Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2003 Grudzień
Relacja

Techniki kreacji cyfrowej. Pokazy w ASP w Gdańsku


W dniach 19–20 listopada br. w gmachu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku odbyły się pokazy „Techniki kreacji cyfrowej”, zorganizowane przez Zakłady Artystyczne ART i gdańską Akademię Sztuk Pięknych we współpracy z firmą Xerox Polska. Honorowy patronat nad imprezą objął Jego Magnificencja Rektor ASP prof. Tomasz Bogusławski. Jednym z patronów medialnych było wydawnictwo „Świata Druku”.
Podczas pokazów prezentowano nowoczesne urządzenia drukujące firmy Xerox, najnowsze urządzenia cyfrowe firmy Nikon, oprogramowanie graficzne Adobe (które demonstrował jego dystrybutor, firma Wimal International), profesjonalne systemy oświetleniowe firmy Just Normlicht, urządzenia do pomiaru barwy firmy X-Rite, a także najnowsze monitory i sprzęt komputerowy firm Barco i Apple. Zaproszeni goście były to osoby związane z poligrafią, prepressem, działalnością wydawniczą, projektowaniem graficznym, fotografią oraz przedstawiciele firm, w których kolorowe i czarno-białe urządzenia do drukowania cyfrowego są niezbędnym narzędziem codziennej pracy. W pokazach uczestniczyli także studenci ASP oraz uczniowie szkół plastycznych i poligraficznych.

Publiczność wysłuchała prezentacji Swapana Chaudhuri i Mariusza Noskowicza z firmy Xteam Sp. z o.o. pt. „Druk na żądanie jako nowe narzędzie kreacji”. Referenci zanalizowali sytuację na polskim rynku książki. Obecnie rynek wymaga małych nakładów, a drukowanie offsetowe nakładu poniżej 500 egzemplarzy jest nieopłacalne. Dlatego też wydawcy rezygnują z drukowania wielu pozycji. Wydawcy chcą także uniknąć kosztów magazynowania. Jedynym dobrym rozwiązaniem tych problemów jest cyfrowe drukowanie na żądanie w pełnym kolorze, które umożliwia produkcję książek, publikacji związanych z marketingiem (mailingi) i dokumentów personalizowanych. W Polsce zainstalowano już 23 systemy kolorowego drukowania na żądanie Xerox DocuColor 2000, które charakteryzuje wysoka wydajność i jakość drukowania oraz stałe, niskie jego koszty. Nowością jest system DC 5252, drukujący w kolorach CMYK z symulacją Pantone i wyposażony w automatyczne sterowanie kolorami (profile ICC, importowanie innych profili) oraz kontrolery drukowania. System produkuje do 3120 wydruków A4 w ciągu godziny. Można w nim stosować materiały o różnej grubości – od 64 do 280 g/m2. Wydawcy powinni zastanowić się nad decyzją o inwestowaniu w druk cyfrowy: dokonać analizy obecnej produkcji i wybrać taki jej model, który zapewni maksymalne korzyści i możliwości rozwoju wydawnictwa. W obliczu sytuacji na rynku optymalny model produkcji na ogół prezentuje się następująco: tylko duże nakłady, co do których nie ma wątpliwości, że się sprzedadzą, należy drukować techniką offsetu; drukowanie cyfrowe trzeba wykorzystywać, kiedy nakład jest mały, w przypadku pozycji o zagrożonym zbycie oraz do wytwarzania dokumentów personalizowanych. Często pożądane jest, by wydawnictwo weszło w kooperację z drukarnią cyfrową, która dysponuje odpowiednim systemem drukowania.
Wystąpienie Ryszarda Sochy (ACS Sp. z o.o.) nosiło tytuł „Technologia stałoatramentowa alternatywą kolorowego druku laserowego w zastosowaniach biurowych”. Referent omówił zasadę pracy kolorowych drukarek laserowych cztero- i jednoprzebiegowej oraz kolorowej drukarki laserowej stałoatramentowej. Przedstawił schemat konstrukcyjny drukarki stałoatramentowej na przykładzie Xerox Phaser 860. W technologii stałoatramentowej cienka warstwa oleju silikonowego zapobiega trwałemu przywieraniu atramentu do powierzchni wałka. Mechanizm oliwiący jest bardzo prosty, a rolka oliwiąca, jedyny element wymienny w drukarce, wystarcza na wydrukowanie 40 tysięcy stron. Tworzenie obrazu następuje w jednym przebiegu. Nieruchoma głowica drukująca obejmuje całą szerokość wałka. Wszystkie cztery kolory podstawowe CMYK są nakładane jednocześnie. Obraz powstaje bardzo szybko, a spasowanie kolorów jest wyjątkowo precyzyjne. Bardzo szybki jest także mechanizm przenoszenia obrazu na papier. Odciskowy sposób przenoszenia atramentu na papier zapewnia wysoką jakość drukowania na różnych podłożach (drukować można nawet na serwetce). Nie jest potrzebny żaden element utrwalający wydruk. Krótka droga papieru zmniejsza prawdopodobieństwo jego zacięć. Bardzo dobre jest tu też wiązanie atramentu przez papier: atrament penetruje włókna papieru i szybko zastyga wiążąc się trwale z jego powierzchnią. Zestalony atrament tworzy na powierzchni papieru regularną plamkę o dużym współczynniku odbicia światła. Wydruk nie wymaga suszenia i jest odporny na wilgoć. Warto dodać, że technologia stałoatramentowa jest przyjazna dla środowiska naturalnego. Po wydrukowaniu 100 000 stron za pomocą drukarki laserowej zostaje 79 kg odpadów, a w przypadku drukarki stałoatramentowej – tylko 2 kg. Na koniec prezentacji referent dokonał porównania gamutów barwnych drukarek stałoatramentowych, laserowych i atramentowych, a następnie przedstawił rodzinę drukarek stałoatramentowych Xerox Phaser: 8200DX, 8200B, 8200DP i 8200N, które drukują 16 stron w ciągu minuty.
Andrzej Kenig i Piotr Kenig z Agencji Poligraficznej Kentype przygotowali wystąpienie na temat fontów. Obecnie Kentype ma dostęp do około 37 000 krojów pism z największych domów typograficznych z całego świata. Dostarcza klientom: kroje zachodnioeuropejsckie, CE, cyrylice, kroje języków niełacińskich, piktogramy, kody paskowe – wszystkie kroje z odpowiednimi licencjami podstawowymi lub wielostanowiskowymi. Są to fonty zarówno dla platformy Macintosh, jak i dla PC – różne wersje systemu Windows, a dalej format PostScriot lub True-Type. Agencja dokonuje również stosownych adaptacji fontów do użycia w zlokalizowanych systemach operacyjnych, projektując znaki akcentowe i stosując odpowiednie kodowania fontów dla języków Europy Centralnej. Firmie można zlecić także polonizację fontów oraz hinting – przygotowanie kroju pisma o podwyższonej jakości ekranowej, czy konwersję formatów fontów.
Font, czyli szczególna odmiana danego kroju pisma, to zbiór znaków literowych, diakrytycznych i przestankowych o charakterze bazy danych, stanowiący element oprogramowania komputerowego. Font może być też traktowany jak wzór przemysłowy o postaci nadanej mu przez cechy linii i konturu noszące indywidualny charakter. Fonty podlegają ochronie prawnej z tytułu praw autorskich. Na każdy należy mieć oryginalną licencję, wydaną dla zamawiającego. Fontów nie wolno kopiować, pożyczać, używać na większej liczbie stanowisk niż to jest określone w licencji. Fonty, którymi się dysponuje, można udostępniać wyłącznie w postaci krzywych, w żadnym wypadku w postaci otwartej. Dotyczy to także sytuacji zlecania wykonania reklam agencji reklamowej, studiu DTP czy naświetlarni. Według obowiązującego prawa (które w Polsce jest albo nie dość dobrze znane, albo lekceważone) użyczenie, przekazanie lub odsprzedanie osobie innej niż pierwotnie zakupująca prawa do użytkowania fontu może nastąpić tylko na podstawie pisemnej deklaracji zbycia i potwierdzenia faktu wymazania danych dotyczących fontu w poprzednim miejscu użytkowania. W wielu krajach zleceniodawcy żądają od podwykonawców udokumentowania posiadanych praw do użytkowania programów, zbiorów danych, edytorów itp. U nas też tak będzie. Regulacje prawne w związku z naszym wejściem do Unii, w tym zwrócenie uwagi na kwestie wymagań licencyjnych i ochrony prawa autorskiego, będą wymuszać legalizowanie użytkowania fontów.
Zbigniew Chełchowski z firmy Wimal International Sp. z o.o. prezentował trzy programy Adobe z pakietu Creative Suite: Photoshop CS, Illustrator CS, InDesign CS – podstawowy zestaw programów do tworzenia publikacji drukowanych i internetowych. Nowe funkcje tych programów w stosunku do ich poprzednich wersji to: ujednolicony interfejs, skróty klawiaturowe (w pełni definiowalne), nowe narzędzia oraz część bibliotek, co umożliwia bezproblemową pracę nad plikiem we wszystkich aplikacjach. Nowe narzędzia do zarządzania plikami – Version Cue – pozwalają na śledzenie wszystkich zmian w plikach podczas pracy nad projektem, nawet w bardzo dużej grupie roboczej.
Nowości w Photoshopie CS:
• ulepszono zarządzanie plikami w File Browser
• wbudowano moduł obsługi formatu Camera RAW (czysty format matrycy aparatu cyfrowego) pozwalający na tak otrzymanym pliku skorygować wszystkie parametry zdjęcia łącznie z poprawą błędów obiektywów, jak aberracje sferyczne i chromatyczne
• pojawiły się narzędzia do korekcji zdjęć w światłach i cieniach, symulacja filtrów fotograficznych i galeria filtrów pozwalająca na kontrolę efektów działania filtrów i zmiany ich kolejności
• jest możliwe pisanie po ścieżce i wewnątrz dowolnego obszaru, dopasowywanie kolorów pomiędzy różnymi zdjęciami, tworzenie panoram, zmiana koloru pod pędzlem
• można pracować na dokumentach o prostokątnych pikselach dla produkcji wideo
• jest możliwa obróbka dużych plików (300 000 ×300 000 pikseli), zbieranie warstw w kompozycje i zarządzanie nimi
• w module Image Ready CS ulepszono obsługę formatu SWF oraz umożliwiono dynamiczną zmianę tekstów w plikach.

Jeśli chodzi o program Illustrator CS, to ma on teraz następujące funkcje:
• rozszerzoną obsługę czcionek, w tym OpenType
• formatowanie tekstu podobne do występującego obecnie w programie InDesign 2.0, z optycznym kerningem i korektą oraz podziałem na sylaby w wielu językach, w tym w polskim
• efekty 3D
• efekty symulacji ręcznego wypełniania rysunku („gryzmoły”)
• lepszą obsługę formatu PDF (z warstwami)
• ulepszone drukowanie.

W programie InDesign CS, który teraz jest znacznie wydajniejszy i umożliwia szybszą pracę, wprowadzono:
• podgląd separacji i nafarbiania bezpośrednio w dokumencie
• zagnieżdżone style
• tabele z nagłówkami i stopkami
• edytor ramek
• obsługę kolorów mieszanych (kolor dodatkowy z poddrukiem CMYK lub innym dodatkowym)
• rozszerzoną obsługę plików psd i tif (duotone, tritone, kolory dodatkowe)
• pełniejszą obsługę formatu XML
• zmieniony interfejs – palety zsuwane do prawej krawędzi, paleta info i pomiar, paleta kontroli jak w PageMaker czy Quark-Xpress, wbudowany edytor wątków tekstowych
• możliwość wykonania prezentacji multimedialnych w formacie PDF z osadzonymi interaktywnymi przyciskami, filmem, dźwiękiem czy plikami SWF.

Leszek Bartkowiak z firmy Perfekt System poprowadził pokaz kalibracji i profilowania monitorów Barco, poprzedzony wstępem teoretycznym. Jednym z głównych problemów w procesie przygotowania publikacji do druku jest kwestia zachowania zgodności barw na poszczególnych jego etapach. Często barwy na ekranie monitora są inne niż na skanowanej fotografii. Podobnie różnić się mogą barwy na ekranie monitora oraz barwy na wydruku próbnym czy odbitce z maszyny. Takie zafałszowania reprodukcji barw pociągają często za sobą znaczne koszty związane z koniecznością sporządzania wielu wydruków próbnych czy nawet z odrzuceniem druku nakładowego przez klienta. Problemy te można wyeliminować lub przynajmniej zminimalizować dzięki odpowiedniej kalibracji i konfiguracji posiadanego sprzętu w oparciu o mechanizmy sterowania barwą wbudowane w systemy operacyjne komputerów Apple i PC. Krok pierwszy to kalibracja, która polega na ustawieniu danego urządzenia zgodnie z przyjętym standardem, krok drugi to profilowanie polegające na zbudowaniu informacji o tym, w jaki sposób urządzenie reprodukuje barwy. Informacja taka jest generowana za pomocą specjalistycznego oprogramowania wspomaganego odpowiednimi urządzeniami kontrolno-pomiarowymi. Uzyskane wyniki zapisywane są w postaci profilu ICC danego urządzenia. Aby można było z tych profili skorzystać, niezbędne jest także właściwe skonfigurowanie oprogramowania. Tylko indywidualna kalibracja konkretnego urządzenia może przynieść zadowalające rezultaty. Kalibrować należy skanery, aparaty cyfrowe, monitory komputerowe CRT i LCD, drukarki, systemy wydruków próbnych, maszyny drukujące. Podczas swej prezentacji przedstawiciel Perfektu omówił budowę, zalety oraz wady monitorów CRT i LCD, schemat działania karty graficznej monitora Barco oraz czynności składające się na kalibrację i profilowanie monitorów. W przypadku monitorów CRT można dokonać kalibracji programowej – przy użyciu karty graficznej, lub sprzętowej – bez użycia karty. Monitory LCD podlegają tylko kalibracji programowej. Referent zaprezentował kalibratory: Sequel Imaging Chroma/Sigma, X-Rite DT P92, Eye One Monitor/Photo/Publish i Colorvision Spyder oraz współdziałające z nimi programy. Na koniec zaprosił słuchaczy na praktyczny pokaz kalibracji i profilowania.
Tegoroczne pokazy były trzecią imprezą z cyklu. W latach ubiegłych w ASP zorganizowano pokazy pt.: „Zastosowanie nowoczesnych technik komputerowych w XXI wieku” (2001 r.) oraz „Druk cyfrowy w nowoczesnym wydawnictwie” (2002 r.). Imprezy te gromadzą sporą publiczność i cieszą się zainteresowaniem lokalnych mediów.

J.G., J.W.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o