Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2003 Wrzesień
Wywiad

Wsłuchujemy się w sygnały z rynku


Rozmowa z Pawłem Kacperskim, dyrektorem do spraw sprzedaży International Paper – Kwidzyn

– Od poprzedniej wizyty przedstawiciela redakcji w International Paper Kwidzyn mija właśnie rok. Czy w tym czasie dokonano w fabryce jakichś inwestycji?
– W ostatnim roku mieliśmy dość znaczną inwestycję na MP4. Zostały podjęte działania modernizacyjne ukierunkowane na wzrost jakości naszych tektur powlekanych, polepszenie drukowności, ale także wzrost przerabialności i dalszy kompleksowy wzrost parametrów jakościowych naszych produktów. W grupie tektur powlekanych mamy trzy podstawowe produkty. Są to marki: Alaska, Arktika i Baltika. Arktika jest tekturą typu GC-1 – z białym spodem, Alaska – tekturą GC-2 – ze spodem kremowym, Baltika – tekturą makulaturową GD z szarym spodem. Modernizacja MP4 wpłynęła na poprawę własności drukowych wszystkich rodzajów naszych tektur.

– Czy nastąpiły w ostatnim czasie istotne zmiany wielkości produkcji IP Kwidzyn?
– Staramy się przez cały czas zwiększać moce produkcyjne. Inwestycje poczynione w fabryce przez International Paper spowodowały znaczny wzrost wolumenu produkcji wszystkich naszych głównych rodzajów produktów, a mamy ich pięć: papier offsetowy, papier kserograficzny, papier gazetowy, tektury powlekane oraz celuloza rynkowa. Tych pięciu produktów łącznie sprzedajemy rocznie grubo ponad 600 tysięcy ton. Ostatnio zwiększyły się nasze możliwości produkcyjne jeżeli chodzi o papier kserograficzny. Było to wynikiem przeprowadzonej dwa lata temu modernizacji maszyny MP2. W tej chwili przymierzamy się do zwiększenia prędkości pracy maszyny MP1, tak że na przyszły rok planujemy dalszy wzrost zdolności produkcyjnej jeśli chodzi o papiery białe, czyli offsetowy i kserograficzny. Jeśli chodzi o papier gazetowy, to w roku 2002 nastąpił wzrost produkcji o ponad 10% w stosunku do roku 2001. Jesteśmy w stanie wypuścić na rynek około 110 tysięcy ton papieru gazetowego rocznie.
– Jak przedstawia się produkcja papierów offsetowych?
– Papiery offsetowe są produkowane na maszynie MP1. Są to cztery rodzaje papierów offsetowych: Polset do tradycyjnych zastosowań, a więc do drukowania książek i podręczników, Polset Text – tak zwany papier do pisania, stosowany do produkcji zeszytów i galanterii papierniczej, Polset Laser, używany do wykonywania poddruków wykorzystywanych następnie w drukarkach laserowych drukujących ze zwoju lub ze składanki. Jest to papier, który musi ściśle zachowywać odpowiednie parametry jakościowe, bo zadruk w obu technologiach odbywa się z prędkością 350–400 kopii na minutę. Czwartym rodzajem papieru produkowanego na maszynie MP1 jest Polset Scan, papier typu OCR przeznaczony do czytników optycznych.
Mamy jeszcze piąty rodzaj papieru offsetowego: Polset Plus. Jest to typowy papier pre-print. Produkujemy go na maszynie MP2, czyli tej, która jest przeznaczona do produkcji papieru kserograficznego. Papier typu pre-print wypuściliśmy jako pierwsi na polskim rynku. Pierwsza sprzedaż była już w lipcu 2000 r. Od tej pory cały czas poprawiamy jego parametry. Jest to papier do zadruku dwuetapowego: najpierw na maszynach offsetowych – arkuszowych lub zwojowych, a po pokrojeniu na arkusze A4 – w szybkich drukarkach laserowych (od 90 do 180 kopii na minutę). W związku z tym papier musi charakteryzować się szczególnymi parametrami technicznymi. Przy wprowadzaniu tego papieru na rynek wykorzystaliśmy całą swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenia, które nabyliśmy przy produkcji papieru kserograficznego, a jesteśmy znani właśnie z produkcji papierów kserograficznych. Oczywiście w porównaniu z papierem kserograficznym papier Polset Plus musi mieć zmodyfikowanych wiele parametrów. Ponieważ jest zadrukowywany na maszynach offsetowych, trzeba uwzględnić specyfikę druku offsetowego, a więc rozwiązać problem elektryzowania się papieru, a także zapewnić jego odpowiednią wilgotność. Wiadomo: wilgotność jest tutaj czynnikiem krytycznym. Papier ten, żeby mógł być dobrze zadrukowywany w szybkich drukarkach laserowych, musi mieć wilgotność względną rzędu 35–38%, tymczasem wilgotność względna w hali maszyn w drukarni wynosi zwykle około 50%. Użytkownicy papieru pre-print muszą zachowywać ścisły reżim produkcyjny. My ze swej strony ciągle podnosimy jakość tego papieru. Cały czas współpracujemy z drukarniami, które zużywają jego duże ilości i reagujemy na wszelkie uwagi dotyczące jakości. Papier ten charakteryzuje się dużo wyższą białością niż zwykły papier offsetowy – jego białość wynosi 166 CIE. Wynika to stąd, że druki wykonywane na tym papierze mają charakter promocyjny, reprezentacyjny i dlatego jego białość powinna być wyż-sza niż białość zwykłego papieru offsetowego.
Białości standardowego papieru offsetowego nie podnosimy, na razie bronimy się przed tą modą. Uważamy, że przy zwykłym papierze offsetowym wyższa białość może być czasami szkodliwa. Zwiększenie białości polega de facto tylko na wpompowaniu do masy i na prasę zaklejającą większej ilości wybielacza optycznego. Działanie wybielacza optycznego przejawia się – w uproszczeniu – w ten sposób, że gotowy produkt emituje promieniowanie o długości fali odpowiadającej kolorowi niebieskiemu. Każdy, kto próbował czytać książkę wydrukowaną na takim wybielonym papierze na plaży w słoneczny dzień, wie jak to męczy wzrok. Bardzo wysoki kontrast też nie wpływa dobrze na jakość czytania. Dlatego przy zwykłym papierze offsetowym zachowujemy standardową białość 136 CIE.
– Czy są jakieś nowości w produkcji papieru gazetowego?
– W zeszłym roku przeszliśmy całkowicie na stosowanie do produkcji papieru gazetowego mas makulaturowych. Jest to w tej chwili papier w stu procentach wykonywany z makulatury. Oczywiście podwyższamy jakość tego produktu poprzez wzrost gładkości. W tej chwili zespół parametrów jakościowych, jakie udało się nam osiągnąć w papierze gazetowym, pozwala na zadrukowywanie go nawet na maszynach heatsetowych i tak też jest on stosowany. Jednym z czynników, które na to pozwalają, jest właśnie bardzo wysoka gładkość.
– Jaka część produkcji trafia na eksport?
– W tym roku planujemy wyeksportować prawie 50% produkcji, ale w różnych grupach produktów sytuacja kształtuje się różnie. Papier kserograficzny jesteśmy zmuszeni w większej części eksportować, ponieważ rynek krajowy w tej chwili nie jest w stanie więcej wchłonąć. Nie jest to spowodowane wypieraniem naszych produktów przez konkurencję, lecz dosyć niską konsumpcją. Jest ona oceniana na 2,5 kg na głowę w porównaniu ze średnią europejską 7–8 kg. W papierze offsetowym jest odwrotnie: ponad 80% produkcji zostaje w kraju.
– Jak wygląda organizacja sprzedaży?
– Różnie w różnych produktach i w zależności od tego, czy jest to sprzedaż w kraju, czy na eksport. Sprzedaż eksportowa odbywa się prawie wyłącznie za pośrednictwem dystrybutorów lub agentów. W kraju część sprzedajemy hurtowniom, a część trafia bezpośrednio do odbiorców końcowych. Jeżeli chodzi o papier kserograficzny, prawie połowę kupują hurtownie. Reszta jest sprzedawana do dużych firm zaopatrujących biura, które w wielu wypadkach też zresztą spełniają rolę hurtowni. Dla papieru offsetowego głównym kanałem dystrybucji są hurtownie, część tonażu trafia też bezpośrednio do dużych wydawnictw oraz producentów zeszytów czy składanki komputerowej. Skala zakupów tych klientów jest tak duża, że umożliwia dostawy z fabryki. Sprzedajemy także bezpośrednio do wybranych dużych drukarń, które już od lat są naszymi dobrymi klientami. Jeśli chodzi o strukturę sprzedaży tektury w kraju, to proporcje są mniej więcej takie, jak w przypadku papieru offsetowego.
– Jak układa się współpraca z hurtowniami?
– Hurtownie w naszym kraju mają do zaoferowania bardzo dobry serwis. Wnoszą do obrotu produktem naprawdę wysoką wartość dodaną i są w stanie obsłużyć klientów – szczególnie średnich i mniejszych – w sposób satysfakcjonujący. Mają magazyny na terenie całego kraju, mają transport, którym mogą dostarczyć jedną czy dwie palety już następnego dnia po zamówieniu, mają wykwalifikowanych pracowników. Zaletą dystrybutorów jest też szeroka gama oferowanych produktów. Na pewno miejsce dla dobrych dystrybutorów w Polsce jest i będzie jeszcze długo.
– Jakie są najbliższe plany International Paper – Kwidzyn jeżeli chodzi o produkcję, sprzedaż, inwestycje?
– Trudno to rozpatrywać w oderwaniu od całej organizacji koncernu IP w Europie. Na początku tego roku został wprowadzony w Europie nowy system sprzedaży papierów białych. Założeniem systemu jest optymalna organizacja zaopatrzenia odbiorców na naszym kontynencie w produkty pięciu europejskich papierni IP: po jednej w Polsce, Rosji i Szkocji oraz dwóch we Francji. Został wprowadzony nowy system operacyjny zarządzający produkcją, obsługą klienta, sprzedażą i logistyką. Jest to system komputerowy wspólny dla wszystkich pięciu fabryk. Celem usprawnień jest dalsza poprawa serwisu – poprawienie obsługi klienta, możliwość szybszej reakcji na zamówienie, na potrzeby klienta, a jednocześnie możliwość kierowania strumieni towarów z poszczególnych papierni tam, gdzie w danym momencie są potrzebne.
– W jakich kierunkach idą badania i rozwój w IP – Kwidzyn?
– Nieustannie poprawiamy parametry jakościowe produktów, dostosowując je do potrzeb klientów. Dotyczy to praktycznie każdego z naszych produktów. W naszym laboratorium głównym są badane produkty obecnie istniejące na rynku oraz trwają prace nad nowymi produktami. Prace badawcze i rozwojowe zawsze były i są intensywne. Korzystamy przy tym z wiedzy płynącej ze wszystkich fabryk koncernu International Paper na całym świecie: w Brazylii, w Stanach Zjednoczonych, w Europie Zachodniej. Jesteśmy na bieżąco informowani o wszelkich nowinkach, o wszystkich możliwościach, z jakich możemy skorzystać tu w Polsce na bazie doświadczeń innych fabryk.
– Jak Pańskim zdaniem będzie kształtował się popyt na papier w naszym kraju w nadchodzących latach?
– Jeśli chodzi o papier kserograficzny, w tej chwili konsumpcja jest dosyć niska. My oczywiście zakładamy wzrost tej konsumpcji w Polsce w krótkim czasie. Zakładamy, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej rynek będzie rósł. Prawdopodobnie jednak nie osiągniemy szybko takiej konsumpcji, jaka jest w Europie Zachodniej. Dużo zależy od warunków gospodarczych, w jakich przychodzi operować polskim firmom. Wzrost zużycia papieru kserograficznego jest ściśle związany ze wzrostem PKB. Rynkiem strategicznym jest dla nas rynek krajowy. Zawsze będziemy się kierowali przede wszystkim jego potrzebami. Mamy możliwości dalszego wzrostu produkcji. Co prawda w tej chwili w pełni wykorzystujemy zdolności produkcyjne maszyn papierniczych, ale są możliwości ich modernizacji i zwiększenia potencjału produkcyjnego, a także możliwości „przerzucania tonażu” pomiędzy maszynami, tak że krajowe zapotrzebowanie na papier kserograficzny zawsze będzie zaspokajane w pierwszej kolejności.
Papieru offsetowego, jak już wspomniałem, ponad cztery piąte sprzedajemy w kraju. Wypromowaliśmy różne rodzaje papierów offsetowych. Jednak rynek tych papierów jest u nas trudny i nie wzrasta tak, jak byśmy chcieli. Jest to związane z nie najlepszą kondycją drukarń w Polsce. Jak wiadomo, cierpią one na brak odpowiedniej ilości zamówień. Jeśli sytuacja polskich drukarń nie poprawi się, nadal trudna będzie też sytuacja na rynku papieru offsetowego. Bardzo dziwi fakt, że część zamówień na drukowanie jest kierowana za granicę. Nie przekonuje mnie ani argument o niższych cenach usług poligraficznych za granicą, ani – tym bardziej – o wyższej jakości druku. Mamy w Polsce bardzo dobre, świetnie wyposażone drukarnie i doskonałych drukarzy. Mam nadzieję, że sytuacja drukarń w kraju się poprawi i wtedy też poprawi się koniunktura dla wszelkich papierów graficznych, nie tylko papieru offsetowego.
– Podczas rozmowy przeprowadzonej przez nas rok temu z prezesem Jerzym Majewskim padło z jego ust zdanie: „Teraz żaden kryzys nie jest nam straszny”. Czy to stwierdzenie jest w International Paper – Kwidzyn nadal aktualne? Jeśli tak, to jaka jest tajemnica sukcesu przedsiębiorstwa?
– Tajemnica sukcesu to z jednej strony wykorzystanie wielkich możliwości naszych pracowników, z drugiej – dobre kontakty z klientami. Naprawdę wsłuchujemy się we wszelkie sygnały płynące z rynku. Pamiętamy, że to klient płaci nam nasze pensje. Wszystkie działania, które podejmujemy, są ukierunkowane na jeszcze lepszą obsługę klienta. Staramy się być jak najbardziej otwarci na rynek i kontaktujemy się z klientami, jeździmy, odwiedzamy, spotykamy się. Reagujemy na wszelkie, nawet najmniejsze uwagi dotyczące zarówno samego produktu, jak i logistyki, wreszcie spraw związanych z obsługą klienta. Na przykład dwa lata temu po informacji od jednej z drukarń, że paleta źle współdziała z wózkiem podnośnikowym, zmieniliśmy konstrukcję palety papieru offsetowego.
Uwzględniamy też sygnały w sprawie papieru kserograficznego. Dotyczy to zarówno konstrukcji obwoluty, łatwości wyciągania z niej arkuszy papieru, jak i jakości samego produktu.
W dziedzinie papieru gazetowego serwis jest szczególnie narażony na nieprzewidziane zdarzenia – gazeta, jak wiadomo, musi ukazywać się co dzień, punktualnie. Zdarza się, że na prośbę klientów – odbiorców papieru gazetowego w związku z niespodziewanym zamówieniem przeprogramowujemy produkcję nawet w nocy. Wymaga to zaangażowania osób z działu obsługi klienta, produkcji i logistyki, ale papier w ciągu kilku godzin jest w drukarni.
Klient jest najważniejszy. Jak dobrego papieru byśmy nie produkowali i jak wspaniałych certyfikatów byśmy nie mieli, bez klienta to się nie liczy. A więc odpowiedź na postawione pytanie jest taka: swoje miejsce na rynku potrafimy znaleźć zapewniając odpowiedni produkt, poziom serwisu oraz będąc otwartymi na potrzeby rynku, na płynące z niego informacje. I dlatego rzeczywiście kryzys nie jest nam straszny.
– Dziękujemy za rozmowę.

Elżbieta Włodarczyk
współpraca Jarosław Gaweł



Nowa strona
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego. <br />
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.<br />
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym. <br />
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o
Reklamy Krokus: Pozycjonowanie stron staramy się wykonać rzetelnie. Przykładowo tę stronę: Metki firmy zajmującej się nadrukiem np. kodów kreskowych na metkach, pozycjonujemy od dłuższego już czasu z sukcesem, na słowa i frazy kluczowe: metki odzieżowe, wszywki odzieżowe, etykiety samoprzylepne.