Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2007 Kwiecień
Targi

Po targach Poligrafia - pierwsze podsumowania


ACCHSH
Nagrodzony Złotym Medalem targów Poligrafia 2007 system produkcyjny PuzzleFlow v.3 był najważniejszym nowym rozwiązaniem promowanym przez firmę ACCHSH na poznańskiej wystawie. Poligrafia 2007 była pierwszą ważną imprezą branżową, na której firma ACCHSH (wcześniej ACC HSH Group) pojawiła się w nowej „odsłonie”, prezentując zmienioną nazwę, logo, wygląd stron internetowych, a przede wszystkim – nową strukturę i nazewnictwo tworzonych przez siebie programów przeznaczonych dla branży poligraficznej i wydawniczej. Wcześniej oferowane pod różnymi nazwami, dziś wchodzą w skład systemu produkcyjnego PuzzleFlow, będącego od lat flagowym rozwiązaniem ACCHSH.
Na targach szczególny nacisk firma położyła na program PuzzleFlow Express (dawniej PdfPreflighter), będący połączeniem systemu do weryfikacji wstępnej z systemem dystrybucji prac. Firma wprowadziła w nim wiele nowych funkcji, m.in. natywną normalizację plików postscriptowych, drukarkę PDF niezależną od programu Acrobat oraz automatyczne wysyłanie certyfikowanych prac do kolejki PuzzleFlow przy użyciu interfejsu JMF. System PuzzleFlow i program PuzzleFlow Express, poza własnym stoiskiem firmy ACCHSH, były też promowane na stoiskach jej polskich dealerów.
Innowacyjność systemu PuzzleFlow i wchodzących w jego skład programów została doceniona przez jury konkursu o Złoty Medal targów Poligrafia 2007. Rozwiązanie ACCHSH było jednym z ośmiu produktów i jednym z dwóch programów, które otrzymały tę prestiżową nagrodę.
Telewizja Biznes, ściśle współpracująca z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, postanowiła przyznać firmie ACCHSH tytuł „Bomby marketingowej” targów Poligrafia, nagradzając ją kampanią marketingową o wartości 10 tys. zł na swojej antenie.
W osiągnięciu pozycji gracza o zasięgu międzynarodowym firmę ACCHSH wspiera stale rozbudowywana sieć dealerów z całego świata. Podczas targów przedstawiciele ACCHSH nawiązali wiele nowych kontaktów biznesowych, które zdaniem Andrzeja Czyża, współwłaściciela firmy, wkrótce zaowocują nowymi wdrożeniami i umowami partnerskimi. „Tegoroczne targi uważamy za bardzo udane nie tylko ze względu na otrzymane nagrody” – powiedział Andrzej Czyż. „Liczba odwiedzających nasze stoisko i zainteresowanych systemem PuzzleFlow osób z różnych krajów była bardzo duża. Znaleźli się wśród nich zarówno nasi obecni partnerzy i klienci, jak również nowi, potencjalni dealerzy i kontrahenci. Jestem przekonany, że w przypadku wielu z nich kontakty nawiązane w Poznaniu już wkrótce przyniosą wymierne efekty. Poligrafia 2007 to pierwszy «przystanek» w tegorocznych planach wystawienniczych ACCHSH, w ramach których firma będzie promowała swój nowy wizerunek. Już w kwietniu będziemy obecni z własnym stoiskiem na gazetowych targach Nexpo w USA, zaś w kolejnych miesiącach w bardzo widoczny sposób chcemy zaistnieć na takich wystawach jak: IfraExpo w Wiedniu, IfraExpo India w Chennai czy Igas w Tokio. Mamy nadzieję, że udział w tych imprezach zakończy się dla nas równie dużym sukcesem, jak to miało miejsce w przypadku targów Poligrafia”.


Agfa
Niewymagające wywoływania płyty offsetowe :Amigo, najnowszej generacji systemy CtP i oprogramowanie dla firm poligraficznych to najważniejsze produkty promowane przez polski oddział Agfa Graphics podczas targów Poligrafia. Stoisko firmy uhonorowane zostało nagrodą Acanthus Aureus, dla stoisk najlepiej realizujących strategię marketingową przedsiębiorstwa.
W zakresie rozwiązań CtP na stoisku Agfa Graphics prezentowane były dwa systemy termiczne. Pierwszy z nich, półformatowy :Acento II, połączono on-line z wywoływarką i – wykorzystując specjalny roztwór wymywający :Amigo Clean-Out Solution – obrabiano w nim płyty :Amigo. Znajdują one coraz więcej zwolenników także w naszym kraju. Już dziś z ich zalet korzysta około 30 rodzimych firm poligraficznych i – jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli Agfa Graphics – liczba ta już wkrótce się zwiększy.
Drugi z pokazywanych na stoisku systemów termicznych to model :Avalon LF, wyposażony w najnowszej generacji głowicę naświetlającą GLV II. Głowica, wykorzystywana zarówno w termicznych, jak i fioletowych naświetlarkach Agfy, była jednocześnie eksponowana w specjalnej gablocie znajdującej się na stoisku.
Warto dodać, że podczas targów została zakontraktowana przez poznańską firmę Edica wielkoformatowa naświetlarka :Avalon VLF 60S. Dostawa urządzenia nastąpi wkrótce po targach, podobnie jak pięciu innych systemów CtP, których zakup klienci Agfy sfinalizowali na Poligrafii.
Niewymagająca wywoływania płyta :Amigo, jak również bezodczynnikowa :Azura, były jednym z najważniejszych akcentów stoiska Agfa Graphics na Poligrafii. Warto wspomnieć, że druga z nich przed dwoma laty została uhonorowana Złotym Medalem tych targów.
Poza nimi Agfa prezentowała też zalety płyty termoczułej :Energy Elite, która pojawiła się w ofercie firmy na targach Ipex.
Kolejnym ważnym obszarem promowanym na Poligrafii przez Agfa Graphics było oprogramowanie – system workflow :ApogeeX 3.5, system produkcyjny dla środowisk gazetowych :Arkitex oraz portal sieciowy :Delano, pozwalający na zarządzanie produkcją poligraficzną przy aktywnym włączeniu zleceniodawców do całego procesu. Przez cały okres trwania targów na stoisku firmy odbywały się praktyczne pokazy, podczas których zainteresowani mogli szczegółowo zapoznać się z pracą wszystkich wymienionych programów. Automatyzacja produkcji była też głównym tematem Konferencji Poligraficznej zorganizowanej w drugim dniu targów przez Polską Izbę Druku. Agfa Graphics była jednym z jej sponsorów, wsparła też całe wydarzenie od strony merytorycznej. W konferencji wzięło udział około 180 uczestników. Część z nich odwiedziła stoisko Agfy w ramach specjalnych warsztatów prezentujących rozwiązania firmy.
W zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego najważniejszą informacją Agfy z targów Poligrafia jest podpisanie umowy dystrybucyjnej z firmą Jet Media, na podstawie której stała się ona autoryzowanym dystrybutorem urządzeń z rodziny :Anapurna na polskim rynku. Umowa została uroczyście sygnowana w pierwszym dniu targów przez Wojciecha Pawłowskiego, prezesa zarządu Agfa sp. z o.o., Marka Szumskiego, prezesa firmy Jet Media, i Harrego Hoppe z niemieckiego oddziału Agfa Graphics. Z zaletami urządzenia :Anapurna L, pracującego na opatentowanych przez Agfę atramentach :Aldura, można było zapoznać się na stoisku firmy Jet Media, zlokalizowanym w ramach Salonu Druku Cyfrowego i Wielkoformatowego targów Poligrafia.
Podsumowując udział firmy w tegorocznej Poligrafii, Stefan Piotrowski, dyrektor handlowy w polskim dziale Agfa Graphics, powiedział: „Tegoroczną edycję targów uważamy za bardzo udaną, na co wpłynęła m.in. większa liczba wystawców niż przed dwoma laty i spora frekwencja. Odbyliśmy bardzo dużo spotkań zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, którzy najbardziej interesowali się oferowanymi przez Agfę płytami bezprocesowymi, zwłaszcza :Amigo, oraz najnowszymi pół- i pełnoformatowymi systemami CtP pracującymi w technologiach fioletowej i termicznej. Wszystkie urządzenia pokazywane na naszym stoisku zostały zakontraktowane, liczymy też na realizację kolejnych dostaw będących owocem spotkań przeprowadzonych podczas targów. Choć trzeba podkreślić, że w wielu przypadkach proces decyzyjny w firmach jest wstrzymywany z uwagi na składane przez nie wnioski o dotacje unijne”.

ART
Systemy oświetleniowe proofStation 20 oraz zastosowane w nich świetlówki nowej generacji JUST daylight 5000 proGraphic prezentowane były podczas marcowych targów na stoisku Zakładów Artystycznych ART – jedynego w Polsce dystrybutora sprzętu oświetleniowego firmy JUST Normlicht. Produkty te, mimo że znajdują się już od jakiegoś czasu w ofercie tej firmy, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających wystawę.
Szczególną uwagą obdarzali prezentację Zakładów Artystycznych ART ci, dla których właściwe zarządzanie kolorem jest sprawą niezmiernie ważną w codziennej produkcji. Prawidłowe zarządzanie możliwe jest wówczas, kiedy w całym procesie produkcji zachowane są odpowiednie warunki oświetleniowe. Elektroniczna regulacja natężenia światła umożliwia w codziennej pracy odpowiedni dobór i ocenę barw, co ma kluczowe znaczenie dla całego procesu produkcji. Na szacowanie kolorów znacząco wpływa zjawisko zwane metameryzmem i jest ono szczególnie istotne w przemyśle poligraficznym. Standardy (oparte na czterech elementach, które brane są pod uwagę: jakość światła, rodzaj otoczenia, jasność i równość oświetlanej powierzchni, a także zapobieganie błyszczeniu) określa norma ISO i muszą ją spełniać wszystkie urządzenia oświetleniowe. Prezentowane na targach produkty JUST Normlicht stwarzają optymalne warunki do krytycznego szacowania koloru w trakcie obróbki cyfrowej: od monitora komputera projektanta, poprzez proofer w przygotowalni, aż po finałowy wydruk w drukarni.
Światło nowej generacji, jakie uzyskuje się przy wykorzystaniu urządzeń JUST, zrewolucjonizowało procesy poligraficzne – twierdzi Urlich Kolnik, dyrektor sprzedaży firmy JUST Normlicht, który był obecny na targach. „Dzięki możliwościom, jakie proponuje nasza firma, a także gwarancji najwłaściwszego doboru oświetlenia potrzebnego dla odpowiedniego szacowania koloru, jaką dają nasze produkty, również polskie drukarnie coraz bardziej doceniają znaczenie oświetlenia we własnych zakładach”.
„Dowodem na to” – dodaje Sławomir Wojtaś, dyrektor w Zakładach Artystycznych ART – „jest duża liczba odwiedzających nasze stoisko, którzy przychodzili z konkretnymi pytaniami, chcąc uzyskać jak najwięcej informacji na temat zarządzania kolorem i jego wpływu na proces produkcji”.
Stoły oświetleniowe firmy JUST Normlicht to najnowszej generacji systemy kontroli jakości koloru. Charakteryzują się wyrównanym poziomem emisji światła, zapewniają jasne, pozbawione cienia, refleksów, błysków i odbicia środowisko oświetleniowe. Wyposażone są w pięć różnych modułów oświetleniowych oraz elektroniczny sterownik; umożliwiają pracę zdalną. Systemy proofStation wyposażone są nie tylko we wszystkie najnowsze technologie jakości oświetlenia, ale również w nowe możliwości odpowiadające wymaganiom najnowszych systemów proofingu.
„Jestem przekonany” – mówi Sławomir Wojtaś – „że targi zaowocują jeszcze większą sprzedażą tych urządzeń, bo już podczas imprezy wielu klientów wyraziło zainteresowanie prezentowanymi na naszym stoisku rozwiązaniami, a dla wielu z nich otworzyliśmy procesy handlowe. Warto też wspomnieć, że ART to firma posiadająca w swojej ofercie profesjonalne produkty niezbędne do pracy twórczej. Posiada autoryzacje jako Business Partner w firmie Xerox, jest również parnterem firm X-Rite, Adobe oraz Quark.
Na tegorocznych targach Poligrafia prezentowaliśmy kilka systemów oświetleniowych Just Normlicht, m.in. proofStation 10 i 20. Są to najnowsze osiągnięcia w dziedzinie systemów oświetleniowych gwarantujących stałą temperaturę światła 5000 Kelwinów (światło dzienne), opartych na Międzynarodowej Normie ISO 3664. Firma JUST Normlicht to jeden z liderów w produkcji znormalizowanych technologii oświetleniowych, będąca prekursorem wszystkich pulpitów, jakie produkowane są na świecie. Wiadomym jest, że zjawisko, zwane metameryzmem, znacząco wpływa na szacowanie kolorów i jest szczególnie ważne w produkcji poligraficznej, zwłaszcza że w coraz większym zakresie następuje tu przepływ prac przez Internet. Potrzebne są więc precyzyjnie określone standardy, jakie muszą spełniać wszystkie urządzenia oświetleniowe. Taką rolę spełnia norma ISO 3664:2000; budują ją cztery elementy, które brane są tu pod uwagę: jakość światła, rodzaj otoczenia, jasność i równość oświetlanej powierzchni, a także zapobieganie błyszczeniu. Urządzenia JUST Normlicht spełniają wszystkie kryteria tej normy dotyczące jakości światła, a co za tym idzie umożliwiają odpowiedni dobór i ocenę barw na każdym etapie produkcji poligraficznej.
Drugim naszym rodzynkiem wśród systemów dla DTP był JUST Color Communicator2 wyposażony w skomunikowany za pomocą USB interfejs, który umożliwia oprogramowaniu adJUST i basICColor display4 regulować jasność w kabinie wizualizacyjnej oraz automatycznie i z najwyższą precyzją dopasować wyświetlany tu obraz z obrazem na monitorze. Dzięki temu wydruk i obraz na monitorze mogą być bezpośrednio porównywane według standaryzowanego światła. Wcześniej brak odpowiedniego interfejsu uniemożliwiał użytkownikom regulowanie jasności w kabinie wizualizacyjnej za pomocą oprogramowania. Kontrola wizualna i zmiany powodowały więc konieczność używania manualnych przełączników.
Na targach nasza firma oferowała również inne produkty, tj. drukarki Xerox, urządzenia pomiarowe
X-Rite oraz profesjonalne oprogramowanie dla prepress. Nowości takich firm jak Adobe, Quark cieszyły się dużym zainteresowaniem młodszej grupy zwiedzających. Szczególnie program QuarkXPress 7.1. Jest to pewne narzędzie, sprawdzone we wszystkich warunkach. Zwłaszcza nowa wersja programu Quark-XPress (7.2) to, jak oceniają użytkownicy, zupełnie nowy produkt; porsche w swojej klasie. Oprogramowanie przeznaczone jest dla agencji reklamowych, drukarń, wydawnictw i redakcji prasowych. Posiada szereg funkcji: od projektowania, składu tekstu, poprzez pisanie listów, podań, po projektowanie stron WWW. Jest to narzędzie pomocne w naświetlaniu oraz drukowaniu. Wersja 7.2 posiada aż 160 nowych cech, takich jak np.: inteligentna przeźroczystość, nowe formaty zapisu PDF/X, PPML czy JDF, nowe zarządzanie kolorem, technologia Quark Job Jackets, która zapewnia ujednolicony format przechowywania informacji związanych z przygotowaniem dokumentów do druku, oraz automatyzacja procesów związanych z samym drukowaniem. Zapewnia obsługę wszystkich funkcji czcionek Unicode i Open-Type. Ważną cechą nowej wersji jest możliwość pracy zmiennej PC/Mac na jednej licencji.
Minione Targi Poligrafia 2007 można uznać za udane. Cieszyły się one chyba ogólnie u wszystkich wystawców dobrą opinią. Proponowałbym jedynie organizatorom MTP pomyśleć nad nową i bardziej sprawdzoną formą doboru produktów nominowanych w Konkursie o Złoty Medal MTP, tegoroczna budziła dużo niepotrzebnych dyskusji w kuluarach”.


Avargraf
Pośród wielu urządzeń prezentowanych na niemal 240-metrowym stoisku firmy Avargraf było wiele nowości. Wśród nich prezentowany po raz pierwszy w Polsce modelowy zespół drukujący wąskowstęgowej maszyny zwojowej Color Print V-72 z silnikami serwo niemieckiego producenta – firmy Edelmann Graphics GmbH, której wyłączne prawa do sprzedaży w Polsce przejęła w ostatnim czasie firma Avargraf. Maszyny tego producenta znajdują zastosowanie przede wszystkim w następujących dziedzinach: opakowania miękkie, etykiety (w tym samoprzylepne), opakowania kartonowe, małe gazety, ulotki farmaceutyczne, mailingi i formularze. Są to urządzenia zmiennoformatowe, tzn. poprzez wymianę kasety/panelu drukującego (składającego się z trzech cylindrów: formowego, obciągowego, dociskowego) może zostać wybrany dowolny obwód cylindra w zakresie od 8'’ do 48'’ (czyli od ok. 203 mm do 1220 mm). Maszyny te dostosowane są do druku na roli o szerokościach od 390 mm do 760 mm.
Warto wspomnieć, że firma Edelmann Graphics GmbH ma w swojej ofercie oprócz wyłącznie offsetowych maszyn zwojowych również tzw. maszyny „mieszane” z możliwością podłączenia in line agregatów fleksograficznych, sitodrukowych, stacji do laminowania, wykrawania etykiet, złocenia folią na zimno lub gorąco, urządzeń do perforowania, cięcia na arkusze, złamywania, nawijania na rolę po druku itp. Ciekawym rozwiązaniem tego producenta jest budowanie i ustawianie maszyn pod kątem 90 stopni lub w kształcie litery U, co znacznie zmniejsza wymagania odnośnie zajmowanej powierzchni.
„Wystawa w Poznaniu przyniosła nam sukces. Firma Avargraf, która oferuje nie tylko sprzedaż urządzeń, ale również zapewnia doradztwo i wsparcie techniczne, odnotowała bardzo duże zainteresowanie prezentowanymi maszynami” – mówi Alicja Galińska, kierownik Działu Maszyn w firmie Avargraf.
Kolejną nowością, jaka cieszyła się zainteresowaniem odwiedzających stoisko Avargrafu, był automat do nitowania, z dwoma głowicami, firmy Hang, przeznaczony do mocowania mechanizmów zamykających w segregatorach i teczkach na dokumenty. W urządzeniu tym podawanie nitu jest ustawione i dostosowane do jednej średnicy trzonka nitu, przy czym dopuszczalne są różne jego długości, a tolerancja wymiaru łba nitu wynosi 2 mm (zakres regulacji odstępu między nitami wynosi od 35 do 440 mm).
Urządzenie umożliwia wykonanie pojedynczego nitowania po unieruchomieniu lewej i środkowej głowicy nitującej. Pozwala również na szybkie i łatwe ustawienie za pomocą zintegrowanej podziałki znajdującej się na stole i łatwo regulowanych ograniczników. Regulacja odległości między nitami odbywa się tu za pomocą ręcznego pokrętła. Urządzenie uruchamiane jest za pomocą elektrycznego przycisku nożnego i/lub trzech mikrowłączników w tylnych i bocznych ogranicznikach, które pozwalają na szybkie i precyzyjne pozycjonowanie.
Innowacyjnym rozwiązaniem prezentowanym po raz pierwszy na targach Poligrafia 2007 była klejarka MR720 PUR z klejem PUR firmy Jud-Ecamo. Zaletą tego urządzenia jest to, iż wykorzystuje ono, jako jedyna w swojej kategorii klejarka, klej PUR zarówno do klejenia grzbietu książki, jak i jej boków, przyczyniając się w sposób kapitalny do polepszenia jakości gotowego produktu. Maszyna posiada wbudowane urządzenie, które kalibruje rolki bigujące, oraz otwarcie dyszy aplikatora kleju w zależności od grubości klejonej książki. Precyzyjne ustawienia zapewniają bezszczotkowe silniki elektryczne napędzające rolki bocznego klejenia oraz rolki bigujące eliminujące czas zwłoki przy zmianie grubości klejonego bloku. Obsługa urządzenia jest prosta, a funkcje maszyny ustawiane są na ekranie dotykowym. Szczelna instalacja aplikacji kleju zapewnia jego stałą płynność w długim przedziale czasu (20 kg pojemnik jest zdatny do użytku w ciągu niemal 80 dni) oraz uniemożliwia przedostanie się oparów kleju do pomieszczeń. Regulowana wysokość dyszki zapewnia uzyskanie warstwy kleju o stałej grubości.
Nowością prezentowaną podczas targów Poligrafia był automat do wykrawania otworów – Docu Punch. Jest to urządzenie do wykonywania różnych prac sztancujących, o wydajności perforowania otworów do 30 ryz papieru (80 g/m2) w ciągu godziny. Urządzenie jest proste w obsłudze, a jego ergonomiczny kształt pozwala na wykonywanie wszystkich operacji (łącznie z wymianą narzędzia) od części frontowej maszyny. Aktywacja operacji odbywa się tu poprzez proste naciśnięcie klawisza na panelu dotykowym wyświetlacza ciekłokrystalicznego. Sztancowane arkusze pojawiają się na wyjściu z maszyny w prawidłowej kolejności. Maksymalny format arkusza wynosi 330×330 mm.
Na stoisku Avargrafu prezentowana była również nowa automatyczna maszyna do jednostronnego laminowania na gorąco zadrukowanych arkuszy w formacie 750×1050 mm – model Printlam 75 CTI, składający się z automatycznego nakładaka, zespołu laminującego, automatycznego separatora arkuszy i wykładania. Pneumatyczny docisk, automatyczne odstawianie wałka dociskowego w wyposażeniu standardowym, bardzo szeroki zakres gramatur – od 120 do 600 g/m2, oraz wyważona cena czyni tę maszynę prawdziwym liderem na naszym rynku spośród innych dostępnych maszyn do laminowania w formacie B1.
Poza wyżej wymienionymi urządzeniami podczas targów Poligrafia 2007 firma Avargraf prezentowała urządzenia, które już od wielu lat znajdują się w jej ofercie, m.in. linię zbierająco-szyjącą Hohner HSB 7000, złamywarki firmy GUK, krajarki firmy Perfecta oraz urządzenia firmy C.P. Bourg: linię do produkcji broszur szytych drutem i klejarkę BB 3002.
Avargraf podczas czterech dni targowych sprzedał większość prezentowanych w Poznaniu maszyn. Dla pozostałych rozpoczęto negocjacje handlowe. „Cieszy tak duże zainteresowanie naszą ofertą” – podsumowuje Sławomir Kugaudo, prezes firmy Avargraf. „Jestem przekonany, że owoce tych targów będziemy zbierać jeszcze długo po ich zakończeniu, bo już podczas trwania wystawy wielu klientów wyraziło zainteresowanie prezentowanymi przez nas rozwiązaniami. Była to też dla nas wszystkich możliwość spotkania się z naszymi klientami, a bezpośredni kontakt zarówno z nami, jak i prezentowanymi urządzeniami, pozwolił na udzielenie odpowiedzi na wiele pytań. Możemy więc uznać tę wystawę jako udaną dla naszej firmy”.


Basse
Na stoisku warszawskiej firmy Basse specjalizującej się w dostarczaniu maszyn, urządzeń i materiałów dla rynku sitodrukowego prezentowane były rozwiązania jej partnerów – firm Grünig, RKS i Thieme. Firma Basse aktywnie uczestniczyła też w prezentacjach Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego, jakie odbywały się przez pierwsze trzy dni imprezy w Poznaniu.
Podczas wcześniejszych edycji targów Poligrafia i Euroreklama firma Basse była obecna na wspólnym stoisku Stowarzyszenia Sitodrukarzy Polskich, którego jest członkiem. Jednak w związku ze stale rozszerzającym się portfolio jej dostawców, wśród których są tak znane marki jak CPS, Grünig, Lüscher, Natgraph, RKS, SPS Rehmus, Technigraf czy Thieme, tym razem zadecydowała o samodzielnym udziale w najważniejszej imprezie dla branży poligraficznej w Polsce. W efekcie obecni i potencjalni klienci Basse mogli zapoznać się z ofertą tej firmy na kilkudziesięciometrowym stoisku, na którym znalazły się urządzenia sitodrukowe, zarówno drukujące, jak i uzupełniające.
W zakresie maszyn drukujących prezentowany był pełnoformatowy płaski 3 automat Thieme 3020. Urządzenie pozwala na zadrukowywanie z prędkością 960 cykli/godz. różnego rodzaju podłoży o maksymalnej grubości 50 mm i formacie 780×1080 mm. Maszyna posiada wiele zaawansowanych opcji, m.in. elektroniczną kontrolę wspomaganą przez przyjazne dla użytkownika, inteligentne oprogramowanie, szybki system pozycjonowania szablonów oraz samoregulujący się most raklowy.
Spośród bogatej oferty urządzeń wspomagających produkowanych przez firmę Grünig na stoisku były prezentowane: automatyczne stanowisko do mycia szablonów sitodrukowych G-Wash 104, jednostka do automatycznego filtrowania płynnych mediów G-Wash 040 oraz automatyczna zaciągarka do nanoszenia emulsji światłoczułej G-Coat 404. Warto wspomnieć, że w ostatnim czasie firma Basse dokonała wielu instalacji różnego rodzaju urządzeń Grünig, zarówno w typowych drukarniach sitodrukowych, jak też w firmach, które stosują tę technologię np. przy produkcji płyt CD i DVD czy też przy nanoszeniu obrazów na szkle. Ostatnimi z prezentowanych na stoisku rozwiązań były uchwyty raklowe firmy RKS, kolejnego partnera Basse na rynku polskim. Są one przystosowane do instalacji we wszelkiego typu maszynach sitodrukowych, gwarantując – jak zapewnia producent – szybkie narządzanie, standaryzację druku oraz wysoką jakość i wydajność produkcji.
Poza ekspozycją w ramach stoiska firma Basse i jej partnerzy bardzo aktywnie uczestniczyli w trzydniowych prezentacjach „Strefa podpowiedzi” zorganizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego.
Podsumowując udział w tegorocznych targach Poligrafia Janusz Wdowiarski, właściciel firmy Basse powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej obecności w Poznaniu. Stoisko Basse odwiedziło wiele osób zainteresowanych kompleksową obsługą w zakresie sitodruku, którą jesteśmy w stanie zaoferować. Nie zabrakło też naszych obecnych klientów i partnerów. Liczymy na to, że udział w targach już wkrótce przełoży się na nasze kolejne dostawy urządzeń, akcesoriów i materiałów eksploatacyjnych do polskich firm korzystających z technologii sitodrukowej”.


Derya
Derya sp. z o.o. zaprezentowała na powierzchni 315 m2 jedenaście maszyn introligatorskich firmy Horizon International Inc. oraz trzy maszyny do foliowania marki Foliant. Od wielu lat firma z powodzeniem prowadzi sprzedaż i serwis maszyn Horizon w Polsce, zaś foliarki Foliant są w ofercie firmy od początku roku 2007.
„Jako nieliczni z wystawców pokazaliśmy aż cztery nowości w naszej ofercie, a mianowicie nowe falcerki w formacie B2+ i B3, nową linię do broszur oraz nową foliarkę w formacie B2” – mówi Mirosław Bartas, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Derya. „Dokonaliśmy blisko 500 prezentacji dla naszych gości, co pozwala nam stwierdzić, że maszyny Horizon i Foliant cieszyły się większym zainteresowaniem niż dwa lata temu. Ponadto targi zakończyły się dla nas sukcesem handlowym, jako że większość maszyn stanowiących naszą ekspozycję została sprzedana podczas targów, zaś portfel zebranych zamówień opiewa na kilkanaście innych urządzeń. Chciałbym bardzo podziękować tym, którzy poświęcili nam swój czas, odwiedzając ekspozycję Derya, podziękować tym, którzy nam zaufali i zakupili nasze maszyny. Dziękuję również tym, którzy prowadzili z nami twarde negocjacje, które choć nie zawsze zakończyły się porozumieniem, to jednak zużyły nasz zapas adrenaliny na ten rok. Było nam ogromnie miło Państwa gościć. Kolejna Poligrafia w Poznaniu na pewno odbędzie się z naszym udziałem, choć trudno dziś prognozować, jakie będą tematy wiodące naszej ekspozycji. W roku 2008 odbywa się drupa, która od wielu lat jest miejscem prezentacji premierowych urządzeń. Naszą ambicją jest pokazanie jak największej liczby premierowych prezentacji maszyn Horizon i Foliant w Poznaniu. Targi Poligrafia zawsze taktujemy jako kolejną miłą możliwość spotkania z naszymi partnerami w biznesie, a ponieważ od lat są dla nas również sukcesem handlowym, to nie wyobrażamy sobie, by mogło nas na nich zabraknąć”.


Emergraf
Firma Emergraf s.j. sprzedała trzy eksponowane na targach automaty do laminowania (foliowania) na gorąco. Największy z nich, pełnoformatowy automat Sagitta, kupiła Drukarnia LCL z Łodzi, która jest klientem Emergrafu od lat. „Pięć lat temu LCL nabył półformatowy automat Delta, z którego użytkowania właściciele drukarni byli bardzo zadowoleni, postanowili zatem zakupić pełnoformatową maszynę tego samego producenta” – powiedział Robert Mączka, współwłaściciel firmy. „Natomiast półformatowy automat Delta prosto z targów pojechał do katowickiej drukarni Prodruk, zaś inny półformatowy automat, Amiga, zostanie zainstalowany w drukarni Poligrafia w Łowiczu. Ponadto na targach podpisano także trzy umowy na Delty. Jedna z nich zostanie dostarczona do największego w Polsce wytwórcy kalendarzy, poznańskiej firmy Edica, a dwie pozostałe – do drukarń w Łodzi i we Wrocławiu. Także eksponowana na stoisku Emergrafu używana japońska 2-kolorowa maszyna Sakurai Oliver 272 EPII cieszyła się dużym zainteresowaniem. Atutem tej maszyny jest jej doskonały stan techniczny i mocno rozbudowana automatyka, łącznie z automatycznym zapinaniem płyt, automatycznym przestawianiem perfektora i zdalnie sterowanymi registrami. Maszyna posiada również nawilżanie alkoholowe z chłodzeniem. Rozbudowa serwisów przedstawicieli maszyn japońskich w Polsce oraz konkurencyjne ceny i niezawodność powodują coraz większe zainteresowanie maszynami z Japonii.
Tak więc targi Poligrafia 2007 były dla firmy bardzo udane, zarówno jeśli chodzi o liczbę zawartych transakcji na maszyny nowe, jak i spore zainteresowanie ofertą maszyn używanych”.


Emis
Trzon oferty targowej firmy tworzyły falcerki MBO oraz Herzog+Heymann. Natomiast premierą była najnowsza głowica firmy Atlantic Zeiser OMEGA 36, która po raz pierwszy była prezentowana na targach w Hiszpanii, a następnie przyjechała bezpośrednio do Poznania na Poligrafię 2007. Jest to uniwersalny produkt znajdujący zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach – mailingi, numeracja, personalizacja, druk opakowań, na folii, metalu itp. Emis skonkretyzował trzy kontrakty na falcerki MBO i jest w trakcie zaawansowanych rozmów na temat skomplikowanej linii firmy Herzog+Heymann.
Uwagę zwiedzających przyciągała także linia do cięcia papieru z roli na arkusze A4 – Fast-Cut-System. Głównymi zainteresowanymi były drukarnie wyposażone w maszyny zwojowe oraz klienci poszukujący możliwości połączenia tej linii z drukiem cyfrowym. Także w tym zakresie firma nawiązała bardzo konkretne rozmowy, z których w najbliższym czasie mogą wyniknąć kontrakty.
„Jako wystawca odebraliśmy Poligrafię 2007 bardzo pozytywnie” – powiedziała Maria Szatkowska, wiceprezes firmy. „W porównaniu do wcześniejszych edycji odnotowaliśmy mniejszą liczbę osób zwiedzających, jednak pod względem handlowym (sprzedażowym) efekty targów w Poznaniu są lepsze. Klienci odwiedzający nasze stoisko byli dużo lepiej przygotowani do rozmów – rozmowy i zadawane pytania były bardzo konkretne. W zeszłych latach odnosiliśmy wrażenie, że w Polsce jest boom na zainteresowanie (zwiedzanie), natomiast w tym roku osiągnęliśmy odpowiedni moment na boom inwestycyjny. Wart odnotowania jest również fakt, że w naszym mniemaniu Poligrafia 2007 przyciągnęła mniej obcokrajowców niż we wcześniejszych latach.
Firma EMIS wsparła również organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie wydarzenie – Poligon Doświadczalny. Właśnie tam udostępniliśmy maszyny oraz fachowców, aby studenci mogli samodzielnie i własnoręcznie doświadczyć, jakie możliwości tkwią w maszynach wiodących marek sektora poligraficznego – w tym przypadku zintegrowanego odwijaka z przekrawaczem VC 400 oraz złamywarki KL 112 firmy Herzog+Heymann. Studenci odwiedzający Poligon mogli zobaczyć kolejne stopnie obróbki produktu, sposoby ustawiania poszczególnych modułów oraz uruchomić samodzielnie całą linię. Mamy nadzieję, że młodzież, która miała możliwość odwiedzenia Poligonu Poligraficznego, pozyskała pewną praktyczną wiedzę, która pomoże im poszerzyć horyzonty. Organizacja tego przedsięwzięcia potrzebuje w najbliższych edycjach dopracowania, ale biorąc pod uwagę, że MTP po raz pierwszy zdecydowały się na utworzenie Poligonu Poligraficznego, jesteśmy zadowoleni z przebiegu tego projektu. Bardzo chętnie będziemy wspierali MTP w organizacji tego typu wydarzeń w nadchodzących latach.
Na Poligrafię 2009 planujemy wystawienie linii umożliwiających jeszcze bardziej specjalistyczne zastosowania. Jednak dokładniejsze informacje muszą pozostać na razie tajemnicą.
Reasumując: firma Emis uważa targi Poligrafia 2007 za bardzo udane i ma nadzieję, że najbliższe lata przyniosą równie ciekawe i efektowne ekshibicje. Jedyne zastrzeżenie do organizatorów targów MTP mamy pod względem rozlokowania hal, w których wystawiane są maszyny. Naszym zdaniem hale powinny być możliwie blisko siebie, aby zwiedzający mieli możliwość szybkiego przemieszczania się po targach”.


Fantom Poligrafia
Firma Fantom Poligrafia zaprezentowała swoją ofertę na ponad 200-metrowym stoisku. Największym zainteresowaniem cieszyła się pięciokolorowa, arkuszowa maszyna offsetowa Sakurai w formacie B2+, z wydłużonym wykładaniem i wieżą lakierującą z wałkiem aniloksowym. Na stoisku firmy zaprezentowano również po raz pierwszy rozwiązania firmy Zechini, której przedstawicielem tuż przed targami stała się firma Fantom. Prezentowana tu była również maszyna drukująca drugiej generacji – Mark II firmy Hamada, w której dokonano szeregu interesujących modyfikacji. Wszystkie prezentowane urządzenia znalazły podczas wystawy swoich nabywców.
Maszyna Sakurai Oliver serii 75SD (format B2+) jest przystosowana standardowo do zadrukowywania papierów w bardzo dużym zakresie grubości: od 0,04 do 0,6 mm. Standardowo wyposażona jest w automatyczne zapinanie płyt SPC, w pełni automatyczny system mycia wałków farbowych i obciągów gumowych oraz konsolę sterującą.
Prezentowana na targach w Poznaniu maszyna wyposażona była w wydłużone wykładanie oraz dodatkowo w wieżę lakierującą. Ta ostatnia opiera się na systemie rakla komorowego firmy Harris & Bruno, co zapewnia równomierne i precyzyjne nadawanie warstw lakierów: dyspersyjnych, UV, metalicznych oraz powłok specjalnych np. przy lakierowaniu wybiórczym. Różnorodne typy lakierów mogą tu być stosowane zamiennie, bez konieczności wymiany cyrkulatora czy układu mycia. Urządzenie suszące IR w prezentowanej podczas targów maszynie zainstalowane będzie na wydłużonym wykładaniu. Oferowane przez Fantom Poligrafia maszyny Sakurai posiadają standardowo wbudowany moduł CIP3/CIP4/JDF.
Na stoisku firmy prezentowana była również doskonale znana już polskiemu rynkowi poligraficznemu maszyna drukująca Hamada. Jest to urządzenie drugiej generacji, w którym dokonano wielu modyfikacji, z których najistotniejszą jest możliwość drukowania na papierach o grubości od 0,03 do 0,4 mm. W urządzeniach Hamada poprawiono również komfort obsługi operatora oraz powiększono okno na wykładaniu. Maszyny Hamada charakteryzują się przede wszystkim krótkim czasem narządu (skracają go: automatyczne zapinanie płyt, kontrola stref farbowych, automatyczne mycie obciągów gumowych, łapki i widoczna strefa nakładania) oraz wysoką jakością druku, co mogli ocenić odwiedzający stoisko Fantomu goście targowi.
Po raz pierwszy na stoisku Fantomu prezentowane były również rozwiązania firmy Zechini. Zechini jest włoską firmą istniejącą na rynku ponad 50 lat, posiadającą przedstawicielstwa i partnerów w wielu krajach (między innymi w Rosji, Ameryce Północnej, Hiszpanii), do których dołączyła firma Fantom Poligrafia. Zechini specjalizuje się w rozwiązaniach do obróbki po druku. Firma stawia na innowacyjność swoich systemów i ich wysoką jakość, która ma zaspokajać najwyższe oczekiwania klientów.
Paweł Kusiński, wiceprezes firmy Fantom Poligrafia, tak podsumowuje targi: „Na efekty tej imprezy będziemy jeszcze czekać, choć już dziś wiele wskazuje na to, że była ona owocna. Wielu klientów wykazało duże zainteresowanie oferowanymi przez nas systemami i z wieloma otworzyliśmy negocjacje handlowe”.
Podczas tegorocznych targów firma Fantom Poligrafia obchodziła jubileusz swojego 10-lecia, z okazji którego zaprosiła swoich partnerów handlowych i klientów na uroczystą kolację.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o