Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

"Świat Druku" - miesięcznik Archiwum Rok 2004 Czerwiec
Maszyny i urządzenia

Kupujemy używaną złamywarkę


Każda drukarnia przechodzi przez różne fazy inwestowania. Kolejność inwestycji i trafność doboru nabywanego parku maszynowego do posiadanego portfela zamówień są często czynnikami decydującymi o powodzeniu. Kluczową rolę odgrywa tutaj zakup maszyny drukującej – im lepsza maszyna, tym wyższa jakość druku, krótszy czas realizacji zamówień, większa niezawodność. Gdy drukarnia ma już docelowy stan parku maszynowego maszyn drukujących, rozwinięty jest także prepress, pozostaje pytanie, co zrobić z zadrukowanym papierem. Można zdać się na kooperację, jednak różnie się na tym wychodzi. Często pojawia się, niestety uzasadniona, obawa, aby kooperant nie odebrał nam klienta, a w najlepszym razie – nie zawalił terminu lub nie zniszczył wydrukowanej pracy. Można nabyć kolejne nowe urządzenie, oznacza to jednak znowu wejście w raty, spłaty, a ekonomiczne uzasadnienie wydania kolejnej dużej kwoty jest słabe. Jeżeli jesteśmy pierwszoligową drukarnią, mającą stałych i dobrych klientów, to kupujmy nowe i tylko nowe – chociaż w introligatorni trudno jest takie maszyny zamortyzować, mamy jednak poczucie komfortu na przynajmniej kilka lat. Problem pojawia się, gdy kondycja finansowa drukarni nie jest doskonała, zbieranie na raty jest udręką każdego miesiąca, roboty przychodzą i odchodzą, jednak wyraźnie widać, że bez dalszych inwestycji w sprzęt trudno będzie dotrzymywać coraz krótszych terminów realizacji zleceń. Dlaczego wiele rzeczy jest robionych na ostatnią chwilę, chociaż można je wykonać wcześniej, bez pośpiechu i zbędnych kosztów? To pytanie dla wielu wydawnictw i agencji pozostanie otwarte.

Tak więc zapada decyzja: kupujemy sprzęt używany. Tak, ale jaki? Oferta jest przebogata, handlarze zapewniają, że maszyny prawie wcale nie były eksploatowane. Jednak niektórzy nabywcy używanych maszyn narzekają i narzekania te są często uzasadnione. Powstaje zatem pytanie, jak uniknąć pułapek i kupić dobry sprzęt za rozsądną cenę.
Postaram się podać czytelnikom podstawowe wskazówki dla dokonania właściwego wyboru, jednak trzeba pamiętać, że zakup używanego sprzętu – każdego rodzaju, wiąże się z ryzykiem i nabywca – który zapłaci za używane urządzenie na przykład dwadzieścia procent ceny nowego, musi zdawać sobie sprawę, że kupuje również pewien stopień niepewności. Nie znaczy to, że trzeba zrezygnować z wszelkich wymagań. Nie, należy tylko pamiętać, że cudów nie ma i na przykład różnice w możliwościach sprzętu wynikające z rozwoju techniki są nie do przekroczenia. Inne były przed laty rodzaje przetwarzanego papieru, inne też wymagania wobec sprzętu. Ogólne rozważania na ten temat zazwyczaj nie wnoszą wiele do sprawy i po przeczytaniu podręcznika nadal jest się w punkcie wyjścia (zdj. 1, 2).


Zdj. 1. Złom - tak też można kupić

Zdj. 2. Używana maszyna po przeglądzie


Wcześniej podałem wskazówki na temat zakupu krajarek (Kupujemy używaną krajarkę introligatorską, „Świat Druku” nr 10/2000). Tym razem kilka spostrzeżeń na temat używanych złamywarek.
Złamywarka to drugie po krajarce podstawowe urządzenie introligatorskie. Często powstaje na nim produkt finalny – na przykład ulotki. W innych wypadkach złamywarka stanowi jedno z ogniw w procesie technologicznym – na przykład w produkcji składek do oprawy.
Przy zakupie złamywarki z drugiej ręki należy wziąć pod uwagę te same czynniki, co przy zakupie nowego urządzenia, a więc: formaty, technologiczny zakres pracy i wyposażenie dodatkowe. Do tego dochodzą kryteria uzupełniające, odnoszące się do maszyn z drugiego obiegu: ogólny stan techniczny, generacja technologiczna, serwis i dostępność części zamiennych (koszty), opinie innych użytkowników, znajomość sprzętu przez obsługę.

Kryteria podstawowe
Formaty
Nie ma uniwersalnej maszyny, która może pracować w szerokim zakresie formatów. Złamywarka w formacie B1 (szerokość 70 cm) będzie dobrze złamywać formaty B2, ewentualnie B3, ale formaty A4 można wykonywać na niej tylko sporadycznie. Jeśli mamy w planach obrabianie małych użytków, to konieczny jest zakup odpowiedniej do nich maszyny. Nie należy próbować ustawiać bardzo szerokich wałków do małych formatów, bo da to mizerny efekt.

Technologiczny zakres pracy
Jest to pole wielu nieporozumień i rozczarowań. Trzeba pamiętać, iż maszyny kasetowe są z reguły szybsze, łatwiejsze w ustawianiu i ogólnie sprawiają mniej kłopotów niż kasetowo-nożowe. Gdy mamy mało doświadczoną załogę, lepiej odżałować trochę więcej powierzchni i postawić maszynę kasetową.
Podobnie wygląda sytuacja, gdy weźmiemy pod uwagę system nakładania. Przy produkcji w większej skali, na przykład masowej (książki), lepszym rozwiązaniem są nakładacze strumieniowe – non stop (zdj. 3, 4). Do wykonywania często zmieniających się prac (niskie nakłady) można polecić nakładacze sztaplowe lub niskiego stosu.


Zdj. 3. Nakładacz sztaplowy

Zdj. 4. Nakładacz strumieniowy


Pamiętać tutaj trzeba, że to, co w maszynie jednego producenta stanowiło standard, w urządzeniach innego wytwórcy było tylko opcją, a dodatkowe wyposażanie urządzeń często nie wchodzi w grę – np. urządzenie typu Tremat nie występowało w maszynach produkowanych w dawnej NRD.

Wyposażenie dodatkowe
Często nie zwracamy na nie uwagi, jednak później musimy się liczyć z dodatkowymi kosztami lub wręcz z ograniczeniem zastosowania maszyny. Należy zwrócić uwagę na: licznik arkuszy (zdj. 5, 6), kompresor (jego jakość), człony wygłuszające (zdj. 7), ewentualny klejownik, kasety do złamywania okienkowego.


Zdj. 5. Licznik nastawny

Zdj. 6. Licznik prosty

Zdj. 7. Osłona dźwiekochłonna


Każdy z tych elementów działa na plus, chociaż rzadko występują wszystkie opcje jednocześnie, a maszyna z drugiego obiegu była już wcześniej skonfigurowana przez użytkownika odpowiednio do jego potrzeb. Przywilejem przy zakupie zakupu nowego urządzenia jest to, że może ono być „skrojone na miarę”, ale za to również się płaci.

Kryteria uzupełniające
Kryteria z tej grupy, odnoszące się do maszyn z wtórnego obiegu, omawiam w drugiej kolejności, lecz absolutnie nie są to sprawy drugorzędne. Biorąc pod uwagę zakup używanej maszyny trzeba przeanalizować wszystkie aspekty. Często warto nie sugerować się rokiem budowy, a skupić na faktycznym stanie maszyny.

Ogólny stan techniczny
Należy tutaj zwrócić uwagę na:
• Stan wałków złamujących. Są one sercem maszyny (zdj. 8) i bezpośrednio decydują o efekcie złamywania. Kiedy wałki są wyrobione, z ubytkami, świadczy to o ich znacznym wyeksploatowaniu. Jeśli nawet złamywanie jest możliwe, to prędko pojawią się problemy z obróbką cienkich kredowanych papierów.


Zdj. 8. Serce złamywarki - wałki


• Stan napędów i łożyskowania. Głośno pracujące przekładnie, awarie systemów podnoszenia stołu, systemów podawania arkusza (elektrozawory), „sypiące się” łożyska są zmorą wielu starych maszyn.
• Paski transportowe. Decydują one o sprawnym podawaniu arkusza. W przypadku zużycia konieczna jest wymiana. Awaria może uniemożliwić pracę.
• Kasety i noże złamujące. Pamiętajmy o luzach, śladach wypracowania.

Generalna zasada – podobnie jak w motoryzacji – brzmi następująco: sprzęt po dużym przebiegu, eksploatowany bez należytych przeglądów będzie stwarzał kłopoty (zazwyczaj wtedy, gdy jest najwięcej pracy). Na pocieszenie można powiedzieć, że złamywarki można w szerokim zakresie naprawiać, wałki złamujące nadają się do regeneracji i pomimo często leciwego wieku spotykane są egzemplarze maszyn w doskonałym stanie technicznym (zdj. 9).


Zdj. 9. Starsza generacja, w 100 procentach sprawna



Generacja technologiczna
Rzecz jest pozornie oczywista, mimo to niektórzy nie do końca zdają sobie sprawę z tego, że wraz z postępem w budowie maszyn drukujących następował, wolniejszy co prawda, lecz konsekwentny postęp w budowie złamywarek. O ile w maszynach kasetowych nie było wielkiego przełomu, to w kasetowo-nożowych mamy:
• starszą generację z cyklem mechanicznym, ustawianym na krzywkach, co wymaga wiele czasu i doświadczenia
• nowszą generację z cyklem elektronicznym – tutaj zastosowano sterowanie fotokomórkami.

Oczywiście należałoby wybierać urządzenia nowszej generacji, jednak przeszkodą jest cena. Zatem jeśli mamy miejsce i odpowiedni profil produkcji, kupmy maszynę kasetową (a najlepiej dwie). Można nabyć starsze wiekiem urządzenie w dobrej cenie, które nie sprawi kłopotów obsłudze, a pozwoli osiągnąć zadowalającą wydajność (zdj. 10).


Zdj. 10. Na takiej maszynie nie można wykonać wielkich zleceń



Serwis i dostępność części zamiennych
Trzeba powtórzyć stare prawdy. Sam zakup to nie wszystko, sprzęt z drugiej ręki wymaga zwiększonych nakładów serwisowych. Nie wszystko można dorobić, zaś ceny oryginalnych części zamiennych są często wręcz zabójcze. Pamiętać należy, że wiele z podzespołów, zwłaszcza elektrycznych (elektronicznych) nie jest już produkowanych i zamienników może w ogóle nie być.
Zagadnienie serwisu jest szczególnie istotne, gdy decydujemy się na zakup urządzeń... nazwijmy je: „egzotycznych”.

Opinie innych użytkowników
Nie musimy do końca sugerować się nimi, lecz często obiegowe opinie mają uzasadnienie. Jest tak np. w przypadku złamywarek firmy MBO – są bardzo dobre, lecz serwisowanie wałków złamujących może wykonywać jedynie producent.

Znajomość sprzętu przez obsługę
Znane maszyny można obsługiwać „z marszu”, zaś poznawanie nawet najnowocześniejszej maszyny zawsze wiąże się z nakładami. Jednak: szkolenie obsługi zaoszczędzi nam wielu zmartwień i kłopotów.

Podsumowując
Nie chciałem napisać konkretnie, które maszyny należy kupować, a których nie. Praktyka pokazuje, że można osiągnąć dobre efekty na wiekowych urządzeniach. Zakup używanej maszyny zawsze wiąże się z ryzykiem. Jest ono tym większe, im mniej o urządzeniu wiemy i im większy ma ono przebieg. Niestety, w złamywarkach brak licznika przebiegu!
Zadowolenie z zakupu będzie większe, jeśli nabędziemy maszyny w firmie zajmującej się obrotem i serwisem maszyn poligraficznych. Dostaniemy urządzenie po kompleksowym przeglądzie, przygotowane do produkcji, wraz z montażem i szkoleniem obsługi. Wiadomo, że nie jest to zazwyczaj najkorzystniejszy wariant cenowy, lecz można się będzie skupić na produkcji poligraficznej, a nie na poznawaniu tajników budowy i obsługi złamywarki.

Witold Glück



Nowa strona
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego. <br />
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.<br />
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym. <br />
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o