Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2004 Czerwiec
Aktualności

Aktualności z numeru czerwcowego 2004 (ciąg dalszy)


Dobre wyniki firmy Antalis
Koncern Antalis, znany europejski dystrybutor materiałów służących do komunikacji wizualnej, w roku 2003 prawie podwoił swój zysk operacyjny, uzyskując 37 mln euro. Koncern, z przychodem rocznym na poziomie 2,3 miliarda euro, zajmuje obecnie czwarte miejsce na światowej liście przedsiębiorstw z branży. Od ubiegłego roku Antalis jest obecny w 37 krajach. W 2003 roku Antalis wypracował w Polsce 351 mln przychodu, utrzymując dobrą pozycję w branży, z 25-procentowym udziałem w rynku dystrybucji. Firma od lat jest notowana na listach rankingowych największych przedsiębiorstw. W tegorocznych rankingach Antalis Poland zajął 414. pozycję na „Liście 500 największych firm Rzeczpospolitej” („Rzeczpospolita” z dn. 15 kwietnia 2004) i 382. miejsce w rankingu „Pięćsetka Polityki” („Polityka” z dn. 1 maja 2004).

Nieprzemakalne przewodniki z papieru Polyart
Wyjątkowe cechy papieru syntetycznego Polyart z oferty firmy Antalis zostały docenione przez Polski Związek Kajakowy, który nagrodził wydawnictwo Pascal za serię „Przewodników dla kajakarzy” po najpopularniejszych rodzimych szlakach wodnych. Nagrodę przyznano m.in. za nowatorską formę wydawniczą, doskonale sprawdzającą się w warunkach spływu kajakowego. Docenione zostały: zastosowanie wodoodpornego papieru – Polyart, plastikowa oprawa, połączenie kartek spiralą, poręczny format.
Polyart doskonale sprawdza się w warunkach terenowych: jest wodoodporny, nie rozrywa się i trwale nie zagina, wykazuje wyjątkową wytrzymałość na ścieranie i rozciąganie. Jest przy tym odporny na działanie większości związków chemicznych.
Na papierze Polyart można uzyskiwać doskonałe rezultaty przy zastosowaniu różnorodnych technik drukarskich: offsetu, fleksodruku, sitodruku, wklęsłodruku.
Przewodniki Pascala zostały wydrukowane techniką offsetową przez drukarnię Dimograf Sp. z o.o. z Bielska Białej przy współpracy Zakładu Graficznego Mało-polska Poligrafia Sp.j. z Krakowa.
Wydawnictwo Pascal zapowiedziało wydanie w bieżącym roku kolejnych nieprzemakalnych przewodników.
Polyart, oferowany na polskim rynku wyłącznie przez firmę Antalis Poland, jest dostępny w gramaturach 90, 140 i 200 g/m2, w formacie B1.


Kaskad Office w ofercie Cezeksu
Firma Cezex wprowadziła do oferty linię papierów biurowych Kaskad Office. Nowa seria to matowe, bezdrzewne wyroby papierowe z mas celulozowych TCF, barwione w masie. Papiery są dostępne w ponad dwudziestu odcieniach, w dwóch formatach. Papier Kaskad Office nadaje się do przetwarzania w pracy biurowej. Można go zadrukowywać przy użyciu drukarek laserowych, atramentowych, igłowych, a także risografów. Jest odpowiedni do kopiowania kserograficznego. Nadaje się do drukowania offsetowego, typograficznego i sitowego. Nie zaleca się stosować go do drukowania wielokolorowego. Lakierowanie może dać dobry efekt jedynie w przypadku stosowania sitowego lakieru utrwalanego promieniowaniem nadfioletowym (UV). Kaskad Office świetnie nadaje się do wszelkich operacji introligatorskich. Jest dostępny w gramaturach 80, 120 i 160 g/m2, w formacie 21×29,7 cm i 42×29,7 cm.


Nowe papiery Eurocalco w ofercie Ecco-Papier
Firma Ecco-Papier Sp. z o.o. poszerzyła ofertę papierów samokopiujących Eurocalco o kilka nowych produktów. Hiszpańskie papiery Eurocalco od wielu lat są znane z wysokiej i stabilnej jakości, wysokiej białości, perfekcyjnej jednolitości i stabilności wymiarowej. Mają wysoką odporność na temperaturę, światło, wilgotność i ciemnienie. Jakość papieru gwarantuje 20-letnią trwałość wydruków i kopii, natomiast duży zakres kolorów i gramatur umożliwia sporządzenie wieloarkuszowych zestawów do produkcji np. formularzy wymagających wielokrotnych kopii, składanki komputerowej, druków akcydensowych itp.
Obecnie w ofercie papierów samokopiujących Euro-calco znajdziemy wiele nowości. Oprócz papieru CB 56 g/m2 (Coated Back – powleczony od spodniej strony mikrokapsułkami zawierającymi barwnik w postaci niewywołanej, używany jako wierzchni arkusz stanowiący oryginał) Ecco-Papier proponuje także papiery CB o gramaturach 60 i 80 g/m2, w kolorze białym. Uzupełniono także ofertę papierów CFB (Coated Front and Back, wykorzystywany jako arkusz środkowy, gdy konieczne jest stosowanie więcej niż jednej kopii) o papier o podwyższonej w stosunku do wersji standardowych (53 g/m2) gramaturze – CFB 60 g/m2, biały, żółty, różowy, niebieski i zielony. Ofertę warstw CF (Coated Front, ostatni arkusz zestawu wieloarkuszowego) poszerzono dodatkowo o gramatury 80 i 173 g/m2 (kolor biały). Nowością jest także klej separacyjny oraz farba neutralizująca.
Z okazji poszerzenia oferty klienci kupujący Eurocalco otrzymali nietypową przesyłkę: kosz hiszpańskich pomarańczy z regionu, w którym są produkowane papiery Eurocalco.
Więcej informacji na temat papierów samokopiujących Eurocalco można uzyskać pod numerem infolinii (801) 687 200 oraz u przedstawicieli handlowych Ecco-Papier.


Papiery HP Photo
Firma Hewlett-Packard oferuje różne rodzaje papieru do drukowania z jakością fotograficzną (HP Photo Papers), odpowiadające wymaganiom różnych użytkowników. Papiery HP są przeznaczone do wielu zastosowań: od drukowania zdjęć wysokiej jakości w warunkach domowych aż po tworzenie profesjonalnych materiałów w miejscu pracy.
Papiery HP do drukowania z fotograficzną jakością to:
• HP Photo do użytku na co dzień – niedrogie rozwiązanie, alternatywne wobec drukowania na zwykłym papierze; zwykły papier ma szorstką i nierówną powierzchnię, natomiast papier HP Photo do użytku na co dzień jest po jednej stronie pokryty półmatową, przyjemną w dotyku powłoką i ma wyższą gramaturę – 170 g/m2; papier ten daje możliwość uzyskania lepszej jakości obrazu i bardziej realistycznie odzwierciedla przejścia tonalne ludzkiej skóry, czego nie da się osiągnąć na zwykłym papierze; papier jest przeznaczony do drukarek atramentowych HP; jest dostępny w formatach 10×15 cm i A4
• HP Photo – nadaje wydrukom wygląd przypominający prawdziwe zdjęcia wysokiej jakości; uzyskiwane za jego pomocą wydruki natychmiast wysychają; papier ten świetnie nadaje się do tworzenia pomysłowych projektów, takich jak kalendarze czy albumy z wycinkami, ale ze względu na profesjonalne wykończenie można go również stosować do drukowania zdjęć cyfrowych załączanych do kart, listów czy projektów biznesowych; papier ma gramaturę 175 g/m2 (formaty 10×15 cm i A4)
• HP Premium Photo – o gramaturze 240 g/m2 (10×15 cm i A4), o powłoce błyszczącej lub satynowo-matowej; wydrukowane na nim zdjęcia w wyglądzie i dotyku dorównują tradycyjnym odbitkom fotograficznym; papier jest odporny na blaknięcie tak długo, jak tradycyjne zdjęcia
• HP Premium Plus Photo – najlepszy papier HP ogólnego zastosowania; umożliwia uzyskiwanie najwyższej jakości obrazu oraz zapewnia odporność na blaknięcie wynoszącą nawet 73 lata (wydruki kolorowe) lub 115 lat (wydruki czarno-białe)*; papier ma gramaturę 280 g/m2, co sprawia, że świetnie nadaje się do zastosowań związanych z przetwarzaniem obrazu i wymagających najlepszego papieru; uzyskiwane zdjęcia mają doskonałą, studyjną jakość; HP Premium Plus Photo jest dostępny w różnych formatach, w tym A3, A4 oraz 10×15, w wersjach o powłoce błyszczącej lub satynowo-matowej.

* Podane wyniki uzyskano w testach przeprowadzonych przez firmę Wilhelm Imaging Research. Dotyczą wydruków na papierze HP Premium Plus Photo Paper wykonanych za pomocą drukarki HP Photosmart 7960 i szarego wkładu drukującego HP nr 59 (zdjęcia czarno-białe) lub wkładów drukujących HP nr 57 i nr 58 (zdjęcia kolorowe).


Papier Munken Print z certyfikatem FSC
Papiery Munken Print 15 i Munken Print 18 produkowane przez Arctic Paper otrzymały certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) – niezależnej międzynarodowej organizacji ekologicznej. Celem Forest Stewardship Council (Rada Zrównoważonej Gospodarki Leśnej) było ustanowienie standardów dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej na całym świecie. Jej członkami są firmy związane z przemysłem drzewnym oraz organizacje ekologiczne i społeczne.
Certyfikat potwierdza długofalową politykę firmy, której celem jest produkowanie papieru graficznego w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego. Uzyskanie certyfikatu wiąże się z koniecznością stosowania do produkcji papieru celulozy mającej certyfikat FSC. Sam proces produkcyjny nie ma wpływu na certyfikację FSC, ale jest regulowany odrębnymi przepisami, jak np. certyfikat EMAS. Firma Arctic Paper jest w jego posiadaniu już od jakiegoś czasu.
Arctic Paper bardzo dba o ekologię. Szwedzka papiernia w Munkedal, produkująca papiery Munken, jest jednym z najbardziej przyjaznych środowisku zakładów papierniczych w Europie. W fabryce funkcjonuje niemal całkowicie zamknięty obieg wody. Oznacza to, że prawie cała woda opuszczająca proces produkcyjny jest powtórnie używana do produkcji. Papiernia Arctic Paper Munkedals jest usytuowana na terenie mającym ogromne znaczenie dla ekologów, dlatego dbałość o środowisko naturalne jest tu od lat kwestią pierwszoplanową. Gdyby było inaczej, zakład zostałby zamknięty.
FSC jest jednym z kilku uznanych systemów certyfikacji. Innym rozpowszechnionym w Europie systemem jest PEFC. Obydwa certyfikaty kładą nacisk na perspektywiczną i odpowiedzialną społecznie gospodarkę leśną.


Nowa kolekcja papierów w ofercie firmy Papyrus
Firma Papyrus wprowadziła do oferty nową kolekcję papierów ozdobnych, którą tworzą:
• papiery metalizowane – Stardream, Malmero Perle i Astrosilver
• papiery o wyjątkowym wykończeniu powierzchni – Plike
• papiery z fakturą – Dali i Astroprint.

Stardream to zestaw ekskluzywnych papierów o metalicznym połysku po obu stronach arkusza. Występują w 14 kolorach – zarówno jasnych, pastelowych, jak i zdecydowanych oraz w ciemnych odcieniach. Papier jest dostępny w gramaturze 120 i 285 g/m2. Całości dopełnia oferta kopert. Malmero Perle to papier o matowej powierzchni, z mieniącymi się srebrnymi drobinkami. Malmero Perle występuje w kolorze białym i czarnym, w gramaturze 120 i 250 g/m2. Karton Astrosilver wyróżnia się świetlistym efektem po jednej stronie arkusza oraz delikatną fakturą. Doskonały m.in. na luksusowe opakowania, karty okolicznościowe, etykiety czy metki. Powierzchnia „awangardowego” papieru Plike robi wrażenie plastiku. Papier występuje w 4 kolorach, w gramaturach 140 i 330 g/m2 (z kopertami). Dali wyróżnia się piękną, elegancką fakturą w postaci delikatnych prążków. Występuje w 9 kolorach, w szerokim zakresie gramatur – od 120 do 285 g/m2 (z kopertami). Astroprint to papier i kartony o wyjątkowej białości, dostępne w ciekawej gamie klasycznych faktur. Kolekcja jest prezentowana w dwóch próbnikach zawierających również dotychczas oferowane papiery ozdobne: Rigoletto, Pordenone i Flora.


Wielki Finał Obsesji Papieru
W dniu 25 maja, podczas Wielkiej Gali Finałowej, która odbyła się w karczmie „U Różyca” w podwarszawskich Białobrzegach, ogłoszono listę laureatów II konkursu Obsesja Papieru. Dwunastu laureatów oraz ośmioro wyróżnionych odebrało statuetki z rąk Cezariusza Szlachcica, prezesa firmy Cezex.
Do udziału w konkursie zgłosiło się 160 agencji reklamowych, drukarń i niezależnych twórców. Nadesłano 447 prac – ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Prace oceniało jury: Paweł Tyszkiewicz – Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny magazynu „Brief”, prof. dr hab. Wiesław Godzic – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Filip Friedmann – członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, oraz przedstawiciele firmy Cezex: Robert Tomaszewski – dyrektor marketingu i Artur Skrzypczak – specjalista ds. produktu. Przewodniczącym jury był Andrzej Pągowski.
Oto lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach:
• zaproszenie – Klub Środowisk Twórczych SPATiF z Sopotu
• karta okolicznościowa i zestaw firmowy – Agencja Reklamowa Czarny Tulipan
• praca użytkowa – Alter Art
• katalog/folder – „Projektowanie graficzne Mirosław Miłogrodzki”
• praca artystyczna – Agencja Reklamowa Ideamedia Sp. z o.o.
• mistrzowski projekt – Agata Janus
• kalendarz – ZP Poligrafia
• opakowanie/pudełko – Wydawnictwo Fonograficzne Kilogram Records
• mistrzowskie wykonanie – Prograf Suchy Las
• karta menu – TiR i Orfin Studio
• specjalna nagroda jury – Prograf Suchy Las.

Zwyczajem konkursu stały się również wyróżnienia przyznawane przez prezesa firmy Cezex, Cezariusza Szlachcica. W tym roku otrzymali je:
• Pomarańcza Michał Michalik, Poznań
• Empol, Poznań
• Cartalia.com, Warszawa
• Poligrafus Andrzej Adamiak, Warszawa
• Małgorzata Urbańska, Gdańsk
• Grażyna Tomaszewska-Sobko, Gdańsk
• Wydawnictwo Excalibur Marek Żak, Bydgoszcz
• Verte Corporation, Warszawa.

„Siłą tego konkursu jest jego formuła oparta na pełnej otwartości. Każdy może w nim zaistnieć, każdy może wygrać. Stawiamy tylko jeden warunek – praca musi być wykonana na papierze Cezeksu. Tworząc ten konkurs chcieliśmy zarazić twórców miłością do papieru. I sądząc po ilości prac nadesłanych do tegorocznej Obsesji Papieru, chyba nam się udało” – powiedział Robert Tomaszewski.
W Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie odbędzie się wystawa pokonkursowa. Potem prace laureatów zostaną pokazane w innych miastach.


Obchody Dnia Drukarza na Kujawach
Z okazji Dnia Drukarza Zakład Poligraficzno-Wydawniczy Pozkal Drukarnia Kujawska w Inowrocławiu zorganizował koncert oraz kujawską promocję reprintu Biblii Gutenberga. Uroczystość odbyła się 21 maja w Inowrocławiu.
Z tej samej okazji odbyły się także inne imprezy. 16 maja w Jankowie koło Pakości firma Druk Intro SA zorganizowała Zawody Wędkarskie Drukarzy. 22 maja odbył się Rajd Samochodowy Drukarzy (start i meta koło Pozkalu, organizator: drukarnia Polprint). Tego samego dnia na dziedzińcu drukarni Pozkal odbyła się Biesiada Drukarska.


Dzień otwarty w Vilpolu
Z okazji Dnia Drukarza 22 maja w drukarni Vilpol w Wilkowie Polskim zorganizowano dzień otwarty. Przybyli goście zwiedzili zakład, potem spotkanie przybrało charakter rodzinnego pikniku. Wystąpiły zespoły muzyczne, przygotowano także atrakcje dla dzieci. Goście bawili się świetnie, można było potańczyć lub posiedzieć przy piwie i potrawach z grilla. Po zmroku odbył się pokaz sztucznych ogni.
Drukarnia Vilpol istnieje od 1990 roku. W przygotowalni pracuje naświetlarka CtP Heidelberg Topsetter 102. W hali maszyn – nowoczesne maszyny Heidelberga: Speedmaster CD 102/4 i dwie maszyny Printmaster 74. Firma ma rozbudowany dział obróbki wykończeniowej i introligatornię: maszyny do szybkiego kaszerowania i wykrawania, własną pracownię wykrojników, nowoczesne złamywarki oraz linie do pełnej oprawy broszurowej. Oprócz standardowych zamówień (ulotki, foldery, broszury, katalogi) drukarnia wykonuje prace złożone: wielkoformatowe displaye, niestandardowe hangery, woblery, pudełka. Ma certyfikat jakości ISO 9001:2000.


Obchody Święta Druku w Muzeum Drukarstwa Warszawskiego
W 40. rocznicę ustanowienia Dnia Drukarza Muzeum Drukarstwa Warszawskiego – oddział Muzeum Historycznego m.st. Warszawy – zorganizowało w swojej siedzibie przy ul. Łuckiej 1/3/5 obchody Święta Druku. Imprezy odbywały się w dniach 25–29 maja. W programie obchodów znalazły się między innymi pokaz druków ze zbiorów warszawskich towarzystw bibliofilskich, pokazy drukowania na zabytkowej maszynie, projekcje filmu „Glosa o druku na linie”.


Pasowanie na księgarzy i drukarzy
Dnia 7 czerwca br. w Zespole Szkół Poligraficzno-Księgarskich w Krakowie odbyło się uroczyste pasowanie absolwentów na księgarzy i drukarzy. W programie uroczystości znalazły się również: przedstawienie teatralne „Dulscy 2004”, przyznanie Medalu Przyjaciela Szkoły, wręczenie Nagrody Sponsora Szkoły – firmy Arctic Paper Kostrzyn dla najlepszego absolwenta poligrafa.


Spotkanie integracyjno-szkoleniowe Océ Poland
W dniach 20-22 maja firma Océ Poland zorganizowała w Piaskach koło Rucianego-Nidy spotkanie integracyjno-szkoleniowe. W części merytorycznej spotkania odbyły się wykłady na temat rozwiązań firmy Océ do drukowania cyfrowego (do drukowania wysokonakładowego, do drukowania transakcyjnego, do druku na żądanie) i do archiwizacji dokumentów. W ramach zajęć sportowo-rekreacyjnych odbyły się m.in. regaty, spływy kajakowe i wycieczki rowerowe. Obszerna relacja ze spotkania – w numerze 7/8 „ŚD”.


Cezex świętował w Grębocinie
W sobotę 22 maja w Grębocinie koło Torunia odbył się piknik dla klientów firmy Cezex. Impreza częściowo odbywała się na świeżym powietrzu, częściowo w pomieszczeniach dawnego kościoła ewangelickiego – dziś Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa.
Przy wejściu goście witani byli przez dwóch mnichów, których obecność stwarzała atmosferę średniowiecznego klasztoru. Imprezę prowadził Krzysztof Dębski. Zebranym serwowano potrawy kuchni litewskiej, mogli także podziwiać znajdujące się w muzeum eksponaty średniowiecznej sztuki drukarskiej. Niezwykłą atrakcją okazała się możliwość własnoręcznego czerpania papieru. Wielu gości skorzystało z okazji i stworzyło własny arkusz. Można było także sprawdzić swoje umiejętności pisania gęsim piórem i zaostrzonym patykiem, a także przyjrzeć się z bliska pracy starych pras drukarskich. Zorganizowano kilka konkursów. Goście wznieśli toast na cześć firmy Cezex, która w tym roku obchodzi piętnaste urodziny.


Trwa konkurs fotograficzny Hewlett-Packard
Trwa IV etap konkursu fotograficznego HP „Wakacje za jedno zdjęcie”. Co miesiąc można wygrać atrakcyjne nagrody: drukarkę atramentową, aparat cyfrowy, skaner oraz zestawy upominków firmowych. Na zakończenie konkursu jury przyzna główną nagrodę, którą tym razem jest wycieczka do Indii dla dwóch osób. Aby wygrać, trzeba przesłać zdjęcie wydrukowane na papierze fotograficznym HP wraz z opisem, dlaczego warto odwiedzić przedstawione na fotografii miejsce. Prace są oceniane pod kątem jakości zdjęcia, oryginalnego przedstawienia tematu oraz ciekawego opisu przesłanej pracy. Konkurs trwa do 31 lipca br. Tym razem internauci mają możliwość przyznania nagrody publiczności. Szczegóły i regulamin znajdują się na stronach konkursowych: www.hp.pl/konkurs_foto.
III etap konkursu rozstrzygnięto w styczniu. Nagrodę finałową, którą stanowiła wycieczka do Meksyku, otrzymał Dariusz Majewski z Warszawy. Uczestnicy konkursu nadesłali ponad 400 prac, charakteryzujących się niezwykle różnorodną tematyką i oryginalnością. Chociaż konkurs był przeznaczony dla fotografów-amatorów, zdjęcia cechował wysoki poziom artystyczny i profesjonalny warsztat. Najciekawsze prace można obejrzeć w galerii zdjęć konkursowych na stronie http://www.hp.pl/akademia/ oraz www.hp.pl/konkurs_foto/
Konkurs „Wakacje za jedno zdjęcie” ma na celu promocję kompletnej oferty rozwiązań HP w zakresie fotografii cyfrowej.


Arctic Paper sponsorem Festiwalu Fotografii
W tym roku Fundacja Edukacji Wizualnej już po raz trzeci zorganizowała w Łodzi Międzynarodowy Festiwal Fotografii. Ponad 30 wystaw fotograficznych twórców z całego świata obejrzało kilka tysięcy osób. Program festiwalu wzbogaciły wykłady, warsztaty, spotkania z artystami oraz filmy dokumentalne i fabularne poświęcone fotografii. Odbył się również Przegląd Szkół Fotograficznych. Festiwalowe imprezy odbywały się w 18 miejscach w centrum Łodzi. Wystawy można było oglądać niemal we wszystkich instytucjach kulturalno-wystawienniczych w mieście, m.in. w Łódzkim Domu Kultury, galeriach mieszczących się przy ulicy Piotrkowskiej, w Muzeum Kinematografii oraz w dwóch kompleksach fabrycznych – Manufaktura i Orange Castle.
Materiały towarzyszące festiwalowi (katalogi, plakaty, kalendarze, zaproszenia) zostały wydrukowane na papierach Arctic the Volume oraz Munken Pure.


Album „Poligrafia w sztuce”
W dniu 8 czerwca warszawska Akademia Sztuk Pięknych i Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga zaprosiły do Warszawy przedstawicieli drukarń oraz wszystkich zainteresowanych projektem wydania albumu „Poligrafia w sztuce”. Album jest przygotowywany na 100-lecie ASP w Warszawie.
Ma stanowić przegląd dorobku wybitnych polskich artystów-grafików, twórców plakatów, i jednocześnie przegląd wszystkich dostępnych technik uszlachetniania druków.
Zaproszonych gości przywitał Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga. Następnie zabrał głos przewodniczący obchodów 100--lecia Akademii Sztuk Pięknych, prof. Stanisław Wieczorek. W dalszej części spotkania odbyła się uroczystość pasowania prof. Wieczorka na kawalera Bractwa. Jacek Kuśmierczyk przedstawił genezę i cel przedsięwzięcia edytorskiego. Technicznego opisu projektu i prezentacji wybranych plakatów dokonał Marek Wilewski z firmy Grafikus, natomiast techniki zastosowane przy tworzeniu sygnalnej składki albumu przedstawił Przemysław Kalina z firmy PPH Follak.
Wydawnictwo ma składać się z 60 modułów (4-stronicowych składek) w twardej oprawie. Przy realizacji składki pilotażowej współpracowały instytucje i firmy: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Muzeum Plakatu w Wilanowie, Grafikus Systemy Graficzne Sp. z o.o., Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, AB Druk Bekczyński-Arkusińska Sp. j., Estyma Piotr Rogożnicki, Follak, Heidelberg Polska, Laserpak – wykrojniki dla poligrafii, Newtopia design, Zakłady Offsetowe Ludna Sp. z o.o.
Inicjatorzy wydania albumu pragną zachęcić firmy poligraficzne do współtworzenia tego unikatowego, nie tylko w warunkach polskich, wydawnictwa. Byłaby to prezentacja dokonań polskiej poligrafii ze szczególnym podkreśleniem jej wieloletniego doświadczenia, możliwości technologicznych i najwyższych standardów jakościowych. Prezentacja taka jest przydatna zwłaszcza w kontekście naszego wejścia do Unii Europejskiej. Chodzi o umiejętne promowanie Polski za granicą. Innym celem przedsięwzięcia jest popularyzacja wśród grafików i wydawców technik poligraficznych wraz z nowoczesnymi metodami uszlachetniania. Kolejny cel to, jak napisali organizatorzy spotkania w zaproszeniu, „aktywne zwalczanie szpetoty i wszelkich przejawów złego smaku wśród otaczających nas zewsząd ulotek, etykiet i opakowań”. W tym kontekście album stanowiłby wzorzec estetyczny.



Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o