Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2009 Lipiec-sierpień

News cz. I


Wielka Nagroda Fleksograficzna 2009
Zrzeszenie Polskich Fleksografów zaprasza do udziału w kolejnej edycji Wielkiej Nagrody Fleksograficznej (Grand Prix flekso 2009). Nagroda zostanie Przyznana za najlepszy produkt fleksograficzny w różnych dyscyplinach. Poprzednie edycje konkursu były organizowane w 2003 i 2004 roku. ZPF chce reaktywować nagrodę ze względu na coraz wyższy poziom polskiej fleksografii i jej skuteczne konkurowanie z rynkami zagranicznymi. Laureatów poznamy podczas XI Forum Fleksograficznego, 6 października br. Prace można zgłaszać do 14 września 2009 r. Nagrodzone produkty (zdjęcia prac) zostaną umieszczone w katalogu Grand Prix flekso na stronie www.flekso.pl. Jako pierwsza chęć wsparcia konkursu zgłosiła firma tesa tape. ZPF zapowiada opracowanie i wydanie katalogu (folderu) z wyróżnionymi oraz nagrodzonymi pracami na wzór podobnych zagranicznych, jak ATEF, EFTA, Flexo-Tech, FTA. Wyniki konkursu (w tym same nadruki) mają być prezentowane na tematycznych targach krajowych i zagranicznych (jak Taropak, Emballage, Interpack).

Nowy polski paszport z odciskiem palca
Wydawane w Polsce paszporty będą zawierać zapis odcisków palców – drugą, obok obrazu twarzy, cechę biometryczną. Producentem książeczki paszportowej jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Za personalizację dokumentu odpowiada Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Od 29 czerwca 2009 r., zgodnie z Rozporządzeniem Rady Unii Europejskiej nr 2252/2004, paszporty biometryczne wydawane we wszystkich krajach strefy Schengen powinny zawierać – obok wizerunku twarzy – zapis odcisków palców. Centrum Personalizacji MSWiA podpisało umowę z PWPW S.A. na dostawę książeczek paszportowych oraz rozbudowę i modernizację Paszportowego Systemu Informacyjnego w celu wprowadzenia drugiej cechy biometrycznej do paszportu. Paszport biometryczny wyposażony jest w bezstykowy mikroprocesor umożliwiający zapis i odczyt danych w formie elektronicznej. W odpowiednich blokach danych na mikroprocesorze w paszporcie zapisane są dane osobowe posiadacza (np. nazwisko, imię, data i miejsce urodzenia, płeć itd.) oraz dane biometryczne. Organizacja ICAO w opracowanym standardzie przewidziała możliwość zapisu wizerunku twarzy i dodatkowych cech biometrycznych. Wprowadzenie drugiej cechy biometrycznej do polskiego paszportu poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. Aplikacja do poboru odcisków palców została w całości opracowana przez PWPW S.A. Od kwietnia br. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych prowadziła w pięciu oddziałach paszportowych na Śląsku pilotaż systemu oceny biometrycznej odcisków palców. PWPW S.A. wyłoniła też dwóch dostawców inletów do paszportu biometrycznego z drugą cechą – międzynarodowe firmy o bogatym doświadczeniu technologicznym w tym zakresie. PWPW S.A. dostarcza również książeczki paszportów biometrycznych dla Republiki Litewskiej, uznane przez ekspertów amerykańskich i brytyjskich za jeden z pięciu najlepiej zabezpieczonych dokumentów na świecie. PWPW S.A. dostarczyła też na Litwę kompletny system do personalizacji paszportów biometrycznych. Do litewskich paszportów oraz innych dokumentów podróży firma produkuje również książeczki z drugą cechą biometryczną.

Wielka Nagroda Fleksograficzna 2009
Zrzeszenie Polskich Fleksografów zaprasza do udziału w kolejnej edycji Wielkiej Nagrody Fleksograficznej (Grand Prix flekso 2009). Nagroda zostanie Przyznana za najlepszy produkt fleksograficzny w różnych dyscyplinach. Poprzednie edycje konkursu były organizowane w 2003 i 2004 roku. ZPF chce reaktywować nagrodę ze względu na coraz wyższy poziom polskiej fleksografii i jej skuteczne konkurowanie z rynkami zagranicznymi. Laureatów poznamy podczas XI Forum Fleksograficznego, 6 października br. Prace można zgłaszać do 14 września 2009 r. Nagrodzone produkty (zdjęcia prac) zostaną umieszczone w katalogu Grand Prix flekso na stronie www.flekso.pl. Jako pierwsza chęć wsparcia konkursu zgłosiła firma tesa tape. ZPF zapowiada opracowanie i wydanie katalogu (folderu) z wyróżnionymi oraz nagrodzonymi pracami na wzór podobnych zagranicznych, jak ATEF, EFTA, Flexo-Tech, FTA. Wyniki konkursu (w tym same nadruki) mają być prezentowane na tematycznych targach krajowych i zagranicznych (jak Taropak, Emballage, Interpack).

Nowy polski paszport z odciskiem palca
Wydawane w Polsce paszporty będą zawierać zapis odcisków palców – drugą, obok obrazu twarzy, cechę biometryczną. Producentem książeczki paszportowej jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Za personalizację dokumentu odpowiada Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Od 29 czerwca 2009 r., zgodnie z Rozporządzeniem Rady Unii Europejskiej nr 2252/2004, paszporty biometryczne wydawane we wszystkich krajach strefy Schengen powinny zawierać – obok wizerunku twarzy – zapis odcisków palców. Centrum Personalizacji MSWiA podpisało umowę z PWPW S.A. na dostawę książeczek paszportowych oraz rozbudowę i modernizację Paszportowego Systemu Informacyjnego w celu wprowadzenia drugiej cechy biometrycznej do paszportu. Paszport biometryczny wyposażony jest w bezstykowy mikroprocesor umożliwiający zapis i odczyt danych w formie elektronicznej. W odpowiednich blokach danych na mikroprocesorze w paszporcie zapisane są dane osobowe posiadacza (np. nazwisko, imię, data i miejsce urodzenia, płeć itd.) oraz dane biometryczne. Organizacja ICAO w opracowanym standardzie przewidziała możliwość zapisu wizerunku twarzy i dodatkowych cech biometrycznych. Wprowadzenie drugiej cechy biometrycznej do polskiego paszportu poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. Aplikacja do poboru odcisków palców została w całości opracowana przez PWPW S.A. Od kwietnia br. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych prowadziła w pięciu oddziałach paszportowych na Śląsku pilotaż systemu oceny biometrycznej odcisków palców. PWPW S.A. wyłoniła też dwóch dostawców inletów do paszportu biometrycznego z drugą cechą – międzynarodowe firmy o bogatym doświadczeniu technologicznym w tym zakresie. PWPW S.A. dostarcza również książeczki paszportów biometrycznych dla Republiki Litewskiej, uznane przez ekspertów amerykańskich i brytyjskich za jeden z pięciu najlepiej zabezpieczonych dokumentów na świecie. PWPW S.A. dostarczyła też na Litwę kompletny system do personalizacji paszportów biometrycznych. Do litewskich paszportów oraz innych dokumentów podróży firma produkuje również książeczki z drugą cechą biometryczną.

QuadWinkowski: stypendia
Marta Małkowska z SGH i Tomasz Szmit z Politechniki Szczecińskiej to tegoroczni zwycięzcy Paszportów Stypendialnych QuadWinkowski i Quad/Graphics. Oboje spędzą rok w USA, gdzie będą studiować, a także pracować w zakładach Quad/Graphics. Program Paszportów Stypendialnych to wspólna inicjatywa drukarni QuadWinkowski (wcześniej Winkowski) i Quad/Graphics. Od sześciu lat cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem studentów uczelni technicznych. Wcześniej do walki o stypendium zapraszano studentów kierunków poligraficznych, w tym roku po raz pierwszy rozszerzono rekrutację na kierunki ekonomiczne. W tym roku zmodyfikowano również procedurę selekcji. Do tej pory kandydaci przygotowywali esej na zadany temat, dotyczący oczywiście poligrafii, który był oceniany przez pracowników QuadWinkowski, a także współpracujących z firmą wykładowców. Najlepsi kandydaci zapraszani byli do Warszawy, gdzie pracowali nad projektem, na przykład plakatem, w studiu graficznym firmy. W tym roku pojawił się formularz aplikacyjny online. Kandydaci mieli również przesłać abstrakt projektu, w którym brali udział podczas studiów. Dziesięciu finalistów projekt ten w całości prezentowało w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej przed komisją. Następnie czekała ich jeszcze rozmowa po angielsku z native speakerem. Tak więc sito selekcji było naprawdę gęste. Komisja zdecydowała, że najlepiej kryteria rekrutacji spełniają Tomasz Szmit z Gorzowa Wielkopolskiego oraz Marta Małkowska z Warszawy. Tomasz jest studentem ostatniego roku Politechniki Szczecińskiej kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji i jest w trakcie pisania pracy magisterskiej o narzędziach IT oraz procedurach stosowanych przez menedżerów poligrafii. Zaś Marta Małkowska studiuje międzynarodowe stosunki gospodarcze na SGH i poligrafią zaraziła się w trakcie pracy w introligatorni Quad/Graphics w Stanach (w ramach programu Work& Travel). Wyjazd ten tak ją zainspirował, że swoją pracę licencjacką postanowiła poświęcić analizie rynków poligraficznych w Polsce i na świecie. „W związku z moją pracą licencjacką odwiedziłam tegoroczne targi Poligrafia. Poznałam tam panią Chamerę, która dodatkowo zachęciła mnie do startu w konkursie zachwalając studia w USA” – opowiada Marta. Paszport Stypendialny to program skierowany do studentów polskich uczelni, którzy dobrze posługują się językiem angielskim. To roczne stypendium w USA, które obejmuje naukę w Waukesha Technical College oraz pracę w drukarniach należących do Quad/Graphics. Wszystkie koszty związane z pobytem i podróżą pokrywają fundatorzy, dodatkowo studenci otrzymują wynagrodzenie za wykonywaną w drukarniach pracę. Laureatami poprzednich edycji Paszportów Stypendialnych są m.in. obecni pracownicy QuadWinkowski: Joanna Chamera, wicedyrektor Działu Zakupów, Aleksandra Grządziel, lider ds. Lean w Pile, Grzegorz Pałyska, Manager ds. Lean, Andrzej Sędziński, kierownik Działu Kontroli Jakości, Alicja Grundo z Działu IT. Jednocześnie w tym roku uruchomiony został program stażowy. Stażyści będą uczyć się poligrafii pracując w różnych działach QuadWinkowski w Polsce.

Szkolenie dla maszynistów offsetowych Komunikat Polskiej Izby Druku
Z uwagi na fakt odebrania wszystkim Izbom Branżowym uprawnień do przeprowadzania egzaminów państwowych na poszczególne stanowiska robocze i niestworzenia w zamian, jak dotąd, żadnej efektywnej alternatywy zdobycia takiego zaświadczenia, Polska Izba Druku postanowiła prowadzić dla wszystkich chętnych szkolenia dla maszynistów offsetowych. Szkolenie takie nie jest, bo nie może być, zakończone egzaminem uznanym przez władze oświatowe, ale ze względu na pełny zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej przekazywanych w czasie trwającego 75 godzin kursu, zakończone będzie otrzymaniem (przez wszystkich, którzy przyswoili sobie przedmiotową wiedzę i opanowali stronę praktyczną jej stosowania) „Certyfikatu ukończenia kursu/szkolenia dla maszynistów offsetowych”. Poniżej przekazujemy ramowy program szkolenia. Wszyscy chętni znajdą szczegóły tego programu na stronie internetowej www.izbadruku.org.pl
Ramowy program szkolenia dla maszynistów offsetowych
I. Technologia druku
1. Rys historyczny.
2. Zadania poligrafii.
3. Proces technologiczny druku offsetowego.
4. Standaryzacja druku offsetowego.
II. Maszynoznawstwo.
1. Budowa maszyny offsetowej
a) samonakładacz
b) zespoły drukujące
c) zespoły lakierujące
d) wykładanie
e) zespół napędowy i sterujący
f) urządzenia kontrolno-pomiarowe
III. Materiałoznawstwo.
1. Wiadomości o papierze.
2. Wiadomości o farbach i lakierach.
3. Materiały pomocnicze.
IV. Bezpieczeństwo i higiena pracy, przepisy ppoż.
Szkolenie jest odpłatne, a jego cena jednostkowa zależy od liczby zgłoszonych chętnych. Minimalna grupa uczestników wynosi 7 osób.
W przypadku zebrania takiej grupy w jednym zakładzie pracy szkolenie może odbyć się również w miejscu, w którym zakład jest zlokalizowany. Także w przypadku zebrania większej liczby chętnych w danym regionie, kurs odbędzie się w tym regionie.
W przypadku zgłoszenia pracowników przez pracodawcę należy podać wszystkie niezbędne dane przedsiębiorstwa (nazwa, adres, NIP, e-mail, telefon).
Zgłoszenia zawierające wszystkie niezbędne dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, e-mail, telefon) należy przesyłać pod numer faksu 022 8286277 lub na e-mail izbadruku@izbadruku.org.pl

Szkolenia FORUM
Ośrodek Edukacyjny FORUM Szczecin zaprasza na kolejne szkolenia. „Świat DRUKU” jest ich patronem medialnym.
• Szkolenie dla maszynistów offsetowych: „Technologia drukowania offsetowego – jakość i standaryzacja”
Program
1. Wstęp – specyfika offsetowego drukowania arkuszowego i zwojowego oraz wybranych wyrobów poligraficznych: opakowania, gazety, książki itp.
2. Czynniki wpływające na jakość drukowania:
– operator – maszynista offsetowy
– maszyna offsetowa
– regulacja i przygotowanie maszyny oraz proces drukowania
– reprodukcja – od projektu do formy drukowej
– płyta offsetowa – forma drukowa
– obciąg offsetowy
– podłoże drukowe – papier, karton
– farba, dodatki do farb i drukowania
– płyn zwilżający – zespoły zwilżające
– warunki zewnętrzne
– współzależność z innymi operacjami przed i po drukowaniu
3. Błędy drukowania – przyczyny i środki zaradcze.
4. Teoria barwy, mieszanie barw i farb (pomiary barwy).
5. Warunki oceny i kontroli drukowania.
6. Pomiary densy- i spektrofotometryczne oraz kontrola drukowania.
7 Proofy, rodzaje i jakość a zgodność z drukowaniem nakładowym (standaryzacja, kalibracja).
8. Standaryzacja drukowania (ISO 12647, Fogra, Brunner – jaki system?)
9. Nowe rozwiązania w drukowaniu offsetowym.
10 września 2009 r. godz. 9.30 – 16.00
Sopot, Hotel Rezydent, Plac Konstytucji 3 Maja 3
17 września 2009 r. godz. 9.30 – 16.00
Kraków, Hotel Europejski, ul. Lubicz 5
24 września 2009 r. godz. 9.30 – 16.00
Warszawa, Pałac Staszica (budynek Polskiej Akademii Nauk), ul. Nowy Świat 72
Cena szkolenia: 450 zł (szkolenie+materiały+obiad)
• Szkolenie dla pracowników drukarń: marketingu, technologów, grafików, kontroli jakości, nadzoru: „Kontrola jakości produkcji wyrobów poligraficznych”
Program
1. Ocena i kontrola jakości i kompletności materiałów wejściowych – projektów, załączników, wzorów, proofów.
2. Reprodukcja – prawidłowość przygotowania projektu do realizacji – drukowania i dalszych operacji.
3. Proofy i zgodność z drukowaniem.
4. Czynniki wpływające na jakość drukowania offsetowego
5. Standaryzacja w reprodukcji i drukowaniu (Fogra, Bruner, IS0-12647-2 i inne).
6. Warunki oceny i kontroli druków.
7. Pomiary i urządzenia pomiarowe:
– procesów reprodukcyjnych
– drukowania offsetowego
– papieru
– arb
8. Ocena jakości poszczególnych procesów introligatorskich.
9. Kontrola jakości wyrobów gotowych. Specyfikacje wyrobów.
10. Reklamacje materiałów – papieru, farb oraz wyrobów gotowych.
11. Organizacja produkcji poligraficznej – dokumentacja technologiczna.
12. Pisemny sprawdzian wiadomości.
11 września 2009 r. godz. 9.30 – 16.00
Sopot, Hotel Rezydent, Plac Konstytucji 3 Maja 3
18 września 2009 r. godz. 9.30 – 16.00
Kraków, Hotel Europejski, ul. Lubicz 5
25 września 2009 r. godz. 9.30 – 16.00
Warszawa, Pałac Staszica (budynek Polskiej Akademii Nauk), ul. Nowy Świat 72
Cena szkolenia: 460 zł (szkolenie+materiały+obiad)
Zajęcia prowadzi Wojciech A. Gołębiewski – absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, wykładowca przedmiotów zawodowych poligraficznych w Studium Policealnym w Toruniu, członek Sekcji Poligrafów SIMP. Posiada wieloletnią praktykę zawodową w wielu drukarniach, prowadzi działalność doradczą i szkoleniową w zakresie szeroko rozumianej poligrafii, przeprowadził kilkadziesiąt praktycznych szkoleń skierowanych do pracowników różnych szczebli zawodowych od nadzoru do pracowników produkcyjnych. Współpracownik Ośrodka Edukacyjnego FORUM Szczecin. UWAGA! 40 zł rabatu dla stałych uczestników szkoleń Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann 70-536 Szczecin, ul. Kuśnierska 8 tel. 091 488-57-50, 489-64-56, 489-64-55 fax 091 489-64-54 www.forum.v.pl forum@v.pl

Jak wprowadzać rachunkowość zarządczą i kontroling produkcji
Firma Infosystems SA do bogatej oferty swoich usług dołączyła kolejną – doradztwo dla drukarń w zakresie wprowadzania rachunkowości zarządczej i kontrolingu produkcji. Obecnie, kiedy sytuacja ekonomiczna wielu firm staje się kryzysowa, a przedsiębiorcom doskwiera dekoniunktura gospodarcza, jednym ze sposobów zaradzenia tej trudnej sytuacji jest gruntowna zmiana podejścia do zarządzania kosztami oraz wynikiem firmy i przejście z konwencjonalnej rachunkowości fiskalnej na tryb zarządczy, zwany rachunkowością zarządczą. Tego rodzaju rozwiązanie proponuje obecnie klientom firma Infosystems SA, by ułatwić drukarniom zarządzanie przedsiębiorstwem. W tym celu uruchomiła specjalną komórkę w swoich strukturach, która zajmować się będzie tym właśnie tematem. „Każda decyzja może być tylko tak dobra, jak dobra jest jakość informacji, którymi dysponuje się przed jej podjęciem. Dlatego recesja bywa z reguły bolesnym testem z zarządzania tam, gdzie decyzje podejmowane przez kierownictwa przedsiębiorstw nie stają się tym lepsze i tym trafniejsze, im gorsza i trudniejsza staje się sytuacja rynkowa – mówi Krzysztof Łukaszewicz, dyrektor handlowy w firmie Infosystems SA. – Dlatego właśnie ważne jest, by znaleźć wówczas najbardziej efektywny sposób zwiększenia ekonomicznego poziomu bezpieczeństwa i zapewnienia drukarni harmonijnego rozwoju”. Rachunkowość zarządcza, mówiąc w dużym skrócie, pozwala sformułować i szukać odpowiedzi na następujące pytania:
• ile nas kosztują poszczególne produkty?
• które zasoby przedsiębiorstwa są dla nas opłacalne?
• czy koszty naszych podstawowych procesów gospodarczych są konkurencyjne?
• czy nasze ceny są właściwie kalkulowane?
• w jaki sposób precyzyjnie ujmować koszty?
Obecnie klienci firmy Infosystems SA mogą skorzystać z profesjonalnego doradztwa w tym zakresie. „Efektem prawidłowego wykonania modelowania zarządczego jest wzrost przychodów, spadek kosztów i zwiększenie wydajności, co z pewnością poprawi ogólną sytuację każdej firmy niezależnie od koniunktury gospodarczej – mówi Krzysztof Łukaszewicz. – Warto więc poszukać rozwiązania, które pomoże rozwiązać problemy, z jakimi boryka się wiele firm. W naszej ofercie od kilku lat znajduje się system PrintManager, który jest obecnie doskonałą alternatywą tego rodzaju rozwiązań. Dodatkowo świadczymy specjalistyczne usługi w zakresie wprowadzania rachunkowości zarządczej i kontrolingu, co może dać przewagę na konkurencyjnym rynku wszystkim firmom, które zdecydują się na wprowadzenie tych rozwiązań w swoich przedsiębiorstwach”. System PrintManager.JDF posiada szerokie i unikalne w systemach tej klasy możliwości wspierania rachunkowości zarządczej, tak istotnej w obecnej sytuacji gospodarczej. Został on zaprojektowany w taki sposób, aby pozwalał na budowanie modeli zarządczych zarówno w układzie kosztów pełnych, jak i w układzie kosztów zmiennych, a także w układzie kosztów procesów. Pozyskiwanie informacji zarządczych jest wysoce zautomatyzowane, sprawiając, że jest to system bardzo przyjazny dla użytkowników. Dodatkowo firma, która teraz zdecyduje się na jego wdrożenie, otrzyma razem z samym systemem pakiet specjalistycznych usług doradczych i szkoleniowych związanych z usprawnieniem przepływu informacji, optymalizacją procesów produkcyjnych, wprowadzeniem spójnej koncepcji kontrolingu oraz optymalizacją kosztów zakupu surowców. Osiągnięcie tak wysokiego poziomu rozwoju systemu jest efektem prawie dziesięcioletniej, profesjonalnej współpracy z najbardziej dynamicznie rozwijającymi się polskimi i zagranicznymi drukarniami w zakresie kontroli rentowności i zmniejszania kosztów własnych przedsiębiorstwa. Co najważniejsze, wdrożenie powyższych elementów jest realizowane przez specjalistów związanych od lat z branżą poligraficzną. „Stosowane przez nas metody zostały sprawdzone w najlepszych przedsiębiorstwach poligraficznych w Niemczech i innych krajach Europy Zachodniej – podkreśla Krzysztof Łukaszewicz. – Już w niedalekiej przyszłości kluczem do odniesienia sukcesu na trudnym rynku produkcji poligraficznej, nękanym ogólnym spadkiem produkcji, zmniejszaniem się długości zleceń, skracaniem czasu ich wykonania i stałą presją na obniżanie cen, okaże się sprawna organizacja przedsiębiorstw, wspierana we wszystkich obszarach profesjonalnym zintegrowanym systemem zarządzania, którego miarodajnym i znamiennym przykładem jest system PrintManager. JDF. Dlatego, wobec nasilającego się kryzysu i konkurencji, warto przeanalizować możliwość zmiany podejścia do zarządzania w swoim przedsiębiorstwie. Może okazać się bowiem już wkrótce, że drukarnie, które nie wdrożyły dotychczas najnowocześniejszych rozwiązań, znajdą się w bardzo trudnej i kłopotliwej sytuacji”.

EIZO Foris – nowa linia monitorów
Firma EIZO poszerzyła gamę swoich produktów o linię monitorów do domowej rozrywki. Już w sierpniu do oferty polskiego dystrybutora, firmy Alstor, trafi pierwszy monitor z serii Foris – model FX2431. Do tej pory marka Foris znana była tylko w Japonii. Przeprowadzane badania rynku potwierdziły wysoką lojalność konsumentów wobec marki EIZO – stąd decyzja o poszerzeniu oferty o linię Foris również poza granicami Kraju Kwitnącej Wiśni. Monitor FX2431 to harmonijne połączenie eleganckiego wzornictwa, zaprojektowanego przez światowej sławy projektanta przemysłowego dr Kazuo Kawasaki, doskonałej jakości dźwięku ze stereofonicznych głośników i płynnego wyświetlania obrazu HD o rozdzielczości 1080/24p. Foris FX2431, 24,1\\\" ma szereg złącz: dwa wejścia HDMI, do których można podłączyć takie urządzenia, jak odtwarzacz Blu-Ray, konsole do gier nowej generacji czy komputer. Ponadto, monitor ma wejścia Composite, component i S-Video, obsługujące sygnał z urządzeń audio- video takich, jak odtwarzacze DVD, tunery satelitarne czy konsole PlayStation Portable. Możliwe jest jednoczesne podłączenie do czterech komputerów PC wykorzystując wejścia DVI-D i D-Sub oraz HDMI. Nowa funkcja Auto USB Selection, umożliwia korzystanie z jednej klawiatury i myszy do obsługi dwóch komputerów podłączonych poprzez porty upsteam USB. Monitor jest wyposażony w liczne funkcje, przeznaczone zarówno dla entuzjastów gier wideo, jak i dla miłośników kina domowego. Aby zwiększyć satysfakcję z użytkowania i wyjść naprzeciw trendom ekologicznym monitor posiada także zestaw funkcji Eco View.

Argraf pierwszym polskim użytkownikiem PuzzleFlow Factory
Podczas kwietniowych targów Poligrafia w Poznaniu w ofercie firmy ACCHSH pojawiło się nowe rozwiązanie o nazwie PuzzleFlow Factory – rozbudowany program skierowany do usługowych naświetlarni i studiów CtP działających w ramach drukarń. W ostatnim czasie został on zainstalowany w warszawskiej drukarni Argraf, która tym samym stała się pierwszym jego użytkownikiem w naszym kraju. Mówi Rafał Fiks, odpowiedzialny za funkcjonowanie centrum szkoleniowo-demonstracyjnego ACCHSH w Warszawie: „PuzzleFlow Factory to jedno z kilku oferowanych przez nas kompletnych rozwiązań przeznaczonych dla poszczególnych segmentów rynkowych i konkretnych środowisk produkcyjnych. Każde z nich składa się z modułów dotychczas nabywanych przez naszych klientów indywidualnie i feruje wszystkie funkcje niezbędne w danym przypadku. Ta kompaktowość dotyczy także ceny nowych rozwiązań, która jest znacznie niższa od kwoty, jaką trzeba by wydać na indywidualne programy składające się na dany produkt”. PuzzleFlow Factory to pakiet programów przeznaczonych dla firm stosujących w codziennej produkcji naświetlarki do płyt. Bazując na znanym i popularnym programie PuzzleFlow Organizer, nowe rozwiązanie oferuje wszystkie funkcje niezbędne w profesjonalnej naświetlarni: od wprowadzenia pliku do systemu, poprzez jego kompletną obróbkę, po wysłanie prac do urządzenia CtP. W jego skład wchodzą następujące funkcje: oparta na programie PuzzleFlow Express akwizycja prac od klientów i wstępna weryfikacja plików (preflight), pozwalająca w wersji podstawowej na pracę do dziesięciu użytkowników, z możliwością rozszerzenia; korekcja; automatyczna i manualna impozycja; rozbarwianie; wyjście kolejek do RIP-a. Jako opcja dostępne są m.in. moduły color management, tworzenia plików CIP3 oraz EagleRIP. Dodatkową zaletą jest dostarczanie przez ACCHSH zamkniętego, zdefiniowanego i gotowego do działania rozwiązania, co eliminuje konieczność jego konfigurowania we własnym zakresie przez użytkownika. Program jest oferowany zarówno jako osobne rozwiązanie, jak też w formie upgrade’u do już działających licencji programu PuzzleFlow Organizer i proponowany jest przede wszystkim jego obecnym użytkownikom. Pierwszym polskim użytkownikiem nowego rozwiązania firmy ACCHSH jest warszawska drukarnia Argraf, w której trwa właśnie wdrożenie systemu PuzzleFlow Factory sterującego półformatową naświetlarką Screen, zakupioną w drugiej połowie ubiegłego roku. Mówi Andrzej Malejko, właściciel drukarni: „Co ciekawe, kontrakt na zakup oprogramowania firmy ACCHSH podpisaliśmy nieco wcześniej, bo na targach drupa 2008, gdy pracowała jeszcze u nas naświetlarka Presstek. Dotyczył on rozbudowanej wersji narzędzia PuzzleFlow Organizer, które po wielu modyfikacjach i rozbudowie przybrało obecną postać – Puzzle- Flow Factory. W wersji programu przygotowanej na nasze potrzeby uwzględnione zostały m.in. nasze sugestie oraz specyfika wykonywanej przez Argraf produkcji”. Drukarnia Argraf istnieje od 1990 roku i zajmuje się produkcją – od projektu graficznego do obróbki końcowej – czasopism, książek, kalendarzy, folderów, katalogów, różnego rodzaju materiałów reklamowych itp. Zatrudnia 20 osób, z których część pracuje w studiu DTP i istniejącej od 2006 naświetlarni CtP, powstałej w związku z inwestycją w system Presstek. Jak zapewnia Andrzej Malejko, pojawienie się rozwiązania PuzzleFlow Factory w jego firmie zostały bardzo dobrze przyjęte zarówno przez pracowników drukarni, jak też przez jej klientów: „Program ten jest bardzo łatwy i intuicyjny w użyciu i – co bardzo ważne – umożliwia klientom bieżący wgląd w realizowane zlecenie, na każdym etapie jego przygotowania do druku. Dzięki temu ewentualne poprawki i korekta mogą być wprowadzane nawet w ostatniej chwili. Właśnie te parametry w dużej mierze zdecydowały o zakupie rozwiązania ACCHSH. Pozostałe czynniki to fakt, że mamy do czynienia z oprogramowaniem polskim, co ułatwia współpracę w zakresie wdrożenia i wsparcia technicznego, a także korzystna cena. Mimo że system jest dopiero wdrażany, już teraz spotyka się z bardzo przychylnymi opiniami naszych stałych klientów. Pracujemy też usilnie nad jego rozpropagowaniem i popularyzacją wśród naszych nowych zleceniodawców. Można śmiało stwierdzić, że PuzzleFlow Factory ułatwi i usprawni naszą pracę, jak również współpracę z klientami drukarni”. „Liczymy na rychłe wdrożenia programu PuzzleFlow Factory w kolejnych firmach, głównie usługowych naświetlarniach płyt i małych oraz średnich zakładach poligraficznych wyposażonych w ćwierć- i półformatowe systemy CtP. Jego wdrożenie ma ułatwić nie tylko znajomość części funkcji i modułów stosowanych we wcześniejszych programach ACCHSH, ale też intuicyjna kontrola wszystkich działań przez przyjazny interfejs WWW – dodaje Andrzej Czyż, współwłaściciel ACCHSH. – Mimo że jest to system zamknięty, na specjalne życzenie klientów jesteśmy w stanie zmodyfikować go lub rozbudować o dodatkowe elementy, jak to miało miejsce w przypadku firmy Argraf. Biorąc pod uwagę różnorodność naszych dotychczasowych instalacji, zarówno w Polsce, jak i za granicą, spodziewamy się wielu sugestii i specjalnych próśb ze strony naszych klientów. Wszystkim będziemy starali się wyjść naprzeciw, także pod względem kosztów zakupu systemu, które są znacznie niższe niż sumaryczna kwota, jaką trzeba by wydać na indywidualne programy składające się na PuzzleFlow CtP Faktory”.

Portal Web-to-Print dla polskich klientów Agfy
W ostatnich tygodniach na rynku pojawiła się nowa wersja pakietu dla firm poligraficznych :Apogee Suite 6.0 stworzonego przez Agfa Graphics. Jego integralną część stanowi :Apogee Portal – oparte na przeglądarce internetowej narzędzie pozwalające na aktywne włączenie w proces produkcji nie tylko studia prepress i drukarni, ale także zleceniodawcy. W polskim oddziale Agfa Graphics powstał projekt oparty na wchodzącym w skład :Apogee Portal module :WebApproval, pozwalający użytkownikom systemu :Apogee Prepress na zdalne zlecanie, kontrolę i akceptację prac. Jest on dostępny pod adresem internetowym www.agfaporta.pl Pakiet :Apogee Suite 6.0, na który składają się zaawansowane narzędzia wydawnicze, portal integrujący współpracę różnych stron procesu produkcji, system workflow oraz programy do kontroli jakości i zarządzania barwą, zadebiutował w drugiej połowie kwietnia br. Jedną z jego integralnych części jest :Apogee Portal 6.0 – zaawansowane narzędzie, będące następcą wprowadzonego przed kilku laty na rynek portalu :Delano, pozwalające na zdalne włączenie w bieżący proces produkcyjny wszystkich jego stron: projektanta graficznego, studia prepress, drukarni i zleceniodawcy. W stosunku do wersji 5.0, która miała premierę podczas ubiegłorocznych targów drupa, :Apogee Portal 6.0 przynosi szereg nowych, rozbudowanych i udoskonalonych funkcji, które w jeszcze większym stopniu usprawniają i automatyzują jego pracę, m.in. umożliwiając intuicyjną i bezpieczną wymianę dokumentów pomiędzy klientami drukarni a jej działem prepress. Jednym z jego kluczowych elementów jest moduł :WebApproval, pozwalający na zdalne dostarczanie, ocenę i bieżącą akceptację stron składających się na realizowane zlecenia. Z kolei zintegrowana funkcja podglądu strumieniowego :Apogee StreamProof umożliwia klientom podgląd zleceń przetwarzanych w dziale prepress, w tym widok rzeczywistego rastra drukarskiego. Całość wspiera PageMaster – nowy, intuicyjny interfejs użytkownika, ułatwiający pracę z portalem. Jest on dostępny w 15 wersjach językowych (w tym po polsku) i – bazując na technologii Java – pozwala klientom wyposażonym w dowolną platformę sprzętową (Macintosh, PC) aktywnie współpracować ze studiem prepress bądź drukarnią, zdalnie akceptując projekty przy użyciu modułu :Apogee Color. Wszystkie powyższe funkcje są dostępne w ramach specjalnej wersji portalu przygotowanej przez specjalistów z polskiego oddziału Agfa Graphics. Jak wynika z planów Agfa Graphics sp. z o.o., w pierwszym okresie funkcjonowania portalu będą mogli z niego korzystać wybrani, dotychczasowi klienci firmy. Jedynym warunkiem uzyskania dostępu do naszego nowego narzędzia jest aktualizacja oprogramowania :Apogee do najnowszej wersji 6.0. Klientom, którzy dokonają upgrade’u, firma udostępni portal bezpłatnie na okres trzech miesięcy w celu przetestowania. Warto dodać, że tę samą technologię Agfa Graphics zaproponuje również Zespołowi Szkół Poligraficznych w Warszawie, w którego pracowni komputerowej pracuje teraz system :Apogee Prepress 5.0.

:Avalon N4 Agfy
Firma Agfa Graphics wprowadziła do oferty nowe naświetlarki CtP z rodziny termicznych systemów :Avalon. Półformatowy model :Avalon N4 ma zastąpić popularną serię naświetlarek :Acento i jest dostępny w dwóch wersjach – :Avalon N4-10E i szybszej :Avalon N4-10S. Naświetlarka :Avalon N4 jest dedykowana dla rynku drukarń średniej wielkości, specjalizujących się w produkcji półformatowej (830×660 mm) i dostosowana do współpracy z bezoczynnikowymi płytami :Azura. W przypadku opartych na technologii ThermoFuse płyt :Azura i :Azura TS lateksowa powłoka znajdująca się na konwencjonalnej aluminiowej powierzchni jest roztapiana dzięki zastosowaniu energii cieplnej. Seria płyt :Azura to, jak zapewnia Agfa Graphics, najczęściej na świecie kupowane płyty bezodczynnikowe. „Zdajemy sobie sprawę, że na rynku jest prowadzonych wiele dyskusji na temat terminologii związanej z płytami bezodczynnikowymi – mówi Marc Op de Beeck, wiceprezes Agfa Graphics ds. sprzedaży i marketingu. – Jednak przede wszystkim warto zapytać o to klientów – oni naprawdę rozumieją, czym jest produkcja ‘wolna od chemii’. Wywoływarka stosowana w systemie produkującym płyty konwencjonalne wymaga dużej uwagi operatora w zakresie temperatury pracy i poziomu pH, które decydują o stabilności całego procesu. W przypadku technologii Thermo- Fuse jedyne, czego wymaga płyta po naświetleniu, to jej wykończenie podczas gumowania. Ponieważ system jest stale gotowy do pracy, pomaga w osiągnięciu oszczędności czasowych i finansowych, a dodatkowo zapewnia te same warunki zachowania płyty w maszynie drukującej. Dzięki połączeniu naświetlarki :Avalon N4 i płyt :Azura TS klienci uzyskują najbardziej wygodny w użytkowaniu system CtP na rynku. Jest to rozwiązanie niezwykle wydajne, niezawodne w działaniu, przyjazne dla środowiska naturalnego i gwarantujące bardzo wysoką jakość druku”. Nowy system w wersji :Avalon N4-10E oferuje standardową prędkość naświetlania wynoszącą 11 półformatowych płyt na godzinę. Naświetlarkę można rozbudować do wersji S, która oferuje wydajność 21 płyt B2 na godzinę. W obu przypadkach :Avalon N4 jest dostępny z opcjonalnym, funkcjonującym w trybie inline systemem wycinania otworów szybkiego pasowania. Naświetlarkę można też dodatkowo wyposażyć w podajniki płyt, które zwiększają wygodę użytkowania i automatyzują pracę urządzenia.

Zmodernizowana wersja PlateRite FX870II
Screen wprowadził nową wersję PlateRite FX870II – naświetlarki do termoczułych płyt fleksograficznych z czarną maską i płyt grawerowanych bezpośrednio, działającej w oparciu o technologię umożliwiającą stosowanie rozdzielczości do 4800 dpi. PlateRite FX870II jest pierwszym na świecie CtP oferującym 4800 dpi dla fleksografii w standardzie. Tak wysoka rozdzielczość znacznie zwiększa gładkość krzywych i ukośnych linii, dzięki czemu reprodukcja precyzyjnej grafiki i drobnego tekstu jest znakomita, zaś przejścia tonalne gładsze, zwłaszcza w jasnych polach. Obecnie w produkcji opakowań i etykiet coraz powszechniejsze stają się maszyny hybrydowe, drukujące za pomocą kilku technologii. Dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się urządzenia prepress podnoszące jakość i zwiększające szybkość produkcji. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Screen wyposażył Plate- Rite FX870II w nowej konstrukcji głowicę naświetlającą i dodatkowe udogodnienia, przede wszystkim system automatycznego wyważania bębna zapewniający stabilną pracę. System termiczny Screena naświetla zaawansowane technologicznie cyfrowe formy drukowe wiodących producentów, gwarantując jakość na najwyższym poziomie. PlateRite FX870II zapewnia lepszą wydajność w każdym aspekcie procesu CtP, od wprowadzania płyty, po naświetlanie. Mogą być stosowane płyty dowolnych rozmiarów: od 100×100 mm do 870×762 mm, bez żadnych dodatkowych czynności czy maskowania bębna. Eliminacja pośrednich etapów produkcyjnych, jakie mają miejsce w przypadku filmu, uwalnia operatora od wykonywania czynności zabierających czas. PlateRite FX870II redukuje ilość prac wykonywanych przed drukowaniem i poprawia jakość formy drukowej. Co więcej, na zwiększenie wydajności wpływ mają dodatkowe udogodnienia zastosowane w PlateRite FX870II, takie jak zamki, dzięki którym ładowanie płyty jest łatwe i szybkie, oraz rozmaite inne mechanizmy usprawniające obsługę. Naświetlarka jest wyposażona we Flexo Dot, nowy, półtonowy system Screena, opracowany specjalnie w celu poprawienia jakości obrazów w obszarach jasnych na termoczułych płytach fleksograficznych z czarną maską i płytach grawerowanych bezpośrednio. W półtonach we Flexo Dot, zamiast tradycyjnego pojedynczego punktu, stosowanych jest kilka punktów o minimalnej wielkości. Dzięki temu jasne pola są bardziej jednorodne, łatwiej jest nimi manipulować i uzyskiwać subtelniejsze obrazy. Stosownie do właściwości środowiska definiowanego przez formy drukowe, farby i podłoże, możliwe jest uzyskanie szerszego zakresu gradacji poprzez wybór jednego z trzech typów minimalnego punktu półtonowego.

Nowa naświetlarka do flekso firmy EskoArtwork
Na początku roku 2009 pojawił się nowy produkt firmy EskoArtwork dedykowany dla przygotowalni i drukarni flekso. Naświetlarka CtP HD Flexo stwarza przełom jakościowy w druku fleksograficznym. W technologii HF Flexo połączono korzyści wynikające z naświetlania płyt w wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowanej techniki rastrowania. W rezultacie otrzymujemy formę fotopolimerową zapewniającą bardzo wysoką stabilność i jakość druku. Dzięki temu stało się możliwe uzyskanie wydruku flekso o jakości zbliżonej do offsetu czy rotograwiury. Rozwiązanie HD Flexo umożliwia druk w wysokich liniaturach (175–220 lpi) przy użyciu standardowych wałków anilox, dzięki technologii punktów podpierających. Najważniejsze zalety nowej technologii to: szerszy zakres tonalny niż w technologii tradycyjnej, gładkie przejścia tonalne – do zera, minimalizacja konieczności retuszu i korekcji zdjęć, uproszczenie procesu konwersji pomiędzy technikami druku, możliwość stosowania mikrotekstów. Produkt dostępny jest w ofercie firmy Digiprint, więcej informacji można uzyskać pisząc e-mail pod adresem zbigniew_jemiolo@digiprint.pllub pod numerem telefonu 0600 855 255.

Brillia HD PRO-T – nowość Fujifilm
Firma Fujifilm wprowadziła do oferty bezprocesowe płyty Brillia HD PRO-T. PRO-T są płytami termoczułymi (termicznymi), które nie wymagają żadnych dodatkowych urządzeń (np. wywoływarki, zespołów gumujących). Zapewniają bardzo wysoką jakość druku i wydajność procesu wytwarzania form dla wszystkich typów drukowania komercyjnego. Z powodzeniem wykorzystuje się je w zastosowaniach obejmujących rastrowanie stochastyczne (FM) i hybrydowe. W płytach Brillia HD PRO-T zaimplementowano nową technologię polimeryzacji o wysokiej czułości, która pozwala na osiągnięcie takiego samego poziomu wydajności, jaki można osiągnąć stosując płyty offsetowe CtP wymagające konwencjonalnego wywoływania. Technologia wykorzystująca nową emulsję, stosowana do produkcji płyt Brillia HD PRO-T, definiuje nowy wzorzec jakości dla płyt offsetowych CtP nie wymagających wywoływania. Płyty Brillia HD PRO-T oferują wysoką jakość druku z konwencjonalną liniaturą 200 lpi, a także hybrydowe rastrowanie z liniaturą 300 lpi oraz rastrowanie częstotliwościowe FM z punktami rastrowymi o wielkości 20 mikronów. Na aluminiowym podłożu płyty naniesiona jest kompleksowa struktura Multigrain, łącząca w sobie ziarnowanie pierwotne, ziarnowanie komórkowe i mikropory. Powłoka drukowa Multigrain generuje synergię, która zapewnia znakomite właściwości drukowe, wierne odtwarzanie charakterystyki tonalnej i wysokie nakłady oraz upraszcza proces tworzenia formy.

Innowacyjne rozwiązania Heidelberga w firmie Arkoch
W dniu 2 lipca br. w firmie Arkoch w Zbrudzewie koło Śremu odbyła się uroczystość oficjalnego przekazania do użytku offsetowej arkuszowej maszyny drukującej Heidelberg Speedmaster XL 75-5+L oraz systemu CtP opartego na naświetlarce termicznej Suprasetter A75. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz lokalnych, klienci drukarni Arkoch, redaktorzy prasy poligraficznej, pracownicy drukarni oraz przedstawiciele firmy Heidelberg Polska. Oficjalnie uruchomiono maszynę i wydrukowano na niej dwie prace na dwóch różnych podłożach, pokazujących możliwości nowej technologii i szybkość narządu. Obszerniejsza relacja z wydarzenia – w kolejnym numerze „Świata DRUKU”.

KBA Rapida na moskiewskim uniwersytecie
Na początku czerwca podano do publicznej wiadomości, że KBA Rosja zorganizowała prezentację, w czasie której przedstawiła maszynę drukującą Rapida 75, zainstalowaną w jednej z dydaktycznych pracowni Moskiewskiego Państwowego Uniwersytetu Poligraficznego. Na konferencji prasowej maszynę zaprezentowali: rektor MPUP Aleksandr Maksymowicz Cyganienko, członek zarządu KBA Ralf Sammeck, wiceprezes KBA Redebeul ds. sprzedaży Sven Strzelczyk, dyrektor generalny KBA Rosja Jurij Ukolow oraz Pavel Černý, kierownik wydziału sprzedaży międzynarodowej KBA-Grafitec, w którego zakładzie produkowany jest model Rapida 75. W odpowiedzi na pytania dziennikarzy Ralf Sammeck i Aleksandr Cyganienko mówili o tradycjach przyjaźni między uniwersytetem i koncernem i o tym, że decyzja o dostawie maszyny podjęta została już w zimie. Dalej oznajmili, że MPUP umożliwi dostęp do maszyny także innym szkołom wyższym, które biorą udział w imprezach edukacyjnych w pomieszczeniach Polygrafu. Według słów Cyganienki konfiguracja 4+0 wybrana została z dwóch powodów – po pierwsze jako zupełnie wystarczająca do celów kształcenia, po drugie także z braku miejsca. Równocześnie jednak, według informacji Ralfa Sammecka, na świecie największą popularnością cieszą się maszyny 5- i 6- kolorowe z sekcją lakierującą. Ralf Sammeck podkreślił także, jak ważne jest, aby studenci mieli dostęp do nowoczesnej techniki – model Rapida 75 należy do najnowszej generacji (drupa 2008). Przedstawiciele KBA mówili o tym, że wyniki z okresu kryzysu wskazują na spadek sprzedaży o 40 procent, przy czym nie zakłada się, że dojdzie do zupełnego powrotu do wartości sprzed kryzysu. Natomiast pozycja KBA w Rosji jest, jak powiedział Sammeck, najsilniejsza zwłaszcza w segmencie maszyn średniego formatu, gdzie posiada ponad 10 procent rynku. Odpowiadając na pytania dotyczące konkurencyjności offsetu na tle rosnącej pozycji druku cyfrowego, Sammeck wyraził pogląd, że w przypadku nakładów większych niż 200–300 egzemplarzy pozycja offsetu nie jest obecnie w żaden sposób zagrożona. Na pytanie Borysa Aleksandrowicza Kuzmina o los modelu Karat odpowiedział, że ten typ maszyny jest nadal produkowany, jednakże popyt na nią jest cztery razy mniejszy niż na Rapidę 75. Na pytanie Print-Forum o rozwój technologii energooszczędnych Sammeck odpowiedział, że za zasadniczy postęp w tej dziedzinie należy uważać rozpoczęcie stosowania urządzeń suszących własnej produkcji, które zużywają o 30 procent mniej energii elektrycznej, a także produkcję maszyn różnych formatów na różnych platformach. Według jego słów konkurencyjne firmy produkują wszystkie maszyny na wspólnej platformie, co prowadzi do wyższego zużycia energii w maszynach małego formatu. Równocześnie w konstrukcji maszyn drukujących KBA wprowadza się wiele drobnych zmian, które umożliwiają większe oszczędności i czynią maszyny bardziej przyjaznymi dla środowiska, a tendencja ta jest regularnie dokumentowana przez rozmaite nagrody (na przykład tytuł Zielonej Maszyny dla jednego z modeli koncernu na ostatnich targach drupa). Na konferencji prasowej rektor MPUP podarował kierownictwu KBA portret Iwana Fiodorowa, który wyprodukowany został na terenie uniwersytetu. Zaprezentowano gościom maszynę przy pracy. Wydrukowano pierwszy nakład, a przedstawiciele obu instytucji podpisali pierwszy egzemplarz.

KBA na targach China Print 2009
Wbrew globalnemu kryzysowi ekonomicznemu, którego skutki uderzyły oczywiście także w Daleki Wschód, tegoroczne targi poligraficzne China Print w Pekinie (12–16 maja) zakończyła się wielkim sukcesem firmy KBA. Stoisko KBA o powierzchni 900 m2 było największym w historii wszystkich chińskich targów i bardzo przypominało ekspozycję KBA na targach drupa 2008. Dzięki temu marka KBA natychmiast przyciągnęła uwagę 70 tysięcy zwiedzających targi – co przejawiło się także wysoką frekwencją na praktycznej prezentacji drukowania. Można było zobaczyć 5-kolorową Rapidę 75, Rapidę 105 z pięcioma zespołami drukującymi, urządzeniem lakierującym i przedłużonym wykładaniem oraz czterokolorową wersję najnowocześniejszej maszyny średniego formatu – Rapidy 106. Ta ostatnia maszyna była na całych targach jedyną przedstawicielką „generacji 18 000” i dzięki temu stała się ośrodkiem zainteresowania. Kolejnym gwoździem programu była azjatycka premiera maszyny KBA Rapida 75 – po raz pierwszy zaprezentowanej na ubiegłorocznej drupie. Wbrew ogólnoświatowym tendencjom do stagnacji spółka KBA China osiągnęła już w pierwszym kwartale tego roku rekordowe wyniki. Dzięki kontraktom zawartym na targach China Print 2009 bieżący rok najprawdopodobniej będzie dla KBA najlepszym w całej historii jej działalności na rynku chińskim. Ze względu na to, że większość zamawiających już wpłaciła zaliczkę na maszyny, firma KBA jest przekonana, że, inaczej niż w wielu innych przypadkach w ostatnich miesiącach, zamówienia te zostaną zrealizowane. W mniej więcej dwudziestu zamówieniach od chińskich klientów reprezentowane są praktycznie wszystkie kategorie formatowe – od małoformatowej Rapidy 75, przez maszyny średnioformatowe Rapida 105 i 106, po wielkoformatowe maszyny Rapida 142 (102×142 cm) i Rapida 162a (120×162 cm). Drukarnia Guangzhou Junlong Paper Products zamówiła na przykład sześciokolorową maszynę Rapida 162a z zespołem lakierującym i przedłużonym wykładaniem, której dostawa planowana jest na sierpień tego roku. Natomiast we wrześniu w drukarni Jiangmen zainstalowana zostanie pięciokolorowa Rapida 142, a kolejną, w istocie taką samą wielkoformatową Rapidę, zamówiła firma Xiantao Huamei Packaging Printing, specjalizująca się w produkcji opakowań. Najwięcej zamówień dotyczy jednak typoszeregu KBA Rapida 105, które to maszyny są na rynku chińskim bardzo popularne. O ile jeszcze przed kilku laty klienci chińscy zamawiali niemal wyłącznie wersje cztero- lub pięciokolorowe, obecnie popyt koncentruje się coraz bardziej na konfiguracjach z zespołem do lakierowania in-line produkowanych wyrobów.

Maszyny dostępne od zaraz w KBA-Polska
Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu ze strony klientów, którzy coraz częściej używają Internetu przy poszukiwaniu sprzętu poligraficznego, firma KBA-Polska uruchomiła na swojej stronie internetowej nową funkcję. Uruchomiona w pierwszych dniach lipca nowa podstrona o nazwie „Maszyny dostępne” składa się z dwóch modułów. W pierwszym można znaleźć informacje o dostępnych od zaraz nowych maszynach drukujących, znajdujących się w aktualnej ofercie działu handlowego KBA-Polska. Moduł ten podzielono na kilka części, obejmujących znajdujące się „na stanie” maszyny o różnej liczbie zespołów drukujących – od dwóch do dziesięciu kolorów. Informacja o dostępnej maszynie zawiera numer oferty, nazwę modelu i szczegóły dotyczące jej wyposażenia. Podobną budowę ma moduł zawierający aktualne oferty działu handlowego KBA-Polska w zakresie maszyn używanych. Tu również zwiedzający znajdą podział na najbardziej poszukiwane konfiguracje maszyn: od 2- do 10-zespołowych. Pozostałe, aktualne konfiguracje będą dostępne po wysłaniu zapytania. Pod poszczególnymi linkami kryją się informacje analogiczne do tych znajdujących się w module z maszynami nowymi: numer oferty, typ maszyny i jej podstawowe wyposażenie, a także rok produkcji oraz obecny przebieg. Mówi Paweł Krasowski, zajmujący się marketingiem w KBA-Polska, mówi: „Mamy nadzieję, że nowa funkcja naszej strony internetowej pomoże obecnym i potencjalnymi użytkownikom maszyn KBA w szybkim zapoznaniu się z aktualną ofertą działu handlowego firmy KBA-Polska. W przypadku zainteresowania daną ofertą bardzo prosimy o kontakt z naszymi przedstawicielami handlowymi, którzy udzielą dodatkowych informacji na temat danego urządzenia”.

Forum druku offsetowego w Drukarni Gerin
W dniu 25 maja 2009 w Drukarni Gerin w Austrii odbyło się kolejne forum biznesowe druku arkuszowego, na które przybyło ponad 200 gości z całej Europy (także z Polski). Spotkanie odbyło się pod hasłem: „Przemysł poligraficzny – inteligentna branża czy impulsywny rynek”? Podczas Forum manroland pokazał, w jaki sposób firmy mogą odnosić sukcesy poprzez strategiczną politykę cenową, praktyki przyjazne środowisku oraz wydajne zarządzanie. Miejsce, w którym zorganizowano forum, zostało odpowiednio dobrane: Gerin, jedna z czołowych austriackich drukarni arkuszowych postawiła na innowacyjne technologie i dobrze przemyślany model biznesowy, aby odróżnić się od konkurencji. Gerin jest wiodącą austriacką drukarnią plakatów. Drukuje (w trybie trzyzmianowym) również etykiety i opakowania do czekoladek oraz papierosów, jak również foldery, katalogi i raporty finansowe dla klientów z całej Europy. Podczas zwiedzania drukarni i pokazów druku goście mogli zobaczyć, jak firma z powodzeniem wykorzystuje rozwiązania manrolanda z zakresu wartości dodanej w druku. Wielkie wrażenie zrobił również imponujący park maszynowy. Drukarnia Gerin posiada dwie maszyny Roland 900 XXL do druku plakatów, maszynę Roland 500 i Roland 900 z dwoma zespołami lakierującymi do druku opakowań oraz pierwszą na świecie maszynę Roland 700 Ultima w konfiguracji: 5 zespołów drukujących, moduł lakierujący i suszący, następnie urządzenie odwracające i kolejne 5 zespołów drukujących oraz kolejny zespół lakierujący z kombinowanym systemem suszenia gorącego powietrza i promieniowania IR – Roland Seccomatic IR/hot-air dryer. Taka konfiguracja pozwala na drukowanie i lakierowanie dwustronne arkusza w jednym przebiegu. Celem przedsiębiorstw poligraficznych powinno być teraz jak najlepsze radzenie sobie z trudną sytuacją ekonomiczną. Pomysły na przetrwanie w tych trudnych czasach mogą być zaczerpnięte z innych branż. O tym, w jaki sposób je implementować, mówił Markus B. Homer z Simon- Kucher & Partners Strategy & Marketing Consultans GmbH w Kolonii. Sascha Ehrenberg, Produkt Manager ds. Systemów Inline w manroland, w swej prezentacji przedstawił, niektóre rozwiązania z zakresu druku z wartością dodaną, które mogą zostać zastosowane w tym przypadku. Felix Ehrtmann, przedstawiciel działu Produkt Management SelectSystems w manroland zwrócił uwagę na produkcję przyjazną środowisku jako czynnik strategiczny firm. Kolejny wykład, poprowadzony przez Matthiasa Holdera – Segment Manager w manroland, poświęcony był zagadnieniom związanym z zyskownością dzięki mądremu zarządzaniu zasobami firmy. Ta część spotkania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem słuchaczy. Drukarnia Gerin została założona w 1871 roku przez pioniera druku i wizjonera Paula Gerin jako Buch-, Kunstund Steindruckerei Gerin. W 1978 roku w Wolkersdorfie, rejonie słynącym z upraw winorośli, zostało otwarte Centrum Druku Gerin. Na przełomie lat 2002–2007 firma dużo inwestowała w urządzenia do działu prepress, do druku i prac wykończeniowych. Najnowszą inwestycją drukarni jest dziesięciokolorowa maszyna Roland 700 Ultima, zainstalowana na początku tego roku.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o