznych i dyskusji o obecnej sytuacji sektora fleksograficznego. Nie zabrakło też dobrej zabawy.
Sympozjum uroczyście otworzyli prezes Scorpio sp. z o.o. Barbara Stańczyk oraz właściciel firmy Scorpio, Andrzej Gosk. Następnie Krzysztof Pisera, pełnomocnik ds. rozwoju Scorpio, dokonał prezentacji firmy i przedstawił jej najnowszą ofertę dla rynku fleksografii. Scorpio może się już poszczycić ponad 15-letnim doświadczeniem w dostarczaniu nowoczesnych technologii dla branży poligraficznej. Posiada biura handlowe w największych miastach w Polsce – w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu; zatrudnia w nich 80 pracowników. Obsługuje czołowe firmy z różnych sektorów poligrafii i z innych gałęzi przemysłu (Amcor, Delphi, Philips). Oferuje własny serwis i doradztwo techniczne. Stabilność finansowa i wiarygodność biznesowa firmy Scorpio potwierdzona jest licznymi wyróżnieniami i certyfikatami. Jeśli chodzi o flekso-grafię, firma jest dostawcą materiałów, najnowszych rozwiązań do obróbki płyt, nowoczesnych linii produkcyjnych do obróbki cylindrów wklęsłodrukowych, przemysłowych urządzeń inkjet do zadruku opakowań oraz wchodzących na rynek technologii.
Przedstawiciele Flint Group Printing Plates – Thomas Isselhard i Hartmut Sandig – omówili historię i strukturę swojej firmy. Flint Group powstała poprzez fuzję XSYS Print Solutions i Flint Ink Corporation. Jest jednym z liderów międzynarodowego przemysłu opakowań, farb i druku dostarczając farby drukowe do wszelkich zastosowań, płyty drukowe dla flekso- i typografii, farby do druku cyfrowego, wyposażenie i serwis integrujący, pigmenty i żywice do farb drukowych oraz innych zastosowań. Spółka holdingowa Flint Group posiada oddziały w ponad 40 krajach. Zatrudnia 8 tys. pracowników i dysponuje światową siecią partnerów i przedstawicieli. Przedstawiono także zakład produkcji płyt i farb w Willstätt oraz centralę Printing Plates – Stuttgart-Feuerbach, centrum druku oraz studio fleksograficzne w Stuttgarcie.
Prelegenci zaprezentowali też nowości w zakresie płyt – program „nyloflex” do druku opakowań. Przy wyborze odpowiedniej płyty drukarze biorą pod uwagę: tolerancję naświetlania, rozdzielczość, właściwości powierzchni służące dobremu transferowi farby, odporność na farby i środki myjące, żywotność, dobre własności przy montażu. Warunki te, według zapewnień producenta, spełnia seria płyt nyloflex. Hartmut Sandig dokonał przeglądu płyt do różnych zastosowań. Płyty ACE to bardzo twarde płyty do druku rastrowego, zapewniające dobre przenoszenie farby i mające dużą odporność na ścieranie. Służą one do zadruku papieru, folii i folii aluminiowych. Płyty ART z kolei są miękkie i przeznaczone do druku kombinowanego – zadruku opakowań giętkich, pudełek składanych, do preprintu lub postprintu tektury falistej oraz do zadruku chusteczek i kopert. Płyta tego rodzaju jest niezwykle wytrzymała, zapewnia dobry transfer farby i nadaje się w szczególności do powierzchni chropowatych. Istnieje możliwość naświetlania cyfrowego. Płyty typu FAH to sprawdzone twarde płyty do zadruku chusteczek. FAC – płyty o najmniejszej twardości w programie nyloflex, mają wysoką tolerancję na naświetlanie, są niezwykle trwałe, gwarantują bardzo dobre przenoszenie farby i dobrze odwzorowane elementy w kontrach. Nadają się do zadruku tektury falistej, worków i kartonaży. Nowością na rynku jest przeznaczona do druku kombinowanego uniwersalna płyta ACT. Jest odpowiednia do farb rozpuszczalnikowych i wodnych, niezawodna przy wysokich nakładach. W jej przypadku możliwa jest zarówno obróbka analogowa, jak i cyfrowa. W ofercie programu nyloflex znajdują się także płyty do uszlachetniania w maszynach offsetowych z flekso-graficznym zespołem lakierującym – Seal F, Gold A i Gold A D II. Płyta nyloflex Gold A 116 D II to pierwsza na świecie płyta cyfrowa na podłożu aluminiowym. Dokonano też przeglądu urządzeń do produkcji form drukowych.
Krzysztof Szargut z firmy Scorpio zaprezentował rozwiązania w dziedzinie tulei formowych firmy Rotec GmbH. Główna siedziba firmy Rotec powstała w 1990 roku w Ahaus w Niemczech. W kolejnych latach Rotec wprowadził liczne innowacje podnoszące jakość tulei, otworzył kolejny zakład produkcyjny w Czechach, a w 1999 roku stał się częścią korporacji Day International Inc. z USA. Obecnie Rotec jest wiodącym producentem tulei formowych na świecie. Wszystkie tuleje są wykonywane w wersji nie przewodzącej lub przewodzącej (wyjątkiem są tzw. Atlas sleeve – zawsze przewodzące). Średnica wewnętrzna wykonywana jest na bazie systemu Stork. Tuleje są wyposażone w identyfikację laserową. Prelegent scharakteryzował szczegółowo ofertę produktów Rotec w zakresie tulei formowych i omówił sposoby obchodzenia się z nimi przy montażu, demontażu, czyszczeniu, konserwacji i podczas przechowywania. Tuleje Basic Sleeves, Blue Light Sleeves Nx, Print Pro, Bridge Light Sleeves, Airo Light Sleeves, Atlas Adapter Sleeves oraz Omega Blue Light, gwarantują – jak mówił – bardzo długą żywotność. Wyjątkowe jest to, że zamiast lakierować tuleje, Rotec opracował specjalną powierzchnię na bazie poliuretanu, dzięki czemu staje się ona przewodząca, a jej odporność na zużycie, chemikalia i zarysowania zostaje w pełni zachowana.
Łukasz Kwiatkowski, także przedstawiciel firmy Scorpio, omówił propozycje CtP dla fleksografii. Scorpio posiada w ofercie szeroką gamę systemów CtP do różnych zastosowań we fleksografii – przygotowanie form do zadruku opakowań miękkich, przywieszek i etykiet, składanych opakowań kartonowych oraz opakowań z tektury falistej. Prelegent omówił urządzenia i technologie firmy Kodak, m.in. hybrydowe rastrowanie Maxtone (zapewniające pełen zakres tonalny i gładkie przejścia) oraz wspierającą je, wielokrotnie nagradzaną, technologię HyperFlex Kodaka, udoskonalającą rastrowanie w światłach. W technologii HyperFlex tworzone są małe punkty w masce, a dodatkowe promieniowanie UV dociera bezpośrednio pomiędzy punkty regulując relief i rozszerzając stożek, dzięki czemu punkt rastrowy zostaje znacznie wzmocniony. Po użyciu Hyperflex ilość polimeru wzrasta, dzięki czemu stożki punktów są ze sobą połączone i większe przy podstawie. Z kolei wspomniana także podczas wystąpienia technologia DigiCap powoduje nacinanie powierzchni płyty, tzw. „rowkowanie”, co skutkuje lepszym transferem farby i pozwala na redukcję docisku. Maleją także problemy spowodowane napięciem powierzchniowym i lepkością.
Prelegent przedstawił także naświetlarki CtP: ThermoFlex w wersjach Narrow, Mid II i Wide. Systemy ThermoFlex umożliwiają naświetlanie filmów termicznych oraz wszystkich rodzajów fleksograficznych płyt cyfrowych. Wykorzystywana jest w nich zaawansowana technologia rastrowania, posiadają też samokalibrującą się optykę. W ciągu minionych dwóch lat firma Scorpio zainstalowała w Polsce dziewięć systemów ThermoFlex. Dwie kolejne instalacje odbędą się jeszcze w tym roku.
Hartmut Sandig z Flint Group Printing Plates wygłosił referat na temat technologii „sleeve” oraz technologii „infinity”. Mówił o coraz popularniejszym trendzie w kierunku konstruowania maszyn z tulejami. Technologia tulei ze szwem na bazie płyt cyfrowych zapewnia lepszą jakość, oszczędność czasu (brak montażu płyty) i mniejsze koszty druku niż w przypadku form konwencjonalnych. Wymagania niezbędne do użycia tulei CtP to przede wszystkim: cyfrowy workflow, odpowiedni laser, przygotowany do pracy z tulejami, płyty do obróbki laserowej oraz urządzenia do obróbki tulei. Przedstawiony został też proces produkcji tulei od naświetlania wstępnego do suszenia i doświetlania. Druga część referatu została poświęcona technologii tulei bezszwowej „bez końca”, na bazie płyty fotopolimerowej. Technologia „infinity” posiada wiele zalet. Dzięki niej, na przykład, prace wykonywane dotychczas w technice wklęsłodruku mogą być drukowane metodą fleksografii. Można zaoszczędzić na montażu i zdecydowanie skraca się czas narządu maszyny. Takie rozwiązanie umożliwia osiągnięcie bardzo dokładnego pasowania i większych prędkości drukowania. Największym problemem jest jednak dość wysoka cena tulei bezszwowych, a także długi czas dostaw tego typu tulei (może to trwać nawet tygodnie). Produkcja z wykorzystaniem tulei bezszwowych to jednak korzyść – wymaga tylko „trzech kroków” i może być przeprowadzona w godzinę.
Hartmut Sandig wygłosił jeszcze jeden interesujący referat w drugim dniu sympozjum. Dotyczył on najczęściej pojawiających się istotnych problemów w produkcji fleksograficznych form drukowych, ich przyczyn i sposobów ich rozwiązania.
Marcin Matysiak z firmy Scorpio przedstawił prezentację Nigela Heaforda z firmy J.M. Heaford, dotyczącą proofingu dla fleksografii, której treścią były wady, zalety, zastosowanie i opłacalność stosowania proofingu cyfrowego i analogowego. Odbitka próbna powinna być jak najbardziej zbliżona do odbitki wykonanej na maszynie drukującej oraz tańsza od niej. Wymagania dotyczące dobrych wydruków próbnych wciąż rosną. Głównymi zaletami wykonywania odbitki próbnej poza maszyną drukującą jest brak przestojów w produkcji, możliwość dokładnego sprawdzenia płyty przed produkcją i testowania farb poza maszyną. Omówiony został cyfrowy termiczny druk rastrowy oraz druk analogowy. Wydruk cyfrowy wiarygodnie odzwierciedla punkty rastrowe, można go wykonać na dowolnym podłożu. Zapewnia kontrolę gęstości optycznej i przyrostu punktu rastrowego, szeroki zakres kolorów. Urządzenia do próbnych wydruków cyfrowych są w pełni zautomatyzowane. Sama inwestycja jest dość droga, lecz gdy weźmiemy pod uwagę koszty konserwacji, łatwość obsługi i wysoką dokładność takiego systemu, okaże się to opłacalnym rozwiązaniem. Proof cyfrowy gwarantuje szybkie i zgodne rezultaty, przy czym nie trzeba wykonywać form. Prelegent przedstawił także historię tzw. mokrego proofa analogowego. Pierwsze systemy były wyprodukowane dla rotograwiury 40 lat temu, a pierwsze tego typu wydruki wprowadzono do techniki fleksograficznej we wczesnych latach 80-tych ubiegłego stulecia. W procesie proofingu używane jest w tym przypadku urządzenie, którego częściami składowymi są elementy maszyny fleksograficznej. Ze względu na czas potrzebny do wykonania odbitki, ilość materiału i farby, proof analogowy jest znacznie tańszy od wydruku z maszyny. Główną korzyścią ze stosowania proofa analogowego jest możliwość sprawdzenia wszystkich elementów niezbędnych do drukowania: płyt lub tulei, farb, wałków rastrowych i podłoża.
Rozwiązania firmy Focus Label Machinery Ltd. dla wąskiej wstęgi przedstawił Krzysztof Szargut ze Scorpio. Firma Focus Label Machinery, z siedzibą w Nottingham w Anglii, została założona w 1981 roku; jej pracownicy mieli już wcześniejsze, 30-letnie doświadczenie w drukowaniu, projektowaniu i produkcji maszyn dla rynku opakowań. Celem firmy jest oferowanie wysokiej jakości sprzętu wraz z serwisem; dostarcza ona sprzęt do ponad 40 krajów na całym świecie. Prezentacja zawierała szczegółowy opis i parametry maszyn drukujących z oferty firmy Focus. Były to między innymi: CentraFlex, Web-Flex i system do złocenia na zimno FoilFlex, uszlachetniające lub drukujące urządzenie ReFlex, oraz Flexosonic, ultradźwiękowe urządzenie do szybkiego i efektywnego usuwania farby z kałamarzyków wałka rastrowego.
Ostatnie dwa referaty w pierwszym dniu sympozjum wygłosili reprezentanci Zrzeszenia Fleksografów Polskich. Andrzej Hulpowski-Szulc wystąpił z tematem „Widzenie kolorów i tolerancje kolorystyczne”. Prezentacja w zabawny i przystępny sposób ukazała słuchaczom postrzeganie barw, zasady kolorymetrii, działanie ludzkiego oka oraz interesujące przykłady złudzeń wzrokowych związanych z barwami – czyli ciekawostki, o których powinien wiedzieć każdy drukarz, projektant i zleceniodawca. Krzysztof Januszewski, dyrektor Zrzeszenia, postawił pytanie: „Czy polska fleksografia potrzebuje niezależnego ośrodka szkoleniowego?” i podzielił się swoimi refleksjami po wizycie w szkołach poligraficznych w Anglii, Francji, Niemczech i USA. Prelegent uzmysławiał słuchaczom, że chociaż polska fleksografia tak dynamicznie się rozwija, a drukarnie coraz więcej inwestują w nowoczesny sprzęt i zdobywają nagrody na arenie międzynarodowej – polskie szkolnictwo nadal nie nadąża za rozwojem tej branży. W szkołach poligraficznych nie ma wyposażenia niezbędnego do kształcenia współczesnego operatora maszyny fleksograficznej, a szkoły wyższe z kierunkiem poligraficznym także kształcą fachowców posiadających jedynie wiedzę ogólną i teoretyczną. Apelował o stworzenie niezależnego ośrodka szkoleniowego kształcącego przyszłych fleksografów. Jako przykład podał szereg tego typu ośrodków zagranicznych, w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Drugi dzień sympozjum rozpoczął się referatem „Konstrukcja nowoczesnych fleksograficznych zespołów farbowych” wygłoszonym przez dr inż. Krzysztofa Stępnia z Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej. Prezentacja była przygotowana we współpracy z prof. dr hab. Mikolą Lustkivem (także zatrudnionym w IPiP). Podstawowym zadaniem zespołu drukującego jest równomierne rozprowadzenie odpowiedniej ilości farby na elementy drukujące formy drukowej. Budowa zespołów drukujących podlega ciągłym ulepszeniom i modyfikacjom. Prelegent przedstawił jej rozwój koncentrując się na elementach takich jak komora raklowa, umożliwiająca lepsze nanoszenie farby na formę, oraz kształt, głębokość i rozmieszczenie kałamarzyków wałka rastrowego, które to ulegają ciągłym modyfikacjom mającym na celu uzyskanie jak najlepszej jakości druku. Wspomniany został program symulacji komputerowej parametrów cylindra rastrowego, umożliwiający także wizualizację wszystkich otrzymanych wyników obliczeń poprzez przedstawienie ich w postaci odpowiednio wyskalowanych i opisanych wykresów, sporządzonych jednocześnie dla czterech różnych badanych profili przekroju kałamarzyków. Program pozwala na prowadzenie obiektywnej, ilościowej oceny właściwości i kształtu kałamarzyków w zależności od wartości ich podstawowych parametrów, jak i wskaźników uwzględniających eksploatację, m.in. stopień zanieczyszczenia kałamarzyków. Program można z powodzeniem zastosować do różnych etapów użytkowania cylindrów, począwszy od fazy projektowania i wyboru właściwej technologii ich wytwarzania, kończąc na ich eksploatacji w maszynie, z uwzględnieniem operacji okresowego czyszczenia i regeneracji cylindrów, oraz optymalnym zastosowaniu cylindrów na maszynie drukującej.
Jan Breiholdt z firmy Hell Gravure Systems wystąpił z prezentacją „Premium Flekso – przyszłość flekso według firmy Hell”, w której była mowa o opracowywanej najnowszej technologii bezpośredniego grawerowania laserem form drukowych, nazywanej często podczas sympozjum technologią przyszłości. Została zaprezentowana oferta Premium Flexo, na którą składa się naświetlarka PremiumSetter z laserem o wysokiej rozdzielczości oraz tuleje z elastomeru PremiumSleeve i RIP PremiumRip. PremiumSetter jest urządzeniem w pełni zautomatyzowanym – posiada automatyczny transport do lasera, montaż i grawerowanie. Tuleje gwarantują bardzo dobry transfer farby, a PremiumRip – cyfrowe profilowanie punktu w trójwymiarze. Olbrzymią zaletą bezpośredniego grawerowania jest pominięcie kilku czasochłonnych etapów przygotowania formy drukowej, które są obecnie standardem. Firma Hell Gravure Systems opracowała i testuje aktualnie technologię i planuje jej wdrożenie w przyszłym roku. Jej zalety to przede wszystkim: wysokie liniatury, szeroki zakres kontrastu, dobre odwzorowanie detali, mniejszy przyrost punktu.
Krzysztof Pisera z firmy Scorpio omówił technologie druku „inkjet” stosowane przy produkcji opakowań, oferowane przez firmy Durst Phototechnik AG i Jetrion. Firma Durst istnieje na rynku ponad 70 lat. Jest liderem w przemysłowym druku inkjet. Posiada zakłady produkcyjne w Brixen (Włochy) i Lienz (Austria). Ma na swoim koncie liczne patenty i unikalne rozwiązania. Podczas wykładu zostały omówione urządzenia drukujące: Rho 600 – wysoko wydajna drukarka przemysłowa do druku na sztywnych podłożach i z „roli na rolę”, oraz Rhopac – pierwsze urządzenie UV przeznaczone do zadruku opakowań z tektury. Rhopac może zadrukowywać makiety produktów, opakowania personalizowane, standy i opakowania promocyjne, próbne wydruki większych serii opakowań, opakowania zbiorcze ze zmiennymi danymi, np. kodami kreskowymi. Druga z omawianych firm to Jetrion – amerykański producent rozwiązań do personalizacji z wykorzystaniem technologii inkjet, działający w ramach Flint Group. Oferuje kompleksowe rozwiązania, m.in. głowice drukujące montowane na konwencjonalnych maszynach fleksograficznych i offsetowych, samodzielne urządzenia drukujące, farby inkjet utrwalane UV i rozpuszczalnikowe. Posiada bardzo rozwinięty dział R&D, współpracujący z kilkunastoma czołowymi producentami z branży drukarskiej, jak np. Crown Cork czy Mark Andy. Przedstawiony został system 3025 do drukowania kodów kreskowych, kodów ze zmiennymi danymi i obiektów graficznych na różnego rodzaju podłożach – naturalnych i sztucznych (papier, polipropylen, polietylen, winyl i inne).
Na zakończenie Grzegorz Cieślak z firmy BRD Consulting omówił ważne dla przedsiębiorców programy strukturalne Unii Europejskiej na lata 2007–2013, na przykładzie regionu łódzkiego.
Organizatorzy zadbali także o miłą atmosferę oraz dobrą rozrywkę. Wieczór pierwszego dnia sympozjum goście spędzili w Irish Pubie przy ulicy Piotrkowskiej, gdzie zabawa trwała do późnych godzin wieczornych.

Agnieszka Stępień



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o