Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2008 Marzec
Targi

Pierwsze targi Outdoor&Media Expo


W dniach 23–25 stycznia br. odbyły się pierwsze targi Outdoor&Media Expo, zorganizowane przez Best Media. Targi, których myśl przewodnią stanowiło „perfekcyjne targetowanie”, zgromadziły ponad 80 wystawców z branży out-of-home i poligraficznej, wśród których znalazły się znane firmy reprezentujące poszczególne kategorie, m.in. AMS, Clear Channel Poland, Tejbrant, Business Consulting, Océ, Masterprint XL, ARW Focus, Centrum Produkcji Reklamowej, Spandex czy też Digital Outdoor. Partnerami strategicznymi targów były magazyn „Media i Marketing Polska” i miesięcznik „Outdoor Media”. Patronat merytoryczny sprawowały: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA, Polska Izba Druku.
Imprezę odwiedziło ponad 3000 osób, w tym goście z Czech, Niemiec, Ukrainy i Szwecji. „Targi oceniamy bardzo pozytywnie, zarówno pod względem organizacyjnym, jak i pod względem liczby osób zwiedzających nasze stoisko. Już podczas pierwszego dnia imprezy pojawiło się wielu kontrahentów poszukujących nietypowych rozwiązań artystycznych. Właśnie dzięki takiej wizualizacji naszego stoiska zwiedzający znaleźli nowe możliwości realizacji swoich pomysłów. Nawiązaliśmy dużo obiecujących kontaktów z agencjami reklamowym i firmami, które, miejmy nadzieję, zaowocują konkretnymi zleceniami w ciągu najbliższych dwóch, trzech miesięcy. Tak naprawdę najcięższa praca związana z targami dopiero przed nami” – powiedziała Bożena Trzeciak, dyrektor reklamy ARW Focus.
Drugiego dnia targów odbyła się konferencja „Future”, która zgromadziła blisko 90 uczestników, przedstawicieli domów mediowych, firm z branży out-of-home, reklamodawców i dziennikarzy branżowych. Międzynarodowi eksperci przedstawili m.in. wizje dotyczące trendów konsumenckich i przyszłości komunikacji. Najwięcej miejsca poświęcono zagadnieniom związanym z przyszłością kluczowych aspektów rozwoju reklamy out-of-home: z badaniami widowni reklam out-doorowych, rozwojem koncepcji mebli miejskich i funkcjonowaniem reklamy w przestrzeni miejskiej.
Kulminacją drugiego dnia imprezy była uroczysta gala, która odbyła się w warszawskim klubie Platinium.
Dla kilku firm targi Outdoor&Media Expo stały się okazją do premierowego zaprezentowania najnowszych rozwiązań. Inne pokazały produkty ze swojej stałej oferty.

Firma Alma Trend zaprezentowała „ekskluzywne media dla koneserów druku”. Wśród materiałów można było zobaczyć przede wszystkim produkty francuskiej firmy Dickson. Media te nadają się doskonale do dekoracji wnętrz, produkcji scenografii oraz komunikacji wizualnej – ich dodatkowym atutem jest trudnozapalność. Firma pokazała także wiele nowości w zakresie folii samoprzylepnych, np. folię z efektem lustra i srebra szczotkowanego, nadające się zwłaszcza do produkcji ekskluzywnych etykiet. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również materiały znanej wszystkim firmy Inteli-coat. Po raz pierwszy firma Alma Trend pokazała na targach w zasadzie tylko media do druku wielkoformatowego. Zwiedzający byli zaskoczeni możliwościami firmy i trafnością doboru materiału, wynikającą z rozpiętości oferty i jakości oferowanych mediów.
Atrium Centrum Ploterowe zaprezentowało plotery wielkoformatowe dwóch producentów: grandformatowy Gandinnovations Jeti 3324 SL i premierowy Mutoh Blizzard 65. Jeti to linia produkcyjnych, wysoko wydajnych ploterów solwentowych, drukujących w systemie roll-to-roll na wszelkich mediach giętkich, czyli banerach, foliach, tkaninach, papierach, siatkach, itd. Ich rzeczywista rozdzielczość druku to 600 dpi. Drukarki Jeti są wybierane przez największe agencje i drukarnie wielkoformatowe z uwagi na doskonałe wydruki, wydajność i wysoką jakość. Na targach OME zaprezentowano 3,3-metrowy Yeti, z 24 głowicami SL. Został on sprzedany firmie Timpol z Warszawy.
Mutoh Blizzard to nowy ploter mildsolwentowy, drukujący w opatentowanej technologii druku falą z przeplotem (Intelligent Interweaving). Plotery z serii Blizzard osiągają prędkość produkcyjną ok. 36–40 m2/godz. (bez paskowania w trybie foto), a maksymalną 80 m2/godz. W trybach najwyższej rozdzielczości mają wydajność do 20 m2/godz. Na targach OME Atrium pokazało model o szerokości 1,6 metra.
Z udziału w targach OME zadowolona jest firma Epcot Polska. „Na targach podpisaliśmy dwa kontrakty z klientami. Udało nam się sprzedać maszynę Mimaki JV5 160s (najszybszy ploter w swojej klasie) w zestawie z oprogramowaniem Caldera w wersji Visual RIP+ i zestaw drukujący Mimaki JV33 160s (który był naszą premierą). Spotkaliśmy też wielu nowych, potencjalnych klientów i liczymy na szybką finalizację zakupu z ich strony” – podsumował udział w targach Jakub Rozpendowski, dyrektor handlowy Epcot Polska.
Firma Jet Media prezentowała plotery wielkoformatowe drukujące i drukująco-tnące firmy Roland oraz laminator firmy ELF. XJ-740, nowość w ofercie Jet Media to znakomite narzędzie do produkcji grafik do zastosowań wewnętrznych, takich jak plakaty, prezentacje POP i wysokiej jakości reprodukcje. XJ wyróżnia się także szeroką gamą zastosowań zewnętrznych i jest kompatybilny z licznymi mediami powlekanymi oraz niepowlekanymi, od winylu i banerów do taśm reklamowych podświetlanych od tyłu, a także płótna. Model AJ-1000 to urządzenie przeznaczone do przemysłowej produkcji reklam, do zastosowań na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń. Jak podaje dystrybutor, głównymi jego zaletami są: najwyższa w tej klasie wydajność, minimalne koszty eksploatacji i zminimalizowanie czynności związanych z obsługą. VP-540 to maszyna drukująco-tnąca dedykowana do produkcji banerów, naklejek, etykiet, koszulek, plakatów, grafiki na pojazdach, itd. Głowica drukująca i tnąca działają niezależnie od siebie nie powodując tym samym błędów czy odchyleń. Unikalny system pozycjonowania QuadrAlign pozwala odnaleźć i wyciąć grafikę, która została zdjęta, zalaminowana, a następnie ponownie założona na ploter. Maszyny drukowały atramentami: Roland EcoXtreme LT, Flemink II i Aldura, na mediach z serii Rainbow Media oraz InteliCoat.
Laminator ECO Elf 1600 jest ekonomicznym urządzeniem służącym do zabezpieczania wydruków, zarówno inkjetowych, jak i solwentowych, na zimno, na gorąco i płynnego. Sprawdza się także znakomicie jako urządzenie do wyklejania płyt. Elf, jak podaje producent, to najlepsza na rynku relacja ceny do jakości (najniższa cena wśród laminatorów), co w połączeniu z funkcjonalnością urządzenia sprawia, że jest to wyjątkowo ekonomiczne rozwiązanie. Zaprezentowano również urządzenia do przycinania i oczkarki.
Na stoisku firmy Lambda odbywały się podczas targów pokazy laminowania i oklejania samochodu oraz prezentacje laminatorów i trymera.
Firma Map Polska zaprezentowała na swoim stoisku pełną ofertę podłoży do wydruków wielkoformatowych (wodnych i solwentowych) oraz podłoży do druku cyfrowego.
Dla firmy Océ Poland pierwsze targi Outdoor &Media Expo zakończyły się sukcesem. Największym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyły się dwa urządzenia – ploter płaski UV najnowszej generacji Océ Arizona 250 GT i ploter roll-to-roll Océ CS9265. Szczególną uwagę zwiedzający kierowali w stronę odbywających się na stoisku firmy Océ Poland pokazów plotera płaskiego UV Arizona 250 GT, zapowiadanego jako hit tej edycji targów. „Można powiedzieć, że ploter ten okazał się przebojem tegorocznej imprezy” – powiedział Rafał Osiekowicz, kierownik produktu WFPS w firmie Océ Poland. „Liczba odwiedzających nasze stoisko była ogromna, podobnie jak liczba klientów, których zainteresował konkretnie ten właśnie ploter. Tym bardziej, że mogli oni na żywo uczestniczyć w pokazach drukowania na Arizonie 250GT”. Pokazy możliwości urządzenia odbywały się przez wszystkie dni targowe. Drukowano na drewnie, kafelkach, szkle, płytach CD, blejtramach i innych nietypowych materiałach. I to właśnie nietypowe możliwości plotera najbardziej zaskakiwały odwiedzających wystawę. „Tak duże zainteresowanie naszym urządzeniem podczas targów potwierdza tezę, że Arizona 250 GT staje się prawdziwym hitem sezonu 2007/2008, dzięki możliwościom i wysokiej jakości, którą ten ploter UV wykracza poza granice wyznaczone przez inne aktualnie oferowane tego rodzaju maszyny. Podsumowując imprezę śmiało możemy prognozować ich wysoką sprzedaż w najbliższym czasie” – zapowiada Rafał Osiekowicz. „Warto wspomnieć, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy sprzedaliśmy aż 10 takich ploterów w naszym kraju, a 250 sztuk sprzedano na całym świecie”.
Sporym zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się nowość – wydajny ploter solwentowy Océ CS 9265 drukujący z prędkością produkcyjną z zakresu 20–40, a nawet 80 m2/godz. Goście targów mogli również testować jego zastosowania i działanie. Interesowano się także bogatą ofertą firmy Océ w zakresie materiałów eksploatacyjnych.
Firma PolKos prezentowała na swoim stoisku kompleksowe rozwiązania dla rynku reklamy. Nie zabrakło ploterów tnących Summa – nowa seria Pharos prezentuje się okazale, a połączenie znanych i cenionych parametrów maszyny z niezawodnością i standardowo już montowanym systemem optycznym Opos sprawia, że Summa Pharos to doskonałe rozwiązanie przy umiarkowanej cenie. Niezmiennym zainteresowaniem cieszyły się jak zwykle plotery termiczne Coner służące do tworzenia dekoracji przestrzennych, a także najnowszy ploter solwentowy Rolanda – XJ 740. Ten następca znanego dobrze modelu SJ sprawdził się znakomicie. Dzięki symetrycznie rozstawionym głowicom drukował bardzo szybko, całkowicie eliminując paskowanie, a montowana fabrycznie nawijarka czyniła go jeszcze bardziej atrakcyjnym.
Wielu klientów odwiedziło stoisko PolKosu tylko po to, aby obejrzeć najnowszą frezarkę Coner Mcut Servo. Maszyna wyprodukowana przez znanego łódzkiego producenta – firmę Coner, swoimi rozwiązaniami zaskoczyła wszystkich. Brama stalowa, napędy XYZ na śrubach tocznych i zastosowanie serwonapędów amerykańskiej firmy Baldor przyniosły zamierzony efekt. Ploter frezujący Coner Mcut został opracowany z myślą o obróbce tworzyw sztucznych, drewna i metali kolorowych z dużą prędkością skrawania, przy zachowaniu dużych dokładności. Sztywna konstrukcja i jakość wykonania maszyny pozwalają zwiększyć wydajność w agencjach reklamowych i przemyśle meblowym.
„Duża liczba odwiedzających, rewolucyjne nowości w naszej ofercie, liczne kontakty z potencjalnymi klientami sprawiły, iż pierwszą edycję targów Outdoor Media Expo oceniamy pozytywnie. Największa maszyna – największe zainteresowanie: tak można opisać premierową drukarkę NUR Expedio Revolution, która była przebojem tegorocznej imprezy” – powiedział prezes firmy Signtech C.E. Maciej Bizoń. „5-metrowy, drukujący z roli na rolę NUR Expedio Revolution to najszybsze dostępne obecnie na rynku urządzenie UV. Połączenie możliwości produkcyjnych urządzenia, do których bezsprzecznie możemy zaliczyć niespotykaną do tej pory na rynku prędkość druku, sięgającą 300 m2/godz., ze sposobem, w jaki zostało ono zaprezentowane, przyniosło bardzo dobry wynik. Stoisko nasze okazało się rzeczywiście «specjalną strefą». Odwiedzający nas goście czuli się jak w «demo-centrum», gdzie w spokoju można poznać zalety testowanego urządzenia i przeprowadzić szereg rozmów handlowych, a tych było naprawdę wiele”. NUR Revolution to, zdaniem dystrybutora, przełomowe rozwiązanie do druku billboardów. Dotychczas druk bill-boardów tuszem UV mógł wydawać się mało atrakcyjny ze względu na jego cenę. Nowa, rewolucyjna formuła tuszu, opracowana specjalnie dla Revolution zapewnia zdecydowanie lepsze nasycenie kolorów (160% więcej) przy jednoczesnym ograniczeniu jego zużycia. Wysoka prędkość drukowania pozwala na znaczącą redukcję inwestycji, związanej z zakupem i utrzymaniem zaplecza produkcyjnego. Jedno urządzenie Revolution z powodzeniem zastępuje konieczność zakupu kilku innych typów drukarek, a co za tym idzie wyraźnie ogranicza koszty związane z utrzymaniem etatów operatorów. Poza drukiem billboardów Revolution pozostaje wszechstronną drukarką UV, dającą możliwość druku wysokiej jakości aplikacji na szerokim spektrum nośników niepowlekanych (czyli tańszych), z tekstyliami włącznie. Pierwszy egzemplarz tej drukarki został zakupiony przez drukarnię Klonex z Krakowa.
Sporym zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się kolejna nowość – drukarka DGI SaturnJET 1806, która dzięki zastosowaniu głowic Konica gwarantuje fotograficzną jakość druku (720×1440 dpi) i zapewnia wysoką jego stabilność. Sześciokolorowy system druku gwarantuje uzyskanie bardzo dobrej kolorystyki wydruków. Zastosowany w drukarce tusz typu light solvent zapewnia odpowiednią trwałość wydrukom. SaturnJET to przede wszystkim zdecydowanie niższe koszty produkcji przy zachowaniu najwyższej jakości druku. Dystrybutor niejednokrotnie już zwracał uwagę na system zaopatrzenia w tusz. Stosowane w urządzeniach konkurencyjnych kartridże to z pewnością sposób na zapewnienie wydrukom wysokiej jakości, niestety okazują się one bezwzględnie drogie w codziennej eksploatacji. SaturnJET zasilany jest oryginalnym, zdecydowanie tańszym tuszem bezpośrednio z butelki (1 litr), dzięki czemu koszt zadruku jest wyraźnie niższy niż w przypadku urządzeń konkurencyjnych. Mniejsze koszty druku to wyższy możliwy zysk, a co za tym idzie zdecydowanie krótszy czas zwrotu nakładów inwestycyjnych.
Na stoisku Signtech demonstrował również nowoczesne urządzenie dla obróbki wydruków cyfrowych – zgrzewarkę klinową amerykańskiej firmy Sinclair. System zgrzewania klinowego Sinclair zapewnia najwyższą jakość zgrzewu – nieosiągalną dla tradycyjnych systemów, ale porównywalną ze zgrzewami wykonywanymi przy użyciu zgrzewarek o wysokiej częstotliwości. Zdecydowanie niższa cena zakupu urządzeń klinowych Sinclair i brak szkodliwego wpływu na organizm ludzki czynią z zgrzewarek Sinclair znakomitą alternatywę dla zgrzewarek o wysokiej częstotliwości. Zgrzewarki zapewniają wysoką produktywność – do 10 metrów na minutę, czyli wielokrotnie wyższą niż w tradycyjnych systemach zgrzewania. Niskie koszty obsługi gwarantuje zastosowanie specjalnego toru jezdnego oraz systemu mocowania materiału, dzięki czemu zgrzewarkę może obsługiwać jedna osoba. Dzięki energooszczędności systemu koszty eksploatacji są niskie. Pobór mocy zgrzewarek Sinclair wynosi od około 400 W (w zależności od wielkości klina), a analogicznych na gorące powietrze około 4000 W, z uwagi na konieczność zastosowania bardzo silnej grzałki. Wysoki komfort użytkowania gwarantuje gorący klin. Praca zgrzewarek Sinclair nie powoduje powstawania oparów (jak przy pracy zgrzewarkami na gorące powietrze). Są one również bezgłośne, dzięki czemu praca nie jest uciążliwa. Fakt, że zgrzewarki nie posiadają wielkiej obudowy oraz łoża, a jedynie samojezdną głowicę i prosty system prowadzący, czyni te urządzenia bardzo mobilnymi (można wykonywać prace nawet na miejscu przeznaczenia zgrzewanych elementów). Możliwe jest także wykonanie dedykowanych prac w dowolnym miejscu hali produkcyjnej, jak również na stołach, a nawet na podłodze.
Natomiast w hali dostawców materiałów do produkcji reklam zwiedzający mogli także zapoznać się z oferowanymi przez Signtech systemami do budowy różnego rodzaju wielkoformatowych reklam świetlnych, kasetonów, liter przestrzennych, otoków, tablic reklamowych oraz innowacyjnych reklam do prezentacji grafiki na tkaninach tekstylnych do zastosowań wewnętrznych.
„Z pewnością impreza ta była dla nas okazją do zaprezentowania klientom wymiernych korzyści płynących z zastosowania nowoczesnych rozwiązań dla druku wielkoformatowego, które gwarantują im dostarczanie najwyższej jakości prac, równocześnie pozwalając osiągać znaczące oszczędności w ramach całej inwestycji” – powiedział Daniel Depak, dyrektor handlowy Signtech C.E.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się warsztaty zorganizowane przez firmę Spandex. W odróżnieniu od większości firm wystawiających się na targach OME, Spandex zorganizował dla gości odwiedzających targi sesje trzech różnych warsztatów, poświęconych oklejaniu pojazdów, pokazom i prezentacjom laminowania oraz prezentacji systemów oznakowania i wystawienniczych produkowanych przez Spandex. Przez kolejne trzy dni trwania targów, o stałych porach, na stoisku Spandeksu dziesiątki odwiedzających uczestniczyły w kolejnych prezentacjach prowadzonych przez ekspertów z wybranych dziedzin. „Tematykę warsztatów dobraliśmy tak, by zająć się zagadnieniami, z którymi nasi klienci mają najwięcej problemów. Z wieloma pytaniami spotykamy się na co dzień i uznaliśmy, że warsztaty na targach będą znakomitą okazją do przekazania wiedzy i doświadczeń naszych ekspertów” – powiedziała Monika Hagno, Spandex Manager.
Pierwsze warsztaty, organizowane wspólnie z firmą Avery Dennison, prowadzili licencjonowani szkoleniowcy Avery. Podczas warsztatów pokazywali poszczególne etapy przygotowania aplikacji na pojazdach, w tym oczyszczanie i oklejanie różnych powierzchni przy zastosowaniu odpowiednich rodzajów folii Avery oraz specjalistycznych akcesoriów do oklejania. Uczestnicy warsztatów mieli okazję do samodzielnego naklejania próbek różnych folii, w tym OWV do oklejania szyb. Warsztaty były też znakomitym miejscem wymiany doświadczeń. Eksperci Avery odpowiadali na pytania gości, doradzając, jak sprawnie i profesjonalnie przygotować i wykleić grafiki na pojazdach.
Kolejna sesja warsztatowa, poświęcona laminacji, została przygotowana przy współpracy ze światowym liderem w tej branży, firmą Seal Graphics, której Spandex jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Warsztaty prowadził Artur Napiórkowski ze Spandeksu przy współudziale ekspertów z Seal. Podczas pokazów uczestnicy mogli zapoznać się z techniką laminowania płynnego i rolowego, m.in. dowiedzieć się, jak za pomocą laminatora naklejać wydruki na sztywne podłoża. Warsztaty przeprowadzono na laminatorze rolowym Seal 62 Base i laminatorze płynnym AquaSeal 1600, używając laminatów Seal.
Ostatnia sesja, prowadzona przez Monikę Hagno, poświęcona była systemom oznakowań. Spandex jest producentem całej gamy systemów oznakowań wewnętrznych (tablice informacyjne, tabliczki przydrzwiowe, kierunkowe itp.) oraz zewnętrznych (pylony, kasetony, systemy informacji), w tym profili i innych elementów niezbędnych do ich przygotowania. W trakcie prezentacji uczestnicy mogli przetestować systemy wystawiennicze (rool-up, stand-up) będące nowością w ofercie Spandeksu.
Podsumowując imprezę Monika Hagno stwierdziła: „Warsztaty okazały się bardzo ciekawą formą kontaktu z odwiedzającymi targi, wśród których było wielu naszych klientów, ale i zupełnie nowe firmy, z którymi udało nam się nawiązać wiele ciekawych kontaktów. Prowadzona przez nas akcja informacyjna przed targami i w ich trakcie sprawiła, że podczas wszystkich sesji stoisko Spandeksu było pełne gości uczestniczących w warsztatach. Jesteśmy przekonani, że poziom przekazanej wiedzy i organizacja pokazów pozwoliły nam zdobyć zaufanie kolejnych klientów”.
Planujący inwestycje mogli odwiedzić podczas targów stoisko firmy Siemens Finance – spółki wchodzącej w skład grupy Siemens Financial Services (SFS), należącej do koncernu Siemens, jednej z największych światowych firm w branży elektrotechnicznej i elektronicznej. SFS zatrudnia na całym świecie 1700 pracowników, skupiając swoją aktywność m.in. w dziedzinie finansowanie sprzedaży i inwestycji, zarządzania funduszami oraz rozwiązań ubezpieczeniowych. Propozycje SFS odpowiadają na potrzeby grupy Siemens oraz innych przedsiębiorstw. Siemens Financial Services działa w Polsce od 1999 roku, oferując finansowanie inwestycji w zakresie maszyn i urządzeń, przede wszystkim poprzez leasing, w wybranych obszarach rynku. SFS zdobył uznaną pozycję na polskim rynku usług leasingowych, a rozwiązania firmy wspierają sprzedaż wiodących producentów i dystrybutorów sprzętu, kierujących swoją ofertę do najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki, m.in. branży poligraficznej. Wartość oddanych w leasing maszyn i urządzeń poligraficznych przez firmę Siemens Finance w roku 2007 wyniosła 72,54 mln zł. Dzięki temu wynikowi spółka Siemens Finance została sklasyfikowana na trzecim miejscu spośród 18 firm leasingowych jeżeli chodzi o wartość środków zainwestowanych w branży poligraficznej. Jednocześnie firma Siemens Finance znalazła się na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o liczbę umów leasingowych zawartych w sektorze maszyn i urządzeń poligraficznych. Spośród ogólnej liczby 1505 umów zawartych w 2007 roku przez 18 podmiotów, aż 376 zostało sygnowane przez Siemens Finance.
Organizatorzy targów OME zapewniają, że przyszłoroczna edycja imprezy będzie obfitowała w wiele nowych, zapewniających jeszcze lepsze możliwości wystawiennicze i handlowe rozwiązań. Wcześniej odbędzie się Large Format Printing Show – odpowiedź na nowości na targach drupa 2008.
MJ, JW



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o